Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam zamiar kupić autko e46 coupe 2003-2005 r. Posiadam taki dylemat , który silnik jest lepszy 330d czy 320d ?? Szukałem na forum, ale nie znalazłem takiego tematu,porównania tych silników .Czy koszty eksploatacyjne znacznie się różnią ?? Porównanie awaryjności tych dwóch jednostek ?? Z tego co zauważyłem, więcej jest tematów w których są opisywane usterki 320d. Wiem, że awaryjność to są po prostu następstwa stanu mechanicznego zakupionego pojazdu. Z góry dziękuję za pomoc :)
  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam. Mam zamiar kupić autko e46 coupe 2003-2005 r. Posiadam taki dylemat , który silnik jest lepszy 330d czy 320d ?? Szukałem na forum, ale nie znalazłem takiego tematu,porównania tych silników .Czy koszty eksploatacyjne znacznie się różnią ?? Porównanie awaryjności tych dwóch jednostek ?? Z tego co zauważyłem, więcej jest tematów w których są opisywane usterki 320d. Wiem, że awaryjność to są po prostu następstwa stanu mechanicznego zakupionego pojazdu. Z góry dziękuję za pomoc :)

Jeżeli zależy Ci na relatywnie dużej mocy, dobrych osiągach i kulturze pracy silnika R6, a jednocześnie godzisz się na wyższe koszty utrzymania pojazdu oraz wyższe spalanie, bierz 330d.

 

Jeżeli chcesz mieć dupowóz, który po programie naprawdę bardzo przyzwoicie jeździ, a przy tym zadowala się małą ilością paliwa oraz jest tańszy w utrzymaniu, bierz 320d.

 

 

P.S. Na forum przeczytasz więcej usterek dotyczących 320d, gdyż:

 

1. Pierwsze primo :lol: : przeważają tutaj e46 320d

2. Drugie primo :lol: : sporą część 320d stanowią auta z silnikiem M47 (136KM) z pompą VP44, które są mniej udaną konstrukcją od M47N (150KM).

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Tylko 330d. Diselki w 4 cylindrach, to nie oszukujmy się kondony... Nie sądze również że w kosztach utrzymania jest jakaś kolosalna róznica.
Opublikowano
Przeglądam oferty na polskich (otomoto, allegro) , niemieckich ( mobile, autoscout24) strasznie mało ofert coupe. Różnice cenowe między Polską , a Niemcami też są spore. Wydaje się, że lepiej chyba dopłacić i sprowadzić z Niemiec . Po pierwsze jakość paliwa , drogi. Tak na marginesie e46 w tym roczniku nie miało filtra dpf ??Co można wyczytać to raczej więcej z nim kłopotów, niż pożytku. Czytałem na forum i doszedłem do wniosku, że to raczej sprawa indywidualna właściciela zamontowanie go akurat w tym roczniku, aby podatek mniejszy płacić ?? Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Diselki w 4 cylindrach, to nie oszukujmy się kondony... Nie sądze również że w kosztach utrzymania jest jakaś kolosalna róznica.

Możesz sprecyzować swój "mądry" wywód. Idąc Twoim tokiem rozumowania to R6 też jest lipny przy V8 o V12 nie wspomnę :duh:

Koszty róznią się znacznie, poczynając od ceny zakupu, kosztów paliwa, częsci eksploatacyjne, ilości oleju itd.

Do niektórych musi dotrzeć, że są ludzie jeżdżący dużo i spalanie nawet 1l mniejsze jest istotne, bo w ciągu roku zostaje w kieszeni pokaźna kwota.Dzięki temu masz gratis np: nowe opony do auta lub lepszej jakości części zamienne itp.

Ja latam 318d czyli tzn kondonem, ale nie narzekam. Obecnie robię 140km dziennie dojeżdżając do pracy i spalanie na poziomie 6l jest dla mnie BARDZO istotne.

Opublikowano
Diselki w 4 cylindrach, to nie oszukujmy się kondony... Nie sądze również że w kosztach utrzymania jest jakaś kolosalna róznica.

Ja latam 318d czyli tzn kondonem, ale nie narzekam.

Jeździsz normalnym samochodem, a nie żadnym kondonem.

 

WOWO_ kupił 330d 184KM, tuner zrobił Mu program i myśli, że ma prawie STI :lol:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
ludzie co wy piszecie na 4 cyl diesle mowi sie kondony :duh: wowo uzytkuje audi klub polska jak i ja i tam takie wypowiedzi sa na pozatku dziennym jezeli chodzi ci o utrzymanie 330d i 320d (mam akurat porownanie) to powiem ci ze nie ma praktycznie zadnej roznicy drozsze bedzie troszke paliwo w 330d ale za to jaka frajda z jazdy niektore czesci sa nieznacznie drozsze dla 330d nie sa to jakies wieksze roznice bierz 330d bo bedziesz zalowac przy kupnie kupuj tyko pewne autko bo czy to bedzie 320d czy 330d to bez roznicy skarbonka bez dna pozdro :mrgreen:

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Opublikowano

320d ma dużo gorsza kulturę pracy, osiągi też nie powalają na kolana, a silnik lata po komorze jak żyd po pustym sklepie. Nie mówie tu o obecnych klekotach w 4 cylindrach bo to już fajne, dobre jednostki, tylko o e46.

Utrzymanie większe w 330d??? Ciut wiecej oleju, minimalnie wicej paliwa i chyba ubezpieczenie, a reszta?? Myśle że na podobnym poziomie.

Opublikowano

Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta. Tylko 330Ci :D

 

Jeśli masz pieniądze na takie auto na pewno to docenisz.

Opublikowano

Jak to mówią - każda pliszka... i tak dalej. Jeśli dobrze rozumiem, autor pyta o 320d i 330d.

320d ma dużo gorsza kulturę pracy, osiągi też nie powalają na kolana, a silnik lata po komorze jak żyd po pustym sklepie.

Jeśli mówimy o 320d 2003r. od dziadka za 25 ty. pln, to racja.

Utrzymanie większe w 330d??? Ciut wiecej oleju, minimalnie wicej paliwa i chyba ubezpieczenie, a reszta?? Myśle że na podobnym poziomie.

Trochę konsekwencji by się przydało. Koszty utrzymania nie będą duuużo większe, ale na pewno nie są na podobnym poziomie. To powinien wiedzieć każdy użytkownik 330d. I nie chodzi tylko o takie oczywiste rzeczy jak minimalny rozmiar felg itp.

Opublikowano
srednio dwa litry paliwa wiecej w miescie niz 2.0, na pewno 3 litry oleju silnikowegowiecej, na pewno droższe OC,AC i na pewno wszytko w 2 litrówkach jest tańsze niż w 3litrówkach,ale czy to ma znaczenie przy tak wysokiej kulturze pracy silnika,przy tak wspaniałych osiagach(półtorej sekundy szybciej do setki niż 2 litry :P )dla mnie ma i dlatego posiadam 2.0l i około 2000tyś zł wiecej rocznie mi zostaje w kieszeni...
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
widzisz piszesz glupoty nie jest wszystko drozsze w 3.0d ceny czesci sa bardzo porownywalne :!: tak jak pisalem mam 2.0d i 3.0 d takze moge wniesc cos do tematu :!: piszac "tylko 1.5 sek do 100 km/h " nie wiesz co piszesz :mrgreen: pewnie nigdy nie jezdziles 3.0d paliwo to jest roznica ale 2 litry max ale jadac w miare oszczednie to potrafi tyle samo spalic co mniejszy silnik :!: 2.0d nie jest wcale taka oszczedna oc w 3.0d kosztuje mnie 600 zl to tak duzo :?: oleju moze i okolo 2 l wiecej ale przecierz olej kosztuje grosze to jest 100 zl :duh:

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to może tak w kilku punktach.

- cena zakupu 320d i 330d - na pewno kilka tysięcy róznicy

- cena ubezpieczenia OC, AC wyższa

- zestaw oponek na zimę 17" kilka stówek więcej niż np:15" czy 16"

- olej do silnika niby 100zł ale za każdym razem +100zł

- tarcze hamulcowe też droższe i wymiany raczej częstsze

- spalanie większe o 1-2l, więc w ciągu roku może się uzbierać nawet 2000 zł jeżdżąc 320d

- w modelach xd czasem dojdzie jakiś przegub czy półoś, które tanie nie są

- w zimie odzywa się grzanie swiec, wymiana 6 to też 100 więcej niż wymiana 4

 

zakładając czarniejsze scenariusze

- zdarza się że skrzynia automatyczna się odezwie bo moment w 330d dość znaczny.

- sprzęgło chyba do 2003r takie samo w 330d jak i w 320d, w którym aucie wytrzyma dłużej ??

- wymiana 6 wtryskiwaczy zawsze droższa niz wymiana 4

 

Zakładając zakup auta na 2 lata użytkowania można łatwo wyliczyć orientacyjne koszty 330d (przy przebiegach około 30-40tyś km rocznie)

- Cena zakupu + 3000zł (po 1500zł w rozłożeniu na 2 lata)

- Paliwo + 2000 rocznie

- 3 wymiany oleju + 300zł

- 1 komplet opon zakupiony w okresie użytkowania + 300zł (przymus 17")

- ubezpieczenie auta +200zł

Pomijam już drobniejsze różnice w zakupie innych części eksploatacyjnych

 

Taka pobieżna kalkulacja daje nam oszczędności w sakli roku rzędu 4000-4500 zł. Jeśli dla szanownych kolegów w e46 to nie są znaczne pieniądze to polecam zmianę aut na e90 czy e60. Za takie pieniądze można kupować sobie co roku nowy silnik do 320d :mrgreen:

Opublikowano

Równie dobrze można chodzić w starych łachach, jeździć maluchem i ustawiać w domu 15 stopni ciepla.

Po przejażdżce 105 konną Alfą żony wiem za co place w 230 konnym aucie.

Opublikowano
Obawiam się, że pkt 1 czyli różnica w cenie 320d i 330 d, będzie blizsza 5-6 tys. zł. przy porównywalnym stanie technicznym.
Opublikowano

he he ja mam 3.0d i powiem coś do siebie :

hamulce droższe ale też trwalsze (np zimmeran sport + ferrodo umnie 30 tyś i nie widac by miało się zbliżyć do wymiany :) )

co do skrzyni to raczej manual bym wybrał :) mam i jest git :)

rozumiem że bez vir na którego 3,0d jest bardziej podatne 1,5 sekundy do setki w stosunku do 2,0d to nie róznica a elastyczność ??? jak ktoś ma 3,0d to wie co znaczy jazda na trasie i nie jedną mocniejszą benzynkę zawstydzi mocno ten klekot :norty:

Z tym spalaniem to nie przesadzaj bo 3,0d ma lżejszą pracę do wykonania w e46 niż 2,0d - myślę że w odpowiednich warunkach nie koniecznie masz bardziej ekonomiczne spalanie ??? że już nie wspomnę o 3,0d +vir

no a jak mowa o wtryskach i świecach to lipa kupować auto z nastawieniem że zepsuje się :)

co do oleju i ubezpieczenia nie będę polemizował bo jest drożej

Ale bez przesady - zależy po co ci to auto jak do przemieszczania z pkt A do B i już to faktycznie może mieć znaczenie , jak chcesz troszkę frajdy to 3,0d jak cię stać to 3,0i :) więcej userów 2,0d na forum jest i są zadowoleni mniej lub bardziej - przypominam tylko że 3,0d miał tytuły silnika roku :cool2:

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
może mój problem tkwi w tym że nigdy nie kupowałem auta żeby kogos zawstydzać :mad2: nie ma co porównywać osiagów jednostki 2 z 3 litrową bo wiadomo osiągi są całkowicie inne natomias kolega również pytał o cene eksploatacji i ta zdecydowanie przemawia na korzysc 2 litrówki a co 1,5 sekundy róznicy są to dane producenta dla kogoś AŻ dla mnie TYLKO,mam motor 2litrowy w manualu 6cio biegowy predkosc 150/160 przy nie przekraczaniu 3tyś obrotów jest dla mnie satysfakcjonująca,aczkolwiek 3literki są marzeniem dla kazdego fana marki z tym że mając rodzine na utrzymaniu i liczac sie że nasze BMki to skarbonki(jak kazde inne auta)ekonomika przemawia na rzecz słabszej jednoski
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
"zawstydzić" to taki mały żarcik ::) chodziło mi o przyjemność z jazdy :mrgreen: też mam rodzinę na utrzymaniu :norty: i dla tego z tej przyczyny kombi - choć ładne i lubię moje rodzinne autko to nie całkiem jest to coupe :cry2: a 3,0d na otarcie łez i wierz mi jest różnica r4 a r 6 .....nie róbcie scen że takie duże różnice w utrzymaniu obu aut ???podtrzymuje swoje zdanie jak mozesz to 3,0 d lub 3,0i oba są całkiem całkiem ...tylko ważne by było w dobrym stanie - znam wielu których 320d kosztowało więcej w eksploiatacji niż mnie 3.0d - rozwaga przy kupnie to podstawa - możesz kupić taką która będzie wymagała inwestycji ale ważne byś przy kupnie wiedział na co się decydujesz
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
mam rodzinę na utrzymaniu i dla tego z tej przyczyny kombi

 

Z tego co wiem E46 Touring ma mniejszy bagażnik niż sedan o 5 litrów... :norty: :norty: :norty: Ale mi się Touring bardziej podoba ze względu na proporcje nadwozia (mocno wysunięta przednia oś + "plecak")

 

Mam 320d, ale ngdy nie interesowały mnie kwestie typu: testowanie prędkości maksymalnej oraz sprawdzanie 0-100km/h...także wątpię czy kiedykolwiek przekroczę 150km/h... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Natomiast czerpię radość z długich tras z "normalną" prędkością...

Opublikowano
no i ja wolę e46+ plecak zamiast e46 sedana :) ale e46 coupe jest też naprawdę ładne :) dla kawalera rzecz jasna :cool2:
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
a odbiegając od tematu to wiem że następnym motorem w mojej rodzinie będzie z pewnoscia benzynka :cool2: jakos takos wychodzi że te nowoczesne diesle chyba jednak przegrywaja z benzynowkami :cry2:
(*pozdrawiam*)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeśli 330d to tylko 204 konie z 6-biegowym manualem.

Przesiadając się z 330xd tej 184 konie na 320d 150koni , nie widzę większej różnicy w przyśpieszeniu, (dla porównania wkleje stare filmiki i obecny który nagrałem w 320d), co ciekawe kultura pracy w 320d nie jest zła -przekonałem się o tym po wymianie poduch silnika :D

Jeśli nie latasz dużo po autostradach i w trasach nie pakuj się w 330d - poprostu nie ma sensu,

330d to mocna jednostka stworzona do jazy po autobanie, do zwykłego przemieszczania się wystarczy 320d

Koszty nie są aż tak różne ale komfort w 320d na 16" felgach jest o wiele większy, do 330d nie zapakujesz 16" :cry2:

To tak w skrócie

A pisanie że 320d jest kiepskie i najlepiej to 330d bo r6 to troche dziecinne jest, równie dobrze użytkownicy v12 mogą to samo napisać na r6,

Podsumowując, jeśli 330d to tylko 204 konie jeśli 320d to tylko 150 koni,

 

PS: ja zbieram kasiore na 204hp tylko zastanawiam się w głębi duszy po co?? skoro w e60 diesle 3.0 mają już po 280hp?? :mrgreen:

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.