Skocz do zawartości

Silniki M54 i następne generacje benzynowych


Maciek323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jak wygląda trwałość silników M54 3 litrowych oraz nastepnej generacji silników benzynowych BMW , 2.5 oraz 3 litrowych, tych montowanych w e90 i e60?

Jakie macie doswiadczenie w użytkowaniu tych silników, szczegolnie jak chodzi o usterki, trwałosc, powazne awarie?

Pominmy tu spalanie i osiągi.

 

Sporo czytałem na forum o obu rodzajach tych silników, ale cięzko o jakies jednoznaczne wnioski. M54 ponoć bardzo piją olej, ale znowu jest sporo osób, którym nie bierze ani grama oleju. Ponoć M54 mają bardzo wrażliwe głowice i lubią sie przegrzewać, często trapią je wycieki (tak jak M52).

 

Ponoć następna generacja benzynówek BMW jest jeszcze bardziej delikatna.... jakie są Wasze doswiadczenia z tymi silnikami?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam M54 i nie dostrzegam żadnych wad. Dotychczas jeździłem dieslami i po 20 latach od ostatniego benzynowego samochodu (skoda 100s rocznik 1972 :mrgreen:) na powrót zakochałem się w benzynowcach. Generalnie polecam osobom które cenią święty spokój. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do 2001 to M52 były produkowane a z tymi uszczelniaczami to jakaś bzdura... Bardzo dobre silniki trzeba tylko uważać na temperaturę silnika jest cały zrobiony z alu, blok + głowica tak samo zresztą jak M52.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2001 to M52 były produkowane a z tymi uszczelniaczami to jakaś bzdura... Bardzo dobre silniki trzeba tylko uważać na temperaturę silnika jest cały zrobiony z alu, blok + głowica tak samo zresztą jak M52.

Owszem, M52 były produkowane do 2001, a w e39 były montowane nawet do 2003 r. (m52b20), ale M54 były pdodukowane od 1999 bodajże i właśnie seria z początkowych 2 czy 3 lat produkcji ma niby mieć felerne uszczelniacze zaworów, przez które ucieka olej.

Silniki oczywiście, bardzo dobre, jeśli chodzi o parametry użytkowe - tego nie kwestionuję, broń Boże, a i awaryjne też jakoś specjalnie chyba nie są - prócz tego nieszczęsnego siorbania oleju. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Owszem, M52 były produkowane do 2001, a w e39 były montowane nawet do 2003 r. (m52b20), ale M54 były pdodukowane od 1999 bodajże i właśnie seria z początkowych 2 czy 3 lat produkcji ma niby mieć felerne uszczelniacze zaworów, przez które ucieka olej.

 

Wydaje mi sie, że M54 byly produkowane i montowane od wrzesnia 2000 roku.

 

I w e39 też od konca 2000 roku też montowali chyba tylko M54.

 

Wydaje mi sie, ze M52 zakonczyli juz definitywnie montowac w 2000 roku do jakichkolwiek BMW.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Sporo czytałem na forum o obu rodzajach tych silników, ale cięzko o jakies jednoznaczne wnioski. M54 ponoć bardzo piją olej, ale znowu jest sporo osób, którym nie bierze ani grama oleju. Ponoć M54 mają bardzo wrażliwe głowice i lubią sie przegrzewać, często trapią je wycieki (tak jak M52).

Mój M54B30 ma przejechane 190kkm (05.2001) i oprócz większego apetytu na olej, niż M42B18, którego mam już bardzo długo, to nic się nie dzieje. I mam nadzieję, że już tak zostanie. Średnia prawda o tym zużyciu oleju, że tylko do 2001 roku. Mnie jak coś kiedyś najdzie, to może spróbuję i wymienię uszczelniacze. Ale nie stresuje mnie to, więc nie wiem czy kiedykolwiek się to wydarzy.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Czyli M54 jest ok, tak jak myślałem. A jak sie ma sprawa z następna generacja benzynówek? Też godne polecenia? Wogole to jakie one miały oznaczenie???
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tez posiadam bmw z tym silnikiem i jedyny minus to te nieszczesne uszczelniacze 1l - 1000km przy przebiegu 230tys km.a co do reszty to baaardzo oszczedny przy normalnej jezdzie.Moze nie jest zbyt elastyczny mimo swoich 170km ale do normalnej eksplatacji w 100% wystarczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez posiadam bmw z tym silnikiem i jedyny minus to te nieszczesne uszczelniacze 1l - 1000km przy przebiegu 230tys km.a co do reszty to baaardzo oszczedny przy normalnej jezdzie.Moze nie jest zbyt elastyczny mimo swoich 170km ale do normalnej eksplatacji w 100% wystarczy

 

 

Kurcze litr na tysiac to juz na prawde duzo. Dolewki juz staja sie kosztowne.

 

Nikt nie wymieniał uszczelniaczy w M54?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam

jako info dla potomnych jestem od niedawna posiadaczem e39 z 01' i silnikiem m54b30 po wymianie oleju na castrol 0w40 edge zrobiełem jak narazie około 3tyś km i na bagnecie nie widze ubytków ciekawe może jednak nie wszystkie biorą olej moja ma 215tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czyli M54 jest ok, tak jak myślałem. A jak sie ma sprawa z następna generacja benzynówek? Też godne polecenia? Wogole to jakie one miały oznaczenie???

Następne benzynowe silniki BMW to seria "N" ale poczynając od N51. Jeżeli chodzi o serie 3 i 5 to są montowane:

N51 - 328i; 328xi

N52 - 323i; 325i; 325xi; 328i; 328xi; 330i; 330xi; 523i; 523Li; 525i; 525Li; 525xi; 530i; 530Li; 530xi;

N53 - 523i; 525i; 525xi; 530i; 530xi

N54 - 335i; 535i; 535xi

N55 - 335i; F07

N62 - 545i

N62N - 540i; 550i

 

Silnik N52 to silnik z magnezowo - aluminiową skrzynią korbową i regulowanym napędem zaworów VALVETRONIK. Produkowany jest w sześciu lub w siedmiu wersjach o różnej mocy: 176km; 203km; 217km; 258km; 265km; 272km. Po raz pierwszy został wmontowany w 2004 roku

 

Silnik N54 to silnik z układem TWIN TURBO, a N55 to pierwszy silnik w którym połączon VALVETRONIK Z TWIN POWER TURBO oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa o ciśnieniu 200 bar. Przy pojemności 2979 wyciągają 306km

 

N62 to już 8 cylindrów produkowany w siedmiu wersjach

 

Jeżeli ktoś ma doświadczenia z tymi silnikami to bardzo proszę o jakieś wskazówki typu "warto czy nie warto" :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Odnośnie N62. Ta V-ósemka lubi się przegrzewać i zacierać. A remont bloku jest nieopłacalny. Płaszcz wodny w bloku tego silnika sięga tylko do połowy wysokości cylindra, co jest przyczyną awarii.

O wiele lepszy jest starszy M62

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydatna informacja. Błąd konstrukcyjny. Więc spokojnie skreślam go ze swojej listy, tym bardziej iż większość aut z tym silnikiem pochodzi z Ameryki - wiadomo, tam najniższa produkowana poj. to 2,5; no i te automatyczne amerykańskie skrzynie biegów, do których trzeba montować dodatkowy układ chłodzenia... :roll: Więc N62 idzie w odstawke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szkoda że te N62 jest takie kiepskie... bo 545i było moim marzeniem, które juz niebawem zamierzałem zrealizować.

Nie ma wiec chyba żadnego silnika godnego polecenia w E60 :cry:

 

W 525d i 530d urywają sie klapki i jest masa innych problemów...

 

Może doradzicie, jaki silnik w E60 warto brać pod uwagę. Przede wszystkim chodzi mi o bezusterkowość....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To jest bardzo dobre pytanie. Ja generalnie nie brałbym E60 pod uwagę, tyle że ze względu na tandeciarsko wykonane wnętrze. O ile idea minimalizmu do mnie przemawia i bardzo dobrze czuję się w środku tego auta, to już wykonanie - odpadające przyciski, rysujące się plastiki - doprowadzają mnie do szału. Nie miałem okazji jeździć poliftową E60, ale podejrzewam, że tam większość tej tragedii została usunięta...

Era silnikowych pancerników niestety dawno się skończyła... Może 3 litry benzyna (bez turbo!)??

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez myslałem o tym silniku, jako jedynym chyba rozsądnym....

 

Tyle, czy wziaść M54 czy juz ten nowszy?

 

Tak czy inaczej, ogloszeń jak na lekarstwo... a 80% to auta z USA...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest ogromny problem, większość to auta z USA i w dodatku mega rozbitki... Ja wybrałbym chyba M54. Więcej o nim się pisze na forum, wiadomo co w nim siedzi :)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sie skłaniałem do tego silnika. Jest jedno ale... czy warto dawac około (a moze nawet ponad) 60 tys zl za auto z 2003 max 2004 roku? czy jest ono rzeczywiscie aż tyle warte? Za auto, które jak wiele osób twierdzi, wykonane w srodku gorzej niz e39 czy nawet e46?

 

Nie wspominajac ze większosc tych aut ma automat (no bo są z USA), a wersja z oryginalnym M-pakiem to juz wogóle igla w stogu siana...

 

 

 

moze lepiej za 35 tys zl kupić idealne 530i (e39) w pełnym M-paku? Silnik ten sam, wykonanie lepsze, sprawa prestiżu dla mnie zupełnie nie istotna....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz całkowitą rację!

E39 jest o niebo lepiej wykonane i ponadczasowe w kwestii wyglądu. A do tego możesz sobie pozwolić na zakup mega igły z środkami jakimi dysponujesz.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że te N62 jest takie kiepskie... bo 545i było moim marzeniem, które juz niebawem zamierzałem zrealizować.

Nie ma wiec chyba żadnego silnika godnego polecenia w E60 :cry:

 

W 525d i 530d urywają sie klapki i jest masa innych problemów...

 

Może doradzicie, jaki silnik w E60 warto brać pod uwagę. Przede wszystkim chodzi mi o bezusterkowość....

 

Heh - ja mam ten sam problem, z tym że M54 mam właśnie w tej chwili i nie mogę na niego narzekać. Jednakże przydałoby się zmienić rocznik i tu biorę pod uwagę produkcję z 2005 roku, a tam silniki N52 i N54 oraz ten N62.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Heh - ja mam ten sam problem, z tym że M54 mam właśnie w tej chwili i nie mogę na niego narzekać. Jednakże przydałoby się zmienić rocznik i tu biorę pod uwagę produkcję z 2005 roku, a tam silniki N52 i N54 oraz ten N62.

 

Jak tam wybrałeś już coś?

Wiadomo każdy chwali to tym czym jeździ, dlatego ja polecam N54 :) Przejechałem już 20 tys km i nic złego nie mogę powiedzieć... A propos oleju bo ten wątek też był poruszany - zrobiłem 20 tys (nie długo wymiana) i wg. wskaźnika elektronicznego oleju nie ubyło nic.

Sam dźwięk silnika może nie jest rewelacyjny, ale ogromną robotę robi podwójny wydech... Jak wjeżdżam do tunelu lub garażu podziemnego przeważnie ściszam muzykę i uchylam lekko szybę :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz całkowitą rację!

E39 jest o niebo lepiej wykonane i ponadczasowe w kwestii wyglądu. A do tego możesz sobie pozwolić na zakup mega igły z środkami jakimi dysponujesz.

 

Pozdrawiam

 

Do glowy przyszlo mi jeszcze, ze znakomite silniki M54 były montowane również w modelach X5 i X3... jak Waszym zdaniem wyglada ten pomysł? Czy to godni konkurenci dla e60 i e90 ???

 

X5 jak dla mnie chyba troche za duzy, boje sie ze z silnikiem 3.0i bedzie bardzo paliwożerny i niezbyt szybki....

 

X3 wydaje sie byc ciekawy, podobno po zakrętach prowadzi sie jak e46 czyli bardzo dobrze jak na SUVA... dodatkowo wszyscy zachwalaja swietnego x-drive'a....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh - ja mam ten sam problem, z tym że M54 mam właśnie w tej chwili i nie mogę na niego narzekać. Jednakże przydałoby się zmienić rocznik i tu biorę pod uwagę produkcję z 2005 roku, a tam silniki N52 i N54 oraz ten N62.

 

Jak tam wybrałeś już coś?

Wiadomo każdy chwali to tym czym jeździ, dlatego ja polecam N54 :) Przejechałem już 20 tys km i nic złego nie mogę powiedzieć... A propos oleju bo ten wątek też był poruszany - zrobiłem 20 tys (nie długo wymiana) i wg. wskaźnika elektronicznego oleju nie ubyło nic.

Sam dźwięk silnika może nie jest rewelacyjny, ale ogromną robotę robi podwójny wydech... Jak wjeżdżam do tunelu lub garażu podziemnego przeważnie ściszam muzykę i uchylam lekko szybę :8)

 

W tej chwili to podobnie do Maciek323 skłaniam się ku modelom X ale to z powodu aury za oknem. Przy moim niskim zawieszeniu ciężko gdziekolwiek zaparkować. Niszczę zderzak. Kolejki po zasiłek długie a odśnieżać nie ma komu :mrgreen:

A teraz w temacie: "335i" - jak sprawują się turbiny w tym silniku? - bo moc i moment obrotowy jest ekstra ale trochę się boje tego turbo. U nas ciężko naprawić benzyniaka :( a co dopiero z doładowaniem :mad2: Pozostanie mi tylko ASO w Niemczech więc wolę zebrać na temat tych silników więcej info.

 

Jeżeli chodzi o siorbanie oleju to mój M54 na ponad 30tyś. miał dolewkę 1,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A teraz w temacie: "335i" - jak sprawują się turbiny w tym silniku? - bo moc i moment obrotowy jest ekstra ale trochę się boje tego turbo. U nas ciężko naprawić benzyniaka :( a co dopiero z doładowaniem :mad2: Pozostanie mi tylko ASO w Niemczech więc wolę zebrać na temat tych silników więcej info.

 

Póki co odpukać - nie mam złych doświadczeń. Auto lata jak należy ;)

Jeszcze tylko do chipa muszę się przekonać/odważyć i pewnie będzie jeszcze lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.