Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem swiezym posiadaczem bmw e46 320D, tak samo jak swiezym uczestnikiem tej strony,forum.Wybaczcie bo moze ten temat byl juz tu moze wałkowany.Otoz od niedawna jestem posiadaczem bmw e46 320D.Rok 1999 przebieg niby 170000.Zauwazylem ze autko pobiera olej....przebiera czasami jakos dziwnie na wolnych obrotach....,co gorsze jadac wczoraj wieczorem i wyprzedzajac jakiees auto gdy wcislem mu troszke mocniej gazu(nie na maxa) obroty same polecialy mi do konca pola obrotow i mi zgasl....Niemoglem go z powrotem odpalic...Kolega pomogl mi odpalic przez kable...i jak go odpalilem strasznie dziwnie chodzil...malo co mial mocy...ledwo ledwo do domu sie dotoczylem...Pomozcie panowie i poradzcie co zrobic i co to moze byc...Boje sie ze naprawa moze byc bardzo kosztowna.Tak jak mowilem niemialem nigdy bmw i niemam jakiegos szerokiego pojecia o tych silnikach... :cry: .Z gory wielkie Dzieki!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko diagnoza komputerowa może dać Ci odpowiedź co się dzieje.

Przy dobrych wiatrach będzie to usterka jakiegoś czujnika i może da się to naprawić małym kosztem .

Wydaje mi się jednak, że to coś poważniejszego typu pompa lub turbo.

Opublikowano
Bylem go teraz odpalic...odpalil ale jakos dziwnie chodzi...brak mocy...dziwnie go slychac... :( jutro auto jedzie pod komputer...oby to nie bylo nic powaznego...
Opublikowano
przedewszystkim z tym kompem to sie nie zgodzę moja awaria limuzynki zakończyła się wymianą pompy wtryskowej a komp nic nie wykazał a autko nie można było zapalić i jak to wytłumaczyć :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
co gorsze jadac wczoraj wieczorem i wyprzedzajac jakiees auto gdy wcislem mu troszke mocniej gazu(nie na maxa) obroty same polecialy mi do konca pola obrotow i mi zgasl

 

opis wygląda na sprzęgło. Jak kupowałeś nie mogłeś go sprawdzić u zaufanego mechanika :duh: Mechanik i komputer na początek powiedz co wydedukują...

 

Powodzenia

Opublikowano

Jeżeli przy wyprzedzaniu wcisnąłeś gaz i obroty tobie skoczyły do końca skali to albo trafiłeś na b.śliską nawierzchnię albo masz sprzęgło do wymiany. W tych warunkach może być różnie. Każdy dorzuca od siebie bo po podanych objawach, nikt nie poda wiążącej wypowiedzi na temat usterki. Podjedź do mechanika który ma komputer niech zobaczy błędy jeśli takie są, i niech wypowie się na temat twoich doświadczeń.

Nie martw się na zapas, tylko trzeba auto dobrze zdiagnozować.

Po wizycie opisz co wynalazł.

 

 

PS zatytułuj poprawnie wątek Np. E46 320d [hasłowo objawy]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem czekają cie duże koszty,

Wysokie obroty podczas przyśpieszania świadczą o ślizgającym się sprzęgle, co ciekawe mogło to dobić psującą się już turbinę (pisałeś że auto pobiera olej) jest to przeważnie awaria uszczelnień turbawki.

Jeśli turbo to masz wytłumaczenie czemu auto jest słabe.

Niestety jeśli mam rację to koszty będą ogromne.

Sprzęgło + turbo = 4000 4500zł

Sprzęgło + regenerowane turbo = 2500zł

Ludzie kupują samochody jak bułki w sklepie a później się dzieją cuda, niestety brak dobrej diagnozy przy kupnie = wysokie koszty później, ludzie nie sprzedają dobrych samochodów tanio. Za dobre trzeba zapłacić.

Pozdrawiam
Opublikowano
To mnie dobiles...heh :( dlugo nie pojezdzilem tym autem a juz takie problemy...;/ teraz tylko szukac jakiegos dobrego mechanika ktory bd wiedzial o co chodzi i znal sie na rzeczy...bo duzo jest takich co duzo mowia a nic na ten temat niewiedza...;/ boje sie jutrzejszej diagnozy...jak bd cos wiedzial to napisze jutro....czuje ze pieniadze ktore mialy isc w zmiany wygladu pojda na naprawy;/ pozdrawiam
Opublikowano
Kolego jak dla mnie to padło ci turbo. Koszt okolo 1800 zł z dobrą regeneracja, czyszczeniem całego dlolotu, wymianą odmy itp. Możesz ściagnąć wąż od turbo i zobaczyć jak wygląda wirnik. Powinny być śladowe ilości oleju, a nie strumień.
Opublikowano
A więc odprowadzilem auto do mechanika....Dzwonil wczoraj do mnie i mowi ze zdjal pokrywe i na 1 cylindrze znajduje sie olej czy cos takiego....dzisiaj znowu dzwonil i mowi ze bd patrzal dalej, ale cos zaczal gadac zeby wyslac turbine do Olesnicy zeby ja sprawdzili... :evil: panowie doradzcie...mechanik moze sprawdzic turbo??? bo mowi ze sam niewie co to moze byc narazie :mad2: niewiem czy mechanik do kitu czy co... :(
Opublikowano

Jeśli ma wymontowane turbo to może sprawdzić czy jest duży luz, czy jest zaolejona itd.

Gdzieś mi się obilo o oczy na jakimś forum, że w Oleśnicy jest firma od turbin nie warta uwagi.

Opublikowano
Jeśli jest olej w cylindrze to może skrzywił się korbowód tłoka; bo z twojego opisu awarii wynika ,że auto dostało samozapłonu(z powodu nieszczelności turbiny olej silnikowy przedostaje się przez IC do kolektora ssącego i jest spalany zamiast ON) a że poszła duża ilość oleju to tłoki go nie sprężyły i silnik zgasł.Ostatnio właśnie taki przypadek miał mój kolega w Saabie 2,2 TiD .
Opublikowano
Znowu dzwonil mechanik....mowi ze najprawdopodobniej wina Turbo...bo mowi ze widac ze bylo zmieniane...mowi ze jakies gowniane podkladki i srobki...zastanawiam sie teraz czy ci ludzie z komisu nie wyciagli dobrej a wstawili jakas gowniana....Samochod kupiony w Gnieznie....;/
Opublikowano
Bylem niedawno w zakladzie gdzie regeneruja turbiny...ze swoja turbinka obejrzeli wymacali i ich zdaniem to nie wina turbo i turbo jest w eleganckim stanie....odwiozlem ja mechanikowi mechanik juz sam niewie co to moze byc ;/ ludzie pomozcie... :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.