Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moja 318ti z 2002, benzyna.

Autko sprowadzone z niemiec od znajomego niemca, serwisowane w niemieckim aso, przebieg oryginalny 60 tys - nic nie krecone.

 

Problem pojawil sie wczoraj po nocy, wyszedlem rano aby zapalic i rozgrzac je przed trasa. Chodzilo sobie spokojnie, nagle silnik gorzej zaczal chodzic, zaswiecila sie zolta kontrolka ( w ksiazce pisza "pogorszenie jakosci spalin"). Wylaczylem je odczekalem chwile zapalilem i zaraz zgaslo. Potem juz w ogole nie odpalilo. Wiec szybko znalezlalem garaz i je wprowadzilem. Okazalo sie najpierw ze padl akumulator, podladowalem i nie zapala nadal. Na poczatku spaliny smierdzialy dziwnie ale teraz juz pachna ladniej, bardziej paliwem ale nadal nie pali, sa momenty jak by prawie zalapal a potem znowu nic.

 

Podejzewan ze to wina filtra, jutro z rana bedzie wymiana. Macie moze jakies inne pomysly coto moze byc?

Opublikowano

Auto naprawione zostalo i odrazu jechalem nim w gory dlatego teraz dopiero odpisuje..

 

Jak sie okazalo to nie paliwo chociaz w filtrze bylo troche syfu. Poszly 3 cewki, a w warsztacie zanim doszli co dokladnie jest mu, poszla czwarta. Po wymianie auto zapalilo na dotyk.

Silnik byl zalany bo dymilo ostro przez jakies 10 min, potem slabiej.. przez ten czas z rury tez lecial czarny plyn ale mechanik powiedzial ze raczej nornalne bo silnik zalany paliwem i oleju pobral. Dolalem litr oleju i wszystko przez jakies 500-600km gralo... Dzisiaj wracalem i zapalila mi sie ta zolta kontrolka silnika.

Zastanawiam sie co moze byc przyczyna, bo jak przygazowalem ostrzej to poczasie zaczelo smierdziec w srodku jakby czyms przypalonym..

Nie wiem czy to ma cos wspolnego ale na trasie jak jechaly przedemna auta to ciagle zachlapywalo mi przod, tak ze w domu mialem ok 1-2mm brudu, swiatla na trasie myte 2 razy. Nie wiem czy moze cos mi do filtra powietrza nie wciagnelo z tego brudu bo az pod klapa zasfione troche.

Paliwo raczej odpada bo na trasie do bukowiny nalalem z orlenu 95 super jakies tam, a potem jak mi sie ta konolka zaswiecila to dotankowawalem 98 verwy z orlenu wiec paliwo raczej ok.

Macie pomysly jakies bo na komputer nie podlacze go raczej do konca tygodnia bo czasu nie mam zbytnio..

Opublikowano
Co do ORLENU,to bym nie był taki pewien.Czytałem w "motorze" o stacjach które maja złe paliwo i był tam właśnie ORLEN.Jest jeszcze jedna możliwość,że po wymianie cewek nie skasowali błędów i komp dobiera nieprawidłową mieszankę.
Opublikowano

Już nie przesadzajmy że od razu Orlen ma takie złe paliwo bo gdzieś był na liście - poza tym forum narzekania były już NA KAŻDĄ markę paliwową...

(oczywiście stacje "no name" nie wchodzą w grę)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego trzeba się zastanowić jakim cudem zjarały się na raz 3 cewki a 4 za chwilę, z tego co piszesz po naprawie znowu apaliła się kontrolka engine i prawdopodobnie znowu masz uwalone cewki. Trzeba znalezc przyczynę czemu się tak dzieje, auto jak piszez ma 60tyś, jakim cudem dzieją się takie rzeczy???
Pozdrawiam
Opublikowano

Co do tych cewek to troche zle napisalem, prawdopodobnie predzej ktores byly padniete ale nikt nie zauwazyl tego.. silnik jak by inaczej chodzil ale to zwalalismy na mroz.. w koncu -22 mialem w nocy nie raz.

Gadalem z mechanikem to mowil ze mozliwe ze wyzsze napiecie dostawaly przez to ze ktores upalone i padaly nastepne.

A po wymianie nic sie nie swiecilo, dopiero po ok 500-600km przejechanych zapalila sie kontrolka.

I silnik jak na moje ucho chodzi tak samo tylko jak by slychac jakis swist pod autem..

Opublikowano

Wracajac z pracy zauwazylem jeszcze jedna dziwna rzecz. Wlaczony cieply nawiew + wyprzedzanie = rosnie temp zewnetrzna. Zwolnilem i wylaczylem nawiew zaraz spadla do panujacej na zewnatrz czyli ponizej 0.

Macie jakies pomysly bo ja powoli glupieje..

Opublikowano

Pruslee a jak Ci sie upalily te cewki to swieciła się jakas kontrolka czy moze inaczej silnik chodził? Jesli silnik to mozesz opisac jak mniej wiecej?

A tak na marginesie ile za nie dales?

Opublikowano
Pruslee a jak Ci sie upalily te cewki to swieciła się jakas kontrolka czy moze inaczej silnik chodził? Jesli silnik to mozesz opisac jak mniej wiecej?

A tak na marginesie ile za nie dales?

 

Parę miesięcy temu zapaliła mi się i po jakiś 200km zgasła w ASO powiedzieli że to sonda lambda pewnie, teraz zapaliła mi się i nie gasła w ASO znowu powiedzieli że sonda lambda do wymiany. Skasowali błąd przestała świecic (Silnik pracował normalnie). Po dwóch dniach odpaliłem kontrolka zaczęła migac po chwili już świeciła trzęsło całym samochodem chodził jak traktor. Pojechałem na normalny serwis błędu sondy nie było tylko spalania na dwóch cylindrach. Cewka mnie kosztowała 160za sztukę i powiedzieli że raczej wszystkie 4 powinno się wymieniac.

Opublikowano
No to ja mialem podobne objawy jak mi sie upalily, tylko ze niepotrzebnie zgasilem bo tak to bym do warsztatu jeszcze dojechal. No 4 trzeba zmieniac bo tamte zywe podobno dostaja w d... jak inne padaja i moga tez padnac lada chwila - tak mi mechanik powiedzial.
Opublikowano

I jak sie okazalo bledy z kompa nie zostaly wykasowane. Po kasacji odrazu wszystko jest ok :)

Teraz tylko jeszcze problem z olejem jest bo jak sie okazalo po wyjezdzie zaczelo go ubywac ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.