Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wynika to z charakterystyki silnika diesla..........

 

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: a ja chcialem zakladac post o "turbo" i czekac az ktos "lapotologicznie" wszystko wytlumaczy, dzieki....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
turbo nie ładuje 2,5 bara

ta wartość to ciśnienie doładowania + ciśnienie atmosferyczne ( ~ 1 bar )

czyli rzeczywiste ciśnienie doładowania to 1,5 bara

 

też mi to nie pasowało. CIśnienie w serii jest ok 1-1,2 bara, wiec te wartości powyzej 2 mi mocno nie pasowały. Ale wyjaśniłeś

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wynika to z charakterystyki silnika diesla, poprostu później już nie ma sensu , a do tego pamiętaj że korbowody w dieslu są bardzo długie i przez to zwiększa się moment bezwładności co mogło by doprowadzić do awarii, więc ECU nie pozwala już dalej się kręcić silnikowi i obcina wszytsko , łącznie z ciśnieniem.

 

Ciekawostka, w motocyklach typu szlifierka korbowody mają po 4cm długości - dzięki temu silnik można kręcić nawet do 16000obr. W dieslu chodzi o duże sprężanie i o siłę jaka działa na tłok a nie o obroty.

 

diesel od około 4,5 tys/obr na min będzie miał problem z samozapłonem i przede wszystkim dlatego nie ma silników diesla które kręcą się wyżej jak 4,5 tys/min

Opublikowano

są, stare 1.9 TDi oznaczenie silnika 1Z :D

lub jeszcze starsze 1.6 TD oznaczenie SB -> ponad 5 tys spokojnie sie wkreca :D

Audi B2 4.2 V8 yeahh

BMW e91 2.0d

Opublikowano

diesel od około 4,5 tys/obr na min będzie miał problem z samozapłonem i przede wszystkim dlatego nie ma silników diesla które kręcą się wyżej jak 4,5 tys/min

 

diesle startujące w 24godzinnym wyścigu kręcą się prawie do 6k obr/min . Co nie zmienia faktu, że masz rację. Gnojówka ma wówczas już problem z samozapłonem..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

diesel od około 4,5 tys/obr na min będzie miał problem z samozapłonem i przede wszystkim dlatego nie ma silników diesla które kręcą się wyżej jak 4,5 tys/min

 

diesle startujące w 24godzinnym wyścigu kręcą się prawie do 6k obr/min . Co nie zmienia faktu, że masz rację. Gnojówka ma wówczas już problem z samozapłonem..

 

ciekawe tylko jak bardzo tamto paliwo podobne jest do naszego co uszkadza wtryski turbo i inne elementy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kręcić się kręci. tylko pewnie proces spalania jest już przy tych prędkościach obrotowych nieekonomiczny przy zakładanych i możliwych do utrzymania w produkcji parametrach jakościowych ON.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

myślę że gnojówka wybuchała by i przy większych obrotach natomiast długie korbowody rozwaliły by silnk, w dieslu chodzi o moment a nie o moc, ciągnik siodłowy ma czerwone pole od 2500obr a moment max od 800 i wynosi on po 1000nm - dzięki pojemności i długim skokom jest to do uyskania,

Widzieliście kiedyś silnik diesla na statku, w tych starych korbowody miały po 5m długości

Pozdrawiam
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Nie przesadzajcie ztymiobroami...

 

Mi już nie raz przy ostrym przyspieszaniuwskazowkaweszlana5tysOBRinicsieniestalopozamalymspadkiemmocymiedzye 4700-5000 obr

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

diesel od około 4,5 tys/obr na min będzie miał problem z samozapłonem i przede wszystkim dlatego nie ma silników diesla które kręcą się wyżej jak 4,5 tys/min

 

nie wiem jak to bylo dawniej ale w "1" odciecie mialem przy 4600 a w "3" przy 4700...wiec kreci sie na 100% a ze wyniki tego krecenia sa zadne to wiekszosc wie...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

O turbo dowiedzieliśmy się wiele, mnie natomiast interesuje jakość paliwa jakie tankujecie?

Wiele się słyszy że tu albo tam jest ono gorszej jakości, "chrzczone" itp, itd....

Może napiszecie gdzie tankujecie i które stacje (Orlen, BP, Statoil, Lotos, ...,) są godne naszej uwagi?

 

Jeszcze odnośnie dbania o diesla.

Kiedy byłem na szczepieniu w MT chłopaki zalecili mi ABSOLUTNIE nie lać "lepszego" diesla typu V-Power, Ultimate itd.

Dlaczego - bo do nich dodają ponoć zwykłych "ulepszaczy" które każdy z nas może nabyć na pierwszej lepszej stacji paliw.

Powodują one jak mi powiedziano spadek mocy naszych autek które sterowane są przez komputer.

Chodzi o to że przy tych "bogatszych" dieslach w silniku podczas spalania mieszanki następuje wyższa temperatura.

Komputer kiedy ją odczyta automatycznie ogranicza moc auta przez co nie dopuszcza do przegrzania silnika.

Chodzi o moment kiedy chcemy uzyskać max moc i mocniej kręcimy nasze dieselki.

Nie wiem ja ma się to przy normalnej jeździe, ale podejrzewam że ogólnie nie jest potrzebne nam "uszlachetnione" paliwo.

Jeśli się mylę poprawcie mnie - piszę to co usłyszałem od fachowców z MT.

Samochód ponoć przy niższych obrotach jest żwawszy za to kiedy chcemy z niego wydusić to co najlepsze komputer to udaremnia.

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Owszem jest taka teoria. Wielu jednak tankuje "lepsze" paliwo typu premium licząc na to, że jest mniejsza szansa trafienia na jakiś syf. Ja osobiście tankuję premium zimą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.