Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Az takim wariatem nie jestem zeby driftowac przy 80-120 (na razie strach mi nie pozwala) zdecydowanie wole przeleciec w nocy jakies puste rondo boczkiem z predkoscia ok 40-60.
  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2gi max 3ci bieg, 1/2-2/3 gazu. Zaznaczam - nigdy nie robilem takiego czegos na suchym asfalcie. Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Az takim wariatem nie jestem zeby driftowac przy 80-120 (na razie strach mi nie pozwala) zdecydowanie wole przeleciec w nocy jakies puste rondo boczkiem z predkoscia ok 40-60.

 

pare takich rond bokiem i nowe opony bedziesz musial kupic :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pare takich rond bokiem i nowe opony bedziesz musial kupic :)

Z wiatrem w zaglach - nowe auto... :cool2: tudziez felgi.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Też jestem przeciwnikiem automatów, ale...w takich autkach jak 540 automat daje znacznie większą gwarancję "niezajechania" autka. Odkąd jeżdżę 540iA korzystam głównie z automatu, ale np zimą daję manual żeby wymusić wyższe obroty w celu szybszego dogrzania silnika, czasem (po wyłączeniu układu kontroli trakcji) również poślizgania się po zakrętach. Dwójka w zakresie 4000-6000 obrotów i ten automat na prawdę daje radę. :D

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Dlatego też Ja, tak jak pisałem kilanaście postów wyżej, bardzo się zastanawiałem co wybrać: manual czy automat. Zrobiłem sobie jednak prostą listę za i przeciw

 

1. Jeździsz autem na co dzień (zima-lato), zależy Ci na komforcie (korzystasz z gadżetów), wygodzie (jazda w korku) - weź automat.

2. Jeździsz autem sezonowo (lato), zależy Ci na adrenalinie i frajdzie (skupiasz się na jeździe), rozrywce (wyczekiwanie zmiany biegu, i to szarpnięcie przy zmianie, jazda bokiem) ... i chcesz by to było BMW ;) - bierz manualną skrzynię.

 

Ja kwalifikuje się tylko pod 2 - rzadko jeżdżę w korkach, śmigam najczęściej sam (z bananem na pysku ;)), często latam bokiem na suchym asfalcie i wierz mi to jest dopiero FUN - to auto ma moc by latać bokiem na suchym w przeciwieństwie do innych, słabszym aut którymi to można się bawić tylko zimą lub na śniegu :) Dodatkowo, drift na suchym jest czymś zupełnie innym od driftu na mokrym.

 

A co do stwierdzenia że automat wygra z manualem jeśli chodzi o dynamikę - zgadzam się, ALE dopiero od niedawna (nowe dwusprzęgłowe automaty, 6-7-8 biegów). E39 i jego automat jest wg. mnie dokładnie w połowie. Szybki kierowca wygra bez problemów z automatem E39, słaby (w sensie mniej doświadczony w szybkiej zmianie biegów) przegra. Ale raz jeszcze zaznaczam - jak ma to być do frajdy, dla adrenaliny, dla poczucia tej mocy - TYLKO manual. W pozostałych przypadkach - automat.

...... V8 ...... :)
Opublikowano

Zgodzę się z kolegą.

Ja bym jeszcze dodał na swoim przykładzie.

Wybrałem automat bo:

- czas w końcu dorosnąć (komfort i wygoda przy automacie, już nie podnieca widok palonych opon)

- większa pewność że auto będzie mniej dojechane

- no i dziewczyna jeździ tylko automatami... :mad2: (co mi dała jak zacząłem myśleć o manualu...) :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
np zimą daję manual żeby wymusić wyższe obroty w celu szybszego dogrzania silnika,

Kolego, pomysl co sie dzieje w silniku, kiedy trzymasz go powyzej 2000rpm gdy olej jest zimny, o konsystencji plynnego miodu. Wyobraz sobie cylinder i tlok podlatujacy w gore i w dol przy takim zakresie obrotow (podpowiem, ze pracuje tak szybko, ze prawie go nie widac :!: ) i oleista ciecz, ktora ma nasmarowac scianki cylindra po kazdym jego przetarciu w dol i w gore :!: :mad2: Potem na forum pojawiaja sie tematy "ile oleju bierze twoj silnik"... Niszczysz sobie silnik - nie rob tak :!:

Gdy olej jest zimny powinno sie jedzic na jak najnizszych obrotach a na pewno nie przelaczac ASB na sport czy manual (niszczy rowniez ASB, ktorej dzialanie oparte jest oczywiscie na oleju) :!: Dodatkowo robisz to w w silniku, w ktorym jest ponad 8L oleju do rozgrzania :mad2: ...

Jeździsz autem sezonowo (lato), zależy Ci na adrenalinie i frajdzie (skupiasz się na jeździe), rozrywce (wyczekiwanie zmiany biegu, i to szarpnięcie przy zmianie, jazda bokiem) ... i chcesz by to było BMW - bierz manualną skrzynię.

Czyli nowe M3, M5 i M6 odpadaja... :cry2: Swietnie :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Czyli nowe M3, M5 i M6 odpadaja... :cry2: Swietnie :cool2:

 

Oj - czepiasz się szczegółów :) Ale niech bedzię :

 

Jeździsz autem sezonowo (lato), zależy Ci na adrenalinie i frajdzie (skupiasz się na jeździe), rozrywce (wyczekiwanie zmiany biegu, i to szarpnięcie przy zmianie, jazda bokiem) ... i chcesz by to było BMW, a nie stać cię na M3-M5 i innego tego typu super killery drogowe posiadające extra szybkie skrzynie automatyczne - to bierz manuala :norty:

...... V8 ...... :)
Opublikowano

Ja swoją bedę uzywał dwa trzy razy w tygodniu. Nie będzie nadmiernie eksplatowana za mojej kandencji :)

Ale bokiem bede chciał się przelecieć i pełen zakres przyspieszeń od czasu do czasu wykorzystać.

Nie oszukujmy się. Nikt nie kupuje takiego silnika, żeby z jego potencjału nie korzystać :wink:

 

A co do skrzyni to chyba jestem zboczony ale lubie zmieniać biegi, w korkach rzadko jeżdze.

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano
np zimą daję manual żeby wymusić wyższe obroty w celu szybszego dogrzania silnika,

Kolego, pomysl co sie dzieje w silniku

 

Nic się nie dzieje...silnik jest już poza niebieskim polem - to primo, sekundo, olej full syntetyk nawet w temperaturze -25 stopni nie gęstnieje tak jak kiedyś minerale :) Mówiłem do dogrzaniu, a nie grzaniu :D

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
np zimą daję manual żeby wymusić wyższe obroty w celu szybszego dogrzania silnika,

Kolego, pomysl co sie dzieje w silniku

 

Nic się nie dzieje...silnik jest już poza niebieskim polem - to primo, sekundo, olej full syntetyk nawet w temperaturze -25 stopni nie gęstnieje tak jak kiedyś minerale :) Mówiłem do dogrzaniu, a nie grzaniu :D

 

to niebieskie pole odnosi się do temperatury plynu chlodniczego a nie oleju :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to niebieskie pole odnosi się do temperatury plynu chlodniczego a nie oleju

Oczywiscie. Olej jest znacznie badziej gesty.

Nic się nie dzieje...silnik jest już poza niebieskim polem - to primo, sekundo, olej full syntetyk nawet w temperaturze -25 stopni nie gęstnieje tak jak kiedyś minerale

Wiadomo, syntetyk jest w kazdej temperaturze odpowiedni... Pewnie dlatego na przyklad w M5 silnik ma szybciej odciecie na nizszych temperaturach :mad2: troche wyobrazni!

Zagotuj sobie olej do 90*C i porownaj z tym co ma 10-20*C... Twoja wiara w tym przypadku nie uczyni cudu.

 

Twoj silnik jest przystosowany do pracy w okreslonej temperaturze oleju. Jesli jest za niska i trzymasz zbyt duze obroty to go niszczysz.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano (edytowane)

Oleje o wskazniku lepkosci 0W40 sa plynne nawet przy minus 35-45 st. Nikt nie mowi o palowaniu zimnego silnika ale jazda z 2000rpm to normalna jazda. BMW nie zaleca jazdy ponizej 1500rpm poniewaz przeciaza to uklad korbowo tlokowy. M5 jak jest zimne nie pozwala wkrecac silnika pow 4000rpm. Jak jest naprawde zimno to ja robie tak: odpalam, daje mu pochodzic na luzie minutke moze dwie i ruszam w droge nie przekraczajac 2500rpm dopuki sie nie zagrzeje.

...odeszlismy troche od tematu "zakup 540i"

Edytowane przez Cezar_2000
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oleje o wskazniku lepkosci 0W40 sa plynne nawet przy minus 35-45 st.

Wiara w zabobony... :mad2:

Maja konsystencje gestego miodu w temperaturze ujemnej. Proponuje koledze, dla lepszego zrozumienia zjawiska, napelnic basen woda a potem kisielem i zobaczyc roznice w czym bedzie sie lepiej plywalo/poruszalo...

 

BMW nie zaleca jazdy ponizej 1500rpm poniewaz przeciaza to uklad korbowo tlokowy.

:duh: To chyba po pierwsze - zalezy od silnika, po drugie - nie powinno sie tylko mocno dusic przy takich obrotach, jesli utrzymuje sie stala predkosc na plaskiej drodze - nie ma problemu. Gdyby bylo to niezdrowe automat by redukowal bieg przy tych obrotach. Miedzy innymi po to jest VANOS aby przy 1500rpm silnik czul sie dobrze.

 

Odnosnie sposobu rozgrzewania zimnego silnika - robie to w identyczny sposob.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
To nie zabobony :duh: np. Mobil1 5W50 plynie przy -54. A propo jazdy ponizej 1500rpm jak znajde w instrukcji to wrzuce skan niedowiarkom. :shock:
Opublikowano
BMW nie zaleca jazdy ponizej 1500rpm poniewaz przeciaza to uklad korbowo tlokowy.

Hmm, czy to się tyczy konkretnie tego silnika, czy ogólnie wszystkich V8-mek?

Bo jak wszystkich, to kurcze ja muszę lecieć szybko do serwisu, bo mój automat w mieście przy normalnej jeździe trzyma auto na poziomie 1200-1300 obrotów :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z jednej strony tak:

To nie zabobony np. Mobil1 5W50 plynie przy -54. A propo jazdy ponizej 1500rpm jak znajde w instrukcji to wrzuce skan niedowiarkom.

a z drugiej tak:

Nikt nie mowi o palowaniu zimnego silnika

Jesli nie ma roznicy w niskich temperaturach, wszystko "plynie" to dlaczego nie "palowac" :?:

 

Niskie obroty sa mniej lub bardziej nadwyrezajace silnik w zaleznosci od posiadania VANOS'a i ilosci cylindrow. Gdyby obroty mniejsze niz 1500rpm sprawialy nadwyrezanie silnika, najprawdopodobniej to bylyby najnizsze obroty naszych silnikow. Co innego wciskanie gazu do dechy przy tym zakresie, mowie o utrzymywaniu predkosci.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
to niebieskie pole odnosi się do temperatury plynu chlodniczego a nie oleju :)

 

A powiedz mi skąd się bierze temperatura płynu chłodniczego...on się rozgrzewa od tajemniczej grzałki? ;)

Żeby płyn osiągnął temperaturę 30 stopni, grzejący go element musi być cieplejszy - zgadza się? Skoro ten element jest smarowany olejem, to ten olej jest grzany bardziej od płynu i osiąga podobną temperaturę. Ogólnie, temperatura płynu jest zawsze niższa niż temperatura silnika i smarującego go oleju.

 

to niebieskie pole odnosi się do temperatury plynu chlodniczego a nie oleju

Oczywiscie. Olej jest znacznie badziej gesty.

Nic się nie dzieje...silnik jest już poza niebieskim polem - to primo, sekundo, olej full syntetyk nawet w temperaturze -25 stopni nie gęstnieje tak jak kiedyś minerale

Wiadomo, syntetyk jest w kazdej temperaturze odpowiedni... Pewnie dlatego na przyklad w M5 silnik ma szybciej odciecie na nizszych temperaturach :mad2: troche wyobrazni!

Zagotuj sobie olej do 90*C i porownaj z tym co ma 10-20*C... Twoja wiara w tym przypadku nie uczyni cudu.

 

Twoj silnik jest przystosowany do pracy w okreslonej temperaturze oleju. Jesli jest za niska i trzymasz zbyt duze obroty to go niszczysz.

 

To co napisałeś było słuszne kiedyś, za czasów olejów mineralnych i wzbogacanych. Konsystencja syntetyka ma niewiele wspólnego z jego właściwościami. Czynnikiem istotyny jest tu nie konsystencja, ale lepkość. Syntetyk utrzymuje właściwości w zakładanych przez producenta warunkach. 5W40 do ok -25. Biorąc pod uwagę, że ruszam po niebieskim polu, temperatura oleju sięga wartości wystarczających. Do tego czasu filtr olejowy skutecznie chroni silnik przed nadmiernym zużyciem. Jeżdżę na syntetykach od czasu, kiedy w Polsce pojawił się VAT...zaczynałem wbrew wszystkim mądrym radom na maluchu, na silniku z przebiegiem 70 000km. Nigdy nie miałem problemu z tym silnikiem, a odpalałem nawet w wielkie mrozy bez problemów, często jako jedyny na całej ulicy.:D

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To co napisałeś było słuszne kiedyś, za czasów olejów mineralnych i wzbogacanych. Konsystencja syntetyka ma niewiele wspólnego z jego właściwościami. Czynnikiem istotyny jest tu nie konsystencja, ale lepkość. Syntetyk utrzymuje właściwości w zakładanych przez producenta warunkach. 5W40 do ok -25. Biorąc pod uwagę, że ruszam po niebieskim polu, temperatura oleju sięga wartości wystarczających. Do tego czasu filtr olejowy skutecznie chroni silnik przed nadmiernym zużyciem. Jeżdżę na syntetykach od czasu, kiedy w Polsce pojawił się VAT...zaczynałem wbrew wszystkim mądrym radom na maluchu, na silniku z przebiegiem 70 000km. Nigdy nie miałem problemu z tym silnikiem, a odpalałem nawet w wielkie mrozy bez problemów, często jako jedyny na całej ulicy.

Powodzenia :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Temperatura oleju wynosi ok 120-130 st a cieczy 90-100. W silniku sa tzw wymienniki ciepla (kanaly i cienkie scianki w bloku i glowicy) ktore ogrzewaja olej od wody zeby szybciej zlapal temperature (ciecz chlodzaca rozgrzewa sie szybciej) i odbierajace cieplo od oleju gdy ten jest juz za goracy.
Opublikowano

Witam

 

Na początku przepraszam za chwilową nieobecność, problemy z moim maleństwem niestety alternator, niestety aso, niestety jestem spłukany w tym miesiącu więc na forum będe już często :D

 

odnośnie 16 jako standardowego wyposażenia :D tak kolego mcmt w polskich salonach za wszystko kazali sobie płacić, ja np nie mam samochodu kupionego w polsce i 17 należały do standardowego wyposażenia, o czym świadczy min zapas w tym rozmiarze, ale cieszę się że po raz kolejny mnie laikowi ty ekspert udowodniłeś swoja wyższość, tak jak z silnikami, (np audi a6 z 2001 roku wychodziło na 16 i tam zapas jest 16 mimo że mam w nim letnie 17 o wzorze całkiem innym niż zapasowa 16)

 

teraz odnośnie olejów, czy to syntetyk czy minerał, każdy olej gęstnieje, przy niskiej temperaturze, tyle że syntetyk o wiele mniej i to jego przewaga, minerał przy minus 50 stopniach pewnie można by kroić nożem jak galaretke i pewnie taka jest jego konsystencja, syntetyk powinien być jeszcze płynny ale płynny jak miód np :D

 

tyle z mojej strony o olejach :D odnośnie wydechu z m5 byłem w aso tak jak pisałem wycene będę miał w przyszłym tygodniu, podobno da się to zrobić, tak twierdzi wiele osób na forach polskich i Usa konkrety będą z mojej strony w przyszłym tygodniu :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odnośnie 16 jako standardowego wyposażenia tak kolego mcmt w polskich salonach za wszystko kazali sobie płacić, ja np nie mam samochodu kupionego w polsce i 17 należały do standardowego wyposażenia, o czym świadczy min zapas w tym rozmiarze, ale cieszę się że po raz kolejny mnie laikowi ty ekspert udowodniłeś swoja wyższość, tak jak z silnikami, (np audi a6 z 2001 roku wychodziło na 16 i tam zapas jest 16 mimo że mam w nim letnie 17 o wzorze całkiem innym niż zapasowa 16)

Tak jak napisalem, mylisz sie, bo moja zakupiona w Monachium byla na 16'' + potwierdzilo to ASO, ze w europie wychodzily na 16''. Nie rozumiem po co to ciagniesz, skoro nie masz racji. :mad2: Ja jesli czegos nie wiem to czytam i chlone wiedze.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
odnośnie 16 jako standardowego wyposażenia tak kolego mcmt w polskich salonach za wszystko kazali sobie płacić, ja np nie mam samochodu kupionego w polsce i 17 należały do standardowego wyposażenia, o czym świadczy min zapas w tym rozmiarze, ale cieszę się że po raz kolejny mnie laikowi ty ekspert udowodniłeś swoja wyższość, tak jak z silnikami, (np audi a6 z 2001 roku wychodziło na 16 i tam zapas jest 16 mimo że mam w nim letnie 17 o wzorze całkiem innym niż zapasowa 16)

Tak jak napisalem, mylisz sie, bo moja zakupiona w Monachium byla na 16'' + potwierdzilo to ASO, ze w europie wychodzily na 16''. Nie rozumiem po co to ciagniesz, skoro nie masz racji. :mad2: Ja jesli czegos nie wiem to czytam i chlone wiedze.

wprawdzie niejezdze 540 ale patrzylem na tutejszych odpowiednikach alegro,a potem sprawdzalem po nr.rej.na stronie ministerstwa transportu,podaja tu wszystko o aucie ostatni zapisany przebieg,dane tech.itp w sumie wszystko co moze kogos interesowac,i wlasnie stoi ze auto jest wyposazone w 17tki,a np w mojej 530i ze w 16tki a np w moja stara 523i w 15tki bo na takich wypuszczal producent,jest to strona gdzie informacje sa brane od producenta,takze nr vin,pierwsza rejestracje ev.import etc etc,sprawdzic mozna kazde auto zarejestrowane w szwecji pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja biore dane od producenta, poprzez autoryzowany serwis. Na roznych stronach roznie pisza, wyczytalem, ze 540iA ma 6s 0-100km/h. Bardzo chcesz sprawdzic? Chwyc za telefon i dzwon do serwisu. Nie uwazam, zeby inne zrodla www byly wiarygodniejsze.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.