Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Krotkie pytanko czy istnieje jakas roznica w silnikach (model 316 silnik 1.8 z roku 2004) pochodzacych z np angli (chodzi o kiere po drugiej stronie) a tych np z niemiec?Innymi slowy chcialem zapytac czy bez problemu moge podmienic silniki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik pewnie tak ,roznica jest rozmieszczenie osprzetu jak serwo abs itd.Motor jest taki sam
Opublikowano
Czyli mozna przyjac ze np silnik(sam silnik) o symbolu m43 byl wszedzie taki sam czy to rynek niemiecki czy angielski i czy samochod z 98 roku czy z 2004-taki sam i tyle?Znajac symbol w tym wypadku m43 bez problemu wymienie na inny silnik o oznaczeniu m43 bez wzgledu na rocznik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam silnik jest ten sam co mozna sprawdzic na RealOEM.com
Opublikowano
Wlasnie co sprawdzilem na podstawie vin`u jaki mam silnik i wyszlo ze to n42 i cos mi sie wydaje ze nie jest on zbyt popularny sadzac po ilosci wystawionych silnikow na aledrogo.Czym on sie rozni od m43 ktory myslalem ze posiadam?
Opublikowano
Nie dokonca silniki sa takie same Na stany szly inne silniki Np m52 byly na zeliwnym bloku byly tez inne M-powery na stany Ale roznice byly chyba tylko na stany a reszta to to samo

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Na opakowaniu oleju Aral jest informacja że spełnia on normę BMW Longlife - ale tylko w odniesieniu do aut na rynek europejski - także na USA silniki faktycznie były inne - reszta jest taka sama... :wink:
Opublikowano
nie rozumie czyli m43 a n42 to sa te same silniki?Chyba nie?1,8 m43 to jedno a 1,8 n42 to zupelnie co innego tak?
Opublikowano
m43b18 to starsza jednostka nepedowa n42b18 troszke mlodsza choc bardzo podobna

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Czyli jednak sie roznia?Musze wymienic silnik bo stary sie zatarl a przyznam ze ciezko jest znalesc dokladnie n42 1,8(znalazlem moze z 3 firmy ktore zajmuja sie silnikami w ogole) i tak sie zastanawiam czy poprostu nie kupic m43 1,8 ale nie wiem czy on w ogole podejdzie.Kiedys slyszalem ze wystarczy zmienic na odpowiedni komputera oczywiscie do odpowiedniego silnika(pojemnosci) i jesli jest to e46 to bez problemu wchodza pojemnosci 1,6 1,8 i 1,9 ale nie mam pojecia na ile jest to sprawdzone.
Opublikowano
Jak juz swapowac to poszukaj n40b20 moze? albo innego n42

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Dlatego ze m43 jest starszy czy jest jeszcze jakis inny powod? Z tymi N jest wlasnie ciezko ale zobaczymy.
Opublikowano
m43 maja juz swoje przebiegi no ale silniki n42 sa drogie ja bym przemyslal swap na 6 garow np m52 kwota bedzie podobna :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
no jakbym mial trzymac troche to auto to pewnie wrzucilbym cos takiego ale mam mozliwosc kupienia m43 z malym przebiegiem i teraz nie wiem czy bez problemu da sie zrobic swapa tz jedynie goly silnik i komp czy trzeba sporo wymieniac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kupuj M43 bo to stara jednostaka i na 100% nie pasuje do twojego autka, u ciebie jest silnik nowszej generacji tzw. Valvetronic. Mozesz zmienic na N42B20 2.0 litra r4 143 KM. Aha i Panowie kolega pyta o roznice miedzy silnikami Angielskimi a europejskimi a nie Amerykanskimi. Do angielskich samochodow ida takie same silniki jak np. w niemczech.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Wiatm.

Czy silnik m43 z wersji angielskiej bedzie taki sam jak w europejskiej(chodzi mi o sam silnik bez osprzętu). Musze w swoim autku wymienic silnik, a jeden mechanik powiedział żeby nie kupować anglika bo ma inną elektronikę i może wariować. Co otym sądzicie, czy może ten kolo nie ma pojącia co mówi?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wiatm.

Czy silnik m43 z wersji angielskiej bedzie taki sam jak w europejskiej(chodzi mi o sam silnik bez osprzętu). Musze w swoim autku wymienic silnik, a jeden mechanik powiedział żeby nie kupować anglika bo ma inną elektronikę i może wariować. Co otym sądzicie, czy może ten kolo nie ma pojącia co mówi?

 

 

Witam

 

Kolego pio.tras.... W styczniu tego roku wymieniałem silnik w swoim e46. Oryginalnie był wsadzony m43 (wymiana przez walnięte panewki korbowodowe) i dawcą identycznej jednostki czyli też m43 był właśnie angol. Jeśli do przekładki idzie goły motor wszystko pasuje w 100%. A z resztą chyba nie masz zamiaru wywalać od siebie silnika z całym osprzętem? Wrzucasz motor od anglika zakładasz swój osprzęt i wszystko jest ok. Niestety nie odpowiem ci jak jest z ECU. Ale na 100% mechanicy którzy robili przeszczep nic nie wspominali o przełożeniu ECU od dawcy. Chodzi o to, że silnik był załatwiany przez wlaściciela warsztatu więc mogło mu to umknąć, choć naprawdę wątpię. Przeglądając nawet faktury itd. nic nie ma na temat kompa. A z drugiej strony patrząc na to logicznie jeśli jest identyczny silnik to komp też musiał być identyczny. Ewentualnie możesz wrzucić sobie ECU od 318i i do tego zawór disa. w ten sposób robisz sobie dodatkowe 13 kucyków. Bo z tego co czytałem na forum tylko tym się różnią oba modele. Chociaż nie jestem tego w stanie zagwarantować na 100%. Pozdro

Opublikowano
Wiatm.

Czy silnik m43 z wersji angielskiej bedzie taki sam jak w europejskiej(chodzi mi o sam silnik bez osprzętu). Musze w swoim autku wymienic silnik, a jeden mechanik powiedział żeby nie kupować anglika bo ma inną elektronikę i może wariować. Co otym sądzicie, czy może ten kolo nie ma pojącia co mówi?

 

 

Witam

 

Kolego pio.tras.... W styczniu tego roku wymieniałem silnik w swoim e46. Oryginalnie był wsadzony m43 (wymiana przez walnięte panewki korbowodowe) i dawcą identycznej jednostki czyli też m43 był właśnie angol. Jeśli do przekładki idzie goły motor wszystko pasuje w 100%. A z resztą chyba nie masz zamiaru wywalać od siebie silnika z całym osprzętem? Wrzucasz motor od anglika zakładasz swój osprzęt i wszystko jest ok. Niestety nie odpowiem ci jak jest z ECU. Ale na 100% mechanicy którzy robili przeszczep nic nie wspominali o przełożeniu ECU od dawcy. Chodzi o to, że silnik był załatwiany przez wlaściciela warsztatu więc mogło mu to umknąć, choć naprawdę wątpię. Przeglądając nawet faktury itd. nic nie ma na temat kompa. A z drugiej strony patrząc na to logicznie jeśli jest identyczny silnik to komp też musiał być identyczny. Ewentualnie możesz wrzucić sobie ECU od 318i i do tego zawór disa. w ten sposób robisz sobie dodatkowe 13 kucyków. Bo z tego co czytałem na forum tylko tym się różnią oba modele. Chociaż nie jestem tego w stanie zagwarantować na 100%. Pozdro

 

 

ECU został ten sam. Wchodząc w testy można sprawdzić numer VIN. Ten komp ktory jest teraz ma VIN taki jak auto. Chyba że to nie daje pewności...

Opublikowano
nie rozumie czyli m43 a n42 to sa te same silniki?Chyba nie?1,8 m43 to jedno a 1,8 n42 to zupelnie co innego tak?

 

316i do 2001 roku M43 pojemność 1895cm moc 105KM

316i po 2001 roku N42 pojemność 1796cm moc 115KM

 

318i do 2001 roku M43 pojemność 1895cm moc 118KM

318i po 2001 roku N42 pojemność 1995cm moc 143KM

 

W silnikach N42 występuje system valvetronic czyli system sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego w rozrządzie. Generalnie jest to dużo nowsza konstrukcja i bardziej skomplikowana.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.