Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wczoraj odpaliłem auto na mrozie przy -17st. i wentylator chłodnicy pracował. Czy to normalne, że przy takiej niskiej temperaturze i dodatkowo zimnym silniku wentylator pracuje, zamiast dopiero jak silnik się nagrzeje ? Czy wiskoza na pewno jest dobra ?
Opublikowano

Wentylator zawsze będzie pracował przy włączonym silniku (nawet przy minusowych temp). Wiskoza odpowiada za prędkość pracy wiatraka ale nie posiada funkcji kompletnego "rozsprzęglenia".

To czy jest w pełni sprawna bedziesz miał możliwość sprawdzenia dopiero przy dodatnich temperaturach - dopóki auto sie nie przegrzewa a wskazówka temp stoi idealnie w pionie możesz zapomnieć o istnieniu wiskozy :cool2:

Opublikowano
U mnie po odpaleniu samochodu czy to latem czy zima wentylator zawsze pracuje i to na wysokich obrotach. Dzisiaj przy minusowych temperaturach przytrzymałem ręką wentylator tak aby się w ogóle nie kręcił i powiem szczerze że w moim przypadku wiem że jest własnie wiskoza uszkodzona ponieważ nie załączał mi się długi obieg chłodzenia i w kabinie także leciało delikatnie ciepłe powietrze. Po zatrzymaniu tego własnie wentylatora załączył sie długi obieg chłodzenia a w kabinie leci gorące powietrze. Uszkodzona wiskoza w moim przypadku powoduje to iż wychładza non stop płyn na krótkim obiegu i powoduje słabsze ogrzewanie w kabinie.
Opublikowano

matikolo niby jak wisko ma Ci wychładzać mały obieg skoro on biegnie z drugiej strony a za jego wychłodzenie odpowiada nagrzewnica i dmuchawa-wentylator wnętrza.

Skoro po zatrzymaniu wiatraka wewnątrz robi się cieplej to radzę w pierwszej kolejności wymienić termostat

Opublikowano
A czy ktoś móglby mi napisać jak zachowuje sie nowe prosto ze sklepu visko ? Kupiłem i przed załozeniem trzymalem nakretke to satwioało troche oporu czy to jest dobry objaw? Czy wentylator moze sie krecic po zalozeniu nowego visco i zaraz po odpaleniu?
Opublikowano
nowa sprawna wiskoza przez pierwsze kilkadziesiat kilometrow powiem tak u mnie tak chodzila gdzies przez 300 - 400 km chodzi jak by byla zablokowana do mometu rozchodzenia sie potem na zimnym motorze jest zalaczona ale tak przez okolo 1 min potem kreci sie z biegu z tarcia palcem mozna zaczymac. pozdrawiam
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.