Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a jak nadal masz zimno w aucie wymień termostat EGR i po problemie...przerabiałem to już 2 razy....
Opublikowano
Nad lusterkiem wewnetrznym macie jak to w klimie dwu strefowej czujniki temperatury jak macie je uwalone też bedzie słabo grzało :cool2:
Opublikowano
u mnie ten czujnik zaparowania przedniej szyby był niesprawny i ogrzewanie chodziło ok - tylko z klimą były problemy;po wymianie czujnika zaparowania częściej włącza się nawiaw na przednią szybę i tyle;
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich.

 

Coś jednak jest na rzeczy, skoro tyle osób na tym i na innych forach piszą o słabym ogrzewaniu.

Ja niestety jestem tutaj z tej samej przyczyny :( .

Ostatnio gdy rankiem temperatury były w okolicach 5 do 8'C, gorące powietrze w mojej E60 z 2009 177km zaczynało lecieć po dojechaniu do miejsca pracy ( ok.15min- 12km). Martwię się, co to będzie, gdy nadejdą mrozy? Sprawdziłem temperaturę do jakiej nagrzewa się silnik i jest prawidłowa- dochodzi do 91'C i dopiero wtedy otwiera się termostat- sprawdziłem to. Czyli termostat jest sprawny.

Moje pytania w tym temacie:

-czy to nie za długo się nagrzewa,

-czy w wersji silnikowej jaką posiada moje BMW (kod silnika N47 177km ) też są dwa termostaty?

 

 

Ps. Bym zapomniał... :duh:

Gdy dotykałem węży dochodzących do nagrzewnicy ( gorące gdy się rozgrzeje silnik ), zauważyłem coś dziwnego. Otóż oba te węże dziwnie podskakiwały co jakieś 5 sekund :?: Cały ciąg węzy od chłodnicy do nagrzewnicy podskakiwał :shock: . Czy to normalne? Układ zapowietrzony? Gdy w kabinie wyłączyłem ogrzewanie, węże przestały podskakiwać. A może wadliwy jest jakiś zawór, który zamyka się i otwiera nie pozwalając gorącemu płynowi płynąć swobodnie przez cały czas poprzez nagrzewnicę?

Masz tylko jeden mechaniczny termostat w układzie chłodzenia,EGR masz sterowany elektronicznie. W naszych silnikach nie są one aż tak awaryjne .Ja wymieniłem ten termostat z innego powodu o którym pisałem w innym temacie i okazało się że niepotrzebnie - termostat był dobry . Co nie oznacza że nie może się zepsuć , tak jak wszystko.

Takiego zachowania węży u siebie nie zauważyłem.Może faktycznie masz układ niedokładnie odpowietrzony . Za wymuszenie całego obiegu odpowiedzialna jest ponoć pompa elektryczna-tak na marginesie.

Sprawdź temp.jak w tym czasie się silnik nagrzewa w menu ukrytym .

Opublikowano

Dzięki Andrzej62.

 

Czy może ktoś jeszcze-oprócz mnie, z osób, które czytają to forum, zauważyły w swoich samochodach takie podskakujące węże na włączonym ogrzewaniu?

Dajcie proszę znać, nawet jeśli u Was czegoś takiego nie zauważyliście. Dzięki.

Opublikowano

WITAM .W MOJEJ E60 OGRZEWANIE DZIAŁA BEZ PROBLEOWO , DMUCHA CIEPŁYM JUŻ PO KILKU MINUTACH. TAK PRZY OKAZJI CZY TERMOSTAT W E60 525D JEST ROZBIERALNY CZY TRZEBA GO WYMIENIĆ Z CALĄ OBUDOWĄ. NIBY DOSTĘPNE SĄ TYLKO Z OBUDOWĄ CENA OK.160ZŁ A NA EBAY MOŻNA ZAKUPIĆ SAM BEZ OBUDOWY W CENIE OD 8 EURO CZY KTOŚ JUŻ TO PRZERABIAŁ

Z GÓRY POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.