Skocz do zawartości

BMW X5 3.0D Wibracje ukladu kierowniczego na biegu jalowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Potrzebuje porady w sprawie nastepujacej usterki: na biegu jalowym pojawiaja sie wibracje kolumny kierownicy i karoserii, ktore calkowicie zanikaja przy wyzszych obrotach. Drgania sa wieksze po rozgrzaniu silnika. Czasami silnik pracuje nierownomiernie na biegu jalowym, szczegolnie po rozgrzaniu. Obroty biegu jalowego wynosza ok. 700obr/min. Usterka diagnozowana w dwoch niezaleznych serwisach bez rozwiazania problemu, choc okreslono wibracje jako zbyt duze, nawet jak na diesla. Czy ktos ma pomysl, jak pozbyc sie takiej usterki?
Opublikowano
Witam. Potrzebuje porady w sprawie nastepujacej usterki: na biegu jalowym pojawiaja sie wibracje kolumny kierownicy i karoserii, ktore calkowicie zanikaja przy wyzszych obrotach. Drgania sa wieksze po rozgrzaniu silnika. Czasami silnik pracuje nierownomiernie na biegu jalowym, szczegolnie po rozgrzaniu. Obroty biegu jalowego wynosza ok. 700obr/min. Usterka diagnozowana w dwoch niezaleznych serwisach bez rozwiazania problemu, choc okreslono wibracje jako zbyt duze, nawet jak na diesla. Czy ktos ma pomysl, jak pozbyc sie takiej usterki?

 

Dlugo nikt nie odpowiada na wyzej postawione pytanie.

Mam w takim razie inne pytanie do uzytkownikow X5 3.0D: czy ktos zauwaza u siebie podobne objawy?

Opublikowano
Witam. Potrzebuje porady w sprawie nastepujacej usterki: na biegu jalowym pojawiaja sie wibracje kolumny kierownicy i karoserii, ktore calkowicie zanikaja przy wyzszych obrotach. Drgania sa wieksze po rozgrzaniu silnika. Czasami silnik pracuje nierownomiernie na biegu jalowym, szczegolnie po rozgrzaniu. Obroty biegu jalowego wynosza ok. 700obr/min. Usterka diagnozowana w dwoch niezaleznych serwisach bez rozwiazania problemu, choc okreslono wibracje jako zbyt duze, nawet jak na diesla. Czy ktos ma pomysl, jak pozbyc sie takiej usterki?

 

Dlugo nikt nie odpowiada na wyzej postawione pytanie.

Mam w takim razie inne pytanie do uzytkownikow X5 3.0D: czy ktos zauwaza u siebie podobne objawy?

 

U mnie nic takiego się nie występuje, auto mam z '04 przebieg 126kkm.

Opublikowano
Witam. Potrzebuje porady w sprawie nastepujacej usterki: na biegu jalowym pojawiaja sie wibracje kolumny kierownicy i karoserii, ktore calkowicie zanikaja przy wyzszych obrotach. Drgania sa wieksze po rozgrzaniu silnika. Czasami silnik pracuje nierownomiernie na biegu jalowym, szczegolnie po rozgrzaniu. Obroty biegu jalowego wynosza ok. 700obr/min. Usterka diagnozowana w dwoch niezaleznych serwisach bez rozwiazania problemu, choc okreslono wibracje jako zbyt duze, nawet jak na diesla. Czy ktos ma pomysl, jak pozbyc sie takiej usterki?

 

jeśli jest to automat , sprawdzic trzeba konwenter skrzyni, podobny objaw wibracji kolumny kierownaczej daje uszkodzona lewa poduszka silnika lub jej układ powietrzny do którego jest ona podłączona, jest to taki cieniutki węzyk gumowy który podłaczony jest od spodu poduszki . Układ ten łaczy dwie poduszki silnika ze soba i zawór powietrzny który steruje cisnieniem w tym układzie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A jak zacznie wibrować to zatrzymaj się i dotknij alufelg przednich. U mnie są bardzo gorące i to chyba układ hamulcowy. Możliwe że serwis nie może wykryć usterki bo to tylko podczas jazdy da się zauważyć.
Opublikowano
sprawdz koło pasowe wału korbowego inaczej tłumik drgań , ostatnio wymieniałem taki tłumik w X5 3,0d, wibracjie przenosły sie na bude. Koło wału było do wymniany guma popekła a auto ma dopiero 160 tys/km.
Opublikowano
sprawdz koło pasowe wału korbowego inaczej tłumik drgań , ostatnio wymieniałem taki tłumik w X5 3,0d, wibracjie przenosły sie na bude. Koło wału było do wymniany guma popekła a auto ma dopiero 160 tys/km.

 

Wibracje pojawiaja sie jedynie podczas biegu jalowego podczas postoju, wiec udzial hamulcow wykluczam. Mechanik po sprawdzeniu objawow stawia na poduszki. Konwerter i kolo pasowe sa w porzadku. Po wymianie poduszek napisze, czy wibracje zniknely.

Dziekuje wszystkim za potychczasowa pomoc.

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Potrzebuje porady w sprawie nastepujacej usterki: na biegu jalowym pojawiaja sie wibracje kolumny kierownicy i karoserii, ktore calkowicie zanikaja przy wyzszych obrotach. Drgania sa wieksze po rozgrzaniu silnika. Czasami silnik pracuje nierownomiernie na biegu jalowym, szczegolnie po rozgrzaniu. Obroty biegu jalowego wynosza ok. 700obr/min. Usterka diagnozowana w dwoch niezaleznych serwisach bez rozwiazania problemu, choc okreslono wibracje jako zbyt duze, nawet jak na diesla. Czy ktos ma pomysl, jak pozbyc sie takiej usterki?

 

Wymieniłem dwie lewe poduszki silnika, jak zaproponował rowniez mechanik. Jest poprawa, jednak niewielkie drgania nadal występują.

Koszt nowych poduszek okolo 600PLN, wymiana 300PLN w warsztacie BMW Adam Serwis w Gdansku Osowa. Czas naprawy 4h.

Pozostaje jeszcze konwerter w skrzyni biegów, ale moim zdaniem jest mało prawdopodobne, ze to on jest przyczyną drgań w samochodzie z przebiegiem niewiele ponad 100000km. Nie bede wiec tego na razie ruszal, bo poziom drgan jest teraz do zaakceptowania.

Wężyk i zawór sprzęgające poduszki według mechanika są sprawne.

Jeszcze raz dziekuje za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.