Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Montaż instalacji gazowej jest równoznaczne z kastracją jednostki napędowej, o czym mogli się przekonać posiadacze teoretycznie szybszych modeli 735i i 750i, zostawiani przeze mnie daleko w tyle podczas prób na lotnisku w Mielcu, przy okazji naszych corocznych klubowych spotkań, nawet gdy zasilanie zostało przełączone na benzynę.

 

Czy to prawda? Wyczytałem to w na tej stronie, dokładnie tu: http://www.bmw-klub.pl/samochody/twojebmw/pzalIV.htm

 

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

oj, wydaje mi sie to duzo przesadzone...nowoczesne instalacje gazowe 4 generacji a w szczegolnosci holenderski Prins sa naprawde majstersztykiem technicznym i praca silinka, jego dynamika i osiagi sa identyczne w porownaniu do silnika pracujacego na benzynie...

moge o tym zaswiadczyc z cala pewnoscia poniewaz moj ojciec ma wlasnie wlozonego prinsa w 3,0i v6 i jest z niego bardzo zadowolony!

Co innego jesli mowimy o instalacjach starszych generacji ktore nie sa na wtrysku ale to inna bajka...teraz ju z tylko instaluje sie praktycznie instaalcje wtryskowe 4 gen..

pozdrawiam

Opublikowano

Pierwsza kolumna BMW 735 (R6 211KM), druga kolumna 750

0-60 3,7 4,0

0-100 7,8 7,9

0-120 11,1 10,4

0-160 20,1 17,4

0-180 27,5 22,1

0-200 bd 28,9

 

Jak widac do 100km/h szybsze jest 90 koni slabsze BMW 735. Spowodowane jest to tym ze 735 sa zazwyczaj(?) w manualu (dane ktore przedstawiam dotycza manuala), a 750 byly tylko w automacie. No i 750 jest ciezsze o 200kg. Dodatkowo jeszcze instalacja gazowa starej generacji... Ale na autostradzie nic juz nie podskoczy V12 :twisted2:

Opublikowano
moja na instalacji sekwencyjnej ma przejechane dopiero z 20 tys km, ale nie odczuwa się zbytniej różnicy na mocy przy jeżdzie na gazie, żadnych problemów a "serce bije jej" jak u młodzika :)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Montaż instalacji gazowej jest równoznaczne z kastracją jednostki napędowej, o czym mogli się przekonać posiadacze teoretycznie szybszych modeli 735i i 750i, zostawiani przeze mnie daleko w tyle podczas prób na lotnisku w Mielcu, przy okazji naszych corocznych klubowych spotkań, nawet gdy zasilanie zostało przełączone na benzynę.

 

Czy to prawda? Wyczytałem to w na tej stronie, dokładnie tu: http://www.bmw-klub.pl/samochody/twojebmw/pzalIV.htm

To prawda - tak było. Z tym że te E32 miały instalacje II generacji. Gdyby wstawić IV gen na pewno byłoby inaczej. Tylko że do 750i wstawić instalację wtryskową to już jest niezły problem...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

instalacja 2 generacji to faktycznie kastracja silnika - jezdzilem kilkoma samochodami z taka instalacja ( min golf 1.6 gti , renault twingo....) - w golfie to ze 110 km zostalo kolo 75 - instalacja zmasakrowala moc - mimo iz byla zakladana w bardzo dobrym zakladzie i na firmowych podzespolach :duh:

 

sprawa ma sie zupełnie inaczej przy 4 generacji - jesli instalacja jest w miare poprawnie dobrana to nie ma spadku mocy ani monentu - samochod jedzie identycznie na gazie jaki i na benzynie - opinie opieram o jazdzdy - bmw 540 e34 oraz 730 e32 (R6) :mrgreen: - dodam jeszcze ze wcale samochody te nie mialy instalacji prinsa czy innych wynalazkow - byly to normalne instalacje 4 generacji :-)

Opublikowano
instalacja 2 generacji to faktycznie kastracja silnika - jezdzilem kilkoma samochodami z taka instalacja ( min golf 1.6 gti , renault twingo....) - w golfie to ze 110 km zostalo kolo 75 - instalacja zmasakrowala moc - mimo iz byla zakladana w bardzo dobrym zakladzie i na firmowych podzespolach :duh:

 

Tak to napewno był "bardzo dobry" zakład :D . Jeździłem m.in: astrą 1.4/60KM, renault megane 1.6/90KM, hondą civic 1.4/90KM, omegą B 2.0/136KM wszystkie na gazie II generacji i nie czuło się jakoś różnicy.

 

W bmw z dużym silnikiem spadek jest już znacznie większy bo i dolot powietrza znacznie ograniczony przez mikser do tego gaz podawany przed przepływką (w M30) a więc daleko od kolektora co zwiększa ryzyko wystrzałów.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

zaklad ktory montowal instalacje do golfa to - FUGAZI - jeden z lepszych zakladow w krakowie - moc spadla znaczaco - nawet po zmianie na benzynie nie moglem dogonic kolegi w hondzie z 90 konnym silnikiem ktora bez gazu brazem bez wiekszych wysilkow......... temperament silnika wracal dopiero po sciagniecu miksera :twisted2: - panowie z fugazi probowali dawac rozne miksery - ale efekt byl taki - ze albo na gazie byla ' dziura ' a na bezynie chodzil super - albo srednio na gazie i srednio na bezynie......... - sytuacje usprawiedliwia tylko fakt ze gaz byl montowany jakies 4 lata temu - moze wtedy nie mieli tak 'kosmicznych ' technologi jak dzis :mrgreen:

 

AKRYSTIAN - moze nie czules roznicy bo nie jezdziles bez miksera....... u mnie miedzy gazem a benzyna z mikserem tez byla bardzo mała.......

 

w twingu mojego kuzyna jest podobnie - chodz spadek mocy nie jest tak wielki jak w golfie.....

Opublikowano

instalacja gazowa na mikserze to beznadzieja i tyle --- zabiera 30-40 % mocy jak znalazl.... nie chce mi sie znowu tego pisac ale prosze:

 

Seryjne e30 320i R6 niby 129KM. 171 Nm.

 

pomiary dokonane Gtechem - kilkukrotnie - w aucie Ja + kolega + komplet kol zimowych w bagazniku

 

NA LPG

 

0-60 MPH 11.5

 

NA PB przy zamontowanym mikserze

 

0-60 MPH 12,7 --- tak tak to dla tych co mowia ze im auto na benzynie kopie.

 

 

Na PB bez miksera i innych badzewi.

 

0-60 MPH - od 9.5 do 9.9 :D

 

Mysle ze to Panom pokaze ze mikser to dno i tyle :D no chyba ze dla kogos 2 sec do 96 km/h to mala strata :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
zaklad ktory montowal instalacje do golfa to - FUGAZI - jeden z lepszych zakladow w krakowie :

 

To Ci powiem, że miałem escorta 1.6/16V z gazem zakładanym w FUGAZI. Była to instalacja G3 za 4.000 zł i muszę powiedzieć, że nie była to żadna rewelacja. Później miałem okazję przejechać się identycznym escortem na II generacji i miałem wrażenie że ten drugi jeździł jak nie lepiej to przynajmniej nie gorzej tak więc ja już nic nie rozumiem :jawdrop:

 

Co do hondy civic to miałem takie z gazem i bez gazu więc mam porównanie. Muszę jednak uczciwie przyznać, że inna honda również na II generacji jeździła mi beznadziejnie a więc montaż i regulacja ma tu niebagatelne znaczenie.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Ale na autostradzie nic juz nie podskoczy V12 :twisted2:

 

Pozwolę sobie się nie zgodzić .... :twisted:

 

Moze sie kiedys uda porównać bezpośrednio na jakims zlocie 740 i 750 - ja dzisiaj na trasie Konin -Poznań - zobaczyłem w lusterku srebrne 750iL E32, gość miał chrapkę na wyprzedzanie- ja oczywiscie skrzynie na S, klima off i gaz do dechy . No i mnie nie wyprzedził ale wisiał mi na ogonie tak do 240 km/h . Moze potem walnął w ogranicznik vmax,moze odpuscił . Nie wiem.

W kazdym razie gdyby mogł , to by mnie wyprzedził bo zjechałem na prawy pas i mrugnąłem mu kierunkiem , ze droga wolna :twisted:

Opublikowano
Frank mysle ze jednak 12 cylindrow bedzie gora :nienie: Moja 735 ma taki sam silnik, tyle ze 50 kucy mniej od Twojej. Pozyzej 200 w 735 to juz bujanie sie, a V12 wyrywa do przodu jak oszalaly i mysle ze te 50KM wiecej niewiele da :wink: A tamtej 750 moglo cos dolegac - np. nie chodzila na wszystkie cylindry, albo wogole na 6 garach jechala :mrgreen:
Opublikowano
@850i - ale porównujesz " taki sam silnik- no nie rozsmieszaj mnie - miedzy tymi silnikami jest taka roznica jak miedzy Twoim V12 a tym z 850CSi . Poza tym E38 jest jednak znacznie cięższe - moze sie spotkamy kiedys to Ci chetnie pokaze jaka jest różnica między E32 740i a E38 735i . Zjadam "transportera" :D na śniadanie. U mnie powyzej 200 km/h nie ma zadnego bujania - czwórke mam do 260 km/h i nie ma zadnych problemów w autach bez ogranicznika ,zeby zamknąc obrotomierz na tym biegu.
Opublikowano

Frank chyba ostatnio jestes przemeczony :wink: e38 735 jest lzejsze o 45 kg od e31 :wink: No i nie mow ze chcesz mi wcisnac ze 740/840 jest szybsze od 750/850 :duh: Bo to jest troszke nie logiczne.

Z mojej strony jest to ostatni post w tym temacie i nie mam zamiaru uczestniczyc w kolejnym sporze dotyczacym V8 vs V12

Opublikowano

panowie...........

 

prosta sprawa......... na najblizszym zlocie postawcie 740 frank'a z jakas 750 i zobaczcie co jest szybsze...... ja niestety tego nie zobacze bo nie jezdze na zloty - wiecie skrzynia , anie przyjade renaultem trafickiem :cry2:

 

ja od razu prosze o jakis filmik z tej konfrontacji :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
Frank chyba ostatnio jestes przemeczony :wink: e38 735 jest lzejsze o 45 kg od e31 :wink: No i nie mow ze chcesz mi wcisnac ze 740/840 jest szybsze od 750/850 :duh: Bo to jest troszke nie logiczne.

Z mojej strony jest to ostatni post w tym temacie i nie mam zamiaru uczestniczyc w kolejnym sporze dotyczacym V8 vs V12

 

Nie jestem przemęczony tylko się mnie czepiacie :D

Po pierwsze E38 735iA '98 waży wg danych BMW 2.010 kg, a moja 1790 kg - co Ty na to ???

Nie mowie tutaj o danych testowych, bo wszyscy to podważają, ale i tak E38 jest sporo cieższe.

Po drugie wcale nie mówię ,ze 740 jest szybsze na autostradzie od 750. Mówię, ze ciezko kierowcy 750 odjechac od 740 i odwrotnie. Napisałes wczesniej,ze na V12 nie ma mocarza w E32 a ja CI napisałem,ze koles w 750iL za Chiny Ludowe nie mogł sie przede mnie wysunąc na A2 ...

JEsli uwazasz to za nielogiczne , to nie ma rady jak tylko sie gdzies spróbowac- chetnie zmierze sie z Twoim 850i :mrgreen: :twisted:

Opublikowano
Jesli uwazasz to za nielogiczne , to nie ma rady jak tylko sie gdzies spróbowac- chetnie zmierze sie z Twoim 850i :mrgreen: :twisted:

 

heheee...dobre, ale szatan Ciebie opetal. :twisted2:

Uwazaj tylko zeby przy 300km\h E31 nie wysunelo sie na prowadzenie :twisted:

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Opublikowano
Jak ja was czytam to mi się dziecięce czasy przypominają gdzie się sprzeczałem twierdząc że motorynka ze starym bakiem da rade tej z nowym. Dyskusja pozbawiona sensu i logiki :duh: :duh:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Jak ja was czytam to mi się dziecięce czasy przypominają gdzie się sprzeczałem twierdząc że motorynka ze starym bakiem da rade tej z nowym. Dyskusja pozbawiona sensu i logiki :duh: :duh:

 

Nie da... :twisted:

 

Mialem obydwie... :dance:

 

Juz sie nie odzywam :lol: :lol: :lol:

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Opublikowano
Frank widze ze jedyne wyjscie to pojedynek :8) Mowie serio. Mow kiedy i sie ustawiamy na pojedynek w Koninie. Kolega M3 tez mysle ze sie chetnie ustawi. No i nakrecenie filmiku to podstawa :mrgreen:
Opublikowano
:modlitwa:

 

hehe Xsilver spoko masz to jak w banku. Ja w swojej kolekcji mam juz naprawde duzo filmikow swojej produkcji. Szukam jakiegos serwerka zeby to opublikowac... Moim zboczeniem jest rzut na liczniki... mam juz w swej kolekcji 0-200 BMW M3, rozpedzanie do 245km/h w 850i oraz kilka 735. Mam tez fajne filmiki z 850 nakrecone z poza samochodu... na zewnatrz slychac niesamowity ryk V12 :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.