Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem że temat już był kilkakrotnie.... ale, nie wszystko zostało powiedziane :?: :?: :?:

Noszę się z zamiarem założenia rozpórki kielichów - jak jest z jej montażem? da się to zrobić w domowych warunkach? na co trzeba zwrócić uwagę? potrzebne będą dłuższe śruby czy da się wykorzystać stare (w e46 te od amortyzatorów to niewiele wystają ponad nakrętki, a moze montuje się ją na zupełnie nowych śrubach - coś ala e30)? czy zakłada się ją przy obciążonym samochodzie lub czy po zamontowaniu wstępnie wprowadza się naciąg - o ile rozpórka jest z regulacją? czy po zamontowaniu warto sprawdzić geometrię?

 

Dzięki

Opublikowano (edytowane)

Da sie to zrobic w domowych warunkach. Bardzo prosta operacja latwiejsza nawet od wymiany przebitego kola :mrgreen:

Caly proces wyglada tak:

1.Potrzebujesz 13mm nasadowy klucz (klucz dynanometryczny bylby pomocny)

2. Postaw samochod na prostej powierzchni najlepiej na jakims rownym wyasfaltowanym parkingu, zaciagajac hamulec reczny.

3. Poluzuj sruby sluzace do naprezenia rozporki

4. Odkrec 2 razy po 3 sruby mocujace zawieszenie w kolumnach.

5. Zainstaluj rozporke lekko dokrecajac sruby mocujace do kolumny.

6. Ustaw odpowiednia dlugosc rozporki rowniez lekko dokrecajac sruby do jej montowania.

7. Dokrec sruby mocujace rozporke do kolumny (najlepiej z sila 25Nm)

8. Dokrec sruby regulujace dlugosc rozporki.

 

Jedynym problemem jaki mozesz napotkac bedzie terminal baterii po stronie pasazera ktory znajduje sie na drodze rozporki. Bedziesz go musial troszeczke podgiac do gory aby wlozyc rozporke.

Edytowane przez LukaszPL
Opublikowano
Auto musisz postawić na podnosniku kolumnowym i zakładać a potem można opcjonalnie sprawdzic zbierzność :D

 

EEEE chyba podnosnik niepotrzebny, wystarczy plaskie utwardzone podloze, zbieznosc tez nie powinna sie zmienic.

  • 1 rok później...
Opublikowano

witam:)

wlasnie zakupilem rozporke gorna i mam zamiar ja montowac wg powyzszego schematu wiec mam nadzieje ze jest dobry :) potem wybiore sie na zbierznosc:) bo i tak musze zrobic

Opublikowano
witam:)

wlasnie zakupilem rozporke gorna i mam zamiar ja montowac wg powyzszego schematu wiec mam nadzieje ze jest dobry :) potem wybiore sie na zbierznosc:) bo i tak musze zrobic

 

Dobry to jest malo powiedziane......przepis jest bardzo dobry :norty:

Opublikowano

Podniesienie da tyle, że jak masz roztrzepaną budę i kopuły się zeszły do środka, to jak podniesiesz to się trochę rozejdą do pozycji prawidłowej.

Jak auto ma sztywną karoserię, to czy podniesione, czy na kołach to odległość między górnym mocowaniem kolumn jest taka sama.

Opublikowano

rozumie, jednak myslalem ze jak kola sa w powietrzu i odkrece te sruby na kielichu to kolumna wpadnie do srodka, tzn w dol :) myslalem ze sprezyna to rozepchnie :) hmm dziwne :)

 

wydaje mi sie ze mozna jeszcze zrobic tak, ze mozna zamontowac bez podnoszenia auta, a ewentualnie przy okazji jak auto bedzie na podnosniku sprawdzic czy naprezenie na srubach sie nie poluzowalo i w razie czego dokrecic :) mam racje czy nie :)

Opublikowano
zamontowana!! :) je jezeli ktos mi powie ze jest to tylko nic nie dajacy gadzet to ... :duh: od razu czuc roznice :) wiec tez polecam :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A gdzie kupiłes tą rozpórkę? I jaką? Ma śrubę rzymską? Ile dałeś??Chyba też musze sobie sprawić takie coś :)
Opublikowano

rozporke mam inxx

http://allegro.pl/item121713946_hit_rozporka_bmw_e36_6_cylind_inxx_poler_alu_s.html

a kupilem ja przez allegro ale od goscia w zabrzu i troche taniej bo ktos ja zamowil do 323 ale nie pasowala i byly odciski od srub przy mocowaniu na kielich :) ktore teraz i tak sa pod moimi srubami :) no ale cena musiala byc nizsza :) hihi rozporka ma dwie sruby do regulacji przy kazdym kielichu wiec spoko, z reszta opis jest na allegro:) bardzo polecam, cena nie jest jakas wygorowana, a ladnie wyglada pod maska :) i placimy nie tylko za sam wyglad :)

Opublikowano
co do montarzu to zrobilem tak ze najpierw przykrecilem czesc mocujaca do kielichow, potem srube laczaca czesc od kielicha z czescia ktora rozpycha samochod ( jest to ta sroba poprzeczna widoczna na pierwszym zdjeciu) a na koncu sruby regulacyjne. chyba tak mialo to byc :)
Opublikowano
zamontowana!! :) je jezeli ktos mi powie ze jest to tylko nic nie dajacy gadzet to ... :duh: od razu czuc roznice :) wiec tez polecam :cool2:

 

a tak w paru slowach opisac te "roznice" mozesz? :mrgreen:

Opublikowano
zamontuj i przejedz sie 100 metrow po dziurawej drodze a sam zobaczysz. ogolnie auto jest sztywniejsze, nie trzeszczy, czuc to tak samo np. przy wjezdzaniu na kraweznik najpierw jednym kolem a potem drugim. przy wiekszej predkosci w zakretach auto sie mniej przechyla na boki.
Opublikowano
Słyszałem, ze ponoć dalej rezultaty, ale czy przy silniku 1,6 takim jak moj jest to sens montować??? słyszałem, że wieksze litraże to tak bo wzmacnia oglnie nie tylko budę ale też cały przód gdzie jest motor a im wiekszy tym potrzebne lepsze wzmocnienie, jak sie myle to poprawcie
Opublikowano

W E36 z silnikami 4-cyl jest problem z rozpórką a w M42 do 93 roku to już całkiem.

Jest sztuką kupić taką rozpórkę do iesa, żeby nie trzeba było połowy komory silnikowej przerabiać.

Do 6-cyl w E36 nie ma z rozpórkami zadnego problemu, bo kolektor dolotowy jest niższy i nie ma cewek na kopule.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.