Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TEST 7 - poczekac az bedzie 35-40*C. Do 90*C nie przekraczac 2000rpm.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
TEST 7 - poczekac az bedzie 35-40*C

 

mowisz, że do tej temperatury nie ruszać z miejsca? chyba przesada troche - nawet latem taką temperaturę płyn osiąga dopiero po jakichś 2 minutach pracy na wolnych obrotach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pamiętam teraz ale czytałem gdzieś < albo w instrukcji albo w "Sam naprawiam" Etzolta > , że silnika nie powinno sie rozgrzewać na postoju tylko jechać nie przeciążając zanim się nie rozgrzeje.

Poszukam tego cytatu ale wiem , że tak było napisane. Nie wiem czym to było podyktowane ale może bez powodu nie pisali. Może chodzi o to , że w silniku pracującym na wolnych obrotach jest słabsza cyrkulacja płynu chłodniczego? A może chodzi o ekologię < kopci bez potrzeby > ?

Zaznaczam , że nie wiem czemu tak ma być tylko , że czytałem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
czytałem gdzieś, że silnika nie powinno sie rozgrzewać na postoju tylko jechać nie przeciążając zanim się nie rozgrzeje.

 

to prawda, ale mowimy teraz o wplywie rozgrzewania na postoju na skrzynię automatyczną :) tzn o tym, że lepiej ona pracuje, kiedy olej się choć troche ogrzeje, bo wtedy jest rzadszy i łatwiej cyrkuluje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TEST 7 - poczekac az bedzie 35-40*C

 

mowisz, że do tej temperatury nie ruszać z miejsca? chyba przesada troche - nawet latem taką temperaturę płyn osiąga dopiero po jakichś 2 minutach pracy na wolnych obrotach

Mozesz ruszac od -30*C nawet, to tylko moja sugestia, ja tak po prostu robie. Tym co wierza, ze silnik lepiej rozgrzewac jadac, niech posluchaja glosu(ow) wydobywajacych sie z automatu z zimnym olejem. Polecam tez, aby poczuli to pierwsze przelozenie na 2gi bieg przy ujemnej temperaturze oleju :duh: ...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Nie pamiętam teraz ale czytałem gdzieś < albo w instrukcji albo w "Sam naprawiam" Etzolta > , że silnika nie powinno sie rozgrzewać na postoju tylko jechać nie przeciążając zanim się nie rozgrzeje.

Poszukam tego cytatu ale wiem , że tak było napisane. Nie wiem czym to było podyktowane ale może bez powodu nie pisali. Może chodzi o to , że w silniku pracującym na wolnych obrotach jest słabsza cyrkulacja płynu chłodniczego? A może chodzi o ekologię < kopci bez potrzeby > ?

Zaznaczam , że nie wiem czemu tak ma być tylko , że czytałem.

 

Możliwe, że ekologia, bo akurat wplyw chlodzenia silnika na zmrozony silnik jest znikomy.

Wg mnie lepiej jak silnik sobie pochodzi na wolnych i w tym czasie rozprowadzi olej i co najwazniejsze - rozrzedzi.

Opublikowano
TEST 7 - poczekac az bedzie 35-40*C

 

mowisz, że do tej temperatury nie ruszać z miejsca? chyba przesada troche - nawet latem taką temperaturę płyn osiąga dopiero po jakichś 2 minutach pracy na wolnych obrotach

Mozesz ruszac od -30*C nawet, to tylko moja sugestia, ja tak po prostu robie. Tym co wierza, ze silnik lepiej rozgrzewac jadac, niech posluchaja glosu(ow) wydobywajacych sie z automatu z zimnym olejem. Polecam tez, aby poczuli to pierwsze przelozenie na 2gi bieg przy ujemnej temperaturze oleju :duh: ...

 

tez przy takich mrozach nie ruszam od razu, bo mi skrzyni szkoda :) ale myslalem, że sugerowales, zeby czekać ZAWSZE do osiagniecia 30-40 stopni - wiec powiedziałem tylko że nawet latem oznaczałoby to konieczność pracy silnika na wolnych obrotach przez minutę-dwie. A przeciez nikt nie rusza latem po minucie, tylko od razu :)

Opublikowano
Ja akurat mam ręczną skrzynie ale w takie mrozy mam metode na zagrzanie, patrze poprostu na obroty. Silnik chodzi na jałowym i jak z 1000 zejdzie na normalny pułap obrotów to wiem ze można jechać. Trwa to około minuty. Potem dopuji wskazówka nie zejdzie z niebieskiego to nie przekraczam 2000 no a jak jest poza niebieskim to przegonie ze 2 razy na 3-cim albo 4-tym biegu i już wszystko gra :)))). Myślę ża taki sposób to najlepszy kompromis pomiędzy ekonomią, a dbaniem o auto.
Opublikowano
Prawdą jest, że wszędzie mówi się o tym, że nie powinno się rozgrzewać silnika na wolnych obrotach na postoju, a od razu wsiadać i jechać. Ale to właśnie jest EKOLOGIA i nic więcej. Podobnie zalecają gasić silnik przy każdym dłuższym postoju niż 1 minuta. Ekologia wdarła się do naszego życia i ta propaganda to jej skutek. W starej książce Sobiesława Zasady autor radził przez kilka minut zagrzać silnik na postoju.... Teraz ekolodzy by go zjedli za taki tekst...
Opublikowano

A ja może z innej beczki dotyczącej mrozu.

Przy "normalnej" temperaturze po odpaleniu rano czasem sobie zaklekotają zawory przez 2-3 sekundy. Teraz natomiast w tych syberyjskich mrozach nic takiego się nie dzieje. Olej to 5W40 ale przez te mrozy to mógł się z niego zrobic mineralny :). Może uszczelniacze zrobiły się pasniejsze zresztą w tych temperaturach to wszystko sie zrobiło pasniejsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tez przy takich mrozach nie ruszam od razu, bo mi skrzyni szkoda :) ale myslalem, że sugerowales, zeby czekać ZAWSZE do osiagniecia 30-40 stopni - wiec powiedziałem tylko że nawet latem oznaczałoby to konieczność pracy silnika na wolnych obrotach przez minutę-dwie. A przeciez nikt nie rusza latem po minucie, tylko od razu :)

Tylko, ze ja tak zawsze czekam, od zawsze :8)

Zbliza sie do mnie 200kkm i oleju "ani kropelki"

 

Glownie chodzi o to, zeby silnik na zimnym oleju pracowal na jak najnizszych obrotach. Na manualu byc moze, lepiej jest jak sie rusza odrazu i jedzie a 1 biegu bez wciskania gazu, przelaczy na 2 na polsprzegle bez gazu - obroty wtedy moga byc mniejsze niz na luzie a spalanie paliwa wieksze co moze spowodowac szybsze rozgrzanie oleju.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
tez przy takich mrozach nie ruszam od razu, bo mi skrzyni szkoda :) ale myslalem, że sugerowales, zeby czekać ZAWSZE do osiagniecia 30-40 stopni - wiec powiedziałem tylko że nawet latem oznaczałoby to konieczność pracy silnika na wolnych obrotach przez minutę-dwie. A przeciez nikt nie rusza latem po minucie, tylko od razu :)

Tylko, ze ja tak zawsze czekam, od zawsze :8)

Zbliza sie do mnie 200kkm i oleju "ani kropelki"

 

u mnie 260kkm i też oleju ani kropelki, a przed jazdą czekam tylko przy ujemnych temperaturach :) po prostu uważam, że samochód jest dla mnie a nie ja dla niego.

Jeśli w którymś momencie się skrzynia posypie to się ją naprawi. Kupując samochód z automatem liczyłem się z tym, że w ktoryms momencie trzeba będzie wydac te pare tysięcy. Dbam o skrzynię najbardziej jak mogę, ale żeby nie powodować dyskomfortu korzystania z samochodu. Czekanie pare minut latem przed jazdą żeby olej się zagrzał z 20 stopni do 40 to juz byłby dla mnie dyskomfort. W zimie go jakoś przeboleję, bo lodowaty olej niczego nie smaruje :) Nawiasem mowiąc przy tych 260kkm skrzynia (nigdy nie naprawiana, cały czas fabryczna) nadal chodzi perfekcyjnie :mrgreen:

 

Rozmawiałem niedawno z jednym człowiekiem, który na naszym forum w tym gigantycznym wątku o skrzyniach GM przeczytał, że ta skrzynia "nie lubi" kickdownu - po czym stwierdził, że z dbałości o skrzynię organiczy do minimum wyprzedzanie w trasie :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu masz racje, kazdy ma te granice przesunieta w innym miejscu. Musisz tez brac pod uwage, ze mam tendencje do przesady :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
moja rozgrzewa się tak długo aż szyby obskrobię :lol:

 

lepiej nie skrobać bo szkoda szyb... bmw ogólnie nie lubi mrozów kolega ma e90 i przy -25 padła elektronika auto opaliło ale żadne zegary nie działały łącznie z kierunkowskazami dopiero jak auto się zagrzeje i zgasi silnik i znów odpali to działają zegary...... auto z roku 2009

Opublikowano
Z zegarami miałem to samo ale tylko raz, jak stala caly dzien jak ja bylem w pracy, chociasz moja jest z 1997. A tak wszystko ok, ale noce spedza w cieplym garażu. Żal Beaty ale do pracy tżeba dojechac.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

W instrukcji o której tu wspomniano.....że nie należy stać z uruchomionym silnikiem, tylko od razu powoli ruszyć i tak jechać aż do podniesienia się temperatury, pisano także dlaczego. Ponieważ silnik i tak chodzi (czy jedzie auto czy nie) więc smarowanie takie samo. Ale tam dodano także, że np. po jeździe dłuższej w korkach ..przegonić auto kilka km na obrotach ok 3000 ponieważ kiedy auto się wlecze....stając, to generalnie zbiera się nagar w cylindrach, Więc taki powód podali.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Opublikowano
W instrukcji o której tu wspomniano (...) dodano także, że np. po jeździe dłuższej w korkach ..przegonić auto kilka km na obrotach ok 3000 ponieważ kiedy auto się wlecze....stając, to generalnie zbiera się nagar w cylindrach

 

takie coś znalazłeś w instrukcji do E39? możesz powiedzieć, na której stronie, bo szukam i znależć nie moge :)

 

(chyba że o innej instrukcji mówisz, to wtedy sorry)

Opublikowano
Moim zdaniem jest to podyktowane ekologią i tym że jak autu stoi z uruchomionym silnikiem to nie ma chłodzenia przez pęd powietrza i to chyba jedyne przeciwwskazania jeśli chodzi o grzanie na postoju ale gdy mamy -20 to jest to raczej nie istotne, bo nie jest potrzebne chłodzenie a wręcz przeciwnie zależy nam na rozgrzaniu maszyny. druga sprawa to podczas jazdy używamy zdecydowanie większego zakresu obrotów i jeżeli olej jest zimny i gęsty to istnieje możliwość złego smarowania a później kosztowna naprawa. Więc według mnie wystarczy odpalić auto na powiedzmy minutę i zacząć spokojnie jechać a gdy wskazówka zejdzie z niebieskiego pola kontynuować normalną jazdę. a co do tego nagaru tworzącego sie podczas stania w korku to jestem nieco sceptycznie nastawiony, bo jak to sie ma do tego że powinno się zostawić auto na chodzie po ostrej lub długiej jeździe, żeby właśnie schłodzić turbinę i zapobiedz osadzeniu się nagaru na gorącej turbinie.
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.