Skocz do zawartości

325i Brak kompresji na jednym tłoku - jaka przyczyna?


PietrzuLDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem. Jechałem ostatnio moją e36 325i anos i przy wysokich obrotach zamiast 4 wbiłem 2-kę, silnik po tym "zabiegu" zaczął dziwnie pracować. Przy wolnych obrotach gaśnie ale tylko gdy jest rozgrzany jak jest zimny to nie dodam że silnik pracuje równo ale wydaje taki dzwięk jak by była nieszczelność w wydechu. Odrazu zmierzyłem kompresję obawiając sie najgorszego i wyszło na 1,2,3 tłoku ok 14 barów natomiast 4 tłok 0 nawet wskazówka w manometrze nie drgnęła w 5 tłoku wyszło ponad 9atm. Dodam że 4 tłok normalnie chodzi w górę i dół tylko nie ma kompresji. Co może z nim być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupisz za 1000 i moze byc za chwile znow do remontu, a przekladaki za friko nikt przecież i tak nie zrobi. Ściągaj głowice, rób co tam trzeba z tymi zaworami i przy okazji sprawdź co jeszcze można by zrobić (panewki, pierścienie). Dodatkowo możesz sobie zrobić strokera na 2,8 co wyniesie cię ok 1000-1500 zl więcej a mocy przybędzie. Pomyśl i przekalkuluj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale o jakim 3.0 mowisz, nawet m54b30 wyjdzie cie przynajmniej 3 razy wiecej niz za remocnik m50b25, no a s50b30 to pewnie kilkanascie tysiecy za silnik i osprzet plus montaz, wiec nie wiem jak to sie moze kalkulowac!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standartowy przypadek pogiętych zaworów.Sciągaj głowice.

 

Tak jak napisał piotr520 jeden zawór się wygiął. Reszta natomiast jest ok. Teraz moje pytanie. Ponieważ silnik ten był w naprawde bardzo dobrej kondycji przed incydentem kompresja ok14 barów nie brał ani grama oleju i pracował ślicznie to czy bardziej opłacalny jest remont czy nowy silnik? Przekładkę zrobię sobie sam już kiedyś wymieniałem silnik i to nie jest nic trudnego ale chodzi o sens. Zgięty jest jeden zawór i jest on do wymiany, zawór ten zostawił "stęple" na tłoku takie wyżłobienia w kształcie księżyca i tylko na jednym tłoku czy ten tłok kwalifikuje się do wymiany? Dodam że cylindry są w stanie normalnym (żadnych większych rys) A i czy jak będę zakładał głowicę to konieczne jest planowanie? Jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dotrzeć gniazda i powiedzcie mi czy jak wymienie tłok to bedę musiał zmienić pierścienie uszczelniające tak? I jak mogę sprawdzić czy blok jest wporządku i nie dostał po du..? Pierścienie na tłokach wymienić? czy nie wiąże się to ze szlifem? Z góry dziękuje za udzieloną mi pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak kupiłem samochód bardzo zaniedbany i zwieśniaczony tuningiem ale to było zamierzone ponieważ z larwy chce zrobić motyla natomiast silnik i zawieszenie chodzi jak w zegareczku więc jednak wyremontuje obecny silnik mam tylko jedno pytanie jeszcze. Ile kosztuje planowanie głowicy + dotarcie gniazd + sprawdzenie ciśnieniowe głowicy ponieważ mam zamiar wymienić uszkodzony zawór i zrobić powyższe rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 150zł za te rzeczy które opisałeś

Gdzie biora tak tanio ?? Ja bulilem ostatnio 200 za samo planowanie

200zł za samo planowanie??? Rozbój w biały dzień :duh:

Augustów - Suwałki - Białystok: planowanie ok 50zł, sprawdzenie na szczelność 50zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.