Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

GCHAIN uzyj wyszukiwarki, na tamta filtrow paliwa jest duzo!!!

 

filtr paliwa w e46 przed liftem jest pod maska a po lifcie znajduje sie na wysokosci fotela kierowcy pod samochodem, odpowietrza sie sam.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Kolego, zalezy w jakim silniku nie zapominaj ze stary m47 wychodzil w po liftówkach, i filtr paliwa jest pod maska z prawej strony, a w m47n jest pod autem
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=11_2175&hg=11&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2175&hg=11&fg=05

Silniki sa te same a ja mam pod maska filtr paliwa wiec podejrzewam ze jesteście w błedzie. KOlego najlepiej jak otworzysz maske odkrecisz czarną okrągła nakretke i spr. czy jest filtr.

 

Jeśli mowa o 320d (a chyba o tą wersję pyta autor), to wwwrona ma rację.

tak ma racje jezeli jest to auto po 2001 roku i ma motor m47n

a nie jezeli jest z 2000roku i jest to m47, :wink:

w serii (320) m47n szedł dopiero od października 2001 a przed październikiem był m47 i m47n

 

 

 

Nie ma co sie spierać :duh:

Opublikowano
Zwracam honor, jakoś mi się uroiło, że kolega pyta o wersję po lifcie i dziwiłem się, że takie dywagacje się tu pojawiły, że filtr tu czy tam. Teraz widzę, że kolega nie sprecyzował, więc mój wpis można zignorować.
Opublikowano

Witam!

 

Dziś wykonałem zabieg wymiany filtra paliwa (wersja przed lifftingiem silnik M47) na początku dodam że operacje wykonywałem w garażu przy temperaturze ok. -22st., i w związku z tym mam pewien problem. Podaje kolejność czynności które wykonałem: odkręciłem pokrywe obudowy filtra paliwa wymontowałem stary filtr, opróżniłem paliwo z obudowy filtra oraz oczyściłem dno zbiorniczka z zanieczyszczeń. Po czym zamontowałem nowy filtr zakręciłem pokrywe obudowy momentem ok 25Nm włączyłem zapłon na ok 1min aby układ samoistnie się odpowietrzyć czyli dokładnie tak jak podaje instrukcja. Cały problem polega na tym ze po tym zabiegu autko odpaliło bez problemu natomiast po ok 10sek. silnik zgasł a ponowne próby uruchomienia nie dawały efektu. Pompka paliwa w zbiorniku pracowała tzn. było ją słychać po włączeniu zapłonu przez ok 50sek - 1min. Po kolejnych próbach odpowietrzenia układu zero reakcji a więc doszłem do wniosku ze sprawdze jak duże ciśnienie pompka tłoczy do filtra paliwa ponownie odkręciłem pokrywe filtra wymontowałem nowy filtr włączyłem zapłon i co sie okazało z oleju napędowego wydzieliła sie parafina (biała mgiełka), a cisnienie było na tyle niskie ze zbiorniczek został napełnionu olejem tylko w 1/5. Dziwi mnie fakt ze autko odpalało bez większego problemu przy temperaturze -28st. i nie było problemu z olejem napędowym, wiec czemu nagle wytrąciła sie parafina uniemożliwiająca odpowietrzenie układu?

 

Kolego "gchain" układ na pewno sie odpowietrzy ale nie w takiej temperaturze jaką mamy o tej prze roku na dworze.

 

Pozdrawiam



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Witam!

 

Problem rozwiązany!

Dziś znów spróbowałem uruchomić silnik niestety bez żadnego skutku:( temperatura -12*C a wiec troche cieplej niż wczoraj postanowiłem sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompka paliwowa do filtra paliwa przy tej temperaturze wymontowałem filtr paliwa co sie okazało po włączeniu zapłonu niemal że po 50sek. zbiorniczek filtra był wypełniony na full. Pomyslałem sobie złoże wszystko (skręce filtr) odpowietrze układ 2 - 3 razy i powinno być dobrze. Niestety żdnego skutku to nie przyniosło. Postanowiłem autko oddać specjalistom zadzwoniłem do Bosch Diesel Service w mojej okolicy zapytałem o możliwość odopwietrzenia pompy VP44 zapytano mnie w jaki sposób doszło do zapowietrzenia wiec opowiedziałem cały problem, człowiek z którym rozmawiałem powiedział ze rzadko sie zdarza żeby doszło do zapowietrzenia układu poczas wymiany filtra paliwa. Poradził mi abym wzioł "Plak" do pielęgnacji kopkitu (obojętnie jaki) i w chwili uruchamiania silnika przy pomocy drugiej osoby kazał psiukać w filtr powietrza (oczywiście wlot powietrza uprzednio zdemontowałem) silnik zaskoczył na chwile i zgasł. Nastepna próba uruchomienia - silnik działa jak ręką odjął na początku obroty wachały sie w okolicach ok 1200obr./min ale po chwili wszystko sie ustabilizowało.

Gdyby nie rada tego uprzejmego Pana moje autko stało by już pewnie w Bosch Service;)

 

Pozdrawiam



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Poradził mi abym wzioł "Plak" do pielęgnacji kopkitu (obojętnie jaki) i w chwili uruchamiania silnika przy pomocy drugiej osoby kazał psiukać w filtr powietrza (oczywiście wlot powietrza uprzednio zdemontowałem) silnik zaskoczył na chwile i zgasł. Nastepna próba uruchomienia - silnik działa jak ręką odjął na początku obroty wachały sie w okolicach ok 1200obr./min ale po chwili wszystko sie ustabilizowało.

Gdyby nie rada tego uprzejmego Pana moje autko stało by już pewnie w Bosch Service;)Pozdrawiam

No to jest właśnie autostart o którym też myślę, aby wykonać! Czy bardzo ŁUPNĘŁO jak psiknąłeś do kolektora?? Chłopaki piszą, że ten "wybuch kontrolowany" może czasem rozsadzić głowice i blok... trochę mnie to "odstrasza" :roll:

 

Witam!

 

Silnik po drugiej próbie (pierwsza nie udana) normalnie zaskoczył bez żadnego "łupnięcia" miał podwyższone obroty które po ok 30sek. sie ustabilizowały, motor pracował równo, nie przerywał nawet chmurki dymu nie puścił. Kolega z servisu zdecydowanie odradzal stosowania preparatów rozruchowych gdyż jak powiedział: w nowoczesnych dieslach może dojść do "zablokowania silnika" doradził Plak który podobno nie jest szkodliwy dla silnika.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
w chwili uruchamiania silnika przy pomocy drugiej osoby kazał psiukać w filtr powietrza (oczywiście wlot powietrza uprzednio zdemontowałem)

A nie bezpośrednio w kolektor ssący :?: :?:

 

 

nie nie bezpośrednio w kolektor ssący tylko w filtr powietrza, po całej jego długości odchyjając lekko "otuline" którą opleciony jest filtr.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
nie nie bezpośrednio w kolektor ssący tylko w filtr powietrza, po całej jego długości odchyjając lekko "otuline" którą opleciony jest filtr.

Kolego, a powiedz mi czy po tym zabiegu silnik później odpalał i odpala normalnie?? Ja jestem świeżo po wymianie świec bo 3 miałem spalone i tak czy siak nie odpala! Właśnie trzymam w ręku PLAK i się zastanawiam nad "odpaleniem"...pozdrawiam!

 

Witam!

 

Kolego yoshimura01 silnik bez najmniejszego problemu odpala od razu po zagrzaniu świec, wszystko jest tak samo jak przed wymianą filtra paliwa absolutnie nie ma żadnego problemu z uruchomieniem silnika.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
silnik bez najmniejszego problemu odpala od razu po zagrzaniu świec, wszystko jest tak samo jak przed wymianą filtra paliwa absolutnie nie ma żadnego problemu z uruchomieniem silnika.

Witaj,

dzisiaj auto zostało podpięte pod komputer. Wywalił 2 błędy:

1) Power supply

2) Needle (coś tam) sensor.

Czy może ktoś przetłumaczyć czego dotyczą te błędy??

Po podpięciu i wykasowaniu błędów, spróbowałem odpalić silnik jednak bez powodzenia! W rejestrze wywalił TYLKO 2gi błąd:

2) Needle (coś tam) sensor.

Wkurzyłem się i złapałem za puszkę PLAKA :twisted: Za pierwszym strzałem w kolektor trochę zakręciła i zgasła... za drugim zaczęła pracować na poziomie 1200obr i utrzymywała taką prędkość obrotową przez 15sek. Bardzo dymiła na szaro, ale do momentu wyrównania temperatury dymienie ustało. Jazda próbna... zauważyłem, że obroty pracują BARDZO nierównomiernie. Zgasiłem silnik i odpaliłem BEZ PROBLEMU Z DOTYKU, obroty już chodziły płynnie i "kulturalnie". Ogólnie auto zachowuje się jakby nigdy nic!!! Nie ma najmniejszego problemu z przyspieszaniem, silnik pracuje "aksamitnie". Jednak ten 2gi błąd pozostał nadal. Uprzejmie Was proszę o rady, sugestie itd. pozdrawiam! Łuki

 

Kolego yoshimura01 być może problem tkwi w "czujniku ruchu iglicy" znajdującym się w pompie wtryskowej. Obym się mylił oczywiście, proponuje przeczytać ten temat

 

viewtopic.php?f=48&t=110952



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Kolego yoshimura01 być może problem tkwi w "czujniku ruchu iglicy" znajdującym się w pompie wtryskowej. Obym się mylił oczywiście

Witaj, na szczęście ten błąd dotyczy wtryskiwacza sterującego, więc myślę że po regeneracji wszystko wróci do normy :cool2: A co do drugiego błędu, to wyczytałem gdzieś na forum VAGów, że dotyczy braku jakiegoś płynu, którego działanie w ogromnym skrócie dotyczy przeczyszczania filtra DPF. Pozdrawiam! :cool2:

 

z tego co się orientuje to BMW w DPF nie ma żadnego płynu co miałby się zużywać takie płyny to były w HDI Peugeota, poza tym filtry DPF występowały w E60,E90,E91,E92 itp. czy w E46 występują chyba ze w wersjach po lifftingu, być moze w 330d.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Kolego yoshimura01 być może problem tkwi w "czujniku ruchu iglicy" znajdującym się w pompie wtryskowej. Obym się mylił oczywiście

Witaj, na szczęście ten błąd dotyczy wtryskiwacza sterującego, więc myślę że po regeneracji wszystko wróci do normy :cool2: A co do drugiego błędu, to wyczytałem gdzieś na forum VAGów, że dotyczy braku jakiegoś płynu, którego działanie w ogromnym skrócie dotyczy przeczyszczania filtra DPF. Pozdrawiam! :cool2:

 

z tego co się orientuje to BMW w DPF nie ma żadnego płynu co miałby się zużywać takie płyny to były w HDI Peugeota, poza tym filtry DPF występowały w E60,E90,E91,E92 itp. czy w E46 występują chyba ze w wersjach po lifftingu, być moze w 330d.

wiem że w Niemczech można było domówić taki filtr żeby auto spełniało wyższą normę EURO ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

wiem że w Niemczech można było domówić taki filtr żeby auto spełniało wyższą normę EURO ....

 

Kolega TC ma racje w Niemczech była możliwość doposażenia auta w DPF (Euro 4) bodajże od kwietnia 2004r.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 3 lata później...
Opublikowano
Wymieniałem u kolegi.Odpowietrza się sam,tylko kilkakrotnie trzeba zakręcić kluczykiem.Do skutku.Aha, najważniejsze aby mieć dobrze naładowany akumulator...żeby nie szukać kabli :wink:
Opublikowano
Odpowiem Ci w mega skrócie.. jeżeli mowa o wersji poliftingowej(filtr paliwa znajduje się pod progiem lewym) wsadź ten wężyk 'wejścia' do filtru i niech ktoś ci przekręci kluczyk na 2 stacyjke bez zapłonu rzecz jasna .. i paliwo Ci wyleci trochę z drugiej strony i od razu włóż wężyk wyjścia do silnika i po sprawie, ja tak robie już 3 raz..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.