Skocz do zawartości

Schemat rozrzadu w 325i


Figofago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!

NAczytalem sie bardzo duzo o waszych opiniach dotyczacych wymiany rozrzadu i musze wam powiedziec ze wasza teoria u mnie padla...a mianowicie pekl mi lancuch rozrzadu...

Auto stoi u mechanika ktory niestety nie wie dokladnie jak go wymienic nie wyjmujac silnika...

Pytanie czy jest to mozliwe aby wymienic rozrzad bez wyjmowania calego silnika..czy ma ktos schemat jak ustawia sie caly rozrzad??

Auto bylo na b. malych obrotach a lancuch zablokowal caly uklad wiec na razie nie planuje wyjmowania glowicy...bede potem sprawdzal kompersje na zaworach...przynajmniej taki jest plan wstepny.

Jesli ktos moze mi cos na ten temat powiedziec bylbym bardzo wdzieczny...

ps. widzialem gdzies na forum jakis rosyjski link to ustawiania rozrzadu ale teraz za cholere nie moge go znalezc moze ktos bedzie to kojarzyl i mi podpowie...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWIENIE ROZRZĄDU SILNIKA M50B25 bez vanosa

 

USTAWIENIE ROZRZĄDU SILNIKA M50B25 z vanosem

 

DLA VANOSA:

 

Special tools

  • Flywheel timing pin - BMW No.11 2 300.
  • Exhaust camshaft sprocket tool - BMW No.11 5 490.
  • Camshaft alignment tool - BMW No.11 3 240.
  • Timing chain pre-tensioning tool - BMW No.11 3 390.
  • Tensioner locking tool - BMW No.11 3 290.

General precautions

  • Disconnect battery earth lead.
  • Remove spark plugs to ease turning engine.
  • Turn engine in normal direction of rotation (unless otherwise stated).
  • Observe tightening torques.
  • If fitted: Mark position of crankshaft position (CKP) sensor before removal.
  • Do NOT turn crankshaft via camshaft or other sprockets.
  • Do NOT turn crankshaft or camshaft with timing chain removed.

Valve timing procedures

  • Turn crankshaft to TDC on No.1 cylinder.
  • Insert flywheel timing pin [1]11662. Tool No.11 2 300.
  • Ensure camshaft lobes are facing [2]11662.
  • Install camshaft alignment tool [3]11662. Tool No.11 3 240.
  • Slacken exhaust camshaft sprocket bolts [4]11662.
  • Depress secondary tensioner and lock with tool [5]11662. Tool No.11 3 290.
  • Remove VANOS unit [7]11662while turning exhaust camshaft sprocket clockwise [6]11662. Use tool No.11 5 490.
  • Remove inlet camshaft sprocket nuts [8]11662.
  • 1st type: Remove thrust washer [9]11662.
  • 2nd type: Remove thrust washers and spring plate [10]11662.
  • Remove inlet and exhaust camshaft sprockets complete with chain [11] & [12]11662.
  • Remove secondary tensioner [13]11662.
  • Remove chain guide [14]11662.
  • Remove tensioner assembly [15]11662.

NOTE: Tensioner has strong spring.

  • Remove camshaft sprocket and chain [16]11662.
  • Install camshaft sprocket. Ensure arrow points upwards [16]11662.
  • Ensure threaded holes positioned at LH end of slots in camshaft sprocket [17]11662.
  • Install chain pre-tensioning tool [18]11662. Tool No.11 3 390.
  • Screw in adjusting screw until in contact with guide rail. DO NOT tighten screw.
  • Install chain guide [14]11662.
  • Install secondary tensioner assembly [13]11662.
  • Install camshaft sprockets complete with chain [11] & [12]11662.
  • Ensure threaded holes positioned in centre of slots.
  • Install thrust washer or thrust washers and spring plate [9] or [10]11662.
  • Tighten inlet camshaft sprocket nuts to 10 Nm [8]11662.
  • Install exhaust camshaft sprocket bolts [4]11662. DO NOT tighten bolts.
  • 1st type without spring plate [9]11662: Turn sprockets clockwise as far as stop [11] & [12]11662.
  • Press VANOS unit splined shaft into unit as far as detent.
  • Fit VANOS unit, turning splined shaft until unit engages [7]11662.
  • 2nd type with spring plate [10]11662: Turn sprockets anti-clockwise while inserting VANOS unit splined shaft [6]11662.
  • Use tool No.11 5 490.
  • Pre-load timing chain with tensioning tool to 1,3 Nm [18]11662. Tool No.11 3 390.
  • Tighten exhaust camshaft sprocket bolts in two stages - 5 Nm + 22 Nm [4]11662.
  • Remove timing pin and camshaft alignment tool [1] & [3]11662.
  • Turn crankshaft two turns clockwise.
  • Ensure timing pin and camshaft alignment tool can be refitted [1] & [3]11662.
  • Tighten crankshaft pulley bolts to 22 Nm [19]11662.

 

BEZ VANOSA:

 

Special tools

  • Flywheel timing pin - BMW No.11 2 300.
  • Tensioner locking tool - BMW No.11 3 290.
  • Camshaft alignment tool - BMW No.11 3 240.

 

General precautions

  • Disconnect battery earth lead.
  • Remove spark plugs to ease turning engine.
  • Turn engine in normal direction of rotation (unless otherwise stated).
  • Observe tightening torques.
  • If fitted: Mark position of crankshaft position (CKP) sensor before removal.
  • Do NOT turn crankshaft via camshaft or other sprockets.
  • Do NOT turn crankshaft or camshaft with timing chain removed.

Valve timing procedures

  • Turn crankshaft to TDC on No.1 cylinder.
  • Insert flywheel timing pin [1]11661. Tool No.11 2 300.
  • Ensure camshaft lobes are facing [2]11661.
  • Ensure sprocket marks face upwards [3]11661.
  • Depress tensioner and lock with tool [4]11661. Tool No.11 3 290.
  • Remove sprockets complete with chain [5]11661.
  • Remove secondary tensioner [6]11661.
  • Remove chain guide [7]11661.
  • Remove tensioner assembly [8]11661.
  • Remove camshaft sprocket [9]11661.
  • Install camshaft alignment tool [10]11661. Tool No.11 3 240.
  • Install camshaft sprocket. Ensure arrow points upwards [9]11661.
  • Ensure threaded holes positioned at LH end of slots in camshaft sprocket [11]11661.
  • Refit tensioner ensuring end of piston engaged with guide rail [8]11661.
  • Tighten tensioner plug to 50 Nm.
  • Install sprockets complete with chain [5]11661. Ensure arrows point upwards.
  • DO NOT tighten bolts [12]11661.
  • Remove tensioner locking tool [4]11661.
  • Tighten bolts of camshaft sprockets in two stages - 5 Nm + 22 Nm [12]11661.
  • Remove camshaft alignment tool [10]11661.
  • Tighten crankshaft pulley bolts to 22 Nm [13]11661.

pozdro

Edytowane przez nokerman

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki...napewno sie przyda

Na dzien dzisiejszy jest wszystko rozebrane, poza glowica... :mad2:

jutro bedzie sprawdzanie zaworow ale wszyscy sugeruja mi ze glowki beda pogiete(przynajmniej 4), a to oznacza niestety rozbieranie i planowanie glowicy :cry2: . Na same czesci mam juz kosztorys na ok 2000 zl..nie liczac jeszcze planowania glowicy i czesci z tym zwiazanych....mam pytanko czy ktos moze mi doradzic co przy okazji takiego remontu silnika warto zrobic i jakie bylyby tego dodatkowe koszta??

pozdrawiam :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ale chyba myslisz tu jakies parametry...bo za 2000 nie dostane zadnego silnika e36 2,5 litra....moje zrodla to przede wszystkim ebay.de i allegro, a jesli juz cos sie znajdzie w podobnej cenie to przy ciezkim przebiegu, niewiadomego pochodzenia i pewnie z moim szczesciem z nadchodzaca naprawa....

 

po zdjeciu kolektora ssacego okazalo sie ze i zawory ssace sa pogiete w sumie 2, a po rozebraniu glowicy dodatkowo jeszcze 4....takze czeka mnie kompletny remont silnika...

 

sarna1 moze masz jakies konktetne namiary na to co mowisz czy to byl tylko strzal?? bo ewentualnie bylbym zainteresowany pod warunkiem ze silnik jest w dobrym stanie....cala kalkulacja wynosi teraz ok 4000 zl z montarzem, planowaniem i czesciami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 125 tys na bazie ksiazki serwisowej, przy ok 102 tys zalozylem sekwencyjna instalacje gazowa...szukam teraz przyczyny ale ciezko sobie to wytlumaczyc...z tego co slyszalem to wina napinacza...na poczatku lekko stukal, nie sadzilem ze walnie od razu lancuch....myslalem ze to wina zlego oleju jako ze napinacze sa napinane hydraulicznie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej nokerman,

 

masz moze opisowke jakas do tego? mam troche niescislosci...w moim modelu nie ma napinacza do lancucha olejowego...czy to napewno jest model e36 2,5 ??

 

tak nawiasem mowiac...poszlo 8 zaworow...4 ssace i 4 wychodzace, musze sprawdzic 1 tlok bo mozliwe ze 2 zawory walily w ten tlok...a tak poza tym to glowica pojechala na planowanie....jak sie okazuje to nie ma w zielonej profesjonalnego urzadzenia do ustawiania rozrzadu....wiec wasza pomoc bedzie jak najbardziej pomocna....

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze współczuje!!! to straszne aż mnie ciarki przeszły... cholera a czy w 2,5 litra e 34 jest pasek czy łańcuszek kupiłęm auto bez ksiązki serwisowej i nie wiem kiedy był zmieniany rozrząd! a po tym artykule troche trzęse porami jak długo na rozrządzei można śmigać? wrrrr [/code]
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
... cholera a czy w 2,5 litra e 34 jest pasek czy łańcuszek kupiłęm auto bez ksiązki serwisowej i nie wiem kiedy był zmieniany rozrząd! a po tym artykule troche trzęse porami jak długo na rozrządzei można śmigać? wrrrr

Zależy jaki masz silnik - jak M20 to masz pasek, a jak M50/M52 to łańcuch którego teoretycznie się nie wymienia (choć jak widać może się przytrafić awaria).

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Łańcuszek teoretycznie się wymienia.

 

Dla bezpieczeństwa wymieniałbym co jakieś 150 tyś km, a dlatych co maja dobry słuch to gdy zacznie stukać. Jeśl ktos niema dobrego słuchu radze pierwszy wariant.

 

wymiana rozrządu zalezy zawsze od tego jak idą śrubu czyli czy się łatwo odkręcają czy ciężko. Ten kto ma łańcuszek zapłaci oczywiście więcej z paskiem jest mniej problemów i jest tańszy tylko że częściej należy wymieniać.

 

Jutro będe ustawiał rozrząd w BMW M50 to napisze jak to sie robi.

 

Rada dla gościa który założył gaz. Wywal go, jeśli stać Cie na takie auto i musi Cie stać na benzyne. Gaz ma dużo większą temperature spalania, głowice aluminiowe niewytrzymuja bo niesą przystosowane do tego i pękają a jeśli chcecie płacić 2 tyś zł za naprawe tego i pospawanie głowicy to śmiało możecie trzymać sobie gaz.

 

Jeśli gaz niejest założony fabrycznie w aucie znaczy że auto niejest przygotowane pod gaz i predzej czy puźniej coś się spierniczy, dobrze radze.

 

Po przeloczeniu wyjdzie Cię to samo jakbyś jeździł bezawaryjnie na benzynie niż na gazie a miało by sie coś pochrzanić.

 

Wszyscy liczą tylko ile zaoszczędzą na paliwie a nieliczą skutków założenia gazu. Przynajmniej mam dobrze płatną prace przez ten gaz :P

 

Ale decuzja należy do was, ja tylko radze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera M20 :( no to kicha trza wymieniać.

dzięki za info acha a wiecie moze ile taka wymioana rozrządu moze kosztować?

 

kompletny rozrząd plus paski klinowe plus robota - wyszło mnie 350 zł - rano postawiony , na fajran już migany i spokojna głowa ...

 

/ silnik jak w podpisie : M20 B25

Edytowane przez misiek_525i
* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera M20 :( no to kicha trza wymieniać.

dzięki za info acha a wiecie moze ile taka wymioana rozrządu moze kosztować?

 

kompletny rozrząd plus paski klinowe plus robota - wyszło mnie 3500 zł - rano postawiony , na fajran już migany i spokojna głowa ...

 

/ silnik jak w podpisie : M20 B25

przepłaciłeś chłopie i to zdrowo :duh:

pasek 80 rolka 80 pompa wody 140 paski kllinowe niech bedzie 100 przy okazji wymiana płynu chłodzącego 100 a znamy mechanika więc extra kase dostanie 300

wychodzi prawie 800

 

a gdzie reszta??

 

malowali ci coś przy okazji??

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... miało być - 350 zł / trzysta piędziesiąt zł /

 

to chyba z rozpędu poszło zero więcej :duh: już poprawione , jak bym miał tyle zapłacić to jajka na sucho oskubał ,

 

jak bym poczytał taką cyfrę to też ciśnienie by mi dźwigło - sorry !

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Łańcuszek teoretycznie się wymienia.

 

Dla bezpieczeństwa wymieniałbym co jakieś 150 tyś km, a dlatych co maja dobry słuch to gdy zacznie stukać. Jeśl ktos niema dobrego słuchu radze pierwszy wariant.

 

Taa, a może dla większego bezpieczeństwa co 75tys wymieniać łańcuch?

 

 

wymiana rozrządu zalezy zawsze od tego jak idą śrubu czyli czy się łatwo odkręcają czy ciężko. Ten kto ma łańcuszek zapłaci oczywiście więcej z paskiem jest mniej problemów i jest tańszy tylko że częściej należy wymieniać.

 

Jutro będe ustawiał rozrząd w BMW M50 to napisze jak to sie robi.

 

Rada dla gościa który założył gaz. Wywal go, jeśli stać Cie na takie auto i musi Cie stać na benzyne. Gaz ma dużo większą temperature spalania, głowice aluminiowe niewytrzymuja bo niesą przystosowane do tego i pękają a jeśli chcecie płacić 2 tyś zł za naprawe tego i pospawanie głowicy to śmiało możecie trzymać sobie gaz.

totalna bzdura - musi to na Rusi, temat benzyna kontra gaz wielkokrotnie był wałkowany i takie wywody wyssane z palca darowąłbym sobie...

 

Jeśli gaz niejest założony fabrycznie w aucie znaczy że auto niejest przygotowane pod gaz i predzej czy puźniej coś się spierniczy, dobrze radze.

 

prędzej czy później i tak się cos pierniczy... takie życie...

 

Po przeloczeniu wyjdzie Cię to samo jakbyś jeździł bezawaryjnie na benzynie niż na gazie a miało by sie coś pochrzanić.

 

Wszyscy liczą tylko ile zaoszczędzą na paliwie a nieliczą skutków założenia gazu. Przynajmniej mam dobrze płatną prace przez ten gaz :P

 

to tylko pozazdrościć i dalej żyć w błogiej nieswiadomości że to wszystko przez gaz...

 

Ale decuzja należy do was, ja tylko radze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.