Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam dość poważny porblem z swoją e39. Mianowicie problem ze wspomaganiem. Kierownicą kręci się skokowo. Lekko,ciężko,lekko,ciężko. Co to może być? wczoraj przełożyłem pompe na inną używaną i jest to samo. Obie pompy pracują cicho. Jak skręce na max to silnik przysiada i aż pompa jęczy. Czyli raczej pompy dają ciśnienie. Czy może jest to wina magla. Może tam coś w środku się uszkodziło. Maglownica mi lekko stuka jak jadę powoli na dziurach. Luz jest wyczuwalny jak auto stoi zgaszone. Przy szybkiej jeździe auto wozi na boki. Magiel oczywiście (jak to w e39) cieknie.

Proszę o pomoc. Bo nie wiem co robić.

Co mogło by jeszczę paść, i dawać takie objawy??

Kupić używkę czy regenerowaną?

Mam bez servotronika.

Opublikowano

to na 99,9% magiel.

Te cyrki ze wspomaganiem to może być regulator albo mikrokanaliki wyżłobione w obudowie.

Ale na 100% to ci powiedza jak ja rozbiorą... ;)

 

przy wymianie pompy poszedł nowy płyn?

Opublikowano

Witam ponownie po dłuższej przerwie.

Płyn oczywiście był nowy.

Wczoraj wymieniłem magiel. No i faktycznie jest dużo lepiej. Ale wydaje mi się że jeszcze nie to. Nie ma już przecieków, luzów i skokowego działania. Działa ale jakby trochę za ciężko. U kumpla w Audi A6 kręci się bardzo lekko. No chyba że e39 zawsze było nieco ciężko. Nie wiem jak u innych. Nie mam z kim porównać.

A jak sprawdzić mógłbym pompe wspomagania? Może za małe ciśnienie daje?? Jak koła skręce na max to silnik lekko przsiada, jakby pompa stawiała opór. A może to coś w kolumnie ciężko się kręci. Możliwe to?? Pomóżcie.

Opublikowano

Z innymi autami to nawet nie próbuj porównywać. W BMW generalnie wspomaganie chodzi ciężej. Chyba, że masz servotronic to wtedy nie ma aż takiej różnicy. Ja w każdym razie po kupnie auta i odpaleniu go myślałem, że wspomaganie jest zepsute bo w moim poprzednim AUDI 80 B4 z 1992 r kierę można było na postoju jednym palcem kręcić - tak jakby w ogóle nie była podpięta do kół.

Jak po jakimś czasie po kupnie mojej e39 wsiadłem do 2 innych e39 to się okazało, że to norma i BMW ma tak zestrojone wspomaganie aby lepiej było czuć koła w trakcie jazdy. Inaczej się sprawa miała jak wsiadłem do brachola e60 530D (servotronic) - tam znów był klimat kręcenia na postoju jednym palcem.

Pzdr.

Opublikowano

Manolito77

Powiem ci szczerze kolego, że mnie nieco uspokoiłeś. To fakt, że koła w czasie jazdy czuć dobrze. No więc pewnie jest już dobrze. Ale ostatnio jechałem golfem II z 90 roku i tam wspomaganie chodziła naprawde leciutko. Wydaje mi się że chodzi mi wspomaganie jak przed usterką. No fakt że trochę ciężko to pracuje w e39. Miałem kiedyś e36 318is i tam chodziło lżej trochę, ale i tak ciężej niż w tym golfie II. Nie chcę tu chwalić VW ale golfy II to im się udały. Badziewie nie do zajeżdzenia.

Wracając do e39 to jest to możliwe aby po odpaleniu z rana (autko pod chmurką) wspomaganie jeszcze ciężej chodziło? A po chwili już normalnie.

Jeszcze jedno pytanie. Co mi może skrzypieć przy skręcaniu? Przy samej kierownicy. Kwiczy jak zarzynana świnia (sorry za porównanie). Może to taśma od poduchy. Fakt że kontrolka poduch mi się świeci. Ale tak już było jak kupiłem. Wszystkie poduchy są, (6 sztuk) bo sprawdzałem, i jak skasuje błąd to wyskakuje ponownie. Miałem wyrwane kable pod siedzeniem pasażera i nie wiem czy dobrze podłączyłem. A może wie ktoś gdzie jest jakiś sterownik poduch? Albo ma schemat poduch??

Opublikowano

Co do cięższej pracy wspomagania z rana kiedy zimno (zwłaszcza przy obecnie utrzymujących się długo mrozach) to taka praca wspomagania jest jak najbardziej możliwa. Póki płyn/olej od wspomagania jest zimny (więc gęstszy) to wspomaganie chodzi ciężko. Jak już złapie temperaturę roboczą robi się rzadszy i wspomaganie chodzi już normalnie.

W kwestii skrzypienia przy kierownicy to szczerze mówiąc nie wiem o co kamman. Choć zauważyłem, że przy tych mrozach dużych to ogólnie rzecz biorąc plastiki lubią czasem poskrzypieć. No ale to plastiki a nie kiera...

Pzdr.

Opublikowano

No mi się wydaje że skrzypi kiera. Moze jakiś plastik. A może właśnie coś przy taśmie od poduchy. Musze to sprawdzić. Jak jest ciepło to nie skrzypi. Ciężko to rozebrać? Tylko poduchę odkręcić i już widać śrubę od kiery?

A co do pompy to można jakoś ją sprawdzić? Chodzi cicho nie jęczy. Ale może słabe ciśnienie. Powinno być coś około 120 bar.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

Ciężka praca wspomagania u mnie rozwiązana

 

w moim 530d kierownica chodziła tak na 50% niby działało ale na parkingu to nie to. przeczytałem bardzo dużo na różnych forach i zabrałem się do roboty. Podkreślam że opisuje mój przypadek. Otóż wykręciłem czujnik servotroniku 7039 442 216 (dość ciężko go wykręcić bo 2 śrubka jest na torx i nie ma do nie dojścia poradziłem sobie wd-40 oraz precyzyjnymi wygiętymi szczypcami) potem rozebrałem czujnik, odchodzi od niego ta okrągła kopułka z długim czpieniem przechodzącym przez cały czujnik. U mnie wystarczyło go przedmuchać w jedną i w drugą stronę na początku myślałem że płuca nie wytrzymają a potem już normalnie szło powietrze. Potem zamontowałem czujnik, skasowałem błędy w inpl na e39=>body=>central Body ZKE3 tam znajduje servotronic i kasujemy. U mnie teraz dopiero jest radość z jazdy :mrgreen: .

 

Uwagi ogólne:

+ sprawdzić błędy servotronica w inpla błędy pokazuje w ZKE3 jeśli nie poprawi się od razu, czytaj dalej :D

+ sprawdzić czy w tyczce jest napięcie, powinno być nie jestem specem, ale ten czujnik wydaje mi się że jest sterowany prądem ze sterownika

+ po wymontowaniu podłącz go do zasilacza mi przy zasilaczu 5v i 250mA już buczał zatem na 99% sprawny (może być tez bateria 9V)

+ po rozebraniu czujnik bierzemy się za tą cześć z deklem z którego wystaje taka długa igła (czpień), dociskamy tą część igłowa do dekielka ona jest tam na sprężynie powinny wypłynąć syfy

+ przedmuchaj czujnik (korpus) jeśli to nie pomoże prawdopodobnie można go rozebrać tzn. w tym najmniejszy skrajnym cylindrze znajduje się mała dziurka trzeba coś do niej wsadzić i przekręcić i powinien wykręcić się trzpień wygląda to tak (fotki te nie są moje są tylko poglądowe):

http://img504.imageshack.us/img504/8666/servo2.jpg

http://img299.imageshack.us/img299/3273/servo7.jpg

pisze prawdopodobnie bo ja nie rozbierałem wystarczyła "operacja dmuchania"

+ potem poskładać wszytko tak jak było

 

Pisze to bo nigdzie znalazłem opisu jak dokładnie to zrobić a może to ułatwić wielu kosztownych napraw tz. wymiany pompy regeneracji maglownicy itd. mi to zajęło 2h w warunkach na zwykłym podnośniku i na plecach w garażu.

 

pozdrawiam kolegę iceman86

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.