Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy, zawsze nie rozumialem milosci do dzwieku wydechu czy do sportowego wygladu...

 

A czy nie kreci was bardziej gdy auto wyglada jak typowo rodzinny, elegancki sedanik? Na spokojnych balonikach 16'', bez spoilera i sportowego wydechu? Dla mnie bezcenne jest zaskoczenie kogos, kto chce mi sie wepchnac przed maske za swiatlami :wink:

 

 

Wydech M5 wydaje do 3-3,5tys mięsisty pomruk i to mi się podoba, aż ciarki przechodzą :)

M pakiet nie jest przesadzony, jest idealnie skrojony do tego auta.

Nadaje mu charakter.

Nic więcej bym już nie zmieniał. Żadnych brewek spojlerów na klapie wielkich tłumików itd itd.

Cichociemne i mocne rodzinne sednaniki są więcej niż w porządku. Dlatego tez chce nabyć 540stkę. Wygląda jak limuzyna dla statecznej głowy rodziny któremu nie w głowie jakieś wysokie prędkości czy szybkie pokonywanie zakrętów kiedy przyjdzie mu na to ochota.

Ale jeśli zajedzie potrzeba pokaże na jak wiele go stać. To jest niesamowite.

 

Jednak M pakiet jest dla mnie fenomenalny :P

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wszystko zależy co kto lubi, mnie bardzo podobają się końcówki wydechów z nierdzewki, (oraz opcja dymienia z 2 stron auta jak w starych muscle carach) te z m5 są idealne, mogłyby być też owalne ale w granicach rozsądku, natomiast wydech rozmiarów, studzienki burzowej, również mi się nie podoba, i do tego ryk wydawany przez samochód, który może jest fajny na 30 kilometrów dziennie po mieście ale nie wyobrażam sobie przejechania takim autkiem 300 400 kilometrów dziennie (mnie sie tyle zdarza, i to dość często) dlatego uważam to za rozsądny kompromis, bo z tego co wiem to te wydechy z m5 nie brzęczą, aż tak, kolejnym aspektem dla mnie jest nie przyrost mocy (bo może go w ogóle nie być) ale montaż, widziałem u mnie od spodu z prawej strony jest jakaś wytłoczka plastikowa która chroni koło zapasowe i resztę podzespołów, więc pewno przy montażu trza by dokupić taką od m5, co jak znam życie w ASO będzie wydatkiem, ale w poniedziałek jadę zmienić olej więc zapytam :D :twisted: może kupie ten wydech :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Opublikowano
W E39 M5 nie ma kola zapasowego. W tym miejscu jest akumulator i zestaw naprawczy do prowizorycznego zalatania kapcia.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
wszystko zależy co kto lubi, mnie bardzo podobają się końcówki wydechów z nierdzewki, (oraz opcja dymienia z 2 stron auta jak w starych muscle carach) te z m5 są idealne, mogłyby być też owalne ale w granicach rozsądku, natomiast wydech rozmiarów, studzienki burzowej, również mi się nie podoba, i do tego ryk wydawany przez samochód, który może jest fajny na 30 kilometrów dziennie po mieście ale nie wyobrażam sobie przejechania takim autkiem 300 400 kilometrów dziennie (mnie sie tyle zdarza, i to dość często) dlatego uważam to za rozsądny kompromis, bo z tego co wiem to te wydechy z m5 nie brzęczą, aż tak, kolejnym aspektem dla mnie jest nie przyrost mocy (bo może go w ogóle nie być) ale montaż, widziałem u mnie od spodu z prawej strony jest jakaś wytłoczka plastikowa która chroni koło zapasowe i resztę podzespołów, więc pewno przy montażu trza by dokupić taką od m5, co jak znam życie w ASO będzie wydatkiem, ale w poniedziałek jadę zmienić olej więc zapytam :D :twisted: może kupie ten wydech :D

 

Może taka wytłoczke bedzie mogł odsprzedać wcześniej przeze mnie podany allegrowicz.

http://moto.allegro.pl/item923366276_bmw_e39_m5_tylna_prawa_cwiartka.html

 

W ASO jak usłyszą ze pragniesz zainstalować wydech od M5 i troszkę przerobić spód to pozacierają rece zobaczysz błysk oka u serwisanta i rzucą kwotą 10 tys. :P

Mam nadzieje ze sie myle.

Czekam na informację jak poszło!

Może jakies foto-story? ;)

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano
czyli lipa z założeniem wydechu od m5 :( cóż niech będzie moja strata muszę w takim wypadku poszukać czegoś dedykowanego do 540 z rozsądnym brzmieniem, i za rozsądne pieniądze, dziś się nie wyrobiłem do serwisu, pojadę jutro dam znaka jaka cena przeróbki samego tyłu plus przełożenie wydechu :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Opublikowano
czyli lipa z założeniem wydechu od m5 :( cóż niech będzie moja strata muszę w takim wypadku poszukać czegoś dedykowanego do 540 z rozsądnym brzmieniem, i za rozsądne pieniądze, dziś się nie wyrobiłem do serwisu, pojadę jutro dam znaka jaka cena przeróbki samego tyłu plus przełożenie wydechu :D

 

troche lipa le dla chcącego nic trudnego :P

 

także czekam za informacją :)

 

Pozdrawiam

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano

Kolego Misi333k popytaj, zorientuj się co i jak, bo ja już takie wydechy widziałem w e39. W swoim chciałem wrzucić 2 pojedyńcze m-pakietowe rynny po obu stronach, mam już wszystko czego potrzeba. W środku układu jest taki rezonator w kształcie litery Y i od niego odchodzi rura do tłumika końcowego, natomiast druga część tej litery Y jest ślepa, wertując materiały zza wielkiej wody natknąłem się na sugestie, aby poprowadzić z tej litery Y drugą rurę i nawet połączyć z tłumikiem końcowym. Podobno to znacznie odpręża wydech, zmienia dzwięk i poprawia reakcję na dodanie gazu w zakresie niskich prędkości obrotowych. Ile w tym prawdy nie wiem, firma przeprowadzająca takie przeróbki okraszona była renomą, więc cosik racji w tym być musi, załączali nawet zdjęcia dokumentujące przebieg modyfikacji.

Osobiście jeśli nie znajdę innego wyjscia to i tak puszczę tą rurę z tego rezonatora Y za dyfuzor, najwyżej bez tłumika...Zobaczymy, niech się trochę ociepli...

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Znalazłem na M5board.com coś takiego:

 

Członek forum sprzedawał swoje 540i które wygląda jak kopia M5.

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/sale-wanted/88018d1251509524t-540-sport-m5-clone-540-004.jpg

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/sale-wanted/88019d1251509589t-540-sport-m5-clone-540-008.jpg

Pewien forumowić zapytał czy wydech jest z M5, własciel odpowiedział: że układ składa sie z oryginalnego układu M5, został przerobiony pod 540 ale prawa strona nie działa.

Natomiast kolejny, poszedł dalej i zmienił wnęke od koła zapasowaego która uniemożliwia zainstalowanie prawej puszki. O ile sie nie mylę jest to wnęka z M5.

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/sale-wanted/88153d1251824755t-540-sport-m5-clone-exhaust-6561.jpg

http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/sale-wanted/88152d1251824698-540-sport-m5-clone-exhaust-6539.jpg[/color]

z resztą odsyłam na forum - proponuje zerknąć na finał jaki spotkał 540i

http://www.m5board.com/vbulletin/sale-wanted/142893-540-sport-m5-clone.html

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano

No to sobie chłopaki potestowali, heh. Szkoda straszna, bo auto "primo sorte". Mnie się tylko te czarne nery nie widziały, felunek taki sam jak u mnie...i ten wydech. Czyli #1, wniosek taki, że aby to miało ręce i nogi trzeba tę wnękę zaadoptować z M5. Niestety u mnie już za pózno - wjechała gazownia i butelczyna poszła w koło. Ale tanio skóry nie oddam i ten wydech tam będzie! Już ja to jakoś wykombinuję.

 

A gość problem odsprzedaży ma już z głowy :(

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Oooooooo szkoda bestii :evil:

I weź tu kurna sprzedawaj auto i daj komuś na jazdę próbną :duh:

Opublikowano

Kolego spectakillah jak już bede miał swoją 540stkę rownież bede kombinował instlacją.

Może ojciec cos pomoże (mechanik+własny warsztat) kiedys wycinał katy w M5. Ale był poźniej ryk!!! :P

Czarne nery są dla mnie "primo"

 

A co do przejażdzki zainteresowanego kupnem lepiej uważać i weryfikować komu sie daje stery od swojego BMW!!!

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano

"FULL OPCJA"

 

DVD :?: :!: (Nie chodzi o NAVI MK4, tylko czytnik w dachu dla pasazerow)

 

kolego mcmt pytałeś kiedyś o dvd w dachu, na allegro znalazłem coś takiego.

http://moto.allegro.pl/item912837300_bmw_540i.html

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-02/8a22f79f.jpg

nie wiem czy to fabryczna instalacja ale w celu informacji przedzwonić do właściciela można :)

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano

No właśnie "numero uno" - czytałem coś wcześniej, że Twój staruszek warsztatem i wiedzą dysponuje solidną, skoro dłubał przy M5'tkach to i z 540i da radę i taką wyderę Ci zafunduje. Fajnie masz...Zaplecze w postaci taniego (czytaj darmowego, po godzinach :D ) fachmana to prawdziwy skarb i przy odrobinie wkładu własnego oraz chęci - prosta droga do utrzymania auta w świetnej kondycji, czego jako przyszłemu posiadaczowi 540i, życzę.

W sumie to z takimi "plecami" to o M5 bym pomyślał nawet. Elita...zostaną Ci koszty części (zniżka na ojca), kapci i paliwa tylko...no może nie "tylko", bo koszt to znaczny.

Odnośnie wydeszku to raczej pociągnę samą rurę od rezonatora Y z końcówką od m-pak i tyle. Jeśli z tyłu nie będzie bardzo widać, że nie ma puszki to ok. No i żeby z tej prawej wtedy nie dmuchało dużo bardziej. *uj tam, zabaczem!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

Powiem Ci spectakillah ze M5 to moje marzenie,

lecz obecnie posiadam raptem polowe kwoty jaka bym musiał wydać na średnią M5.

Mozę w przyszłym roku, jak biznes się rozkręci :)

 

Ojciec jest nieoceniony! Obok warsztatu ma tez zaprzyjaźnioną wulkanizację. Wymiana oponek do mojego Nissmo była za darmo :P

 

Co do przyszłego stanu mojej przyszłej 540tki juz teraz mogę zapewnić ze będzie ona w nienagannym stanie. Lubie jak technicznie auto jest w doskonałej kondycji. Wolałbym jeździć z pękniętym zderzakiem lub urwanym lusterkiem niż zyć ze świadomością ze zwlekam z wymianą np wahacza. Technika pierwsza. wizerunek drugi :P

 

CO do wydechu to wydaje mi się ze puszki nie będzie aż tak widać przy M pakiecie dolna linia zderzaka jest poprowadzona niżej niż seria także dobrze będzie przysłaniać, żeby dostrzec ze brak jest jednej puszki trzeba będzie chyba kucnąć od tył.

http://www.cnsracing.com/images/1214283034169-1246422469.jpeg

 

dopiero z tej perspektywy widać puszki

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano

No właśnie, może się skryje pod "dyfuzorem" (cudzysłów z powodu niespełniania faktycznej funkcji dyfuzora). Do posiadanej kwoty dolicz jeszcze sume za Nissana, ja tak robiąc zbliżałem się do e39 i to mnie pocieszało, heh. Powrócę na pewno z wynikami mojej wydechowej rzezby a'la M5, niech tylko zrobi się odrobinę cieplej, niech już zacznę dłubać...

Propo staruszka fachmana - też mam takiego, gość typowa "złota rączka". Brak mu tylko aż tak bagatego, bo "warsztatowego" zaplecza technicznego, no i wiedza też nie aż tak rozległa, ale to, do czym tej pory jezdziliśmy w rodzinie - ogarnięte. Gość własnoręcznie np. w audikach A4 i A6 robił remonty skrzyń (obie, skruszyły się synchronizatory, od naprawy przejechały odpowiednio 27.000 i 19.000 i jest ok) i silnika w A6 (typowa bolączka silników 2.5 TDI - wytarte wałki), zawias, do tego wszystkie inne rzeczy, a masę tego było przez lata. Może szału nie ma, ale ja bym nawet tej skrzyni nie wyjął, a co dopiero rozbiórka, naprawa... Fach w rękach to podstawa.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
No właśnie, może się skryje pod "dyfuzorem" (cudzysłów z powodu niespełniania faktycznej funkcji dyfuzora). Do posiadanej kwoty dolicz jeszcze sume za Nissana, ja tak robiąc zbliżałem się do e39 i to mnie pocieszało, heh. Powrócę na pewno z wynikami mojej wydechowej rzezby a'la M5, niech tylko zrobi się odrobinę cieplej, niech już zacznę dłubać...

Propo staruszka fachmana - też mam takiego, gość typowa "złota rączka". Brak mu tylko aż tak bagatego, bo "warsztatowego" zaplecza technicznego, no i wiedza też nie aż tak rozległa, ale to, do czym tej pory jezdziliśmy w rodzinie - ogarnięte. Gość własnoręcznie np. w audikach A4 i A6 robił remonty skrzyń (obie, skruszyły się synchronizatory, od naprawy przejechały odpowiednio 27.000 i 19.000 i jest ok) i silnika w A6 (typowa bolączka silników 2.5 TDI - wytarte wałki), zawias, do tego wszystkie inne rzeczy, a masę tego było przez lata. Może szału nie ma, ale ja bym nawet tej skrzyni nie wyjął, a co dopiero rozbiórka, naprawa... Fach w rękach to podstawa.

PZDR!

 

fach się ceni.

 

Muszę poszukać u ojca w warsztacie cześci od M5 z tego co pamietam to są sprężyny, błotnik na ścianie wisi :), i cześci z układu wydechowego. Moze coś się nada na handel :P

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano

Mam dwa i pół pytania odnośnie 540stki:

 

1. Czy podwójnie klejone szyby które występują w M5 są standardowym wyposażeniem w modelu 540?

 

2. Czy zestawienie wąska nerka + xenony po lifcie znaczą ze cos jest nie tak? Czy wychodziłi takie zestawienia?

Reszta cześci z liftingu na miejscu.

Z tego co wyczytałem na forum facelifting e39 opierał się m.in. na lampach przód tył, szersze nerki... itd.

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano

Wąska nerka to przedlift - szeroka to polift. Jeśli w aucie po wrześniu 2000 roku jest nerka wąska to jest coś kombinowane- powinna być szeroka.

Pzdr.

Opublikowano
Wąska nerka to przedlift - szeroka to polift. Jeśli w aucie po wrześniu 2000 roku jest nerka wąska to jest coś kombinowane- powinna być szeroka.

Pzdr.

 

dzięki

 

Wczoraj jeździłem e39 540i kombi w gazie. http://moto.allegro.pl/item927227349_bmw_540_e39_kombi_instalacja_gazowa.html

Instalacja założona przez właściciela, który na co dzień zajmuję się w swojej firmie instalacją LPG.

Auto świetnie jeździło i nie było czuć przełączania miedzy paliwami. Choć na benzynie ciut lepiej chyba szedł, choć nie jestem pewien.

 

Czy lepiej kupić 540 z gazem i martwić się o dodatkową niestandardową instalacją czy darować sobie i zostać przy serii?

Dodam ze przebiegi jakie będę rocznie robił to jakieś 10 maks 15 tys rocznie.

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano
Czy lepiej kupić 540 z gazem i martwić się o dodatkową niestandardową instalacją czy darować sobie i zostać przy serii?

Dodam ze przebiegi jakie będę rocznie robił to jakieś 10 maks 15 tys rocznie.

 

przy tych przebiegach rocznie na gazie zaoszczedzisz 2-3 tysiące PLN w porównaniu z benzyną. Sam sobie odpowiedz, czy jest to dla ciebie na tyle istotna oszczędność żeby kupować auto z LPG :)

Opublikowano
Odnosnie zmiany na silnik M62TUB44 poszukalem intensywnie i faktycznie sa 2 sprzeczne informacje - wrzesien '98 i wrzesien '99. Byc moze w roznych panstwach roznie zmiany zostaly wprowadzone.

 

Ta pierwsza wersja jest prawdziwa - połowa 1998. Moja 540'stka jest z 09.09.1998 i posiada silnik w wersju TU (gdzieś w temacie o rozkodowaniu VINu jest nawet specyfikacja mojej - chyba 118 strona).

 

A jeśli chodzi o zakup 540'stki i dylemat czy automat czy też manual to powiem Ci że ... cholera wie :D Ja mam manual i czasem żałuję że to nie automat - najczęściej wtedy kiedy częściej nią pojeżdże. Z drugiej strony - frajda zmieniania tych biegów, te wyczekiwanie właściwych obrotów, zrzucanie biegu przed zakrętem :roll: sama radocha :). Tak czy inaczej - jeśli będziesz szukał wersji z manualną skrzynia - dobrze sprawdź jej stan. W mojej skrzynia jest niestety mocno dobita i czeka mnie albo jej regeneracja (choć z tego co wiem jest to identyczna skrzynia z M5 a te z kolei są w teorii nierozbieralne) albo wymiana na używaną. Choćby synchronizatory - jak jest zimno, wbicie 2'ki to zabawa. Czekasz na właściwe obroty, albo robisz to z chrzęstem jaki wydaje z siebie skrzynia gry próbujesz zmienić bieg bez sprzęgła.

 

Co do wydechu - Eisenmann przyprawia mnie o dreszcze. Zdaję sobię sprawę z tego że przy dłuższej jeździe byłby męczący ale moje autko służy tylko do jazdy w lato i to niezbyt częstej. To auto do stricte - samej frajdy. Do jazdy na codzień, po mieście (np. Warszawie), kupuje się jakiegoś focus'a czy 307'kę czy kie ceed czy cokolwiek innego co jest zwinne, malo pali i jak Ci obiją to nie chodzisz wokół auto wyrywając sobie włosy z głowy.

 

I na koniec - LPG czy PB? Ja jestem przeciwnikiem LPG - miałem w kilku autach i zawsze z tymi autami były problemy. Jak wywaliłem z astry LPG to powoli ale auto odżyło. Wracając do BMW - przy tak małych przebiegach to wg. mnie nie ma co sobie głowy zawracać. Jak się bawić to na całego. :lol:

...... V8 ...... :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnosnie zmiany na silnik M62TUB44 poszukalem intensywnie i faktycznie sa 2 sprzeczne informacje - wrzesien '98 i wrzesien '99. Byc moze w roznych panstwach roznie zmiany zostaly wprowadzone.

 

Ta pierwsza wersja jest prawdziwa - połowa 1998. Moja 540'stka jest z 09.09.1998 i posiada silnik w wersju TU (gdzieś w temacie o rozkodowaniu VINu jest nawet specyfikacja mojej - chyba 118 strona).

Mam juz informacje... Silnik M62TUB44 montowany byl od wrzesnia 1998. Lifting okazuje sie, byl roku 2000 - nowe zderzaki, swiatla, listwy, migacze, barwy lakieru, kolory drewna, board monitor, przycisk podgrzewania foteli, telefon pokladowy, MK3. Od 2002 bylo montowane MK4, DVD w dachu, lodowka i bufet w wersji 4-ro osobowej. Jak sobie cos jeszcze przypomne to napisze.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Czy lepiej kupić 540 z gazem i martwić się o dodatkową niestandardową instalacją czy darować sobie i zostać przy serii?

Dodam ze przebiegi jakie będę rocznie robił to jakieś 10 maks 15 tys rocznie.

 

Również robię 12-15 tys rocznie...na 520 instalacja zwróciła się po 11 miesiącach :mrgreen: a więc od 5 lat jeżdżę taniej. 520 to moje 4 auto na gazie :D

Wyliczenie dla 540= 15tys to 150x13,5=2025x2,15=4353zł - tyle zaoszczędzisz rocznie, a ponieważ koszt montażu instalacji to ok 4500-5500, więc od 13-15 miesiąca jeździsz taniej...duuużo taniej :mrgreen: Dodam, że 13,5 - to średnie spalanie za rok jazdy...jeśli jeździsz więcej w mieście lub przeginasz (powyżej 150) na autostradach, to ten wynik będzie trochę większy (np mój średni w lecie to 11,3 [15% trasa, 25% przelotówki, 60% wieś, miasto, góry]; zimą to 16,7 [10% trasa, 20% przelotówki, 70% wieś, miasto, góry]).

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Wyliczenie dla 540= 15tys to 150x13,5=2025x2,15=4353zł - tyle zaoszczędzisz rocznie

 

sie nie do końca zgodzę :) 4353 to kwota, którą wyda rocznie na LPG, a nie roznica między LPG a PB :) dodatkwo jest to kwota mocno zaniżona, bo nie wierzę w średnie spalanie 13,5 litra LPG (benzyny jak najbadziej tak)

 

moje wyliczenie:

 

benzyna: 150 setek kilometrów rocznie razy 13 litrów PB to razem 2100 litrów benzyny rocznie. Licząc po 4,3 zł za litr mamy rocznie 8385 zł na PB

gaz: 150 setek kilometrów rocznie razy 15 litrów LPG to razem 2250 litrów gazu. Licząc po 2,3 zł za litr to 5140 zł rocznie na gaz.

 

roznica rocznie to 3245 zł, ale trzeba jeszcze uwzględnić że przy instalacji gazowej i tak pierwsze pare kilometrów pokonujesz na benzynie, więc oszczędność spadnie o kilka procent. Czyli ostatecznie rocznie zaoszczedzisz 3000 zł przy przebiegu 15000 km.

 

brałem średnie ceny benzyny i gazu we Wrocławiu (ocena wzrokowa cen na mijanych w ciągu dnia stacjach :P)

Opublikowano
Wyliczenie dla 540= 15tys to 150x13,5=2025x2,15=4353zł - tyle zaoszczędzisz rocznie

 

sie nie do końca zgodzę :) 4353 to kwota, którą wyda rocznie na LPG, a nie roznica między LPG a PB :) dodatkwo jest to kwota mocno zaniżona, bo nie wierzę w średnie spalanie 13,5 litra LPG (benzyny jak najbadziej tak)

 

Nie...to właśnie kwota oszczędności wzięta z życia, a konkretnie, kwota, którą wyliczyłem gdybym założył gaz do 540 zaraz po zakupie (2,15zł to różnica w cenie zakupu benzyny i gazu, oczywiście uśredniona, ale uśredniałem w dół).

Masz rację co do jednego...zaczynasz na benzynie, ale to też uwzględniłem zaokrąglając różnicę w dół. Ceny brałem wyłącznie z konkretnych stacji Orlenu, ale gdyby brać największe różnice (a te dochodziły, a nawet okresowo przekraczały 3zł), to zysk byłby jeszcze większy. Dzisiejsza średnia cena benzyny dla dolnośląskiego to 4,36 gazu 2,22, więc różnica 2,14. Ale jeśli zajrzę na stację u mnie, to ta różnica wynosi 2,27, a gdybym wziął największą różnicę, między różnymi stacjami, to wynik byłby 2,54! :mrgreen:

Oczywiście nie kwestionuję Twojej wiary, ale różnica w spalaniu przy nowoczesnych instalacjach założonych przez profesjonalistów to mit. Moja pięcioletnia instalacja w 520 daje różnicę do +0,5 litra (czyli w granicach błędu pomiarowego), a instalacja kolegi na 530 daje różnicę -0,7! Podobny wynik ma kolega w Mondeo 2,0 z roczną instalacją (-0,4).

Wiesz skąd się biorą mity o gazie? ;)

-od ludzi, którzy nigdy na gazie nie jeździli

-od ludzi, którzy poskąpili na dobrą instalację i założyli badziew

-od ludzi, którzy poskąpili na dobrego gazownika

Ja wszystkie swoje auta gazowałem u tego samego gazownika i widziałem niezłe cyrki jak przyjeżdżali do niego ludzie z horrorem pod maską. Sam kupiłem kiedyś Forda Sierrę z bombą gazową, ale byłem już na tyle mądry, że od razu wywaliłem całą tą instalację i zamontowałem właściwą dla tego typu silnika...autko z przebiegiem 350 000 (dla silników Sierry to prawie końcowy wynik - dożywały 450 000) przejechało u mnie przez 5 lat jeszcze 78 000km, sprzedałem i gość jeździł nim jeszcze 2 lata zanim zmieniał silnik. Różnica spalania nie przekraczała +1,0. Na kolejnej Sierce (też 2,0, ale 120KM) już z nowszą instalacją nie przekraczała +0,7 - wynik max.

Pozdrawiam

Jacek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.