Skocz do zawartości

330d 204 PS temp i termostat EGR ? jest ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pytanie do ludzi co mają taki silnik chce to zweryfikować

 

Poproszę o niewypowiadanie się benzynowców którym coś się wydaje

 

naczytałem tu na forum różnych bzdur , na tyle żeby pojechać do mechanika i to wyjaśnić i sprawdzić

 

o tym że u mnie to nienormalne że przy mrozach mi teperatura opada , sprawdziłem na teście i silnik dochodził mi w mrozy do 72 stopni - wskazówka wtedy była praktycznie w pionie (pokazywałem zdjęcia)

 

jednogłośnie stwierdziliście żę to absolutnie wina termostatów i tu najciekawsze 2 - jednego małego , jednego dużego , słyszałem opinie że powinienem mieć żaluzje

 

pojechałem do mechanika to zweryfikować , co on o tym sądzi

 

i tak w silnikach 3l 204 PS nie ma żaluzji - nie ma na to miejsca

jest 1 termostat plus elektryczny podgrzewacz

 

podgrzewacz już został sprawdzony jest oki

pozostaje wymiana termostatu ale mój mechanik jest bardzo sceptyczny do tego pomysłu i mówi że profilaktycznie można wymienić ale to nie wpłynie znacząco na temperature

 

miał taki przypadek z takim właśnie silnikiem jak moim i mówi że wymiana termostatu nie pomogła , po prostu te silniki tak mają że nie produkują dużo ciepła , to że nienagrzewa się szybko w mrozy i niedochodzi do 80 stopni to normalne , w tak duże mrozy przydała by się właśnie jakaś osłona chłodnicy bo wentylator chodzi non stop i schładza , nawet na wolnych obrotach jest chłodnica schładzana

objaw taki nie mam tylko ja ale tak samo mam w firmówce i popytałem wielu ludzi co dislami jeżdżą i tak samo powiedzieli że w zimie z temperaturą w dislach jest problem i to normalne

 

wiec dlatego zaznaczyłem żeby się wypowiedzieli ludzie co mają disle jeżdżą nimi na codzień .

 

i po prostu nasłuchałem się tu głupot i niepotrzebnie widze pojechałem do mechanika , ale skoro jest to już wymienie ten termostat i zobacze czy to coś zmieni

Edytowane przez Rado_!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Opowiem ci co się działo u mnie.

Kupiłem autko w lipcu. Wskazówka dochodziła do pionu bardzo szybko. Jednak jak zrobiło się zimno (okolice +3 stopni C) to wskazówka zaczęła mi opadać w momencie jak puściłem nogę z gazu na dłuższą chwile (zjazd z dużej góry). Dochodziła do białej kreski pomiędzy niebieskim a pionem. Od razu wiedziałem że coś nie tak. Zerknąłem na forum poczytałem o termostatach i zabrałem się do roboty.

Na początku sprawdziłem termostat EGR. Okazało się że był do dupy - przepuszczał na zimnym. Więc wymieniłem i dalej to samo ale za to szybciej się nagrzewał. Jednak nadal gubił temp jak ściągałem nogę z gazu na dłuższy czas. Więc zakupiłem nowy termostat główny i zabrałem się za jego wymianę. Troszkę było przy nim dłubania ale jakoś wymieniłem. Strasznie mało miejsca wszędzie. Okazało się że miał urwane mocowanie tzw. platikowe uszy i był stale otwarty. nie całkiem ale troszkę. Bardzo częsta wada tych termostatów. Mogę się założyć że jak wymontujesz swój to będziesz miał to samo.

Po wymianie jest super. Nagrzewa się piorunem. Po 5 km wskazówka w pionie. Ostatnio jak jechałem na termometrze było -15 i z ciekawości postanowiłem sprawdzić temp płynu w ukrytym menu. Temperatura zmieniała się pomiędzy 87 a 88 stopni w zależności czy przyspieszałem czy ściągałem nogę z gazu. A jechałem naprawdę spokojnie. Także jak masz 72 stopnie to weź się lepiej do roboty. Dodam jescze że nie mam webasta tylko elektryczny podgrzewacz płynu.

 

Co chodzi o żaluzję to jest chyba jasne że nie ma go żadna 330d. Zaluzje majątylko 320d i to w manualu, bo autoamty też jej nie mają.

 

Teraz moja rada.

Jeżeli masz chłodnicę EGR to musisz mieć termostat EGR. Chłodnica EGR to taka kwadratowa puszka wielkości 0,5 litrowej buteli ze stali nierdzewnej umiejscowiona z przodu silnika zaraz pod krawędzią osłony akustycznej silnika. Na niej jest taki plastikowy element w kształcie rurki w kolorze czarnym. i to właśnie on.

Jak masz ten termostat to zacznij od jego sprawdzenia. Jak go wymontujesz i dmuchniesz w niego to powinien nie przepuszczać powietrza. Jak puszcza to wymień i potestuj.

Jak nie masz tego termostatu, w co wątpię, bo chyba wszystkie 330d po lifie go mają to wymień sobie główny termostat montowany do bloku silnika od strony chłodnicy. Zobaczysz że wszystko wróci do porządku.

 

Kupuj tylko orginały w ASO. Koszt termostatu EGR to około 140 zł a głównego to około 180 zł.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano (edytowane)

Hunter bez obrazy ale ty chyba miałeś silnik 184 PS , więc nie rozpędzaj się zabardzo w swoich osądach

 

do tej pory mnie ten mechanik mnie nie zawiódł , a przeważnie jak tam jestem to stoją m-ki i x-y a byle partacz nawet się nie podejmnie takich tematów

 

matimisztal powiedz mi jaki ty masz silnik

 

poszukałem i jeżeli chodzi o silniki disla i ich oznaczenie to wygląda to tak

 

Diesel

318d 2,0 l / 85 kW (115 PS) M47 09/01-

320d 2,0 l / 100 kW (136 PS) M47 04/98-

320d 2,0 l / 110 kW (150 PS) M47TU 09/01

330d 3,0 l / 135 kW (184 PS) M57 09/99-

330d 3,0 l / 150 kW (204 PS) M57TU 02/03-

 

co to jest M57n ?

Edytowane przez Rado_!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

RADO czy ty czytasz to co ja piszę?? Wszystkie silniki z oznaczeniem "N" miały dwa termostaty!!! nawet dwulitrowe

A Ty właśnie masz silnik M57N - z tego co wiem to to samo co M57TU

N=NEW

 

4- to termostat główny

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ED71&mospid=47646&btnr=11_3465&hg=11&fg=35

 

Przewód 10 wchodzi na termostat egr

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ED71&mospid=47646&btnr=11_3674&hg=11&fg=35

 

Poczytaj dużo o tym było

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Opublikowano
oki zobacze co jutro powie , ma się zabrać za termostat

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Rado masz tu lekturę na wieczór, mam nadzieję że przeczytasz, bo jak nie , to się pogniewamy

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=34606&hilit=nie+dogrzewa

 

czytałem to wcześniej , tylko że to stary motor 184 PS , dlatego się chciałem dopytać czy w nowym 204 PS nie ma zmian , matimisztal ma taki sam silnik co ja i nie ma powodu mu nie wierzyć

 

dlatego będe ciągnął jutro temat z mechanikiem

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym temacie co Ci podlinkowałem są różne przypadki i również jest tam silnik M57N w którym występuje termostat EGR. Znam sposób jak kapnąć który jest zepsuty, ale chyba najprościej wymienić obydwa i mieć z głowy
Pozdrawiam
Opublikowano

oki ma ktoś schemat gdzie jest ten mały termostat EGR do mojego silnika ?

 

musze wydrukować i pokazać , mam teraz 0 czasu wolnego a w sobote wyjeżdżam na urlop i wolał bym mieć bete sprawną w 100 % ,

 

masakra że sam trzeba pokazać co zrobić

 

są schematy ale do 320d

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/2000/october/browse/engine/waterpump_thermostat/

 

mam coś takiego

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/330xd-M57N/LHD/N/2003/december/browse/engine/cooling_system_water_hoses/

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/330xd-M57N/LHD/N/2003/december/browse/engine/cooling_system_water_hoses-2/

 

ja nie widze termostatu EGR na tym schemacie :(

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

oki znalazłem schemat mojego silnika

 

mój rocznik model itd

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/330xd-M57N/LHD/N/2003/december/browse/engine/waterpump_thermostat/

 

sorx ale ja tu nie widze 2 termostatu EGR , co wy na to ??? Hunter ? to mam wkońcu ten termostat EGR czy jednak mój mechanik ma racje ?

 

silnik 184 PS

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/330xd-M57/LHD/N/2000/november/browse/engine/waterpump_thermostat/

 

widać jak na dłoni że ten silnik ma 2 termostaty

pozycja 5 główny i 13 drugi EGR

 

widać że mocno te układy się różnią

 

więc jednak mój mechanior miał racje że nie mam termostatu EGR !!!!!!!!!!!!!!!!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Wcale nie miał racji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Masz Rado masz na 100% ten termostat.

Trzeba tylko dokładnie obrazki oglądać i nie panikować. My ci tu chcemy pomóc a nie w koszty wpędzić.

To twój silnik tylko kilka obrazków niżej

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/330xd-M57N/LHD/N/2003/december/browse/engine/emission_reduction_cooling/

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

rado_! pali ci tyle co tdi, jezdzisz na łysych letnich gumach w zimie, jezdzisz po mechaniorach a'la zbycho-stodoła :duh:

wez jedz do ASO to ci go dobrze przeserwisują!

Opublikowano
Ups to zong

 

to czemu on mi takie rzeczy opowiada .

 

Bo jest benzynowcem, któremu się coś wydaje i chce zrobić Ci na zlość.

Opublikowano (edytowane)

Tak Jakub kolejny raz powtórze - coś ci się wydaje :)

 

nie mam termostatu EGR !!!!! mam wersje silnika która nie ma takowego termostatu

 

w miejscu którym powinien być nie ma go , co wy na to ??

 

z tego co mi wiadome były takie wersje

 

i kolejny raz powtórzył że nie jestem odosobnionym przypadkiem i kulkukrotnie już zdarzył się w 3-ce z takim silnikiem z brakiem termostatu EGR

Edytowane przez Rado_!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

ale wypowiadałeś się na temat temperatury silnika , ja nie widziałem w tym nic dziwnego , po prostu disle tak mają że bardzo mało produkują ciepła

 

tak samo mam w firmówkach dislach

 

ale wszyscy tu zgodnie wyśmiali ,no ale przynajmniej beta zostanie sprawdzona

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Wszystkie silniki z oznaczeniem "N" miały dwa termostaty!!! nawet dwulitrowe

 

nie wszystkie 2 litrowej maja ... ja nie mam ... z tego co mi wiadomo maja go tylko M47N z automatem

Opublikowano
A to co innego, temperatura w największe mrozy nie może spaść poniżej 80 stopni, czyli wskazówka caly czas pion.
Opublikowano
tak poza niemozliwe zeby diesel nie mogl sie dobrze nagrzac ... moze stary mercedes z 50 lat ... ja po 2-3 km mam wskazowke na 1/4 ... co prawda to 2 litrowy silnik, a po kolejnych 2 km w pionie ... w Ciebie w 3L sa dwa gary wiecej wiec ma co grzac silnik ... a termostaty ma zejb... wplyw na nagrzewanie ... mialem w innym aucie uszkodzony i tez wysluchiwalem filozofi mechanika ze jest dobry tylko mam sobie tekture w zimie przed chlodnice wlozyc ... z temp sie dzialy cuda raz w pionie raz nie i w koncu sam wymienilem i problem jak reka odjal ... wg. mnie (moze sie malo znam) niedogrzanie silnika wplywa nie tylko na spalanie ale w dluzszym okresie rowniez na zywotnosc silnika
Opublikowano

Tak dokładnie , to jest bolączka silników disla , dlatego wskazane było do tych silników montowania webasto aby w zimie silnik miał prawidłową temperature

 

może będe musiał pomyśleć o założeniu webasto w przyszłości

 

termostat główny wymienie profilaktycznie wiec będzie wiadome czy pomogło

 

a do czego ta chłodniczka mała jest ?

 

czy ona czsem nie ma za zadanie schładzanie spalin ? u mnie tego nie ma

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
ja te nie mam termostatu egr a silnik mam 204km z marca 2003,czyli pierwszy wypust...rado ja tez tak mialem temp 0k70st,pojechalem do serwisu po oba termostaty a tu niespodzianka pan mowi ze mam tylko jeden.po wymianie temp to ok 88 st caly czas po nagrzaniu...nie sluchaj tego mechanika
kiedys e36 316,325 coupe...pozniej e46 320d
Opublikowano
tak poza niemozliwe zeby diesel nie mogl sie dobrze nagrzac ... moze stary mercedes z 50 lat ... ja po 2-3 km mam wskazowke na 1/4 ... co prawda to 2 litrowy silnik, a po kolejnych 2 km w pionie ... w Ciebie w 3L sa dwa gary wiecej wiec ma co grzac silnik ... a termostaty ma zejb... wplyw na nagrzewanie ... mialem w innym aucie uszkodzony i tez wysluchiwalem filozofi mechanika ze jest dobry tylko mam sobie tekture w zimie przed chlodnice wlozyc ... z temp sie dzialy cuda raz w pionie raz nie i w koncu sam wymienilem i problem jak reka odjal ... wg. mnie (moze sie malo znam) niedogrzanie silnika wplywa nie tylko na spalanie ale w dluzszym okresie rowniez na zywotnosc silnika

 

e tam niemożliwe , w firmowym oplu 1,3 w mrozy może chodzić na wolnych obrotach pół dnia i wskazówka nawet nie dojdzie do 70 stopni , jak przycisne obroty do 3 tys to się nagrzeje , najgorsze jest w korkach bo nawet ogrzewania nie moge sobie właczyć bo dosłownie w ciagi 1 minuty z 90 stoni schładza się do 60 stopni

 

samochód pół roczny i każdy we flocie (około 150 samochodów) ma dokładnie tak samo

 

rabiola to że nieprodukuje dużo ciepła ten silnik - to dlatego tak mało pali , jest tu duży związek , , paliwo nie jest zamieniane na ciepło , to nie Parowóz i nie potrzeba tu gotowania wody , martwi mnie tylko tak mała temperatura pracy silnika , nie wpływa to dobrze na prace silnika i spalanie,

 

a od ciepła w kabinie jest podgrzewacz elektryczny

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.