Skocz do zawartości

320d Gruszka Turbiny demontaż jak ?


djpits

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam problem z bmw e46 320d 136KM, auto ma takie powiedzmy turbodziury na 3,4 i 5 biegu przy gazie w podłodze,Ponoć może to być wina (jedna z wielu) pękniętej sprężyny w tej gruszce przy turbinie.

 

Jak to rozebrać? da sięto samemu ew. naprawić? Czy lepiej samemu się za to niebrać ? Jakieś foty? Demontował ktoś?

 

Dodam że wszystkie inne rzeczy są wyczyszczone, wymienione itd. -poza przepływką, ale to na końcu wymienię jeśli jużto nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dobrze rozumuje? : Zdjąć cały ten plastikowo gumowy łącznik co idzie od filtra powietrza do turbiny, odpalić auto (mieć nadzieję że turbina nie wessa żadnej śrubki itp :P ) przygazować i patrzeć czy ta linka co wchodzi do gruszki porusza się płynnie bez zacięć tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem krótki filmik jak to u mnie działa- prosiłbym o opinię czy to działa prawidłowo czynie. z góry dzięki za sugestie i pomoc. Nawiasem widać że już ktoś grzebał przy tej gruszce bo są ślady na śrubce ;/

 

LINK --> 2 posty niżej (poprawiony)

Edytowane przez djpits
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać kolego niemasz kodeków żadnych, bo avi otwiera nawet winamp ;)

 

Co do wężyków, tak jak napisałem w 1 poście, wszystko co można było, poza przepływką, wymieniłem, łącznie z wszystkimi właśnie wężykami, bez większego rezultatu. Nawet miejscami zamieniłem zaworki i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zaworki po kupnie auta obydwa były padnięte ! więc czasami zamiana odpada.... :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

koledzy własnie byłem sprawdzić i u Mnie nic sie nie rusza ciegno :(( ale podciśnienie mam nie szczelne moze to być skutkiem tego że nie chodzi wogole ciegno?? pomożcie :((

 

Ciegno od turbiny przepraszam za temat ale nowy tu jestem muszę sie wdrążyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj, a czy przypadkiem nie zsuwa Ci się rękaw dolotowy z dzwonu ssącego?? ja tak miałem i też pojawiały się niedoładowania.

Ciekawy objaw. Można tego wcale nie montować i będzie ok, tylko troche głośniej :D Chyba, że zsuwał się i zatykał dolot, ale to straszny zbieg okoliczności. No cóż i tak bywa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ponoć może to być wina (jedna z wielu) pękniętej sprężyny w tej gruszce przy turbinie.

Na 99% to nie jest żadna sprężyna ani gruszka, daruj sobie zbędną robotę.

Zrób diagnostykę auta w czasie jazdy, a konkretnie przepływomierz i doładowanie i dostaniesz odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podepnę się pod temat.

Sprawa wygląda tak że po odpaleniu samochodu cięgno w gruszce w ogóle się nie chowa i podczas przy gazówki żadnej reakcji cięgna. Czy to może być przyczyną braku odpowiedniej mocy samochodu? Czy to objaw "padniętej" gruszki czy zapieczonych łopatek ? pod komputerem wyskoczył mi błąd : "charge air-pressure control 65"

Proszę o pomoc, gdyż czyściłem już EGR i i dwa elektrozawory, jeden od turbiny, drugi od ERG i dalej brak mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić vacumpompe? Wężyki też zmieniłem i jest tak że jak ściągnę przewód z elektrozaworu który idzie do gruszki to jest zasysane powietrze, tylko ciekawe czy nie za niskie jest to Ciśnienie bo nie zasysa cięgna gruszki. bo jak strzykawką zasysam przez przewód to cięgno się chowa, może jest zła vacumpompa i nie daje odpowiedniego podciśnienia, a może po prostu jest padnięty elektrozawór sterujący turbinką bo tak bym tłumaczył ten błąd. sam już nie wiem, może zacząć teraz od zmiany elektrozworku i zobaczyć czy wróci moc i gruszka zacznie poprawnie pracować. A gdyby były zapieczone łopatki turbiny to dało by się ruszyć to cięgno ręcznie, czy stawiało by opór?

CO do czujnika w kolektorze to też czyściłem i bez zmian, tylko zaczął czasami falować silnik i w okolicach 2tys obrotów czuć taki przeskok jakby przez chwile się spalinami zamulił. mi się wydaję ze to mogą być padnięte te elektrozaworki, a jest jakiś sposób żeby je sprawdzić?

Przy okazji zapytam, czy jak spalą sie 2 świece żarowe lub nie będą odpowiednio dogrzane to istnieje możliwość nie odpalenia samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli heble są w porządku to pompka vacum jest sprawna. Twoim problemem jest zaworek N75 sterowania turbiny. Wymień na nowy i po kłopocie.

czy jak spalą sie 2 świece żarowe lub nie będą odpowiednio dogrzane to istnieje możliwość nie odpalenia samochodu?

nie w tych temperaturach...w zimę rozruch będzie trudniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
wymieniłem świece( w tym jedna urwałem :/ ) 3 były spalone, problem z odpalaniem tkwił w zapowietrzającym się układzie paliwowym, dokładnie przy filtrze paliwa. kolejnym etapem będzie wymiana elektrozaworu N75 , czy to jest ten co steruje turbinką? i czy te dwa elektrozawory ( od erg i turbo są takie same jeśli chodzi o parametry i funkcje?)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.