Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie krótkie pytanko - jak wygląda sprawa w 520d fleet edition (150PS) z podniesieniem mocy do bazowych 163 PS ??

Czy jest to ten sam silnik i tylko skręcony na komputerze czy zupełnie inna jednostka ?

 

Pozdrawiam

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Witam.Również podłącze sie do pytania.Chodzi również o odblokowanie trybu sport oraz manual.Po przełączeniu skrzyni lewarkiem zero reakcji.Podobno to blokada na auta flotowe.pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tu się nie chcę wypowiadać jakoś autorytatywnie, ale jedno wiem na pewno, moc ograniczana jest ze względów podatkowych bądź ubezpieczeniowych. Wg mnie to ten sam silnik ograniczony elektronicznie. Podobnie jest z flotowymi 525d. Wszystko zależy na jakie rynki auto wychodzi.

 

Można po numerze VIN porównać na realoem silniki i elementy napędowe wersji flotowej i zwykłej. Jak są różnice to na pewno wyjdzie to w bazie.

 

PS.. Porównałem dwa auta po numerach nadwozia, jeden 150KM, drugi standard 163KM i nie ma żadnych różnic w numerach części silnika itd.

Opublikowano
Właśnie też mi się tak wydaje że jest to blokada elektroniczna. Aczkolwiek nie znam się dlatego też pytam. Niemniej jednak kolejne pytanie brzmi - czy jest możliwość usunięcia takiej blokady ?
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest żadna blokada, ale wgrany inny program do silnika i tyle. Najlepszą opcją jest wgranie sobie w jakiejś dobrej firmie tuningowej po zakupie od razu lekko podkręconego softu na np 180KM i masz dwie pieczenie przy jednym ogniu upieczone. ;)
Opublikowano
To moc silnika mamy za sobą he.Może orientuje się ktoś co z funkcją sport oraz manual w automacie.Po przełaczeniu lewarka w lewo zero reakcji nawet na wyświetlaczu.Skrzynia pracuje w funkcji auto bez zarzutu.Moze ktoś się z tym spotkał?.Pytam zanim zawitam do sewisu :? .
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Mam taki sam przypadel 525D 163 km, 120 kw czyli fleet wersja

Sprawdziłem wyposazenie fabryczne po numerze nadwozia

Auto z fabryki wyjechało z mocą 177km ,130 kw dopiero w salonie została zmiejszona moc do 163 Km tylko i wyłącznie programowo , jest to udokumentowane w spisie wyposazenia pod kodem S834A ENGINE LAYOUT- regukcja mocy.

Mam wyraznie napisane w danych pojazdu - 130 kw.

A w briefie jest juz 120 kw.

Wiec fleet edition to tylko ograniczenie mocy przez wgranie innego softu sterującego

Jak narazie mocy mi wystarcza, ale z czasem spokojnie podniosie o 20-30 km.:D

 

pozdr Paweł

Edytowane przez ToyoPaw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem już wcześniej. Robią to ze względów podatkowo-ubezpieczeniowych. Po prostu na zachodzie w niektórych krajach stawki są uzależnione od mocy i stąd takie kombinacje.
Opublikowano

O ile wiem w Niemczech podatek jest zależny od mocy a nie pojemności.

Np. W Hondach Civic silnik 1.4 w PL miał 90 KM a w DE 75 KM. Jedyna różnica to była zwężka na dolocie i wystarczyło ją zdjąć w 10 minut i cieszyć się 15 KM więcej :)

W BMW zapewne jest to kwestia softu.

 

Przy okazji, czy ktoś zna szczegóły silnika 2.0 D w nowej 5? Ponoć ma 184 KM (chyba w AMiS czytałem). Ciekawe, czy to też kwestia softu, czy coś więcej zmieniali?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. W Niemczech od lipca 2009 roku podatek wylicza się na postawie pojemności, typu silnika, daty pierwszej rejestracji i normy Euro. Jednak w krajach Beneluxu czy Francji jest to uzależnione chyba od mocy dlatego te flotówki mają ograniczone parametry.
  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odgarne temat bo przy kupnie samochodu duzo czytalem na temat fleet bo tez nie wiedzialem z czym to sie je :D

 

Podatek w niemczech jest uzalezniony od:

-Pojemnosci

-Normy EU spalania i wydalania czastek stalych

-Modelu samochodu (ile jest ich zarejestrowanych)

 

 

P7R9A Edition Fleet James Fleet

S843A Leistungsreduzierung Power reduction

 

Wersja Fleet jest robiona dla flot samochodowych duzych firm wylocznie ze wzgledu na ubezpieczenie albo polityke firmy w ktorej jest jasno okreslone ile Ps maja miec samochody dla normalnych pracownikow.

 

Jesli chodzi o spalanie, zuzycie silnika i skrzyni biegow nie ma to na nic wplywu a osiagi sa prawie identyczne z 163Ps.

 

Co do automatycznej skrzyni bmiegow , ustawienia S/MS powinno wszystko dzialac i nic nie trzeba odblokowywac.

Po przesunieciu w lewo na ekranie przy zegarach powinno sie pojawic ustawienie z D na S po przesunieciu wajchy do przodu lub tylu powinno sie wyswietlic M1, M2, M3 itd.

Jesli sie to nie dzieje jest kabel przerwany albo cala wajcha do wymiany.

Silnik kreci wtedy wyzej przy przyspieszeniu i jezdzi na nizszym biegu/wyzszych obrotach.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.