Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Ponieważ zamierzam kupić w ciągu najbliższych dwóch miesięcy E90, zastanawiam się, która wersja będzie lepsza. Myślę o benzynie, rocznik 2005-2006.

Znalazłem dwa egzemplarze: 325i w automacie i 330 z ręczna skrzynią. Zastanawiam się, czy warto się porywać, na 330i, czy rzeczywiście będzie taka kolosalna różnica w osiągach i czy zrekompensuje ona brak automatu. Jaka jest z elastycznością 330 w manualu? Na trasie wystarczy depnąć na piątce i odjedzie, czy będę musiał machać drążkiem?

Rozumiem też, że nie ma specjalnej różnicy w budowie 325i i 330i? Oba to wolnossące rzędowe szóstki na łańcuchu, tak?

 

Wielkie dzięki za pomoc

Opublikowano
podczepiam sie pod temat narazie ujezdzam e46 330i jesli bede myslal o zmianie to wlasnie na e90 330i wiec prosze o opinie
Opublikowano

witam,

 

je jeżdże 325xiA i mi w zupełności wystarczają osiągi tego silnika. Róznice w osiągach między 325 i 330 nie są wielkie ale jak znajdziesz dobrą 330 to się nie zastanawiaj-50Nm robi delikatną róznicę. Co do elastyczności: nie ma problemu z wyprzedzaniem i niewiele jest aut na polskich drogach, z którymi mam problemy, automat działa bardzo szybko więc w trasie spisuje się idealnie o zaletach automata w mieście nie wspominam.

Te silniki dobrze idą od samego dołu, max moment pojawia się już od 2500obr/min więc raczej się nie spocisz od machania lewarkiem :)

Co do róznic między 325 i 330 to są dwie: inny dolot i wydech także jak najbardziej można podchodzić do tematu przeróbki z 325 na 330. wtryskiwacze, tłoki, zawory itp są te same...

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano

Mogę napisać co nieco o moich wrażeniach (325i automat wersja us)

- Przyspieszenie w granicach 7-7,2 sec do 100 niczego sobie,w zupełności wystarczające, silnik wkręca się na obroty błyskawicznie (miałem wcześniej vectre GTS 3.2 v6, różnica kolosalna, chociaż powiem wam, że dźwięk "fałki" o niebo fajniejszy)

- elastyczność przy automacie? nie zwracam na to uwagi, skrzynia jest na tyle szybka, że zrzuca biegi niezauważalnie, jest poza tym tryb s/m

- Jeździłem też 330 (256KM bodajże) z manualem i powiem, że byłem pod wrażeniem, manual, trochę koni i Nm więcej robią różnicę. Na elastyczność nie zwracałem uwagi, było parcie pod czerwone :D

 

Moja subiektywna ocena jest taka: większy komfort jest z automatem, 330 w manualu jak dla mnie szaleństwo (być może też z tego powodu, że zrobiłem nim wszystkiego z 50 km), wszystko zależy od tego co lubisz

 

Natomiast z tego co wiem, samochody na europę, -> 325 ma 2,5, a 330 3 litry, w wersji na us w obu były trzylitrówki, a w europie dopiero po lifcie pojawiły się w 325.

I w sumie jest trochę więcej różnic pomiędzy nimi, są montowane inne skrzynie manualne co za tym idzie są inne wały, inne sprzęgła. (nie wiem jak z automatami obiło mi się o uszy, że w 330 jest automat ZF, a w 325 GM, ale z tym nie jestem pewien) Wydechy są chyba takie same.

i to tyle, tak pokrótce :wink:

Opublikowano

w woli ścisłości,

ja tez mam wersje US automat i na bank w 330 i 325 są identyczne skrzynie ZF'a a konkretnie serie 6HP19.

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano

thekrzych, kupiłbyś jeszcze raz 325xiA, wiedząc to co wiesz teraz? Te osiągi wystarczają Ci w zupełności?

 

i drugie pytanie. Gdzie serwisujesz US speca? Podobno w ASO się nie podłączają pod USy.

Opublikowano

perconti

kupiłbym bez zastanowienia raz jeszcze to auto z tym silnikiem i skrzynią

mam speca, który bez problemu serwisuje moje auto, podłączanie pod kompa, kasowanie błędów, wgrywanie nowych softów - nie mam z tym najmnijeszych kłopotów.Części są dokładnie te same (możesz porównać dwie dowolne specyfikacje EU i USA na realoem.com i zobaczysz.Generalnie, to nie ma co się bać BMW z USA.To jest to samo. Gdybym miał znowu kupować BMW i dolar miałby niski kurs to na bank ściągnąłbym znowu z USA. Sprowadziłem 1,5 roczne auto, poleasingowe z linii BMW Remarketing Finanse, bezwypadkowe z bogatym wyposażeniem za 50 procent ceny rynkowej w Polsce. Z resztą dolar znowu idzie w dół więc za chwile będzie się to znowu opłacało. Jeśli byłbyś zainteresowany takim zabiegiem to mogę pomóc, ja swoją furę sprowadzałem osobiście z USA bez żadnych pośredników więc wiem co i jak dokładnie w tej kwestii.

a polskie ASO nie podłączają się pod US'y bo chyba zazdroszczą, że ludzię kupują BMW w USA dużo taniej. Gdybym pojechał do dowolnego ASO poza Polską to nikt nie robiłby żadnych problemów. Tylko u nas takie cyrki. Z resztą nie do końca tak jest bo BMW ma międzynarodową gwarancję i niektóre czynności serwisowe wykonują - to też kwestia podejścia do klienta poszczególnego ASO. Z benzyniakami nic poważnego się nie dzieje więc i do ASO nie trzeba jećdzić. Ja w swojej robię to co potrzeba czyli eksploatacja a softy to tak jak wyżej pisałem, zero stresu. Polecam

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pozwole sobie odgrzac kotleta :mrgreen:

jestem na etapie kupna e90 lub e60 (ale poki co 80% w strone e90 ;) ) w temacie jest mowa o wersji amerykanskiej 325 ktora ma 3 litry. Mnie interesuje wersja 2.5 litra Jak ma sie ona do do 3 litrowki 258pk?? Szukam albo 325 218pk albo 330 258pk. tylko automat (mam dosc machania drazkiem bo w wiekszosci jezdze po miescie) obecnie posiadam 328 e46. Jej osiagi w "sumie" mi wystarczaja ;) Rzadko szaleje, srednio raz na tydzien ktos mnie podpusci na swiatlach :norty: :norty: Interesuje mnie czy 325 w automacie bedzie jechac jak 328 e46 manual czy bedzie duzo slabsze? 328 pali mi po miescie 12.5 litra w trasie 8,5 jadac rozsadnie. czy 330 lub 325 spali podobnie? Chetnie kupilbym 330 ale trudno znalezc mi fajna z przebiegiem ponizej 100 tys za moj budzet jaki chce przeznaczyc, dlatego mocno zastanawiam sie wlasnie nad 325.

🙃🙃

Opublikowano

Ja mogę się wypowiedzieć tylko w kwestii 330i. Polowałem i wytrwale czekałem na swoją perełkę. Od 14 stycznia każdy wyjazd z domu - czy po bułki czy daleko w trasę traktuję jak wybranie się w dzieciństwie do wesołego miasteczka. Każdy problem znika a banan nie schodzi z twarzy.

Co do Twojego pytania a`propos spalania - przy dynamicznej jeździe komputer pokazuje 14l/100km - chyba nie najgorzej za takie emocje ?

Trzymam kciuki za udane polowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie w moim budzecie moge sobie pozwolic na 325 z przebiegiem do 100 tys lub 330 z przebiegiem prawie 140 tys. Koniecznie musi miec xenon i navi prof. Milo jakby miala skore :mrgreen: bo przesiadac sie ze skory na material to jakos nie fajnie by bylo. 14 to troche sporo. Chociaz automat to trzeba tez liczyc.

🙃🙃

Opublikowano

Jak się uprzesz to i spalisz 10 - tylko wtedy musisz włączyć tryb jazdy pana w kapeluszu ;)

Zaryzykowałbym i poczekał na 330 - jeżeli masz aspiracje od czasu do czasu do ruszania spod świateł jako pierwszy - niż potem pluć sobie w brodę, że Ci "czegoś" brakuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazlem na zagranicznym forum taki oto post:

 

 

 

i had a e46 330ci(221bhp) for 3 years and now ive got a e92 325i(218bhp) ,

and my 325i is faster in everyway but is also more economical

 

 

although my e46 330ci had a more satisfying sound

:shock: jezelu to prawda to chyba by mi 325 w zupelnosci starczylo :D

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.