Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja z kolei mam trochę inny problem - auto odpala bez problemow na -20 ale jesli nie dam mu pochodzic kilka minut i sie zagrzac to potrafi mi zgasnac w czasie jazdy jak wcisne sprzeglo na pierwszych minutach jazdy

 

błędów na kompie zero ...

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kurde a ja miałem to lać u siebie właśnie... dobrze nie kupiłem :( No kolego ratuje Cię chyba tylko chol na serwis, ale polecam lepszy serwis z doświadczenia.... Koszty wiadomo, sam mam takie problemy :(

 

A co do korekcji na wtryskach - niewiem dokładnie o co chodzi itd ale u mnie jest prawie 7 a facet na stacji BOSH powiedział że powinno być max 3.... Co to oznacza dla mnie ?

 

E46 320D 136 KM

 

 

W jaki sposób sprawdziłeś korekcje na wtryskach w w wersji 136km ?

Opublikowano
podpiął mnie facet bezprzewodowo na stacji diagnostycznej Bosh do jakiegoś kompa i zrobił pare testów, i mi o o tym własnie powiedział, sam widziałem :(
Opublikowano

Odnosnie lania benzyny do diesla.

Ja znowu w TVN24 wysluchalem mechanika, ktory powiedzial, ze jest to jak najbardziej niewskazane. Wytlumacznie bylo dlugie, ja zrozumialem mniej wiecej tyle, ze benzyna jest zbyt "sucha" dla silnika diesla. Chyba lepiej tak nie kombinowac skoro opinie sprzeczne.

Opublikowano

a mi dzisiaj opel combo nie odpalił , rano jeszcze -20 było , i specyfik nie pomógł :) za to wiem że paliwo na BP to shit , zalany cały bak ultimate

 

beta zatankowana najtańszym paliwem przy leclerku + specyfik i odpaliła za 1 krętnięciem

 

niestety musiałem wyjeździć i zalałem verve + specyfik - zobaczymy rano czy odpali

 

rano ludzie na CB kleli wpień BP , ultimate z BP zamarzało - sorx ale w jakim my kraju żyjemy , nie dziwota że nasze disle padają jak wode paćkają do ropy

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Mo ojciec radzi zeby dolac pol litra denaturatu bo alkohol rozpuści wode w sobie ktora jest w zbiorniku. Komercyjne plyny tez muszą byc oparte na C2H5-OH. Ale jakos sie boje dolewac..
Opublikowano
Mo ojciec radzi zeby dolac pol litra denaturatu bo alkohol rozpuści wode w sobie ktora jest w zbiorniku. Komercyjne plyny tez muszą byc oparte na C2H5-OH. Ale jakos sie boje dolewac..

 

Ojcu nie ufasz :) Zawsze mozesz podzielic sie doswiadczeniem z innymi uzytkownikami dieseli :) np jak doprowadzic samochod do stanu uzywalnosci po denaturacie :) pozdr

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano
Wlasnie dlatego nie ufam. Tez wlalem to STP jak bylem w Polsce i jakos zmiany nie poczulem za duzej. Moze jest wszystko ok.
Opublikowano
Dobra wiadomość jest taka, że mrozy się kończą i będzie śnieg. Dobra dla dieslomaniaków bo mi -24 nie przeszkadza :D
Opublikowano

Nie wiem jak to jest dokladnie ale kiesdys diesel byl chyba mniej czuly na paliwo. Na pompie mechanicznej moglby nawet na nafcie chodzic (Jak mialem rover-a jeden koles na lotniksu pracowal i tak jezdzil). Teraz chyba benzyna jest mnej czula na slabej jakosci paliwo.

Mam pytanie bo moze ktos mierzyl. W jakiej temaperaturze gestnieje "letni" olej napedowy?? W internecie nie moge znalezc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra wiadomość jest taka, że mrozy się kończą i będzie śnieg. Dobra dla dieslomaniaków bo mi -24 nie przeszkadza :D

Mi też -24 nie przeszkadza, plus jest taki że wymrozi wszystkie bakterie i stwory owadopodobne, jednak rachunki za ogrzewanie mnie powoli dobijają. :cry2:

Pozdrawiam
Opublikowano
Ja coprawda nie mam diesla ale znajomy wlasnie niedawno zalal paliwo na shellu do Avensia. Na 2 dzien auto nie odpalilo, serwis- kupa kasy. Suma sumarum powiedzieli mu ze to byla wina paliwa...
Opublikowano
tyle ze kiedys wtryskiwacze mialy otwory w koncowkach wielkosci "gwozdzia", nizsze cisnienia w cylindrze dzieki czemu diesle palily nawet przy niezlych przedmuchach, nie bylo zmiennych geometrii itepe ... to juz nie wroci :twisted:
Opublikowano

raczej w zimie widać jakiej jakości mamy paliwa

 

olej napędowy nie ma prawa zamarznąć przy -20 stopniach ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Ale moze staje sie bardziej gesty. Musze kiedy jakiegos testa zrobic. Moze brat zrobi w Vovlo. Jak zrobil plynu co mial byc do -35 a juz przy -25 sie kulki robily to mnie niemilo zaskoczylo.

 

A moze to STP zamarza np przy -10?? I blokuje przeplyw paliwa. Bo zeby diesel jak paliwo jest nie zapalil. Przeciez iskry nie trzeba.

Opublikowano

mi się wydaje znawcą nie jestem ale przy niskich temperaturach olej napędowy oczywiście gęstnieje ale nie ma to znaczenia , problem jest z wodą która się wytrąca i tworzy się lód , a lód ci zapycha wszysko od filtrów , pompe po wtryski , przewody itd i to jest główna przyczyna że nie można odpalić rano .

 

u nas sciągneli ze 20 samochodów do serwisu i pokazywali nam ile lodu ze zbiornika wyciągali , 5cm bryły lodu, z filtrów itd , po prostu masakra jest z jakością naszych paliw

 

jest to wina chrzczonego paliwa tylko i wyłacznie , te preparaty mają za zadanie przeciw zamarzaniu wody i wytrącaniu się lodu , olej napędowy nie ma prawa ci zamarznąć przy - 20 stopniach

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Napiszę Wam tak, jednym z moich służbowych obowiązków jest kupowanie paliwa (diesla), czasem jest to 100 tys. ltr miesięcznie, czyli sporo. Przy okazji ostatnich mrozów rozmawiałem z naszym dostawcą na temat paliwa. Wg niego głównym problemem diesla w zimie jest nie woda, a parafina, która wytrąca się pod wpływem zimna (stąd zapchane filtry paliwa, o których ludzie piszą ostatnimi dniami na forum). Jeśli się to już stanie, to własnie dolewka benzyny pomaga, ponieważ rozpuszcza te grudki parafiny.

Potwierdzałby to przypadek, którego byłem świadkiem - chłopaki do 20.000 ltr ropy dolali 400 ltr benzyny. Po ostatnim lodowatym weekendzie dystrybutor nie chciał nawet ruszyć (mamy własne), dzisiaj hula aż miło.

Ja do mojego dystrybutora już od października zamawiam paliwo z temp. zablokowania zimnego filtra przy -40'C (specyfikacja letniego jest do -18'C) i cały park maszynowy trybi bez problemów. Od starego Ursusa, po najnowszego Caterpilara ze skomplikowanym układem wtryskowym.

Opublikowano
Nawet na kursach uczą że przy odpalaniu samochodu na leży wcisnąć sprzęgło, po za tym nawet jak się zamyślisz i odpalisz na biegu to nic się nie stanie :)
Opublikowano
Nie wiem jak to jest dokladnie ale kiesdys diesel byl chyba mniej czuly na paliwo. Na pompie mechanicznej moglby nawet na nafcie chodzic (Jak mialem rover-a jeden koles na lotniksu pracowal i tak jezdzil). Teraz chyba benzyna jest mnej czula na slabej jakosci paliwo.

Mam pytanie bo moze ktos mierzyl. W jakiej temaperaturze gestnieje "letni" olej napedowy?? W internecie nie moge znalezc.

 

na każdej stacji maja specyfikacje jakościowe z ostatniej dostawy paliwa, powinno to być do wglądu dla klienta, tam jest wszystko napisane: liczba cetanowa, indeks cetanowy, temp. mętnienia , temp. zablokowania filtra, zawartość siarki , itp . Jak jest naprawdę to wiecie, nic nie jest wywieszone:( , ale zawsze można spytać, po drugie są instytucje kontrolujące jakość paliwa, po trzecia papier wszystko przyjmie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.