Skocz do zawartości

320d 136 koni po generalnym remoncie zagadka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poczytaj mój temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=216258.

Jeśli masz dis lub inpe to skorygować ustawienie pompy możesz zrobić sam - bez jej demontażu za 1/10 tej ceny którą podałeś.

 

Takie zaniki mocy najczęściej świadczą o padającym przepływomierzu lub/i pozostałymi elementami odpowiedzialnymi za dostarczanie powietrza i jego pomiar czyli turbina i jej sterowanie, egr, czujnik doładowania.

 

Po drugie to w tym silniku nie robi się adaptacji przepływomierza, wgrywa się nowy soft do sterownika silnika po wymianie przepływomierza na nowszy typ. Piszesz, że masz nowy przepływomierz, czy jest to oryginał Boscha czy jakiś zamiennik np. Pierburga?

 

Zrób jeszcze logi dynamiczne. Kiedy pojawia się błąd rozbieżności konta wtrysku? Podłącz dis lub inpe i obserwuj jak zmieniają się wartości kąta wtrysku w miarę gdy silnik się nagrzewa. Na początku kąt zadany jest +6 stopni i gdy silnik się nagrzewa kąt się zmienia do -1,5 stopnia. Zmierzony powinien za nim podążać ale jak pompa jest źle ustawiona, lub jak w twoim przypadku coś jej dolega albo łańcuch się wyciągną i się przestawiła to zadany kąt nie będzie osiągnięty. Gdy kąty zadany i zmierzony różnią się o co najmniej 2 stopnie (plus jakaś tolerancja) wtedy zapisuję się błąd i silnik może przejść w stan awaryjny - spadek mocy. W disie jest też test na sprawdzenie statycznego ustawienia pompy.

Opublikowano
mam bosh z tymi nowymi numerami i po graniu softu samochod duzo lepiej chodzil byc moze faktycznie przeplywka do wymiany bo nie jest nowa natomiast te zaniki mocy sa dwa jeden to calkowity brak mocy gdy jade to praktycznie przez kilka sekund nie moge przyspieszyc samochod wogule nie reaguje na dodawanie gazu nawet obroty silnika nie wzrastaja ale samochod nie gasnie i jedzie z taka predkoscia z jaka wystapil blad czyli np. jadac 50km,h wyskakuje blad i samochod jedzie te 50km,h ale nie ma mozliwosci przyspieszenia a po kilku lub kulkunastu sekundach samochod znow normalnie przyspiesza ,wydaje mi sie ze tloczek w pompie sie przycina zdarza sie to przewaznie ponizej 2000obrotow , drugi zanik jest taki ze samochod poprostu jest mulowaty i mam wrazenie ze to przez blad boost control czasami wydaje sie lekki jak piorko i przy doadaniu gazu np. na 3 biegu samochod mocno przyspiesza a innym razem wydaje sie taki ciezki i mulowaty , a jakim sposobem sam moge skorygowac poczatek wtrysku bo w jednym serwisie 500 krzykneli a w innym 620 plus ewentualne uszczelki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.