Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie :D

 

W tym watku chcialbym abysmy podzieli sie wiedza na temat jak nalezy dbac o silnik disla aby uniknac kosztownych napraw (turbo,wtryski itp...) jak powszechnie wiadomo nasze klekoty sa bardziej narazone niz benzynki :cry2:

Co wlasciwie nalezy robic/wymieniac/sprawdzac/jak jezdzic lub nie jezdzic oraz w jakim przedziale km aby uniknac wizyt w warsztatach lub zmniejszyc ich prawdopodobienstwo? :D

 

Za wszystkie konstruktywne wypowiedzi z gory dziekuje :D

 

Pozdrawiam

 

[MOD EDIT]Poprawiłem tytuł bo raził w oczy :-)

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Pozwolę sobię zacytować przykazania każdego Dieslowca :

 

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.

Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.

2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.

Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.

4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.

Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.

6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m

7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.

8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.

Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.

9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".

10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

THX dziqsek fajne to opisane... :norty: ale nadal mam pare watpliwosci i nurtujacych mnie pytan mianowicie :

 

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.

Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.

10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

 

Wczesniej mialem e46 i bez zadnego problemu widzialem jak silnik z zimnego sie nagrzewa i kiedy osiaga odpowiednia temperature natomiast w obecnym e90 nie widac temperatury silnika :duh: no chyba ze ja nie wiem czegos?

Skad mam wiedziec kiedy silnik osiagnie odpowiednia temperature aby moc przycisnac i uruchomic turbo :mrgreen: ?

Jesli chodzi o 10 przykazenie to domyslam sie ze comp mnie poinformuje o tym czy sie myle?

 

4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

 

Jaki olej polecacie oraz co ile km powinno sie go wymieniac zakladajac ze auto ma 117kkm przejechane?Czy jest jakas regula ze jesli auto ma wiekszy przebieg to czesciej sie powinno wymieniac olej?Jesli tak to od jakiego przebiegu i co ile?

 

6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m

7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.

 

W jaki sposob mozna zadbac o wtryski oraz te przewody?Mozna je sprawdzic samemu czy serwis jesli tak to co ile km?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

dla mnie

Pozwolę sobię zacytować przykazania każdego Dieslowca :

.......

 

napisal wszystko, uzuplenilbym jedynie daty/terminy: olej + wszystkie filtry maks.co 15 tys. km a nie jak "ksiazka" sugeruje olej co 30tys. a filtr powietrza chyba co 50tys. (prawdopodbnie dlatego, ze trudno do niego sie dostac :wink: bo innego wytlumaczenia nie mam...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Dzieki AO :)

Skad wiecie ze silnik w waszym aucie osiagnal odpowiednia temperature np kiedy stal cala noc na dworzu w niskiej temperaturze...?

Opublikowano
ukryte menu może pokazac temperature cieczy chłodzacej. Wycuągasz temperature na wyświetlacz i jedziesz na test. Obserwujesz jaki dystans zrobiłes i jak sie nagrzewa. Odnosnie ukrytego menu było już troche poszukaj.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Wywołanie ukrytego menu w OBD komputera w desce rozdzielczej.

 

1. Przekręć klucz w pozycję 1 l

2. Wciśnij reset (dziennego licznika kilometrów) na 15 sekund

3. Pojawia się menu z opcjami od 01 do 21

Pozycje 1,2 odblokowane, reszta zablokowana.

Nawigacja po menu:

W pozycji 01 przytrzymaj reset na 5 sekund wchodzimy do menu punktu 01.

Fotki:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Struktura menu ( może się nieco różnić w zależności od modelu, roku i wersji):

01.00 FGNSTR BXXXXX [numer VIN] proszę dodać do siebie wszystkie liczby i zapamiętać sumę – przyda się później

01.01 K-ZHAL W/T 76870 /75920

01.02 BMWTNR 000006947357

01.03 COD DIA 0005h 06E0h

01.04 KI HSTLDATUM 12.11.2003 (data produkcji)

01.05 HW AEI 0209h 0017h

01.06 SW 04.07.40

01.07 KODIERDATEN 06.02.12.04

01.08 CAN 00 11 150

 

Przyciśnij reset by cofnąć się do menu (tego od 01 do 21).

 

Przyciskaj reset w interwałach 1 sekundowych aż dojdziesz do:

 

02 TEST (widowiskowy test wszystkich kontrolek i wyświetlacza deski rozdzielczej, a także obrotomierza i prędkościomierza [ można zobaczyć zamknięcie licznika siedząc w garażu :-)])

 

Aby odblokować (funkcje odblokowujecie na własna odpowiedzialność, gdyż niektóre funkcje mogą uszkodzić twoje auto) inne punkty menu postępuj zgodnie z poniższym tekstem:

przejdź do menu 19 - LOCK

odczekaj chwilę

Wpisz klikając w reset sumę liczb VIN-u – patrz powyżej ( jeśli nie będzie działać to spróbujcie inną sumę - liczbę. Możliwości jest tylko od 00 do 45)

Jak pojawi się napis UNLOCKED wciśnij na 5 sekund reset by powrócić do głównego menu. Teraz wszystkie funkcje( punkty ) będą działać – są odblokowane.

03 TEST

SI-L: 0610 ( zużyta ilość paliwa w litrach od ostatniej wizyty w serwisie)

SI-TAGE: 0000 (ilość dni od ostatniego kasowania)

 

04 TEST (x – liczba)

VBR: xx.x L/100KM (zużycie paliwa w litrach/100 km)

VBR: x.x L/HR (zużycie paliwa w litrach/ godzinę)

 

05 TEST

RW-VBR: xx.x L/100KM (średnie zużycie)

RW: xxx KM (zasięg)

 

06 TEST

TNK: 7.5/31.0/38.5L (aktualny poziom paliwa: lewy, prawy, razem)

TNKANZ: 39.4L PHASE1 (średnia ilość paliwa w zbiorniku)

 

07 TEST

KTMP: xxx°C (temperatura silnika)

N: xxxxx U/MIN (obroty silnika)

ATMP: +xx.0°C (temperatura otoczenia)

 

08 TEST

V: xxx KM/H (bieżąca prędkość)

 

09 TEST

VB: xx.x V (napięcie akumulatora)

 

10 TEST

LAND: 02 US (państwo sprzedaży)

 

11 TEST

EINHEIT 1: F7

EINHEIT 2: FA

EINHEIT 3: 4A

 

12 TEST

VANK: xxx.x KM/H (średnia prędkość)

ANK: --:-- (czas przyjazdu)

 

13 TEST

GONG? (test systemu audio auta – podobnie jak TEST 02 – wizualny, 13 TEST akustyczny. Testowane są min. dźwięki: niskiej temperatury zewn. i inne

 

14 TEST (testy błędów diagnostyki, ale niestety nie rozszyfrowałem całości)

DIAG: 1 C7 81 000

DIAG: 2 00 00 000

DIAG: 3 00 00 000

DIAG: 4 00 00 000

DIAG: 5 00 00 000

 

15 TEST

PORT A00: xxxxxxxx

PORT A01: 00000111

PORT A02: xx0x0001

PORT A03: 00000011

PORT A04: 000x0101

PORT A05: 001B1111

PORT A06: 00110101

PORT B00: xxxxxxxx

PORT B01: 00100010

PORT B02: xx0x0110

PORT B03: x0111001

PORT B04: 000x1111

PORT B05: 11100111

PORT B06: 00000000

Binarna postać kodów mikroprocesora

 

16 TEST

OELTEMP: -48°C (to nie jest temperatura oleju, ani innego płynu, k™óry wytrzymałby taką temperaturę)

 

17 TEST

RCC-EMPF.: ----MIN

 

18 TEST

(Nie odpowiadaj na kasowanie tego testu!)

 

19 TEST

LOCK: OFF (wciśnij reset by zablokować funkcje)

 

20 TEST

KVBR: 1000 (ten punkt służy do regulacji zużycia paliwa podawanego przez komputer)

Jak to zrobić: Skasuj licznik dzienny i zatankuj do pełna. Po zużyciu paliwa oblicz średnie spalanie. Po miesiącu lub dwóch takich obliczeń dokonaj obliczeń o jaki procent różni się wskazanie śr. zużycia podawanego prze OBD z tym co wychodzi z obliczeń.

Przykład:, jeśli OBD wskazuje o 12% mniejsze zużycie niż w rzeczywistości to należy wpisać liczbę 1120 w tym teście, analogicznie jak OBD wskazuje o 12 % większe zużycie to należy wpisać liczbę 880.

Numeracja w tym teście idzie od 1250 do 750.

Prawdopodobnie nie będziecie musieli niczego zmieniać, ale jeśli różnica wynosi ponad te zakresy to prawdopodobnie coś jest nie tak

 

21 TEST

RESET? (nie próbójcie tego kasować !!! może dojść do skasowania OBD a wtedy to klapa na całej linii)

 

 

Nie daję 100% pewności, że powyższe menu będzie działało w każdym aucie i nie biore odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z nieumiejętnych zmian w menu OBD.

Mam nadzieję, że mój poradnik komuś się przyda.

W razie jakichś sugestii i pytań proszę pisać na pw.

 

Nie jestem pewny czy chce tam wchodzic aby przypadkiem czegos nie namieszac :roll:

Swoja droga to wedlug mnie bmw kompletnie tego nie przemyslalo lub chce naciagnac swoich klientow na dodatkowe koszty :mad2: :duh:

Czy ktos z was robil ta probe i moglby sie podzielic efektami?

Przy jakich obrotach turbo sie wlacza?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Przy jakich obrotach turbo sie wlacza?

 

Pozdrawiam

 

w silniku o pojemnosci ~2.0, turbo zaczyna prace od ~1700 obrotow, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
bzdura! turbo kręci sie praktyczine już od samego początku, przy tej predkosci obrotowej to inektóre silniki mają już max momentu wiec turbo dziala już bardzo mocno jeśli a nhie zaczyna dopiero dmuchać.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
bzdura! turbo kręci sie praktyczine już od samego początku, przy tej predkosci obrotowej to inektóre silniki mają już max momentu wiec turbo dziala już bardzo mocno jeśli a nhie zaczyna dopiero dmuchać.

 

Kolego jak nie szanujesz mojej wiedzy to szanuj podstawy mechaniki/fizyki, poczytaj troche o zasadzie budowy/pracy turbosprezarki oraz o zasadzie budowy/pracy kompresora... napisalem o pracy turbo w moim silniku i po chipie...jak poprosisz/zaplacisz na hamownii to dostaniesz oprocz tradycyjnego wykresu mocy i momentu dodatkowy wykres doladowania/pracy turbosprezarki...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
ale z tymi uszlachetniaczami do paliwa to bym się wstrzymał..............moim zdaniem wystarczy tankować na firmowych stacjach tam te paliwa są już dostosowane do warunków zimowych i zawieraja w/w uszlachetniacze a po za tym BMW w instrukcji obsługi nie poleca dolewania jakich kolwiek"usprawniaczy"
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
21 TEST

RESET? (nie próbójcie tego kasować !!! może dojść do skasowania OBD a wtedy to klapa na całej linii)

 

To akurat nie jest prawdą, kasowałem to kilkakrotnie, ustawienia przechodzą wtedy na fabryczne (np. współczynniki do zużycia paliwa o których mowa otrzymują wartości początkowe).

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano

 

Kolego jak nie szanujesz mojej wiedzy to szanuj podstawy mechaniki/fizyki, poczytaj troche o zasadzie budowy/pracy turbosprezarki oraz o zasadzie budowy/pracy kompresora... napisalem o pracy turbo w moim silniku i po chipie...jak poprosisz/zaplacisz na hamownii to dostaniesz oprocz tradycyjnego wykresu mocy i momentu dodatkowy wykres doladowania/pracy turbosprezarki...pozdr.

 

Czyli u Ciebie do 1700 obr na min turbosprężarka nie obraca sie a ciśnienie na wyjściu = cisnieniu atmosferycznemu? Pokaz wykres pracy turbospreżarki a posypie głowe popiolem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Czyli u Ciebie do 1700 obr na min turbosprężarka nie obraca sie a ciśnienie na wyjściu = cisnieniu atmosferycznemu?

 

Witaj, cytujac Ciebie z wczesniejszego postu "bzdura", turbosprezarka naprawde nie jest "magicznym" wynalazkiem bazuje na mechanice i fizyce :cool2: ponownie zachecam do poczytania na ten temat :cool2:

 

Pokaz wykres pracy turbospreżarki a posypie głowe popiolem.

 

nie mam co pokazywac, zwiekszenie cisnienia o ~0,2Bara nie wywoluje u mnie checi "pokazywania", przed chipem mialem max ~2,5Bara obecnie mam max ~2,8Bara ...do ~1700 obrotow cisnienie jest na poziomie 0,2Bara wiec sprezarka pracuje (musi pracowac bo jest stala czescia ukladu) ale efekt jej pracy jest "zerowy" dopiero od ~1700 obrotow cisnienie idzie "mocno" w gore dlatego napisalem, ze spreazrka startuje od ~1700... pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
stąd rozbieżność. piszesz, ze startuje czyli realnie zaczyna działać, jednak nie oznacza to, ze poniżej 1700 obr nic sie nie dzieje.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
AO a mozesz napisac do jakich obrotow turbina laduje max cisnienie, albo od jakich wartosci zaczyna spadac wydajnosc?

 

Witaj, nie umiem :duh: (ale tez nie mam skanu, tylko wydruk na kartce :wink: ) wkleic wykresu... czytajac "po chipie" wyglada to tak:

1) do 1700 - cisnienie prawie nie wystepuje ~0,2 Bara,

2) od 1700 do 2200 - skok na/do ~2,5 Bara,

3) od 2200 do 2700 - ~2,8 Bara,

4) od 2700 do 3500 - ~ 2,5 Bara,

5) od 3500 do konca ~4700 - ~ 2,4 Bara.

 

Linia doladowania nie jest prosta i na calym przedziale predkosci obrotwej przypomina z "lekka parabole"...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Jakieś strasznie duże te wartości są. Nie wiem, nie widziałem na przykładzie tego silnika ale aż nie chce mi się wierzyć, że turbo wali aż prawie 3bary! ale może może
Opublikowano
Jakieś strasznie duże te wartości są. Nie wiem, nie widziałem na przykładzie tego silnika ale aż nie chce mi się wierzyć, że turbo wali aż prawie 3bary! ale może może

 

...tez na poczatku bylem zdziwiony, tym bardziej, ze benzynowym subaru forester 2.5xt mialem cisnienie seryjne niecale ~1Bara, zapytalem "mechanikow" od chipu i pokazali mi baze, z tego co pamietam jezeli chodzi o BMW obecnej serii "3": 320d~140KM~2,5Bara, 320d177KM~177KM~2,6Bara ale juz benyzna 335~306KM~tylko 0,6 Bara...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
ale z tymi uszlachetniaczami do paliwa to bym się wstrzymał..............moim zdaniem wystarczy tankować na firmowych stacjach tam te paliwa są już dostosowane do warunków zimowych i zawieraja w/w uszlachetniacze a po za tym BMW w instrukcji obsługi nie poleca dolewania jakich kolwiek"usprawniaczy"

 

czyli na których dokładnie ? :)

ostatnio przeglądałem ostatni raport z badania paliw na stacjach, przejrzałem te z wawy, żadnej reguły nie było, połowa nie spełniała norm ON (jak wielce odbiegała już nie było napisane - po prostu nie spełniała).

Były tam wszelkiej maści stacje, statoile, orleny itp.

a to ten dokument: http://www.forumsamochodowe.pl/dodatki/pdf/Kontrola_stacji_paliw_do_18_grudnia_2009_r..pdf

 

chociaż teraz na niego patrzę i chyba te (-) (minus) oznacza nieprzebadaną próbkę, a nie próbkę która nie spełniała standardów

Opublikowano

turbo nie ładuje 2,5 bara

ta wartość to ciśnienie doładowania + ciśnienie atmosferyczne ( ~ 1 bar )

czyli rzeczywiste ciśnienie doładowania to 1,5 bara

Audi B2 4.2 V8 yeahh

BMW e91 2.0d

Opublikowano
turbo nie ładuje 2,5 bara

ta wartość to ciśnienie doładowania + ciśnienie atmosferyczne ( ~ 1 bar )

czyli rzeczywiste ciśnienie doładowania to 1,5 bara

 

czlowiek cale zycie sie uczy :) , dzieki za info tez na zdrowy rozum nie moglem uwierzyc ze takie male urzadzenie moze tak nadmuchac :) ... juz nie bede wiecej zasmiecal, temat byl o "dieslu" a ja pisze o "swoim wykresie", dzieki zaintersowanym za wymiane opinii...pozdr.

 

co do sprawdzonych/firmowych uszlachetniaczy to ja jestem jak najbardziej za tym aby stosowac, teraz sa to dodatki do paliwa, w przyszlosci bedzie to paliwo "premium" a w jeszcze dalszej przyszlosci zwykle paliwo...tak samo jak z wyposazeniem aut...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajnie się to czyta,

Turbo działa od razu po uruchomieniu silnika, gazy wylotowe napędzają wirnik który się kręci,

Mylicie rosze kwestję pracy i wydajności, zimnego diesla nie wolno wkręcać więcej niż na 2000obr ale to każdy wie.

Praca turbiny w Waszych autkach (moim też) polega na zmiennej geometrji łopatek -chodzi o ukierunkowanie gazów wylotowych na łopatki wirnika części gorącej.

Turbina która kręci się zawsze po uruchomieniu auta nie jest obciążona ponieważ komputer większość spalin puszcza w wydech i nie nacierają tak na turbo,

Dywagacja od kiedy pompuje turina to nic innego jak by powiedzieć od jakiego momentu ECU ustawia łopatki na maxymalne nacieranie na wirnik. Jest to skoplikowany ale wydajny proces.

Przyśpieszając delikatnie nie obciążacie turbiny i zimny diesel się nie psuje, ale w momencie kiedy naciśniecie głęboko gaz , komputer auta wie o tym że chcecie przyśpieszyć i ustawia zmienną geometrię w taki sposób aby gazy wylotowe pod jak największym kątem nacierały na łopatki turbiny , ta rozkręca się szybko i ma dużo siły aby pompować.

To że mówi się źe turbina pompuje od 1700obr to nic innego jak jej maxymalna wydajność właśnie przy tych obrotach - ale pod jednym warunkiem , gaz musi być dość mocno wciśnięty

Pod komputerem w parametrach widać dokładnie jak turbina po wciśnięciu na maxa gazu na 3 biegu zwiększ ciśnienie w kolektorze, i o dziwo przeważnie to ciśnienie jest maxymalne właśnie od 1700obr aż do 4000obr

Co ciekawe to ciśnienie jest cały czas takie samo właśnie dzięki zmiennej geometrii , kiedy silnik ma małe obroty dużo gazów idzie na turbawkę żeby szybko napompowała kiedy silnik ma wysokie obroty natarcie zostaje zmniejszone i turbina pompuje tak samo jak na niższych obrotach.

 

Tyle że u Was jest to sterowanie elektrycznym silniczkiem.

 

Pozdrawiam
Opublikowano

Hunter fajnie to opisales :)

Ale mozesz wyjasnic jedna rzecz, dlaczego jest zmniejszone ladowanie turbo po przekroczeniu 4000? Czy to jest kwestia tego, ze wtryski powyzej pewnej wartosci nie daja rady, i nie przyniosloby to efektow powyzej 4000?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wynika to z charakterystyki silnika diesla, poprostu później już nie ma sensu , a do tego pamiętaj że korbowody w dieslu są bardzo długie i przez to zwiększa się moment bezwładności co mogło by doprowadzić do awarii, więc ECU nie pozwala już dalej się kręcić silnikowi i obcina wszytsko , łącznie z ciśnieniem.

 

Ciekawostka, w motocyklach typu szlifierka korbowody mają po 4cm długości - dzięki temu silnik można kręcić nawet do 16000obr. W dieslu chodzi o duże sprężanie i o siłę jaka działa na tłok a nie o obroty.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.