Skocz do zawartości

330d 204 PS temp i termostat EGR ? jest ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a od ciepła w kabinie jest podgrzewacz elektryczny

o nie prawda , podgrzewacz elektryczny jedynie pomaga w szybszym rozgrzaniu diesla i później się wyłącza.

Pozdrawiam
Opublikowano

Nie ma co porównywać do flotowego opla. U mnie w 320d po lifcie wskazówka osiąga pion w zimie po 4-5 km. I nie rusza się nawet o milimetr, niezależnie od temp. zewnętrznej (-2'C czy -20'C) oraz prędkości jazdy. Sprawdzane przy teraźniejszych mrozach, przy temperaturze na klimatroniku 16'C i 32'C (bez zmian).

 

Wydaje mi się, że jednostka 330d, jako ogólnie wydajniejsza i bardziej dopracowana, powinna zachowywać się przynajmniej tak samo poprawnie zimą.

Opublikowano
Pozwolę sobie zabrać głos w tym temacie. Ja mam silnik m57 czyli ten 184 kuce i mam egr a ktoś tam mądry wcześniej pisał, że go te modele nie mają :lol: . Miałem podobną shizę z termostatami i temperaturą. Wymieniłem dwa na nowe z ASO. Sytuacja w miarę opanowana ale na wielkich mrozach silnik dogrzewa się jednak dłóżej a stojąc z odpalonym silnikiem musiałbym chyba czekac z godzinę żeby się nagrzał. Teraz jest ok podczas jazdy czy to w mieście czy na trasie( temperatura w okolicy 87-89 stopni). Wiem jednak od moich przyjaciół, że mają podobne problemy nawet po wymianie obydwu termostatów. Jeden przypadek w e46 330d 204 kuce z podgrzewaczem-silne mrozy temp. silnika ok. 76 stopni. Inny przypadek w e60 dwaj koleszcy 535d- auta z 2007 roku. To samo niskie temperatury i trasa poza miastem temp. silnika ok. 72 stopnie. Moim zdanie jest to wada technologiczna inżynierów BMW i nie ma co się shizować ciut niższą temperaturą, gdy na dworze -15-20. Poczekajmy aż sie ociepli. :mrgreen:
Opublikowano

To mam jeszcze taki pomysł.

sprawdzie jak podłączycie pod kompa (INPA) czy macie aktywowany podgrzewacz elektryczny płynu chłodniczego. Ostatnio grzebałem w Inpie i znalazłem takową opcję.

Można aktywować i dezaktywować podgrzewacz elektryczny płynu chłodniczego, podgrzewacza paliwa i podgrzewacz czegoś tam jeszcze.

Może macie dezaktywowane te elementy i dlatego macie problem z temp.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Dzisiaj mi wymieniono termostat i już wszysko jest oki , silnik na wolnych obrotach dochodzi bez problemu do 90 stopni , odpaliłem na zimnym silniku , po około 5 km już miałem 88 stopni , co prawda było tylko -1 dzisiaj ale jeździłem w sobote i było 0 stopni i dochodził maks do 72 (przy mocnym deptaniu)

 

wiec wygląda jednak na to że wina termostatu , u mnie mam tylko 1 i ten został wymieniony

 

pozdro i dzięki za pomoc

 

co do opla to opel i za dużo od niego nie wymagam , od BMW jednak się oczekuje co innego

 

w oplu w zime przemarzam , w becie nawet z zepsutym termostatem miałem migiem ciepło .

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Silnik diesla ma wysoką sprawność i dlatego nagrzewa się dlużej niż benzynowy. Normalną różnicę widać wlaśnie w Oplu, który nie ma żadnych podgrzewaczy. W BMW zastosowano podgrzewacz dzięki któremu diesel nagrzewa się szybciej. Nic jednak nie ma za darmo. Na to podgrzewanie potrzebna jest energia, której zużycie poduje zwiększony apetyt na paliwo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam M57N w automacie. Dziś wieczorem (ok -2-3 st. C) zrobiłem trasę 2x7,5 km po mieście z testem 7.0. W jedną stronę silnik osiągnął jakieś 63-65 stopni, po 30 min postoju jadąc z powrotem nagrzał się do ok. 75 st. Wskazówka na zegarach była już pionowo. Przy postoju na światłach zauważyłem spadek temp o 1-2 st.

Rozumiem że czeka mnie wymiana termostatu gł. i EGR- tylko czy obydwu czy jednego? I gdzie mam szukać podgrzewacza elektrycznego?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Rado i co miałeś pęknięte uszy w obudowie termostatu które go przytrzymywały?

 

Nurek najpierw sprawdź czy wogóle masz termostat EGR. Jak jest to go wymontuj i dmuchnij w niego obojętne z której strony. Jak puszcza to do wymiany. Pojeździj i jak się nie poprawi to wymień główny i wszystko będzie super.

Pewnie masz walnięty główny. Zapewne pękły ci uszy w obudowie i jest lekko otwarty.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Rado i co miałeś pęknięte uszy w obudowie termostatu które go przytrzymywały?

 

Nurek najpierw sprawdź czy wogóle masz termostat EGR. Jak jest to go wymontuj i dmuchnij w niego obojętne z której strony. Jak puszcza to do wymiany. Pojeździj i jak się nie poprawi to wymień główny i wszystko będzie super.

Pewnie masz walnięty główny. Zapewne pękły ci uszy w obudowie i jest lekko otwarty.

 

nie uszy było oki , jeszcze od nowości nie był wymieniany i po prostu przyszedł na niego czas , wymieniony na orginał , kosztował chyba 180 zł

 

podgrzewacz nie wiem niestety gdzie jest , mechanik mi to sprawdzał , ale chyba jest w miare łatwy dostęp do niego bo dość szybko mi wykluczył ten podgrzewacz

 

objawy Nurek masz bardzo podbne do moich , ale czy masz 1 , 2 termostaty to jak rozbieżesz to zobaczysz

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Rado, zacznij słuchac, bo jak nie to przyjade i ci zleje goly tyłek jak mojemu synowi.

Pisałem CI już że jak masz takie objawy to termostat główny do wymiany, bo ja też tak miałem. A może być że nie masz termostatu EGR , bo masz norme spalin EURO3, lub wersję HOT COUNTRY

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

u mnie na teście 7 temperatura dochodzi do 77 stopni - zauważyłem tez większe spalanie w porównaniu do wcześniejszej zimy [pewnie tez ze takie mega mrozy] ale pytanko:

 

u mnie webasto działa cały czas jak jadę do roboty [ok 15 km] ... więc chyba czas na termostat ?

 

RADO: 180 pln za termostat w ASO ?

Opublikowano
u mnie na teście 7 temperatura dochodzi do 77 stopni - zauważyłem tez większe spalanie w porównaniu do wcześniejszej zimy [pewnie tez ze takie mega mrozy] ale pytanko:

 

u mnie webasto działa cały czas jak jadę do roboty [ok 15 km] ... więc chyba czas na termostat ?

 

RADO: 180 pln za termostat w ASO ?

 

Tak, do wymiany. Termostat kosztuje 179 PLN. Zamiennik 150 więc nie ma sensu.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

dzieki m330d

 

dzwonilem do aso w szczecinie i maja na miejscu ale cena 225 PLN :shock:

Opublikowano
Rado, zacznij słuchac, bo jak nie to przyjade i ci zleje goly tyłek jak mojemu synowi.

Pisałem CI już że jak masz takie objawy to termostat główny do wymiany, bo ja też tak miałem. A może być że nie masz termostatu EGR , bo masz norme spalin EURO3, lub wersję HOT COUNTRY

 

samochód z Austrii z salonu firmowego , 1 właściciel , nie mam termostatu małego EGR wiec pewnie mam specyfikacje EURO3

 

zamiennika się nie opłaci tak jak koledzy pisali , kosztował 180 zł na fakture orginał a i pasek klinowy od klimy wymieniłem bo był popękany

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
dzieki m330d

 

dzwonilem do aso w szczecinie i maja na miejscu ale cena 225 PLN :shock:

 

 

Zależy jaki masz. W twoim silniku są dwa rodzaje termostatu głównego. uzależnione to jest od rodzaju pompy wody.

Jeden kosztuje 220 zł a drugi 344 zl.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/1999/july/browse/engine/waterpump_thermostat/

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.