Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie. Mam problem ze ściąganiem auta w prawo. Problem występuje od kilku miesięcy. Oczywiście byłem na szarpakach (nie licząc, że coś wyjdzie) ale dla ciężarówek i wyszło, że miałem wywalone tuleje pływające w górnym przednim wahaczu. Nowe rozpadły się po 3kkm. W końcu zmieniłem je na MeleHD i pojechałem na geometrię. Tam wzięli mi auto na podnośnik i sprawdzili zawias. Stwierdzili, że do wymiany są końcówki z drążkami kierowniczymi a z tyłu tuleje pływające. Wymieniłem wszystko + tuleje w sankach. Byłem święcie przekonany, że to problem rozwiąże. Pojechałem na geometrię, wszystko ładnie ustawili a ściąganie jak było tak jest dalej. Myślę jeszcze o zapieczonym zacisku ale heble są dobre i równo biorą przy hamowaniu. Macie jakieś pomysły co może powodować ściąganie?

 

Poniżej zamieszczam zdjęcie wydruku z geometrii. Wszystko wydaje się być w normie.

 

http://img716.imageshack.us/img716/2032/dsc03055.th.jpg

Opublikowano
koła zmieniałem. teraz mam zimówki 15 alu ale problem zaczal sie juz na 17 stopniowo. po czasie zorientowalem sie, ze cos jest nie tak. nie stalo sie to nagle.
Opublikowano

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy mi się nie podoba. 6st to trochę dużo...

Możliwe, że tu jest problem ściagania.

 

Auto miało jakąś przeszłość wypadkową?

Opublikowano

Czy ja wiem czy dużo? To jest M-Technik. Nie wiem jak w seryjnym ale raczej będzie to samo. Norma przewiduje od 6.11 do 7.11 więc prawie w normie się mieści. :) Dzień później robiłem geometrię w brata 530D i u niego wszystko wyszło tak samo oprócz kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy który wynosi 5.30. Tylko, że on ma cięższe auto. Generalnie u mnie geometria wyszła lepiej a mimo to u mnie ściąga a u brata śmiga elegancko. Auto miało delikatnego dzwona ale od 2 lat śmigało ok.

 

Geometria 530D M-Technik

 

http://img33.imageshack.us/img33/8355/dsc03054u.th.jpg

Opublikowano

Faktycznie. U mnie tez jest jakoś 6st. Mój błąd, sorry.

Ale jak patrzę, to ta także ma pochylenie lewego koła większe niż prawego.

Wartości niemal identyczne. Uf. a już się bałem, widocznie M-techniki tak mają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym jeszcze z pomoca kolegi zmierzył odległość osi kół z lewej i prawej strony. Tu nie ma tego pomiaru a to bardzo istotne.

Wiem , że pomiar nie będzie dokładny ale można się postarać i porównać stronę prawą z lewą. Odległośc musi być bardzo podobna. A ta odległość potrafi się zmienić jak się lekko przestawi cały wózek i wtedy pomimo , że zbieżność i kąty są w normie to i tak któreś koła skręcają.

 

< nie wspominam o oponach i ciśnieniu w nich bo zakładam , że te szczegóły były dopilnowane przed pomiarem.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Pamietam jak szukalem auta dla siebie, to pewną 523i już zmierzyłem w ten sposob przed samym kupnem.

Wyszło ponad 1cm różnicy. A niby miał tylko draśnięty błotnik...

 

Brakuje w tych pomiarach Osi geometrycznej jazdy i przesunięcia przednich kół.

Opublikowano

Moim zdaniem powinieneś zrobić sobie jeszcze test amortyzatorów, może sprawność któregoś z nich jest już poza granicami tolerancji a wcale nie muszą to być przednie. Druga sprawa: kąty pochylenia przednich kół mają za bardzo dużą rozbieżność. Wartości ich powinny być bardziej zbliżone między lewą a prawą stroną.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeśli chodzi o amortyzatory to są nowe z przodu i tyłu. Wysokość auta do błotnika mierzyli przy geometrii i różnica była 2-3mm. W brata 3.0D największa różnica była coś ok 7mm a mimo to wszystko jest ok. W sobotę byłem na przeglądzie i amory też mi dobrze wyszły, sprawdzając ręcznie na podnośniku też trzymały więc ten punkt odpada. Podstawowe rzeczy takie jak ciśnienie w oponach dopilnowałem ;). Przypomniałem sobie, że w marcu wrąbałem się w całkiem sporą dziurę w jezdni, która była zalana wodą. Myślałem, że szyba pękła i coś w zawiasie się urwało ale po oględzinach wszystko było ok. Tylko oryginalna 17 calowa felga przednia prawa została skrzywiona dość poważnie (osiowo i na boki). Może teraz to wychodzi? Tylko w jakim elemencie? Jak tylko coś zaczyna stukać to od razu wymieniam. Zastanawiam się, czy może łożysko dostało luzu? Na szarpakach nic nie wychodzi ale z tym od razu się liczyłem. Kiedyś mierzyłem odległość kół i było w normie ale dla pewności pomierzę jeszcze raz. Jedyne nie zmienione elementy to łożysko, wahacz dolny i górny ale one nie wykazują zużycia. Tylko tuleje gumowo-metalowe zmieniłem w górnym wahaczu. Reszta nowa. Skończyły mi się pomysły. Chciałem sprzedać autko ale jak tego nie zrobię to nie będę ogłaszał. Wszystko ma grać jak w zegarku. :)
Opublikowano
Popatrz jeszcze raz na wahacze, może się delikatnie ugiął ja u siebie zauważyłem dopiero jak przystawiłem nowy, słyszałem tez że mcphersona można łatwo ugiąć przy wjeździe w większą dziurę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.