Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

skoro wyliczenia opierasz na wlasnym doswiadczeniu to nie bede ich podważać, bo sam jezdze dieslem wiec ekspertem od LPG nie jestem :)

 

a z innej beczki pytanie: jak wyglada dostepność gazu za granicą? nie jest tak, ze jak sobie jedziesz na wakacje np. do Wloch to tylko na PB jedziesz bo gazu nie ma gdzie zatankować? Wiem że w Niemczech i Holandii się w miare da gaz tankować, ale słyszałem że w innych krajach jest o wiele gorzej

 

w Anglii na przykład, gdzie byłem 2 lata temu, nie widziałem ani jednego dystrybutora LPG, podobnie we Francji i Belgii

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
skoro wyliczenia opierasz na wlasnym doswiadczeniu to nie bede ich podważać, bo sam jezdze dieslem wiec ekspertem od LPG nie jestem :)

 

a z innej beczki pytanie: jak wyglada dostepność gazu za granicą? nie jest tak, ze jak sobie jedziesz na wakacje np. do Wloch to tylko na PB jedziesz bo gazu nie ma gdzie zatankować? Wiem że w Niemczech i Holandii się w miare da gaz tankować, ale słyszałem że w innych krajach jest o wiele gorzej

 

w Anglii na przykład, gdzie byłem 2 lata temu, nie widziałem ani jednego dystrybutora LPG, podobnie we Francji i Belgii

dolaczam info ze w szaecji tez niezatankujecie gazu,chyba ze ziemny
Opublikowano
skoro wyliczenia opierasz na wlasnym doswiadczeniu to nie bede ich podważać, bo sam jezdze dieslem wiec ekspertem od LPG nie jestem :)

 

a z innej beczki pytanie: jak wyglada dostepność gazu za granicą? nie jest tak, ze jak sobie jedziesz na wakacje np. do Wloch to tylko na PB jedziesz bo gazu nie ma gdzie zatankować? Wiem że w Niemczech i Holandii się w miare da gaz tankować, ale słyszałem że w innych krajach jest o wiele gorzej

 

w Anglii na przykład, gdzie byłem 2 lata temu, nie widziałem ani jednego dystrybutora LPG, podobnie we Francji i Belgii

dolaczam info ze w szaecji tez niezatankujecie gazu,chyba ze ziemny

w szwecji oczywiscie,acha chyba w dani tez niewidzialem,a do ziemnefo potrzebna inna instalacja,ale ten mozna tankowac chyba 8,38 za litr w tej chwili bo mieszkam w poblizu takiej stacji

Opublikowano

I tu wjadę ja:

Otóż bywałem swoim autem w Wielkiej Brytanii kilkakrotnie i fakt, że nie ma tam wielu dystrybutorów LPG, które tam nosi nazwę handlową Autogas. W moim mieście był np. jeden, na stacji koncernu BP. Furorę robiłem niemałą, gdy po wyjściu z auta wkręcałem specjalną końcówkę umożliwiającą tankowanie za granicą. Tej samej końcówki używałem do tankowania LPG w krajach: Niemcy, Holandia, Francja, Belgia, Irlandia. We Włoszech chyba gwint ten sam co u nas, bez końcówki chyba tankowałem. W Holandii tyle tych stacji LPG co u nas niemalże.

Tak więc kolego - tankowanie LPG za granicą jest jak najbardziej możliwe, różnica w cenie też znaczna. Czasem tylko trzeba przelatując przez te kraje podjechać trochę na benzynce, ale uniknąłbym tego, gdybym miał bardziej pojemną butlę. Ogólnie jadąc wypatrywałem stacji z info, że mają LPG i jeśli było już mało w butli - postój i tankowanie. Ciekawe jest to, ze czasem wchodziło mi do 3l gazu więcej, niż zwykle w Polsce. Polaczek spotkany na stacji Total we Francji tankując LPG powiedział mi, że to dlatego, iż za granica mają silniejsze kompresory do LPG i wchodzi więcej.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak przy 16 mam napisane m+s co w wolnym tłumaczeniu znaczy zimówki, przy pozostałych już tak nie mam, a mówię tu o dynamicznym ruszaniu bez zrywania przyczepności, na 16 nie wykonalne wiem bo mam zimówki 16 właśnie,

Dowiedzialem sie w ASO, ze kolejny raz nie masz racji. 540iA podstawowo wychodzila na 16'' :!:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kolejna "full opcja" :duh: . Zniszcz wlasciciela nabyta tutaj wiedza #1 i lyknij ja za 14000... :8) A tak powaznie, to biedniejszej 540 nie widzialem, to auto nie ma nic :!: :duh: .

Nie wiem czy dobrze mi sie wydaje koledzy, ale w/w egzemplarz byl uderzony z tylu + sluzyl do driftu (kompletnie lyse laczki z przodu - mysle, ze przelozone).

 

Musisz dobrze ja obejrzec. Swoja droga, skoro chcesz to 540 to dlaczego nie kupiles od mojego kumpla :!: :?: Auto na prawde bylo idealne. :mad2: Cos czuje kolego, ze ty te auta masz zamiar tylko ogladac...

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Fakt...biedna to ona jest, nie ma pewnie połowy tego, co moja, a moja do najbogatszych nie należy ;)

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Fakt...biedna to ona jest, nie ma pewnie połowy tego, co moja, a moja do najbogatszych nie należy ;)

 

swoją drogą dziwne - ten model był przeciez swego czasu flagową wersją piątki, mocną i cholernie drogą, więc czemu ktoś, kto wydał na samochód odpowiednik co najmniej dzisiejszych 300 tysięcy poskąpił na podstawowe dodatki?

Opublikowano
Gdyż, ponieważ i bo -- kupił auto dla silnika. Moja 540'stka też jest biedna w środku (prócz podstawy 540 ma szare skóry i podgrzewane siedzenia) - ale jako że jest drugim autem tylko do frajdy z jazdy to na dodatkach mi w ogóle nie zależało.
...... V8 ...... :)
Opublikowano

u niemca nawet 540 wychodziły w golasach - ważne że przed domem stało der noje auto w noje buda z big silnikiem - a na dodatki zabrakło kasy bo niestety nie należały do najtańszych.

Jak by ktoś kupował je nie do lansu pewnie zrezygnowałby z oznakowania modelu?

Opublikowano
Ja też nie rozumiem jak ktoś może kupować Astrę za 20000, jak może kupić 540 ;)

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Jak by ktoś kupował je nie do lansu pewnie zrezygnowałby z oznakowania modelu?

 

Właśnie...bardzo sobie chwalę brak oznaczeń na mojej bumierce...inna sprawa, że to wersja belgijska ;)

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Ja też nie rozumiem jak ktoś może kupować Astrę za 20000, jak może kupić 540 ;)

 

bo astra będzie 10 lat młodsza :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też nie rozumiem jak ktoś może kupować Astrę za 20000, jak może kupić 540 ;)

 

bo astra będzie 10 lat młodsza :)

Technicznie, bo nie technologicznie.

Jak by ktoś kupował je nie do lansu pewnie zrezygnowałby z oznakowania modelu?

Zrezygnowac z oznakowania modelu moze kazdy, w kazdej chwili, posiadajac 15 minut czasu. Po przednim ogumieniu podejzewam, ze auto sluzylo komus do driftu - po wyposazeniu, ze pierwszy wlasciciel nie do konca mogl byc przygotowany na czekajace go wydatki...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Ja też nie rozumiem jak ktoś może kupować Astrę za 20000, jak może kupić 540 ;)

 

bo astra będzie 10 lat młodsza :)

 

Prawdę powiedziawszy wolę siedzieć na 13 letnim fotelu niż rocznym drewnianym stołku :D

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Kolejna "full opcja" :duh: . Zniszcz wlasciciela nabyta tutaj wiedza #1 i lyknij ja za 14000... :8) A tak powaznie, to biedniejszej 540 nie widzialem, to auto nie ma nic :!: :duh: .

Nie wiem czy dobrze mi sie wydaje koledzy, ale w/w egzemplarz byl uderzony z tylu + sluzyl do driftu (kompletnie lyse laczki z przodu - mysle, ze przelozone).

 

Musisz dobrze ja obejrzec. Swoja droga, skoro chcesz to 540 to dlaczego nie kupiles od mojego kumpla :!: :?: Auto na prawde bylo idealne. :mad2: Cos czuje kolego, ze ty te auta masz zamiar tylko ogladac...

no wlasnie te ful opcje,zastanawia mnie czy ktos pisze te bzdety z niewiedzy?czy moze porownuje z polonezem?przeciez wiadomo ze niemal golas i kazdy widzi dla kogo opis?odpycha mnie tem anons
Opublikowano
Kolejna "full opcja" :duh: . Zniszcz wlasciciela nabyta tutaj wiedza #1 i lyknij ja za 14000... :8) A tak powaznie, to biedniejszej 540 nie widzialem, to auto nie ma nic :!: :duh: .

Nie wiem czy dobrze mi sie wydaje koledzy, ale w/w egzemplarz byl uderzony z tylu + sluzyl do driftu (kompletnie lyse laczki z przodu - mysle, ze przelozone).

 

Musisz dobrze ja obejrzec. Swoja droga, skoro chcesz to 540 to dlaczego nie kupiles od mojego kumpla :!: :?: Auto na prawde bylo idealne. :mad2: Cos czuje kolego, ze ty te auta masz zamiar tylko ogladac...

 

Po konsultacjach telefonicznych z Sprzedawcą mówił że za 17 tys. może ją sprzedać. Przez telefon!

Rzeczywiście wiedza jaką tutaj nabyłem moze spowodować jeszcze większe zbicie ceny :mrgreen:

Co do oglądania to niestety póki co narazie na tym muszę poprzestać gdyż muszę najpierw sprzedać moje Nissmo!

 

Kolego mcmt, 540tka Twojego znajomego rzeczywiście była pięknym egzemplarzem, jednak auto z automatyczną skrzynią biegów jest przeze mnie dyskfalifikowane. Automat kojarzy mi się ze statecznością i ospałością :wink:

Wolę sam panować nad zmianą/redukcją poszczególnych przełożeń :)

 

Na wyposażeniu aż tak mi nie zależy, ale navi tv chciałbym mieć.

Myslałem ze skóra jest w standardzie w tym bolidzie a tu zonk!

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano

#1, najpierw sie przejedz takim automatem, bo roznice naprawde sa niewielkie a przeciez masz tam funkcje manualnej zmiany biegow, wiec roznice beda niewielkie a i plusy sa jakies bo np jak ci padnie manual to 4tys..uzywka a automatow w brod..

Tak pisze a sam mam manual :) ale osttanio pojezdzilem troche tiptronikiem i naprawde bylem pozytywnie zaskoczony :)

A co do manuala to jak rozwiaze elektroniczny problem mojego slinika to bedzie na sprzedaz i moja juz jest na fullu, choc takich nie bylo, zawsze moze czegos brakowac, u mnie np brak sensora deszczu i atermicznych szyb.

A mam skóry, pakiet komfort (pompowane, lamane w pelnej elektryce fotele)roleta elekttryczna, navi, zmieniarka, tv regulacja kierownicy elektryczna oczywiscie z pamiecia, worek na narty, tempomat i wiele innych...

Pozdr

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Manual w autach o takiej mocy tylko przeszkadza i spowalnia procedure zmiany biegu. Automat lub steptronic robi to szybciej. Odrazu prosze wszystkich zwolennikow manuali, zeby nie wysysali teorii z palca i sprobowali chociaz byc obiektywni patrzac przez pryzmat nowszych, mocniejszych aut typu nowe M, AMG, opierali sie o doswiadczenia sportu typu F1, WRD...

 

540i manuala jeszcze nie porownywalem, ale nie zdziwilbym sie, gdyby przegral z automatem, chocby o zmiane biegow.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Na poczatku zaznacze ze nie jestem przeciwnikiem automatu i nie jezdzilem 540 w auto. Nurtuje mnie jednak jedna rzecz; a mianowicie czy mozna podriftowac troche z tiptronikiem na twardej nawierzchi typu asfalt - czy ten automat jak wbije sie dwojke (w ustawieniu manualna zmiana) to niezaleznie od obrotow silnika bedzie trzymal auto na dwojce? Jak dlugo wytrzyma skrzynia w sensie przegrzewania sie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze nie slyszalem, zeby automat sie przegrzal. Naped przenoszony jest na oleju, ale jesli ktos chce driftowac :duh: to tylko manual. Problem polega na przekladaniu biegu podczas poslizgu kol, tak nie wolno na zadnym automacie, chyba ze jakims mega 2-3 sprzeglowym :!: :nienie:

Drift na sniegu natomiast jest super, wlacza sie 3 i caly czas na jednym biegu. 3 bieg starczy rowniez na mokry asfalt calkowicie. Na suchy raczej nie - nie wiem, nigdy nie probowalem.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Czyli jak ktos chce od czasu do czasu smignac zakret boczkiem to automat odpada. Polowa radosci jazdy z tylnym napedem znika :?

- ponawiam pytanie: czy tiptronic (ustawienie na + - ) przy obrotach bliskich odcinki zmieni bieg na nastepny czy nie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jak ktos chce od czasu do czasu smignac zakret boczkiem to automat odpada. Polowa radosci jazdy z tylnym napedem znika :?

- ponawiam pytanie: czy tiptronic (ustawienie na + - ) przy obrotach bliskich odcinki zmieni bieg na nastepny czy nie?

Od czasu do czasu zakret boczkiem mozna na 3cim biegu przy 4rpm (ok 80km/h+)* lub 4tym przy 4rpm (ok 120km/h+)*. Przy 540 nie musisz dochodzic do konca obrotomierza + nie niszczysz sprzegla.

 

*wartosci orientacyjne wziete z kapelusza.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.