Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów.

Zamierzam zamienić moje e39 523 na jakieś nowsze e46 330ix, nie mam tylko wiedzy na temat trwałości i awaryjności układu napędowego.. Czy macie wiedzę na ten temat, ktoś moze czymś takim jeżdzi już jakiś czas i może coś powiedzieć. Interesuje mnie wersja z manualną skrzynią?? Pozdrawiam i z góry dzięki na jakieś info. Krzysiek

Opublikowano
Słabo albo w ogóle nie szukałeś............Sporo tematów znajdziesz w postaci roznic i wynikajacych z tego problemow zawieszenia i ukladu napedowego pomiedzy iXem a zwykla e46. CHyba nawet kolega Hunter pamietam pisał o KOSZTACH napraw i dostepnosci czesci do iXa. Z tego powodu, pozbył sie tego modelu na rzecz zwyklej E46.
Opublikowano
wiedzy na temat trwałości i awaryjności układu napędowego..

Mam 330xd i nic sie nie dziej ale zrobiłem raptem 26k.

 

Co do E46 w benzynie i X to jestem na nie :nienie:. To dodatkowe 2 mechanizmy różnicowe do napędzenie ładnych pare kilo a coby tu nie gadać 3.0 fajny jest ale do tego chyba ma za mało momentu. Aby faktycznie fajnie tym pojeździc będzie trzeba niźle podkręcić na obrotach co odbije sie niezłym wirem w baku. Osiągi będą zauważalnie gorsze od tylnonapędowca.

 

Jeżeli chodzi o X to w E46 preferuję diesla. 3.0 jest super i warto ale IMHO tylko z klasycznym tylnim napędem.

 

nawet kolega Hunter pamietam pisał o KOSZTACH napraw i dostepnosci czesci do iXa.

Bo miał pecha i tyle, w normalnych warunkach ten napęd jest bezawaryjny i dożywotni. Ci co mają fantazje ułańska i myślą, że maja Subaru to poukręcaja półosie itp. ale Hunter miał diesla czyli potężny moment. Co do cen to nie przesadzajmy tylko niektóre elementy sa drozsze i nie 3x a powiedzmy 2x. Za to są trwałe :D.

Opublikowano

nie wygląda to tak źle , oczywiście trzeba poszukać tych części ale są , większość można zregenerować albo kupić zamienniki , oczywiście jak się zdamy na ASO to koszta będą kosmiczne

 

ale i tak trzeba liczyć że eksploatacja x-a jest dużo droższa od zwykłej 3l

 

przykład przegub - mi się udało kupić zamiennik za 770 zł , w ASO nie sprzedają samego przegubu , sprzedają całą półoś za 2100 ,

 

i trzeba bardzo pilnować manszet (gumowa osłona przegubu) bo właśnie głównie dlatego padają przeguby , ja się zagapiłem pojeździłem troche na pękniętej i miałem do wymiany przegub

 

ale pomimo tych wydatków nie zamienił bym x-a na zwykłą

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słabo albo w ogóle nie szukałeś............Sporo tematów znajdziesz w postaci roznic i wynikajacych z tego problemow zawieszenia i ukladu napedowego pomiedzy iXem a zwykla e46. CHyba nawet kolega Hunter pamietam pisał o KOSZTACH napraw i dostepnosci czesci do iXa. Z tego powodu, pozbył sie tego modelu na rzecz zwyklej E46.

Pisałem, pisałem i to prawda że zmieniłem, ale raz ceny części dwa KOMFORT a raczej DYSKOMFORT podeóżowania, przejedź się dopiero podejmę dyskusję.

Pozdrawiam
Opublikowano
Co do E46 w benzynie i X to jestem na nie . To dodatkowe 2 mechanizmy różnicowe do napędzenie ładnych pare kilo a coby tu nie gadać 3.0 fajny jest ale do tego chyba ma za mało momentu. Aby faktycznie fajnie tym pojeździc będzie trzeba niźle podkręcić na obrotach co odbije sie niezłym wirem w baku. Osiągi będą zauważalnie gorsze od tylnonapędowca.

 

Bzdura, bzdura, bzdura. Pojeździj a zobaczysz. Ten silnik ciągnie od 1500 obrotów i to tak że zawstydziby Twojego diesla.

 

Jestem tak zafascynowany swoim autem w czasie tej zimy, że nie widzę dla niego następcy

Opublikowano
i to tak że zawstydziby Twojego diesla

Będzie ciut szybszy ale do zawstydzenia to mu daleko. Elastyczność gorsza od przedliftingowego 330d (M57), Ty masz zaledwie 300Nm jeżeli Twój ciągnie od 1500 to mój rwie, tyle, że szybciej złapie zadyszkę.

 

Co jest bzdurą? Chyba nie to, że aby jechać to trzeba go kręcić, a wtedy pije jak smok. Pochwal sie spalaniem przy swobodnej jeździe :D.

Opublikowano
i to tak że zawstydziby Twojego diesla

Będzie ciut szybszy ale do zawstydzenia to mu daleko. Elastyczność gorsza od przedliftingowego 330d (M57), Ty masz zaledwie 300Nm jeżeli Twój ciągnie od 1500 to mój rwie, tyle, że szybciej złapie zadyszkę.

 

Co jest bzdurą? Chyba nie to, że aby jechać to trzeba go kręcić, a wtedy pije jak smok. Pochwal sie spalaniem przy swobodnej jeździe :D.

 

 

Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj. Benzynowe BMW widzialeś na plakacie nie mówiąc o jeżdżeniu. Sorki ale kończę dyskusję.

Opublikowano

Comret daj spokój

 

Jakuba benzyna 330xi rwie zdolnych obrotów lepiej od disla 330xd :duh: moment się nie liczy , nic się nie liczy i zapytaj się go ile mu pali 3l benzyna :mrgreen:

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Też jestem ciekaw ile jakubowi ta bestia 330xi pali. Próbowałem dzisiaj znaleźć takie auto na motostat.pl ale tam były tylko 3 takie zarejestrowane i w dodatku żaden właściciel nie prowadzi statystyki.

 

Poza tym według instrukcji

 

330xi ma strint 0-100 km/h w 6,8 a

330d w 7,6.

 

Natomiast od 80-120 na 4 biegu 330xi 7,4

a 330d 6,4.

Także nie wiem co lepsze bo według mnie 330d.

 

Spalanie według książki dla aut z manualną skrzynią biegów

330xi

miasto 13,8

poza miastem 8,0

mieszany 10,1

 

330d

miasto 9,4

poza miastem 5,3

mieszany 6,8

 

Także i ja uważam że koszty związne z paliwem są astronomiczne. A podane wartości są dla bardzo spokojnej jazdy.

Także trzymajcie się benzynowcy ale dystrybutora i nie płacznie zbytnio jak odchodzicie od kasy :cool2:

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Kto tu placze przy kasie? Ja, który wybrał świadomie czy żydostwo, które nawet opał naleje do diesla?

Ostatnie co można mi zarzucić to to że skąpie na paliwo, a Wy? Czemu jeździcie dieslami? Dla przyjemności czy ze skąpstwa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kto tu placze przy kasie? Ja, który wybrał świadomie czy żydostwo, które nawet opał naleje do diesla?

Ostatnie co można mi zarzucić to to że skąpie na paliwo, a Wy? Czemu jeździcie dieslami? Dla przyjemności czy ze skąpstwa?

Marudzisz, a sam jeździsz dieslem na ropę czy opał??

Żartuję sobie oczywiście, Jakub nie każdego stać na 3.0i , a większość stać na 1.9tdi czy inne 2.0d albo 1.8i czyż nie mam racji??

Pozdrawiam
Opublikowano
Kto tu placze przy kasie? Ja, który wybrał świadomie czy żydostwo, które nawet opał naleje do diesla?

Ostatnie co można mi zarzucić to to że skąpie na paliwo, a Wy? Czemu jeździcie dieslami? Dla przyjemności czy ze skąpstwa?

 

sorki Jakub ale nie tak dawno pisałeś że 330xi to taki substytut subaru :) czemu subaryny nie kupiłeś albo chociażby m-ke ? a tak masz 330xi w commbi :)

 

Paliwo dla ciebie nie jest ważne a że mało jeździsz to i za dużo na naprawy nie wydasz :)

bo przecież na codzień tłuczesz disla :) od świeta alfe , a z nudów i w zime 330xi która ciągnie ci od dołu :)

 

mi disel się opłaca bardzo ale to bardzo , nie będe tłumaczył dlaczego , gdyby tak samo mi się opłacała benzyna pewnie bym ją miał , jakoś niewidze sensu płacić dodatkowo za benzyne skoro disel ma to samo .

 

jak będzie odwrotnie to zmienie na benzyne :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
jezdzilem 530d i 330i no rzecz jasna ze 530d przy okolo 2tys dostaje kopa i co dalej 3,5 tys juz nie ma ciagu. 330i od 4,0 do 6,5 bardzo ladnie ciagnie a przedziale 80-120 to 330i ma sie 3 bieg:P i wtedy robmy pomiar. diesel zawsze wyjdzie lepiej przy dystrybutorze ale tu chodzi o radosc z jazdy:)
Opublikowano
Subaru bylo marzeniem do czasu przejażdżki GT zrobionym na 260 koni. BMW na codzień jest lepsze. M-ki nie potrzebuję, mam motocykl, a poza tym co jakiś czas pożyczam od mamusi coś co jest lepsze od M-ki :D
Opublikowano

Jakub nie tobie oceniać czy mam pojęcie, Ty za to nie masz argumentów poza własną "fascynacją" i subiektywnym przekonaniem o lepszości jednego nad drugim.

 

Nie ma co genialne połączenie wolnossącej benzyny, ciężkiej budy i specyficznego napędu jakim jest X.

Opublikowano

motor sobie daruje , za dużo widze czarnych worków na drodze

 

a że lubie szybką jazde to myśle że tylko kwestia czasu kiedy bym jakieś zdarzenie miał i tzwn szlifa zaliczył :)

po szpitalach ani mi się myśli łazić

 

nie mam zamiaru kusić losu , nie tak dawno zabił się mój kolega , osierocił 2 małych dzieci , od razu zaznacze - nie była jego wina , motocykl nie ma szans z samochodem .

 

po tym wszyscy znajomi posprzedawali motocykle ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam temat stary ale zapytam się tutaj, czy E46 występuje z silnikiem 1.8i z napędem 4x4?

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, tylko 325, 330 i 330d.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ok dzięki za odpowiedź :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

 

ale pomimo tych wydatków nie zamienił bym x-a na zwykłą

 

Ale jeździłeś zwykłą?! Tak tylko pytam , bo ja mam 330d i powiem szczerze że nie narzekam :wink:

Nie latałem Xem wiec nie mam porównania, sądzę że też spoko, z tym że to dwa różne napędy

:twisted:

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.