Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gratuluję ukończenia projektu.

Widzę, że dobrze orientujesz się w tematach elektronicznych. Ringi wyglądają na filmiku naprawdę fajnie.

Zmieniałeś włącznik świateł? Bo widzę, że masz 4 pozycje na włączniku, u mnie są 3.

 

Szkoda, że nie da się zmieścić całych bebechów w środku tak jak na tych chińczykach

http://www.allegro.pl/item1035737386_led_bmw_ringi_e39_e53_e60_e61_e63_e64_e65_e66_e87.html

Jak wygląda zabezpieczenie przed wodą?

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki.

Z elektroniki wiem tyle, żeby coś takiego zrobić. Myślałem też nad zrobieniem zapalania się pozycyjnych po otwarciu auta, ale bez schematów ani rusz...

Włącznika nie zmieniałem, 4ta pozycja to funkcja auto (czujnik zmierzchu).

Tego zestawu z allegro nie ma co porównywać. Diody wydzielają dużo ciepła i muszą mieć minimum takie radiatory jak założyłem. Driver również się grzeje, więc przy radiatorze go nie umieszczałem.

 

Diody z radiatorami są szczelne. Oprawka z uszczelką jest jak w oryginale, oprawki na radiatorach siedzą szczelnie, otwory z kablami są zasylikonowane. Więc lampy szczelne. Drivera jak na razie nie umieszczałem w żadnym "opakowaniu". Znajduje się wraz z przekaźnikami pod maską (tam gdzie jest jakiś moduł z brązowymi przewodami). Woda tam się nie dostanie, ale na wszelki wypadek włożyłem wszystko w foliowy woreczek. Później wymyślę co z tym zrobić.

Opublikowano

witam Panowie... Chcialem zastosowac modyfikacje w moim bmw e91 i napotkalem problem a mianowicie konstrukcja zarowki od postojowek jest troche inna niz w opisywanym przykladzie e87.

Cala konstrukcja wyglada tak jak ponizej i sklada sie z zarowki umieszczonej w plastikowej oprawce pokrytej chromem ktora rozprasza swiatlo oraz plastiku w ktorym umieszczone jest szkielko skupiajac swiatlo z zarowki a to wszystko umieszczone jest w czarnym pojemniczku doczepianym do lampy. Wszystkie opisane elementy widac na dolaczonym nizej zdjeciu.

 

http://www.laptopki.com/e90.JPG

 

Prosze o pomoc jak to moge zamontowac u siebie, ma ktos jakies pomysly ?

myslalem zeby uciac ten plastik pokryty chromem tak zeby zamiast oryginalnej zarowki wlozyc LED a druga opcja ktora bralem pod uwage to przymocowac led bezposrednio przed szkielkiem ktore skupia swiatlo calkowicie pomijajac chromowany plastik...

Prosze o rady i sugestie... moze ktos juz to przerabial u siebie? z gory dzieki za pomoc

Opublikowano
A jak całość jest mocowana do lampy? Z tego co widać na czarnym elemencie po prawej stronie jest szkiełko, a po lewej otwór? I lewa strona dochodzi do światłowodu? Zrób jeszcze zdjęcie tego elementu od przodu i coś się wymyśli. Zajrzyj jakoś do lampy i zobaczy czy masz tam okrągłą końcówkę światłowodu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta żarówka na oko podobna jest do tych jakie są w E90. Z drugiej strony w jedynkach po lifcie są żarówki o podwyższonej mocy, czy nie można ich użyć?
Opublikowano

Musisz to tak założyć, aby dioda była przy samym światłowodzie, ma być do niego przyłożona.

Spróbuj może jakoś wykorzystać ten czarny element do zamocowania radiatora z diodą.

Proponuje Ci gdzieś kupić te 2 mocowania (używane) i je zaadaptować do radiatorów.

I jeszcze pytanie, na całość idzie przykrywka? Jeśli tak to trochę nie dobrze, bo radiator nie będzie miał chłodzenia. Nie wiem czy się nie będzie za bardzo grzać wszystko...

 

W E87 po lifcie są żarówki H8 z tego co pamiętam. Nie ma za bardzo jak skupić światła z takiej żarówki.

Poza tym już żarówka 20w może stopić oprawkę, światłowód też raczej ze szkła nie jest i mógłby nie podołać :)

Opublikowano
primary1, czy posiadasz może informazję, jakie jest u ciebie napięcie na światłoach postojowych? gdyż u mnie jest jakiś problem bo moje ringi świecą zdecydowanie slabiej niż w innych e87 i wydaje mi się, że problem może być z napieciem bo obie lampy świecą słabooo...
Opublikowano
Niecałe 12V z tego co pamiętam. Może masz nieoryginalne żarówki. Oprawki mają regulację i może wiązka światła nie jest trafiona w światłowód. Normalnie jest to stopione po bokach na stałe.
Opublikowano

Hipo, oprawka składa się z 2 części. Reflektorek i złącze z mocowaniem żarówki. To drugie jest wsunięte od tyłu w reflektorek, ustawione odpowiednio i stopione aby się nie przestawiło. Chyba że też masz inaczej to rozwiązane...

 

paputek, przyłóż sobie diodę do światłowodu tego wewnętrznego i zobacz jak będzie świecić. Może akurat lekko oświetli zewnętrzny ring a wewnętrzny będzie świecić mocniej. Także masz nawet lepszą opcje ;] Ew. musiałbyś odkleić tą nakrętkę.

Opublikowano
ok jutro bede probowal... jeszcze jedno pytanie co ze swiatlami tylnimi? - tez powinny sie swiecic przy jezdzie dziennej? jak to podlaczyc zeby swiatla tylnie tez sie swiecily?
Opublikowano

Przepisy mówią, że pojazdy rejestrowane po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku światła dzienne mają być tak podłączone, aby podczas ich używania nie paliły się światła pozycyjne z tyłu, przodu, podświetlanie rejestracji itd... Przed tą datą nie jest to obowiązkowe. Druga sprawa że w nowych bmw wraz z dziennymi zapalają się ledowe światełka tylne :) Więc jak zwykle masło maślane.

Ja bynajmniej nie podłączałem świateł tylnych.

Opublikowano

Nie wiem. Może coś dałoby się zrobić komputerem z interfejsem...

 

Jak tam paputek sprawa z ringami? Jestem ciekaw efektu jak to będzie świecić w E91.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam panowie. mam maly problem... wszystko podlaczylem wedlug schematu ale nie dziala 'sciemnianie' ringow. tzn ringi dzialaja ze zwiekszona moca ale po przelaczeniu na swiatla mijania moc swiatla w ringach sie nie zmniejsza. Co moze byc tego przyczyna zaznaczam ze wszystko zrobilem wedlug schematu
Opublikowano

Ściągnij ten opis jeszcze raz i sprawdź czy to ten schemat. Na samym początku go poprawiłem. Zaraz jeszcze raz go sprawdzę.

Teraz schemat jest ok. Jeśli dalej by nie działało, zamiast oporników 100R i 1k zastosuj odpowiednio 10R i 100R.

 

Edit:

Sprawdź też czy na pewno jest te 12V po włączeniu pozycyjnych. Może u Ciebie po wykryciu braku lub spalonej żarówki komputer ją wyłącza.

  • 4 miesiące temu...
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Pozwolę sobie odświeżyć, możecie powklejać jakieś fotki lub filmiki z wynikami prac ?? Ja w swojej e91 mam LED-owe ringi z allegro ale są zdecydowanie za słabe żeby w dzień a zwłaszcza w sloneczny dzień tylko na nich latać

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Odkopię trochę temat, ale w innym kontekście (nie chcę śmiecić i zakładać drugiego) :wink:

Mam światła na ksenonie, z funkcją włączania automatycznego, tzn. po odpaleniu włączają się same (jak kto woli daytime running lights)

Chcę zrobić światła do jazdy dziennej, ale widzę że z tematem ringów to jest różnie, natomiast jak wygląda sprawa ze światłami drogowymi?

Chodzi mi o obniżoną moc działania, tak jak wszędzie jest napisane na około 20%. Problem w tym, że nie mam pokrętła z funkcją "A" - automatyczne światła.

Czy zakupienie samego pokrętła coś da? Pewnie nie, więc co trzeba jeszcze zakupić i jak podłączyć by mieć "automatyczne światła"

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Opublikowano

tzn, masz ksenon bez czujnika zmierzchu i wycieraczek na szybie i odpala ci od razu ksenon w pozycji 0 na przełączniku?

myślałem że ori to zawsze idzie w parze jak ze spryskiwaczami reflektorów, widać caly czas człowiek się czegoś uczy :duh:

 

na pewno będzie potrzebny jakiś modul do swiateł dziennych ale nie wiem czy bez czujnika na szybie to jest możliwe bo jak ja mam czujnik zmierzchu to dzienne światla działają tylko w parze z czujnikiem tzn. nie mam możliwości jazdy na dziennych światłach na stałe w pozycji A i jakiejkolwiek innej tylko w A zawsze czujnik o tym decyduje czy się świecą dzienne czy ksenon

Opublikowano
mam czujnik i u mnie w pozycji "0" świecą się światła do jazdy dziennej .Palą się jaśniej same ringi .Trzeba pamiętać ,że lampy są po lifcie z ciemnym środkiem .Po lifcie ringi świecą mocniej ,dzięki czemu służą do jazdy dziennej. W pozycji automat ,fajnie bo same się zapalają jak nadchodzi zmierzch .Można też sprawdzić przejeżdżając chociażby pod mostem ,na chwilę się zapalają światła ,potem gasną i zostają same mocniejsze ringi .

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.