Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WITAM WSZYSTKICH

MÓJ PROBLEM POLEGA NA TYM ŻE CHCE WYMIENIC CZUJNIK HALLA BO PODOBNO MÓJ SAMOCHÓD PRZEZ TO SZWANKUJE. MYŚLĘ SOBIE OK KUPIĘ I WYMIENIĘ. PROBLEM W TYM ŻE WSZĘDZIE PROPONUJĄ MI CZUJNIK

Z PODŁĄCZENIEM NA 3 PINY TAKI JAK W WIĘKSZOŚCI BMW-PONOĆ. OK. PATRZĘ POD MASKĘ A TAM MÓJ CZUJNIK NIE JEST PODŁĄCZONY ŻADNĄ WTYCZKA DO SILNIKA TYLKO WYGLĄDA TO NASTĘPUJĄCO- Z JEDNEJ

STRONY PRZY KOLE PASOWYM JEST CZUJKA (TO SIĘ ZGADZA) LECI SOBIE OD NIEGO KABELEK DO GÓRY I

ZAKOŃCZONY JEST TAKĄ MAŁĄ OBEJMĄ PRZEZ KTÓRĄ PRZETKNIĘTY JEST KABEL WN OD OSTATNIEGO CYLINDRA ZARAZ OBOK KOPUŁKI. . . ŻADNEJ WTYCZKI NA 3 PINY. . . . SILNIK M30 3L. CZY INNI TEŻ TAK MAJĄ?

CZY TYLKO MOJE M30 JEST INNE? A MOŻE CZUJNIK JEST GDZIE INDZIEJ ? CZY MACIE KOLEDZY JAKIŚ SCHEMAT

TEGO USTROJSTWA????

PS ROK AUTA 87 :mad2: :mad2: :mad2:

Przepraszam wszystkich pomyliło mi się z impulsatorem zgadza się mam czujnik na 3 piny taki jak wszyscy :D

Edytowane przez FILIP_730
Opublikowano

przede wszystkim kolego nie krzycz i zatytułuj poprawie swój temat :wink:

a czujnik jest na 3 piny tak samo jak czujnik położenia walu oraz czujnik impulsów przy kopułce

 

czujnik wygląda tak:

http://lh5.ggpht.com/_zG3dUrKCELE/S2da1aVISvI/AAAAAAAAAWk/eOJGX76WbKE/s512/30012010010.jpg

 

a obydwa czujniki podłączasz w gniazda w tej czarnej listwie (dwa gniazda nad napisem BMW na pokrywie zaworów):

http://lh5.ggpht.com/_zG3dUrKCELE/S0_i0QAYcHI/AAAAAAAAAFI/qNDrTwjTMPQ/s640/DSCN0814.JPG

Opublikowano
a moze mi ktos wytlumaczyc do czego sluzy ten czujnik ?? :D bo moj m30b30 chodzi dobrze i z tym czujnikiem i bez niego :D:D

 

 

Myslę że problem w tym że jeszcze do wczoraj nie rozróżniałem(tak jak kolega powyżej) czujnika halla od impulsatora na kablu wn

a to dwie inne rzeczy. .. . :oops:

Opublikowano

a tak poza tym to właśnie dziś założyłem nowy halotron i zobaczymy co dalej bo miałem z moją bmką taki

problem że sama gasła jak jej się chciało raz jak wyjeżdżam z ogródka a raz po 10 km a czasami w mieście w korkach co chwilę ( irytujące) . . . najgorsze jest to że byłem u 3 elektromechaników i każdy rozkładał ręce

kiedyś nawet mechanicy zostawili ją zapaloną na 6 godzin na placu i jak na złość cały ten czas chodziła bez

zarzutu. . . w końcu zmuszony zostałem wziąć to w swoje ręce i zacząłem dużo czytać na temat takich objawów w różnych samochodach i wiekszość zarzutów padało na czujnik położenia wału. . . .pompę paliwa

wykluczam bo jak gaśnie i nie chce zapalić to śmierdzi beną a w ogóle to jeżdżę na sekwencji wiec pompa nie

cewka raczej też nie bo jak cewka jest zła to nie daje w ogóle iskry jak jest uszkodzona a kopułka palec kable

i świeczki nowe więc ????? napisze potem czy działa :) mam nadzieję :cool2:

Opublikowano

Twój tok myślenia/dedukcja nie dokońca są poprawne.

 

Chcesz sprawdzić dany element ? Pisz, napiszemy jak go zgiagnozować. Tylko czy masz odpowiednio wyposażony warsztat/garaź?

Opublikowano

WŁAŚNIE NIE MAM TAKICH ZABAWEK. W MOIM GARAŻU W GRĘ WCHODZĄ TYLKO CIĘŻSZE NAPRAWY. . . .

POZA TYM NIE CIERPIĘ GRZEBAĆ Z PRĄDEM ALE BĘDĘ SIE CHYBA MUSIAŁ NAUCZYĆ BO E32 TEGO WYMAGA. . . .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie no chcąc nie chcąc to było raczej to. po wymianie czujnika położenia wału jak ręką odjął (jeżdżę już tydzień). Trzyma wolne nie gaśnie w korkach , podczas jazdy nie przerywa i zawsze zapala praktycznie na dotyk

bez długiego kręcenia :P :P :cool2: pół roku męki przez takie....

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

No i historia lubi sie powtarzać . . . samochód zaczął znowu gasnąć w najbardziej nieoczekiwanym momencie. Czasami tylko szarpnie a czasami

całkiem zdechnie . . .(czasami znaczy codziennie) . a jak juz stanie to nie daje sie uruchomić przez minute dwie i co najdziwniejsze wtedy kiedy ma

"przerwę" zegary wariują na włączonym zapłonie szczególnie obrotomierz i ekonomizer sam wskazuje jakies głupoty na wyłączonym silniku. .. .i dopóki

nie przestaną tańczyć same na blacie to auto nie daje się uruchomić tylko śmierdzi benzynką . . . od takiej jazdy mój rozrusznik już dogorywa. :?

panowie pomóżcie

Opublikowano

Panoowie no nie bądźcie tacy. . . .widze tutaj grube rozkminy nad M70 a z M30 mi nie pomożecie. . . wsyd.

:oops: :oops:

Opublikowano
to mam w takim razie pytanie . czy wadliwy przepływomierz może w jakikolwiek sposób przerwać zapłon ? czy uszkodzony sterownik silnika motronic też ? bo mam zamiar w najbliższym czasie wymienić kompa i cewkę zapłonowa jako iż z czujnikiem halla juz to zrobiłem .
Opublikowano
sprawdź kolego koniecznie szczelność układu dolotowego, przepływomierz tez może oszukiwać. miałem ostatnio przypadek może nie w beemce ale w ''sznurze'' oplu, gdzie auto kompletnie nie chciało jechać, prychało, kichało gasło itp. okazało się że rozszczelnił się odcinek miedzy przepływką a przepustnica.
Opublikowano
to wiem ze dolot jest ważny. . . dobra uwaga lecz usterka zdarza co jakiś czas autko pięknie się zachowuje jedzie jedzie a nagle dup. . .jakby zapłon siekierką odciął . czym dalej jedzie tym częściej odcina zapłon i tym ciężej potem pali. kiedys tak go zmęczyłem ze tylko na włączonym zapłonie na stacyjce silnik sam zrobił tak ze 4 obroty tak na 2 garnki. . .. bez rozrusznika to był jakis samozapłon . . .. może coś gdzieś robi zwarcie . . . . bo te zegary wtedy tak same wariują jakby masy gdzieś nie było ???? posiadam również nie oryginalne immo. . . muszę sie go pozbyć. :roll: :roll: :roll:
Opublikowano
zrób przegląd wiązki silnika, sprawdź połączenia czy coś nie zaśniedziało. może jakiś kabel się gdzieś przetarł ? masz LPG lub może miałeś kiedyś?
Opublikowano

kupiłem ją ze zwykłym palnikiem pojezdziłem 2 dni i miałem taki wybuch ze musiałem kupić cały dolot razem z przepływką i na 3 dzień musiałem założyć sekwencję staga 300 i od dnia zamontowania sekwencji nie moge sie puścić samochodem dalej jak 40 km bo sie boje że nie wrócę. i puczę sie z tym autem tak już 8 miesiąc jak go mam. co dziwne jak kupiłem nowy czujnik położenia wału to problem ustał na prawie 5 tygodni i potem znów to samo. . .

co prawda była to podróbka za 150zł i wyglądało jak z wartburga ale działało jakiś czas. . .bo w serwisie powiedzieli mi prawie 500zł za czujkę to jej nie

kupiłem (wiem że powinienem) ale chodzę jeszcze do technikum i zarabiam tyle na półtora miesiąca więc sobie odpuściłem. . . masy czyściłem wiązke sprawdzałem. . . jeszcze intryguje mnie taka część jak impulsator ten który się wpina zaraz obok czujki wału (taki co na końcu jest nałożony na 1 kabel WN przy kopułce) jaką on gra rolę i czy on tez nie gra ze mną w ... :shock:

Opublikowano

dokładnie nie wiem bo jestem kompletną noga z elektryki i nienawidzę prądu :evil: ale z tego co widziałem to na pewno było gmerane w tej listwie na górze silnika gdze jest miliard kabli. . . .bo musieli podpiąć kompa od gazu więc ciągneli sygnał na pewno z hallotronu i z cewki zapłonowej i z sondy lambda. i z tego co tam zobaczyłem to raczej nigdzie nie ma zwarcia wszystkie izolacje są . mam jeszcze jedno pytanie czy ten impulsator (nie hallotron) może również gubić iskrę ???? bo jeżeli tak to na pewno go wymienie.. . ale z tego co zaobserwowałem na forum to niektórzy twierdzą żę bez tego auto działa bez zmian. to nasuwa mi się pytanie po co to w ogóle w takim razie powstało ? no bo chyba nie po to żeby po 20 latach helmuty sobie ze mnie jaja robili.

 

PS kable i świeczki nowe ngk. ale w komplecie kabli nie było impulsatora to musiałem założyć stary na nowy kabel.

Opublikowano
być może pękła któraś z żył od tego czujnika. miałem kiedyś przypadek z m30 i gazem i wtedy tez było namieszane w listwie nad wtryskami ale auto wtedy nie paliło wcale. sprawdź te połączenia może gdzieś wdarł się "zimny lut" a odnośnie montażu tego czujnika to gdzieś obiło mi się o uszy ze lepiej go założyć na kabel 6 cylindra niżeli na 1. sprawdź tez jeszcze ten czujnik położenia wału, piszesz o podróbce, może była jakaś kiepska wiec najlepiej włożyć oryginalny ale używany. dobrze by było jak ktoś by podrzucił jaka powinna być odległość czujnika od koła pasowego wału.
Opublikowano
juto przyjdzie ma nowy motronic i cewka zapłonowa i w środe jestem umowiony na reg zaworów (to ostatnie nie związane ze sprawą) w czwartek wytargam tin immobilaiser i przejrze ten impulsator który dał mi do myslenia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.