Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Dzisiaj podniosłem maskę i zobaczyłem plamę oleju na osłonie. Sprawdziłem skąd cieknie i okazuje się, że z jakiejś rury, która jest z prawej strony silnika. Jest ona w połowie (od góry) metalowa, idzie w dół w połowie gumowa i na łączeniu metalu z guma jest wyciek. Co to jest za rura, bo nie mogę jej znaleźć w realoem? Jeszcze niedawno nie było tego wycieku.

Ta rura wychodzi z prawej strony obudowy silnika. Na samym dole jest chyba podłączona do chłodnicy, ale tego nie mogę dojrzeć.

Możecie mi powiedzieć za co ona jest odpowiedzialna ? Jest dość gruba.

 

To jest chyba ta rura nr http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=11_3658&hg=11&fg=40

Już wszystko jasne, czy jeśli na tej rurce jest wyciek to auto może nierówno pracować czasem na wolnych obrotach ?

 

Dzięki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
a nie jest to rura do intercoolera, na laczeniu czesto lubi byc wilgotna od oleju
Opublikowano
a nie jest to rura do intercoolera, na łączeniu często lubi być wilgotna od oleju

 

już wiem co to jest, dokładnie tak, jest to rura od turbo. "Przewód powietrza doładowującego".

 

Tylko czy ona wpływa na prace silnika, jeśli jest duży wyciek ? Zaciąga jakieś powietrze lewe i przez to mam delikatne bujniecia ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

hej,

tez mam wilgotne to połączenie ale wycieku to nie ma zeby aż plama byłą.

W ASO mi powidzieli, że nawet jeśli jest tam olej np z odmy to połączenie to powinno zapewnić całkowitą szczelność a jeśli tak nie jest to

wypada tą rurę wymienić. Zasugerowali, żebym wymienił najpierw filtr odmy..teraz jest już sucho, ale czytając Twojego posta, przypomiało mi się, że też mi lekko obroty falują na jałowym więc może wlaśnie przez tą nieszczelność..

pozdr.

G

Grzesiek e90, 320dA
Opublikowano
Po prawej jest rura od turbiny do inter... ja miałem to samo okazało sie że była dziurawa powietrze wychodziło bokiem też miałem plame na dole auto mocy nie miało
Opublikowano
Moje auto ma moc, ale są delikatne bujnięcia na jałowym. Mam nadzieje, że ta nieszczelność ma z tym związek.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Jeśli jest faktycznie wyciek z tamtych okolic to trzeba dokładnie sprawdzić co jest przyczyną. Czy puściła opaska czy jest dziurka w rurze, jest to aluminium także bez problemu można pospawać, lub - wymienić element - zrobisz jak uważasz.

 

Pzdr.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Chyba wszyscy to mamy.Trochę temat przerobiłem-są różne zdania,ale jakoś nie mogę się zgodzić, że to normalne,że jest mokro.Wielu mechaników twierdzi,że nic się nie dzieje.Przewód,opaski,turbinę wykluczam.Przy wymianie oleju wymienię separator oleju i zobaczymy,ale raczej obstawiam to jako przyczynę.
Opublikowano

Ja wymieniłem obejmy na nowe i mocno je skręciłem i wciąż minimalnie się poci, ale nie aż tak bardzo.

Jak wymienisz separator to daj znać czy pomogło.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Wymiana odmy raczej nic nie da....ja mam podobnie z ta rurą-lekko poci sie na łączeniu,odme wymienilem ostatnio przy okazji wymiany oleju,a auta na jołowym biegu dale trochę "buja wskazówką od obrotomierza",ale moc jest-jesli mniejsza to niewiele(niewyczuwalnie).Mechanik poradził mi nic z tym nie robić póki mocno nie kapie,przejechałem od tamtej pory ponad 20000 km i w sumie zadnych zmian :o ,dalej lekko sie poci :duh:
icon4.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

poci się i będzie się pocić :( niestety to jest wada w BMW, że przy łączeniu rur od turbo będzie w wiekszości się pocić.

mi pocił się na elemencie nr 9

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG51&mospid=48925&btnr=11_3658&hg=11&fg=40

 

Ja poradziłem sobie z tym tematem w inny sposób, gdyż wymieniałem separator odmy i nic nie dało...

- odpowietrzenie układu korbowego połaczone jest z dolotem czystego powietrza do turbo

- w rurze, która idzie od filtra powietrza do turbo znajduje się okrągłe wejście, do którego podłączone jest odpowietrzenie układu korbowego "odmy" (mały gumowy element długości ok 9cm)

- powyższą "dziure" w rurze od filtra do turbo szczelnie zatkałem na stałe elementem z ABSu

- odpowietrzanie układu korbowego zostało przedłużone długim wężem do zewnętrznego filtra, w którym zbierają się wszelkie nieczystości z odmy (bardzo brzydko pachnąca maź...) wymiary i krztałt filtra: walec, wysokość ok 20cm, średnica ok 8cm

wąż idący od silnika podłączony jest do środkowej części "walca", na dole jest zrobiony korek spustowy na nieczystości, a w górnej częci filtra jest podłączony drugi wąż idący pod silnik i biegnący pod obudowami podwozia do końca auta bo z niego wydobywają się nieprzyjemne zapachy.

WAŻNE!

odma nie może być zatkana! grozi to rozszczelnieniem układu korbowego!

plusy:

- czysty dolot

- zasysane samo zimne powietrze z zewnątrz

- satysfakcja, że coś zrobiłem sam :) poza filtrem :D

na powyższej modyfikacji zrobiłem już 23kkm i jest spokój. w poprzednim aucie VW również miałem zaimplementowane takie rozwiazanie.

odmy tak mają... muszą się pocić... jedna mniej, druga więcej.

służę pomocą.

Opublikowano
zaloz nowe zaciskowe metalowe obejmy i wszystko bedzie ok!

 

Ja tak zrobiłem :) Są przykręcone bardzo mocno a i tak trochę się poci. Ale już dużo mniej.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam pytanie. W okolicy wejścia węża od chłodnicy do silnika silnik jest mokry od oleju (wygląda to tak jak brudny od oleju EGR). Co to może być?

Na jaki olej wymienić. Jak kupowałem auto to były właściciel powiedział że jest wlany Castrol 5W40. Tylko że Castrola 5W40 jest kilka(5W40 Diesel, 5W40 Turbo Diesel, 5W40 Edge, 5W30). Jaki wybrać?

Mam DPF czy ma znaczenie jaki będzie olej. Znajomy powiedział że jak w aucie jest DPF to przy złym oleju może się szybciej zatkać ten filrt.

Proszę o pomoc.http://w819.wrzuta.pl/obraz/88CWDSiTjGM/zdjecie056

Sorki za scenerie ale nie chciało mi się jechać w jakieś fajne miejsce.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów! od niedawna stałem się posiadaczem BMW 320d - e91 z 2007 roku (177KM). Niepokoi mnie, że na rurce dochodzącej do rury ssącej znajdują się ślady oleju. Może ktoś mi podpowie co może być tego przyczyną? poniżej fotki

http://picasaweb.google.com/101194384804362540289/Zawilgocenie?authkey=Gv1sRgCM2Y0POHnMLDPg&feat=directlink

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

 

widzę drugi podobny założony temacik ja też mam taki kłopot wczoraj zauważyłem coś takiego na samym spodzie silnika na osłonie 2 gumowe rurki są jakieś oblepione , zacząłem to czyścić to spadał taki syf jakby zaschnięty olej ( widoczny na zdjęciu ) czy coś jest nie tak? może ktos ma wiedze na ten temat .....pomocy :cry:

 

 

Od razu rozwiewam wątpliwości typu czy zmieniam olej systematycznie? - TAK

 

Przebieg auta 109000

Brak uciekającego oleju itp.

Żadnych dziwnych objawów

 

 

Ale chce zapobiec jakiejś poważnej usterce , stąd mój post

 

Zobaczcie fotki

 

http://img135.imageshack.us/i/zdj010.jpg/

 

http://img249.imageshack.us/i/zdj009.jpg/

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie!

Koledzy, u siebie (320d, N47) tez zauwazlem plamke oleju na podlodze. Jest dokladnie pod polaczeniem IC z kolektorem ssaccym. Czy ktos znalazl przyczyne ? Czy mozna z takim czyms jezdzic ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
poci się i będzie się pocić :( niestety to jest wada w BMW, że przy łączeniu rur od turbo będzie w wiekszości się pocić.

mi pocił się na elemencie nr 9

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG51&mospid=48925&btnr=11_3658&hg=11&fg=40

 

Ja poradziłem sobie z tym tematem w inny sposób, gdyż wymieniałem separator odmy i nic nie dało...

- odpowietrzenie układu korbowego połaczone jest z dolotem czystego powietrza do turbo

- w rurze, która idzie od filtra powietrza do turbo znajduje się okrągłe wejście, do którego podłączone jest odpowietrzenie układu korbowego "odmy" (mały gumowy element długości ok 9cm)

- powyższą "dziure" w rurze od filtra do turbo szczelnie zatkałem na stałe elementem z ABSu

- odpowietrzanie układu korbowego zostało przedłużone długim wężem do zewnętrznego filtra, w którym zbierają się wszelkie nieczystości z odmy (bardzo brzydko pachnąca maź...) wymiary i krztałt filtra: walec, wysokość ok 20cm, średnica ok 8cm

wąż idący od silnika podłączony jest do środkowej części "walca", na dole jest zrobiony korek spustowy na nieczystości, a w górnej częci filtra jest podłączony drugi wąż idący pod silnik i biegnący pod obudowami podwozia do końca auta bo z niego wydobywają się nieprzyjemne zapachy.

WAŻNE!

odma nie może być zatkana! grozi to rozszczelnieniem układu korbowego!

plusy:

- czysty dolot

- zasysane samo zimne powietrze z zewnątrz

- satysfakcja, że coś zrobiłem sam :) poza filtrem :D

na powyższej modyfikacji zrobiłem już 23kkm i jest spokój. w poprzednim aucie VW również miałem zaimplementowane takie rozwiazanie.

odmy tak mają... muszą się pocić... jedna mniej, druga więcej.

służę pomocą.

 

Brawo!!! Świetna robota!

Czy masz może jakieś zdjęcia jak wygląda twoja praca w praktyce?

Mnie też denerwuje zaolejony dolot i syf w kolektorze (a na dodatek mam już niezbyt szczelne klapki (uszczelki przy klapkach) w kolektorze i cieknie mi na silnik).

Ja mam odmę już bez wkładu i tam nie ma za bardzo co się zatkać (sprawdziłem i czyściłem odmę).

Pozdrawiam.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam.

 

Widzialem tego posta juz wczesniej. Kolega wykazal sie fajna inicjatywa z modyfikowaniem ujscia oleju z odmy do zbiorniczka. :cool2:

 

Zastanawia mnie jednak moja sytuacja gdyz wyciek oleju jest za IC i przed dolotem. W moim rozumieniu jezeli jest to olej z odmy musi on przejsc najpierw przez turbo, potem z turbo rura do IC, nastepnie przez caly IC i do dolotu. W moim przypadku rura turbo-IC jest idealnie sucha.

 

I tutaj pytanie.

 

Czy jest mozliwosci i jezeli jest to skad moze olej pojawic sie w kolektorze ssacym eliminujac odme?

Jedyne co mi przychodzi do glowy to EGR i spaliny ktore trafiaja spowrotem do kolektora skraplaja sie ? i splywaja rura dolotowa do IC?\

 

Pozdrawiam serdecznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.