Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skoro tak zdryfowało od tematu to ja też se ulżę.

Wystarczy zajrzeć do instrukcji obsługi w której to stoi, że w R6 stosowano 15,16 i 17 felgi zarówno stalowe (zima) jak i alu. V8 to 16 i 17 tylko alu. W V8 16 to standard za 17 trzeba było już dopłacić. Ta sama instrukcja podaje, że 540 przyspiesza do 100 w 6,3 sek ,a automat 6,7 sek tyle, że to w praktyce science fiction. zupełnie nieosiągalne. Co do rozgrzewania silnika to recepta podana przez Cezara-2000 wydaje się optymalna. W przypadku automatu jesteśmy skazani na automat i nie tykać dżwigni bo automaty tego nie lubią. Nie należy też fetyszyzować tego co głosi producent bo jego działania to często wymóg marketingowy wymuszony np. przez nawiedzonych CO2ekoterrorystów. Najlepszy na to dowód to wysyp systemu „stop and go” w motorach w turbo !!!!!! Przy automatycznej skrzyni można sobie pozwolić na jazdę przy 1500 obr (choć zdrowe to nie jest tyle, że nie mamy wyjścia) bo jak chcemy przyspieszyć to i tak poślizg sprzęgła hydrokinetycznego natychmiast podniesie obroty do ponad 2000, ale przyspieszanie na manualu od takiej prędkości to zarzynanie panewek. Jeszcze jedno. Producent jest wiarygodny kiedy podaje wymiary, wagę, pojemności itp. W przypadku takich drobnostek jak osiągi czy zużycie paliwa jego wiarygodność jest taka sama jak naszych polityków. No i jeszcze jedno. System zmiennych faz rozrządu nie chroni silnika przy niskich obrotach. Ba, może nawet zaszkodzić bo mamy złudne poczucie mocy, a to może skłaniać do mocnego wciskania gazu przy takich zaledwie 1500 obrotach. Ochrona przed destrukcyjnym spalaniem detonacyjnym należy do ECU, a Vanos pełni tu rolę pomocniczą na tyle, że można rzec nieistotną.

  • Odpowiedzi 179
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta sama instrukcja podaje, że 540 przyspiesza do 100 w 6,3 sek ,a automat 6,7 sek

6,4s 0-100 to jak najbardziej realna wartosc. Wszystkie mierzone przeze mnie 540iA mialy powyzej 6,3s nie wiecej niz 6,5s. Z tego co wiem (w instrukcje dawno nie patrzylem) 540iA ma 6,4s 0-100km/h. Z tego co mi sie wydaje manual i automat mialy tak samo. Jak bedzie mi sie chcialo zerknac to znowu sprostuje.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Ta sama instrukcja podaje, że 540 przyspiesza do 100 w 6,3 sek ,a automat 6,7 sek

6,4s 0-100 to jak najbardziej realna wartosc. Wszystkie mierzone przeze mnie 540iA mialy powyzej 6,3s nie wiecej niz 6,5s. Z tego co wiem (w instrukcje dawno nie patrzylem) 540iA ma 6,4s 0-100km/h. Z tego co mi sie wydaje manual i automat mialy tak samo. Jak bedzie mi sie chcialo zerknac to znowu sprostuje.

wlasnie sprawdzilem manual6,2 aut. 6,4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wlasnie sprawdzilem manual6,2 aut. 6,4

Tak tez mi cos switalo... Ach ten nasz kolega realista i jego realizm... :wink:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Gwoli realizmu i historycznej ścisłości podane przeze mnie dane dotyczą kombi, a bewan dorzucił osiągi sedana.

Tylko do k... nędzy nie róbcie wioski. 01-02 sek!!!!!!. Dużo większe różnice uzyskamy robiąc próby na suchym lub w deszczu, przy większym lub mniejszym ciśnieniu atmosferycznym, w Zakopanym czy na Żuławach, przy lepszych lub gorszych oponach, nie mówiąc o dyspozycji kierownika itp. Dane fabryczne są uzyskane w idealnych warunkach, równej i specjalnej przyczepnej nawierzchni, wyselekcjonowanym doskonałym motorze, odpowiednim wyregulowaniu, najlepszym paliwie nie mówiąc o profesjonalnym pilocie który na dodatek wbija biegi na chama trzymając gaz w podłodze także podczas przerzucania biegu i próbuje kilkadziesiąt razy aż do uzyskania najlepszego wyniku itp., itp. Słowem warunki nieosiągalne w warunkach amatorskich. W praktyce osiągi są dużo gorsze i za każdym razem inne raz lepsze raz gorsze w zależności od całej masy czynników których zazwyczaj nie jesteśmy świadomi bo czy mamy np. pewność, że droga jest na 100% pod górkę czy z górki ? Ktoś używał poziomicy? Czy nie lepiej zamiast się podniecać dziesiątymi sekundy których nie da się sprawdzić uznać, że auto ma kopa i już i zaprzestać dziecinady?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Usiadz spokojnie i pomysl, wyobraz sobie 2 jadace z predkoscia 100km/h auta i 0,1s... Wbrew pozora to wcale nie jest taka mala roznica - blotnik lub nawet polowa auta. Ty poslizgnales sie o 0,4s, a to juz sa 2 dlugosci auta. Pozatym tak jak napisalem, testowalem juz 5 540iA i kazda ma identyczny czas do setki, srednio 6,4s. Jesli masz gorzej to pewnie przez ten gaz... :8)

 

A tak na powaznie, zgadzam sie jesli chodzi o manual, bo rzeczywiscie ruszyc na manualu za kazdym razem tak samo, prawie bezstratnie (calkowicie sie nie da) przekladac biegi to sztuka, niszczaca sprzeglo i sama skrzynie. Ale na automacie mozna trzymac sie za reke od 0-200km/h. Rowniez porownujac auta z VANOS'em i bez (o dziwo :shock: ) :!: Manuali nigdy nie testowalem. Nie testowalem rowniez jeszcze zagazowanej 540iA

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

jestem pod wrażeniem, z tym trzymaniem się za rękę nie mogę się zgodzić bo wystarczy że jedna z prezentowanych 540 bedzie miała nówki opony 16" a druga również nóweczki 17" a trzecia dla porównania lekko zużyte 18 każda będzie przyspieszała inaczej, już różnica w zużyciu opon może dać różnicę w przyspieszeniu o tą 0.1s ale nie po to tu jestem, żeby udowadniać za każdym razem że mcmt mimo iż uważa się za eksperta, też się myli, dla niego wyznacznikiem jest serwis, dla mnie wiedza zdobyta na wikipedii niemieckiej maja chyba najlepiej dopracowaną baze wiedzy motoryzacyjnej, już niedługo bedę również w posiadaniu epc czy jak to sie tam nazywa (znalazłem gdzieś na torrentach) wersji z 2007 roku więc i części będę miał pod ręką, ale to tylko dla własnej satysfakcji, bo i tak uważam że Aso będzie lepiej wiedziało lepiej co dolega mojemu autku, żadne disy i inne kompy nie wchodzą w grę, bo specjalizacji z BMW nie zamierzam robić, mam nadzieję że autor dostał ode mnie PW z wyliczeniem napraw jakie ja wykonałem u siebie, jesli nie to nie wiem czemu bo zalegają mi wiadomości w skrzynce "do wysłania" :( i n ie wiem jak to ruszyć :|

 

pozdrawiam trzymając za rękę swój komputer :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak sie sklada, ze wiekszosc testowanych byla na 16''. Jedna byla na 17, ale opony mialy nizszy profil. Milimetr na oponie ci roznicy nie zrobi i widac tutaj nie bylo az tak ogromnej roznicy 0,1s.

 

Nic dziwnego, ze w twoich wypowiedziach tyle bledow, skoro ty w wikipedie wierzysz http://tomaszewicz.com.pl/forum/9b48c629.gif. Pamietaj, ze wikipedie pisza ludzie, ci ludzie, ktorzy ja uzywaja. Takze jesli jest wiecej uzytkownikow typu kolega realista czy misi333k, ktorzy beda sie udzielali z blednymi danymi, bledne kolo bedzie sie toczylo - ktos to nawet zekranizowal:

. Jesli nie wierzysz w autoryzowany serwis i w instrukcje obslugi to pozostaje ci z fusow wrozyc.

 

Z tym udowadnianiem, ze jestem w bledzie to rzucasz sie na wiatraki. Zamiast przyjac, przemyslec i ewentualnie przeprosic, ciagniesz i szukasz dziury w calym...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

 

Z tym udowadnianiem, ze jestem w bledzie to rzucasz sie na wiatraki. Zamiast przyjac, przemyslec i ewentualnie przeprosic, ciagniesz i szukasz dziury w calym...

 

Na miłość boską mcm skoro uważasz, że za błędy się przeprasza to przeproś. Zerknij na posty wyżej i potwierdź honorowo, że podałeś dane z sufitu natomiast ja wziąłem do ręki instrukcję obsługi i dokładnie ją zacytowałem. Podałem fabryczne dane kombi i w dalszym poście potwierdziłem informacje bewana o osiągach sedana. Widzisz tu jakiś błąd? Zacytuj co sam napisałeś. Nie zmienia to w najmniejszym stopniu mojego zdania, że po pierwsze te fabryczne dane nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, a po wtóre tracenie czasu na tak nieistotne rzeczy jest poniżej godności.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie widze rozbieznosci pomiedzy czasem 0-100km/h jaki podaje producent z rzeczywistym.

Temat jest o sedanie.

Vortex ma racje.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

skoro ślepo wierzyć producentowi, to po co tyle ludzi wymienia olej w skrzyniach biegów ?? przecież jest life time, po co zaglądać do tylnego mostu skoro tam też olej to life time, ehh faktów w tej dyskusji było nie wiele ale jednak jakieś były, urzędy rejestrujące samochody w szwecji nie mają racji pisząc o standardowym wyposażeniu w 17" 540, w stanach czy szwajcarii pewnie też nie mają racji sprzedając samochody na seryjnych 17 rany, czy to takie ważne ?? producent przewidział od 16 (mimo że ja przy nich mam napisane m+s) do 18 i każde w zaproponowanym rozmiarze będą ok (mimo iż różnią się średnicą nawet o 18mm, 16 653.9 mm średnicy 17 235/45 643.3 17 255/40 635.8 mm) taki błąd jest widocznie przewidziany przez producenta, jak zwykle dyskusja spełzła na suchych faktach i rozdzieraniu szaty na czworo kto ma racje, (właśnie z owej wikipedii dowiedziałem się o zmianie silników m62b44 na wersje TU w 98 roku ty upierałeś się że była w 99 ale pomijam to bo nie o to mi chodzi) chętnie powypisuje jeszcze bzdury przekładane przeze mnie z wikipedii pisanej przez ludzi (nie ekspertów jak mcmt) i dobrze mi z tym

 

konkluzja tematu już była, 540 fajna sprawa ma swoje bolączki ale daje frajde z jazdy, jeśli lubisz otrzymywać od samochodu frajde i radość z jazdy tylko kupić,

 

tak btw nie wiedziałem że temat jest o sedanie zaczął się już tak dawno że zapomniałem że rozmawiamy o sedanie, heh i tyle bzdur w temacie wypowiedziałem, część cytując z wiki część z auto świata a część z własnych przeżyć rany

 

całkowity Off top wyobraźcie sobie że 2 takich ekspertów jak mcmt pisze na wiki artykuły, kurna ja sobie nie wyobrażam żeby wiki w ogóle istniała, bo dojście do sedna tematu zajęło już ze 2 miesiące ... a to tylko jeden model samochodu sprzedawanego przez bmw żeby dojść do tych wszystkich zmian ze zwykłych na wersje tu w każdym kolejnym modelu poczynając od 520 to 20 lat za mało a są jeszcze diesle i alpina która wyszła w może 2000 sztuk przez cały okres produkcji a tam ile zmian było rany do tego jeszcze M5 i po 40 latach od rozpoczęcia dyskusji mamy efekt, ludzie piszą wikipedie nie eksperci :D dzięki jak dla mnie temat over jak autor kupi niech się zaprezentuje :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skoro ślepo wierzyć producentowi, to po co tyle ludzi wymienia olej w skrzyniach biegów ??

http://tomaszewicz.com.pl/forum/9b48c629.gif Producent ZF zaleca zmiane oleju. Na wikipedii czy na jakies innej stronie pisza to, co ludzie napisza.

O felgach racji nie masz i nie bedziesz miec pogodz sie z tym czlowieku. :duh: Nawet juz nie chce mi sie czytac tego co piszesz.

Czepiasz sie juz detali, ktore nie sa zupelnie istotne.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
skoro ślepo wierzyć producentowi, to po co tyle ludzi wymienia olej w skrzyniach biegów ??

http://tomaszewicz.com.pl/forum/9b48c629.gif Producent ZF zaleca zmiane oleju. Na wikipedii czy na jakies innej stronie pisza to, co ludzie napisza.

O felgach racji nie masz i nie bedziesz miec pogodz sie z tym czlowieku. :duh: Nawet juz nie chce mi sie czytac tego co piszesz.

Czepiasz sie juz detali, ktore nie sa zupelnie istotne.

ja mam zf,i producent nie zaleca,tak samo jak zapytalem w tutejszym aso. a takze w warsztacie z autoryzacja bmw.wymienic moga,wbrew producentowi,mam niewielki przebieg jak na bmw,niegdy niebyl olej wymieniany,i nieprzymierzalem sie nawet do tego,choc teraz zaczalem rozmyslac,nieznam przypadkow klopotow ze skrzynia przy takim przebiegu145000(autentyczny)teraz piszesz ze w zf jest zalecane ,dzisiaj jeszcze raz zapytam w service :shock:
Opublikowano
Co za głupia dyskusja się zrobiła :D Wszystkie 540 wychodziły z fabryki na 16, ale zazwyczaj ludzie którzy je kupowali nie brali się ,,z ulicy'' i często długo studiowali listę dodatków,po czym zamawiali np. auto na 17 oczywiście łącznie z zapasem i stąd się właśnie brały sztuki wyjeżdżające prosto z salonu na 17.
Opublikowano
Co za głupia dyskusja się zrobiła :D Wszystkie 540 wychodziły z fabryki na 16, ale zazwyczaj ludzie którzy je kupowali nie brali się ,,z ulicy'' i często długo studiowali listę dodatków,po czym zamawiali np. auto na 17 oczywiście łącznie z zapasem i stąd się właśnie brały sztuki wyjeżdżające prosto z salonu na 17.

 

Jesteś tego pewny w 100%? A co z autami w wersji sport (obniżone zawieszenie i wzmocnione hamulce)?

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bewan: poszlo zapytanie do ZF'a. Generalnie informacje, ze ASO zmienie oleju mowi NIE a ZF mowi TAK wyczytalem z tego forum. Pewnie jutro bedzie potwierdzenie. Tylko nie wiem jaki to ma sens, skoro wiadomo, ze trzeba zmieniac. :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Tylko nie wiem jaki to ma sens, skoro wiadomo, ze trzeba zmieniac. :duh:

Skad wiadomo ze trzeba zmieniac..? Narazie wlasnie nie wiadomo.. i stad dyskusja..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
W książce "Sam naprawiam" BMW serii 5 E39 - właśnie się ukazała - napisane jest, że zmieniać trzeba przy okazji remontu lub stwierdzonego nieprawidłowego działania.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
W książce "Sam naprawiam" BMW serii 5 E39 - właśnie się ukazała - napisane jest, że zmieniać trzeba przy okazji remontu lub stwierdzonego nieprawidłowego działania.
moze nie w temat ale gdzie mozna nabyc taka ksiazke ciezko pewnie?
Opublikowano

Wow!

Chwile mnie nie było i tak się temat potoczył. W sumie dobrze.

To bedzię wielka encyklopedia odnośnie modelu 540 e39 (poruszane tematy: instalacje lpg, manual vs.automat, rozmiar kół, wyposażenie, koszta... itd.)

Na pewno przyda się każdemu kto bedzie zaiteresowany zakupem tego auta.

 

Nie udało mi się sprawdzić tego BMW o którym pisałem pare postów wcześniej.

Sprzedający wyjechał po auta do rajchu.

 

Przydałyby się opinie i wypowiedzi odnośnie trwałości seryjnego zawieszenia na naszych polskich drogach.(o m-technik też może być)

Piszcie śmiało:)

 

 

W książce "Sam naprawiam" BMW serii 5 E39 - właśnie się ukazała - napisane jest, że zmieniać trzeba przy okazji remontu lub stwierdzonego nieprawidłowego działania.
moze nie w temat ale gdzie mozna nabyc taka ksiazke ciezko pewnie?

 

na forum było już to omawiane, znalazłem coś takiego:

Sam naprawiam BMW E39 PL

Kod: Zaznacz wszystko

http://rapidshare.com/files/352257990/Sam_Naprawiam_BMW_E39_PL_up_by_dunaj2.rar

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano
W książce "Sam naprawiam" BMW serii 5 E39 - właśnie się ukazała - napisane jest, że zmieniać trzeba przy okazji remontu lub stwierdzonego nieprawidłowego działania.
moze nie w temat ale gdzie mozna nabyc taka ksiazke ciezko pewnie?

 

Pojawiły się na aukcjach w większości serwisów aukcyjnych, ja kupiłem za 54zł :)

Pozdrawiam

Jacek

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bewan: poszlo zapytanie do ZF'a. Generalnie informacje, ze ASO zmienie oleju mowi NIE a ZF mowi TAK wyczytalem z tego forum. Pewnie jutro bedzie potwierdzenie. Tylko nie wiem jaki to ma sens, skoro wiadomo, ze trzeba zmieniac. :duh:

ZF olal mnie cieplym moczem i nie odpowiedzieli nic. Dzwonic do nich mi sie nie chce, ale wydaje mi sie, ze oni wlasnie zalecaja zmiane oleju w swoich ASB, nawet podaja co jaki czas.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 4 lata później...
Opublikowano

Panowie,

wydaje mi się, że odgrzewam dawno "zziębnięty" temat, ale przestudiowałem całe 12 stron i odczuwam potrzebę przelania swoich przemyśleń.

Była dyskusja np o przyspieszenia 0-100..jak można to przyjąć z dokładnością do 0,1 s skoro masa własna e39 540iA waha się w różnych źródłach, w zależności od wyposażenia nawet od ok. 1700 kg - a moja np waży 1915 kg! Także chyba 200 kilo potrafi zrobić różnicę na przyspieszeniu i kolega, który pisał, że testował pięć 540-stek w automacie musiał trafić bardzo podobne.

Następnie jeśli chodzi o obuwie. Moja wyjechała z fabryki w "m-pakiet, lowered ride" i logika podpowiada, że wszystkie takie miały 17-stki, a reszta bez tej opcji może sobie mieć 16-stki i nie wiem skąd taka zagorzała dyskusja na ten temat.

Jeśli chodzi o wymianę oleju w ASB to czasem żal du.. ściska czytając wypowiedzi niektórych forumowiczów brzmiące "producent nie zaleca wymiany" ! Każdy kto ma choć odrobinę (nie do końca przepracowanego) oleju w głowie wie, iż olej się zużywa - choćby był opracowany w NASA przez ekipę APOLLO. I jeśli skrzynia wraz z olejem ma 10 lat i 200-250 tys km przebiegu to olej, ze względu na swoją dotychczasową pracę, nie smaruje już tak jak wyjechał z fabryki, w szczególności w niskich temperaturach! I każda wymiana ooleju (de facto kosztująca wraz z filtrem i uszczelką ok. 300-400 zł) przyniesie skrzynce korzyść. Jako ciekawostkę podam iż producent przewidział dwie skrzynki ZF dla jednego silnika M6244TU także weźcie to pod uwagę przy uwadze producenta dotyczącej oleju: "FOR LIFE" dla ASB.

Oprócz tego dodam też, że ów skrzynia 5HP24 bardzo źle znosi większe prędkości na wstecznym - także zwróćcie uwagę, że służy on tylko i wyłącznie do manewrowania.

Należy też bardzo dbać o kondycję visco. Zaniedbanie może prowadzić do nieprzyjemnych w skutkach awarii układu chłodzenia. Przestrzegam także przed tanimi zamiennikami visco, które mogą narobić więcej szkód niż pożytku.

Pamiętać przy zakupie wymarzonej 540-tki pamiętac należy o sprawdzeniu przy najbliższej okazji, zamocowania pompy oleju, gdyż zdarzają się przypadki obluzowania lub nawet zerwania pompy. Znajduje się ona w misce i trzeba się zaopatrzyć przed operacją w nową uszczelkę miski (tylko oryginalną!)

http://imageshack.com/a/img840/6631/m28b.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.