Skocz do zawartości

320d - kupiłem, zawiedziony, sprzedać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem to auto bo chciałem zobaczyć jak to jest z BMW.... no i... Mam od paru miesięcy problem że auto nie ciągnie równo tylko troche sinusoidalnie, czyszczone wszystkie filtry itd,zrobiłem co mogłem, nawet wydech mi robili. Auto jak na 136km nie jest torpedą niestety, no ale waga wiadomo. Smutno mi się wczoraj zrobiło, jak mnie koleś Octavią kombi TDi odszedł spod świateł tak że za chwile widziałem tylko zarys jego tyłu... :/ a u mnie ciągnie tak ospale troche.... :( Mam wrażenie jakby miała 90 koni, to już Vectrą 1.6 były wrażenia 2 razy lepsze...

na kompie pokazuje że podaje zaduzo paliwa chyba na wtryski, możliwe że sie też kończą :/

Widze że wiele os ma problem z tym silnikiem....

 

Chciałem zapytać czy radzicie mi ją sprzedać ?:( - fakt mówili - bmw i diesel to poraszka.... - no chyba że nowe z salonu.

Generalnie napęd na tył to bajka, i zakochałem się w tej marce mimo wszystko... ale jako student (fundusze) już niemam siły ciągle z nią jeździć po serwisach.... BMW - tak ale nowe, lub z pewnego źródła.

 

prosiłbym o jakieś opinie...

poraszka :arrow: porażka

Opublikowano

Widzisz ja kupilem tez '3' e46 też z roku 1999 i jezdze ponad półtorej roku, nie mam zadnych zarzutów w zasadzie do auta, najdroższa rzecz jaką wymieniłem to termostat za 200zł. Tyle ze silnik benzynowy mam.

Jesli Vectra 1.6 dawała Ci wrazenia 2 razy lepsze, to na pewno cos z Twoim silnikiem jest nie tak. Fabrycznie 320d 136 koni ma 9,9 sek do setki. Na pewno Vectra miała kolo 12 sek do setki.

 

Duzo osob ma diesle BMW i jest zadowolonych bardzo. Kolega z pracy kupil 320d z 2003 roku, z opłatami wyszło mu ok. 48 tys zł ale jest bardzo zadowolony. Kupił w komisie w Niemczech.

 

Co ja mogę Ci radzić? Jesli lubisz BMW a denerwuje Cie Twoja 320d, to ją sprzedaj. I kup benzyniaka, nawet starszy model np. 320i czy 323i e36. Za 15 tys zl kupisz piękny zadbany egzemplarz. Zadna Octavia ani Vectra na swiatłach Ci nie podskoczy, jesli to dla Ciebie wazne.

 

Jesli ekonomia jest ważna to kup 318i też daje przyjemnosc z jazdy, mozesz zakupic model e36 albo i e46. Te silniki raczej sie nie psują tak jak 320d.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

przyczyna twojego zamulenia moze być błaha tylko trzeba wszystko sprawdzić!!!

skup się na podstawowych zaworach EGR moze przepływomierz !! trzeba wszystko sprawdzić a jak juz dojdziesz do ładu to te 136 Koników miło cie zaskoczą :D

Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano (edytowane)

Rozumiem Cie w pelni.

 

Swoją kupiłem 2 lata temu. zrobilem jakies 70kkm. Na początku bylo wszystko pieknie. Do momentu jak padlo mi turbo na autobanie, potem sie zaczelo. Wydatki do tej pory to :

 

regeneracja turbinki wraz z montazem 2000

wymiana kompletu sprzegla 2500

remont silnika (pekniety wal korbowy !) 8500

 

Do tego jakies 2000 za drobnice w postaci termostatow, filtrow odmy, tarcz i klockow.

 

Poprzednio mialem Kadetta kupilem go za 2000 jezdzilem przez 3 lata i wladowalem w sumie jakies 3000, po czym sprzedalem go za 400.

 

Teraz z perspektywy czasu serio mam mieszane uczucia.

 

Ojciec ma e36 TDSa i nie ma zadnych problemow, brat ma e39 TDSa i tak samo, poprzednio mial e36 2l benz zero problemow. Widac chyba ze ino ja mam takiego pecha, albo poprostu ten silnik jest tak awaryjny :/

 

Z tego co widze najwiecej problemow z tymi silnikami to brak mocy, wszystko bylo by pieknie gdyby nie ceny czesci. Trzeba sprawdzic to i owo, najwiecej problemow jest z diagnoza, Moze to przeplywka, moze pompa wtryskow, moze czujnik doladowania itd. Samo szukanie problemu juz wymaga konkretnych wkladow finansowych i czasu.

Edytowane przez endru
Opublikowano
u mnie z koleji nic się nie dzieje, 170tys km nabite, jedynie poduszki pod silnikiem i zawieszenie z przodu robiłem w ub. roku, a tak przez te wszystkie lata jedynie inspekcje ..
Opublikowano

- fakt mówili - bmw i diesel to poraszka....

 

 

Takie są sprowadzanki, mają setki tysięcy nabite.

Cięzko kupic nawet dobrą krajówke.

Moja chodzi jak Tissot- o diesla trzeba dbać i nie byle kto moze przy niej grzebac.

Grono ex mechaników niby zmienia foltr powietrza klientom a nawet nie wie gdzie on jest.

Spoktałem się nawet z taką kajmanją jak przekrecenie czystej czesci filtra przez małą dziurkę pod pokrywę

tak by wygładało ze zmieniony,

Rece opadają, jak ma jezdzic?

Bez gazu nie ma JAZZU....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałem zapytać czy radzicie mi ją sprzedać ?:( - fakt mówili - bmw i diesel to poraszka.... -

prosiłbym o jakieś opinie...

 

Masz chyba auto bez turbiny, skoro po Vectrze 1.6 masz niedosyt mocy :)

Ja w 318d 115KM nie narzekam mimo, że poprzednio miałem 320i 150KM w tej samej budzie.

Znajdź dobrego mechanika i jesli auto nie jest zarżnięte to poczujesz jak lata 136konna 320d.

Opublikowano
generalnie powiem tak - autko piękne, śliczne, ale ten silnik to trochę poraszka... a bardziej osprzęt silnika :(
Opublikowano
To ja cie kolego rozumiem. Moj ma nadal 14 sek do 100. Jedzie sie ok ale chyba diesel i bmw nie ida w parze. (zart: Gaz do kuchenki, ropa do ciagnika, benyzna do samochodu). Juz mialem taki moment ze tez o sprzedazy myslem ale za duzo juz narobilem i chyba sie wstrzymam jak mnie naprawde zdenerwuje. Ostatnio sie okazalo ze te samochody maja zmienna geometrie turbo i moze tu lezy problem, bo lopatki sie gdzies blokuja. Diagnoza jest straszna tego samochodu ale trzeba miec cel w zyciu :)
Opublikowano

Ja kolego zrobiłem sam dokładnie to samo, poza wymianą czujnika ciśnienia doładowania... niewiem gdzie on jest i co to.... aa no i nie czyściłem turbiny bo sam jej rozbierał nie będę...

 

No ja też po zakupie swojej od razu trafiłem na forum z problemem BRAKU MOCY... no i zauważylem, że większość postów tego typu są od nowych użytkowników, którzy dopiero co nabyli wymarzone E46. Po kolei sukcesywnie rozwiązywałem problemy, ale po ostatniej naprawie (dziurawy cooler) jest RaKiEtA!!! Moje naprawy od początku:

- wycinka katów.

- wymiana wszystkich filtrów i oleju.

- wymiana filtra odmy.

- wymiana wężyków przelewowych wtryskiwaczy.

- wymiana zaworu turbiny (zupełnie niepotrzebna!).

- czyszczenie calego dolotu: dzwon ssący, rękaw dolotu, grodź filtru pow, rury dolotu do sprężarki, rurki dolotu odmy, ryry Intercooler'a, Intercooler, zawór EGR, kolektor ssący, czujnik ciśnienia doładowania.

- czyszczenie membranki filtrującej zaworków turbo i EGR.

- wymiana wszystkich wężyków podciśnienia.

- czyszczenie turbiny.

- zaspawanie dwóch nieszczelności Intercooler'a.

- dolałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy, no widać i czuć różnicę :)

...jeszcze została mi do przeczyszczenia recyrkulacja spalin, ale to jak będzie cieplej.

Wszystkie naprawy wykonuję sam (oprócz spawania), więc odchodzi mi "kasacja" w warsztatach, tylko tyle co części i czas :twisted: No teraz jest SUPER! FENOMENALNIE! REWELACYJNIE! i oby było tak dalej! Na pewno bym się nie pozbył tego autka :D :mrgreen:

Opublikowano
no ja też już sam niewiem.... a co do tej formuły do diesla STP .... są jakieś opinie? zaryzykować tym? Czy może być po wtryskach...
Opublikowano

wielkie dzięki ! :) Ten zaworek czyściłem w kolektorze, pamiętam go, ale niewiedziałem do czego on :)

 

Co do turbiny to chyba sam się boję tego rozbierać mimo takiej instrukcji, nietrudno skończyć biedę...

Opublikowano

byłem w różnych stacjach, na jednej jakiś błąd był "czasu nagrzewania " czegoś tam - niewiedzieli co to jest- niedało się usunąć.

 

Przedwczoraj byłem na stacji BOSHa i mnie facet na chwile tylko na szybko gratis podpoił "szacun dla gościa!" ( ale i tak muszę jechać jak będzie ciepło na test za 200zł z komputerem na pokładzie) Ponoć - chyba chodziło o wtryski podaje jakichś jednostek "ponad 6 a powinno być max 3.5" niewiem o co chodziło

Opublikowano
TO ciekawe czym robił skana ze korekcje na wtryskach mu pokazalo.
Opublikowano
w sumie niewiem nieznam się, podpioł tylko pod maską jakiś bezprzewodowy moduł, potem na komputerze zaznaczył pare testów, i pogazował na maxa trochę. Pamiętam temp silnika 78St. tylko jeszcze :)
Opublikowano

ponawiam pytanie odnośnie dodatków stp:

 

chciałbym przeczyścić wtryskiwacze, bo domyślam się, że to one mogą być przyczyną lekko "leniwego" silnika:)

 

co lać i w jakiej kolejności, czy najpierw:

 

STP do czyszczenia wtryskiwaczy:

 

http://www.allegro.pl/item892631912_formula_do_czyszczenia_wtryskiwaczy_diesla_stp.html

 

a później dodatek, tylko który? zwykły czy w formie "antyżelowej"?

 

http://www.allegro.pl/item888059953_lodz_stp_formula_do_diesla_z_antyzelem.html

 

czy może ten:

 

http://www.allegro.pl/item884769418_stp_formula_do_diesla_250_ml.html

 

?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.