Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Zabieram sie wlasnie do wymiany swiec zarowych, pamieta ktos moze jaki jest tam klucz zeby je odkrecic? pytam bo nie wiem czy akurat bede mial taki? Puki nie rozebrane to bym jechal kupic.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Odswiezam temat.

 

Jaki rozmiar klucza jest potrzebny by wymienic swiece w 320d 136KM ? Swiece Beru.

 

Bo widze dosyc rozbierzne informacje w tym temacie ... :oops:

 

Potrzeba specjalnego klucza czy nie ?

 

mam komplet "zwyklych" nasadek Proxxona .

 

Jesli specjalny klucz to jaki ?

 

http://allegro.pl/klucz-przegubowy-dlugi-do-swiec-zarowych-10-mm-i1360041758.html

http://allegro.pl/klucz-przegubowy-do-swiec-zarowych-12-mm-dlugi-i1361429754.html

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
zaden przegubowy po sciagnieciu kolektora jest piekny dostep musisz kupic nasadke rurkową chyba 10 ale długą ma ok 5cm :cool2:

 

 

Prosze niech ktos potwierdzi te 10mm ...bo "chyba" to troche za mało żebym kupił taki właśnie klucz. :D

 

http://allegro.pl/nasadka-12-katna-dluga-1-2-10-mm-08-070-neo-i1364201964.html

 

taka wystarczy na długość ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

wyglada na to ze znalazlem odpowiedni klucz w warsztatowym archiwum narzedzi nie uzywanych ;)

 

jakis dlugi klucz rurkowy 10tka , wyposazenie roweru skladaka ;)

 

ma z 15cm, pusty w srodku, miejsce na przetyczke . Powien byc cacy.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Za pierwszym razem jak chciałem odkręcić świece też takiego klucza użyłem, nie dało rady ruszyć świec.

Tydzień później zrobiłem drugie podejście z długą nasadką 10 + przedłużka + grzechotka 1/2 cala, świece poszły bez najmniejszego problemu.

 

pozdro

Opublikowano

mam jeszcze pytanko:

 

czy wymienialiscie te pomaranczowe uszczelki kolektora ssacego jak go zdejmowaliscie by wymienic swiece ? bo TIS twierdzi oczywiscie ze trzeba je wymienic po kazdym zdjeciu kolektora.

 

Kosztuja te okragłe 10zl/szt w aso, a te prostokatne 15zl/szt. Robi sie wiec z tego koszt 100zł, wolalbym tego unikac, nie mieliscie problemow z ew. nieszczelnosciami po zdjeciu kolektora?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
nie mieliscie problemow z ew. nieszczelnosciami po zdjeciu kolektora?

nie ma żadnych problemów ze szczelnością kolektora. Przeczyść dokładnie gniazda i uszczelki, następnie przesmaruj obficie świeżym olejem silnikowym i tak zamontuj.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nasadka "od roweru " nie sprawdzila sie ...dzis nie potrzebnie sciagalem tylko kolektor :(

 

jest zwezana i przez to nie wchodzi do samego konca (ten pierscien na swiecach blokuje) . chwyta tylko ok 3mm naciecia pod klucz na swiecy a to oczywiscie za malo.

 

Kupie dluga i gleboka nasadke 10mm 1/4' neotools i do tego redukcje zeby to na 1/2' bylo. Bo porzadne pokretlo juz widze ze bedzie do tego potrzebne. czy ktos ma inne propozycje ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
może w dobrym kluczu jest istota sprawy? Odkręciłem 8 świec - 4 w Oplu i 4 w BMW. Poszły gładko po profilaktycznym polaniu wd40 na pół godziny. Dobrą długą nasadką. Te z Opla posmarowałem smarem miedzianym i po paru tys. km zrobiłem próbę - poszły jak po maśle. Tam był łatwy dostęp, więc dało się zrobić test.
Opublikowano

Ktos tu (lub w innym temacie o zmianie swiec zarowych w 320d) sugerowal zeby probowac odkrecac swiece kluczem dynamometrycznym ustawionym na moment nieco wyzszy jak moment przykrecania swiec (ktory wynosi 15 Nm wiec BARDZO lekko). Sadze ze odkrecajac nawet na 20Nm tez nic nie wskoramy.

 

Odkrecajac ze spora sila standartowej dlugosci grzechotka 1/2' z latwoscia przylozymy do swiecy moment 70Nm albo i 100Nm. A uzycie takiego narzedzia sugeruje wiekszosc osob w tym temacie.

 

Jak posmarowales smarem miedzianym i odkrecales nowa swiece za kilka dni to nic dziwnego ze poszla bez zadnego problemu ;). Trzeba by wytestowac ja za 3-5 lat ;).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem po.

 

Sprzet : nasadka dluga na 5cm 10tka 6katna na 1/2' NEO + grzechotka proxxon 1/2'+ dynamometryczny proxxon MC30.

Penetrator : Rost 11-606 - podobno o niebo lepszy od WD-40, POLECAM : mozna tu kupic - http://porcelana24.pl/rost-special-11-606-400ml-specjalistyczny-penetrator-odrdzew.html

 

Zdjalem co moglem zeby tylko sie dalo jechac, potem przejazdzka zeby nagrzac plyn do tych 90C i co za tym idzie silnik, no i na szybko do garazu sciagac kolektor, i 10 min pozniej juz odkrecalem swiece. Spryskalem je oczywiscie najpierw tym rostem 606 . Poluzowaly sie o dziwo wszystkie dosyc lekko ...3 wyszly choc nie odkrecaly sie juz tak pieknie, czwarta wykrecila sie 1mm i ani w jedna ani w druga ...tzn krecila sie "w kolko" . zostawilem wiec ja tak jak jest.

Dziwi mnie to ze odkreca sie fabrycznie montowane swiece a tam juz jest na nich gwint przyplaszczony :shock: - to jak oni to wkrecaja w fabryce ? Krzywo ? :duh: czy to jest az tak piekielnie miekkie ?

 

Przy wkrecaniu tez nie bylo latwo, dokrecilem w koncu te wymienione swiece na 18Nm (pudelko od swiec BERU mowi o 15Nm, a TIS o 18Nm) ale tez szlo to opornie ...bo gwinty w glowicy byly juz nie pierwszej swiezosci. Posmarowalem gwinty swiec smarem miedzianym.

 

Wg mnie po kazdym wykreceniu swiec powinno sie te gwinty przeleciec gwintownikiem ...wtedy nowe swiece by sie ladnie wkrecaly ...a tak to kupa nerwow . Ja niestety nie mialem takiego gwintownika wiec musialem sie meczyc.

 

Zauwazylem ze lepiej je wkrecac na kompletnie zimnym silniku, wtedy material glowicy sie skurczy i gwinty beda jakby "scislejsze" . Ja nawet podczas skrecania pryskalem zamrazaczem wokol swiec.

 

Ogolnie ...nerwowa i niezbyt przyjemna robota.

 

Aha ...polecam przy okazji zmienic wszystkie uszczelki kolektora ssacego ...nie sa zbyt tanie (wychodzi ok 110zl komplet lacznie z ta przednia duza na wlocie z EGR'u) ale naprawde widac roznice pomiedzy starymi a nowymi uszczelkami :

 

http://img684.imageshack.us/img684/457/96102262.jpg

http://img717.imageshack.us/img717/1899/96181659.jpg

 

 

Na starych uszczelkach troszke mi przedmuchiwało na wlocie do glowicy na niektorych cylindrach, co oczywiscie bylo widac dopiero po zdjeciu kolektora.

 

TIS zaleca zmiane uszczelek przy kazdym zdjeciu kolektora ssacego.

 

pozdro !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

 

Aha ...polecam przy okazji zmienic wszystkie uszczelki kolektora ssacego ...nie sa zbyt tanie (wychodzi ok 110zl komplet lacznie z ta przednia duza na wlocie z EGR'u) ale naprawde widac roznice pomiedzy starymi a nowymi uszczelkami :

 

Ja kupiłem komplet na kolektor ssący + uszczelka pod EGR z wysyłka 50zł - Reinz - u Maćka czescidobmw.pl

Także kolego przepłaciłes ponad 2x...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.