Skocz do zawartości

320d nie odpala po 15 dniach postoju...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj niestety moje 320d (150KM) nie odpaliło...auto stało około 15 dni nie jeżdżone w nieogrzewanym garażu - a wiadomo mrozy ostatnio spore... :|

 

Sprawa wygląda tak: silnik kręci, słychać pompę paliwa (i tłoczone paliwo) ale nie zapala... :mad2:

aha, w baku było około 11L paliwa podczas postoju...(zamarzło?)

 

Co może być przyczyną :?:

Opublikowano

Przyczyn może być wiele i mogą one nie mieć żadnego powiązania z panującą pogodą po prostu zbieg okoliczności. Ja bym radził wykluczyć powód awarii jaką jest pogoda czyli wstaw auto gdzieś do ogrzewanego garażu i zobaczysz. Może akurat zaoszczędzisz sobie czasu i pracy oraz pieniędzy jeżeli pojedziesz do mechanika.

Akurat mamy weekend to nigdzie nic nie załatwisz także ja bym tak zrobił i zobaczył a jak dalej nic to wtedy bym szukał. Pozdro!

Opublikowano

Póki co myślę żeby dolać ze 20L paliwa do baku oraz zmienić filtr paliwa...

 

Żeby dopełnić obrazu sytuacji dodam że po około 4 próbach odpalenia (po około 5 obrotów) padł akumulator...czy może być przyczyną że "nie za mocny" akumulator nie rozbuja silnika? - kręcić kręcił, ale bez przesadnej "werwy"... :?

Opublikowano
Podladuj akumulator,kup na stacji taki specjalny plyn ktory zapopiega zamarzaniu paliwa, wlej to do baku. wczesniej wlej rope do karnistra i postaw ja np kolo kaloryfera zeby sie troche podgrzala potem wlej ja do baku.Jeszcze pytanie czy fitr paliwa masz od strony podwozia czy od silnika? jesli od podwozia tak jak ja mam moze poprostu czasteczki wody zamarly w nim i trzeba bedzie go wymienic :wink:
Opublikowano

Filtr paliwa jest pod podłogą, na wysokości siedzenia kierowcy.

 

Kilka chwil po próbie odpalenia silnika słychach było z okolic filtra paliwa "chlupotanie" - podejrzewam że paliwo - czy takie objawy mogą wskazywać na zamarznięte paliwo/zatkany filtr?

 

P.S. Czy można bez obaw ładować akumulator poprzez klemy pod maską? (oczywiście kluczyk nie będzie w stacyjce)

Akumulator jest w bagażniku i nie wiem czy trzeba koniecznie go wyciągać?

Opublikowano
Filtr paliwa jest pod podłogą, na wysokości siedzenia kierowcy.

 

Kilka chwil po próbie odpalenia silnika słychach było z okolic filtra paliwa "chlupotanie" - podejrzewam że paliwo - czy takie objawy mogą wskazywać na zamarznięte paliwo/zatkany filtr?

 

P.S. Czy można bez obaw ładować akumulator poprzez klemy pod maską? (oczywiście kluczyk nie będzie w stacyjce)

Akumulator jest w bagażniku i nie wiem czy trzeba koniecznie go wyciągać?

 

 

Ja ładuję tylko przez klemy pod maską i 0 problemów. Możesz tak śmiało ładować, tylko nie zaleca się zimnego aku ładować zbyt dużym prądem (tak ostatnio słyszałem).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Nie jest konieczne jego wyciaganie, ja mialem taka sama sytuacje w e46, wystarczyla suszarka do wlosow, podgrzej delikatnie nia filtr tak ok 5-10min i powinien odpalic, przy niskich temperaturach wytraca sie parafina z oleju napedowego i zapycha filtr. powodzenia.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano
ja to przerobilem w poprzednim diezelku, pewnie filtr paliwa ci zawalilo stearyna czy co to tam jest, i jak sie zimno zrobilo to drobinki wody tam zamarzly i echo, tylko rada, bo ja grzalem tak jak kolega pisal wyzej, ale potem wyjechalem bo odpalil, postawilem pod uczelnia a ze byl mroz to zgadnij co...znowu nie palil, musialem wymienic bo przez to ze byl zawalony to latwo sie zapychal jak przymarzlo troche
Opublikowano
To jest oczywiste, jak masz slabe paliwo, wytraci si eparafinka, przygrzejesz ok, postawisz i znow to samo;/ trzeba przygrzac i na dobra stacje, czy tam dolac jakiegos preparatu (podobno takie sa) i wtedy stawiac bez obaw.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano

Filtr paliwa jutro wymienię na pewno (Mann WK 521/2) - dobrze że mam kanał w garażu...A póki co ładuje akumulator - był rozładowany w połowie :wink:

Dodam że akumulator jest "od początku" auta :) - data produkcji 19 tydzień 2004 :wink: - chyba nie był jeszcze nigdy wyciągany, bo był cały w pajęczynach hehe

 

I oczywiście zaleję bak na 3/4 pojemności tym razem... :wink:

Opublikowano
Hehe, u mnie to samo w byłej, 99' i od nowości aku. Jak wymieniałem zeszłej zimy, pod aku odkryłem zasuszoną małą żabę :shock:
Opublikowano

Dalszy ciąg sprawy:

Trochę się przedłużyło - bo czekałem na zamówiony w necie filtr paliwa - w pięknym mieście Puławy za taki filtr zawołali mi 147zł :duh: śmiech na sali...

 

I tak - dostałem się do filtra, wiadomo łatwa sprawa - tyle że ten krótki odcinek wężyka paliwowego /ok. 5cm/ pomiędzy filtrem, a wstępną pompą paliwa jest sparciały...i widać że jak go ściągnę to się rozleci, dlatego odpuściłem i muszę skombinować kawałek wężyka...ehh, robota na 20min a tak się przedłuża - nie lubię takich sytuacji :duh:

 

Skąd mogę dostać taki wężyk paliwowy :?: - czy pozostaje tylko ASO? - dajcie znać bo muszę odpalić furę w końcu... :twisted: :twisted:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=16_0512&hg=16&fg=15 część numer 10

Opublikowano (edytowane)

Dobre wieści z piątku:

Dzisiaj mając więcej czasu powoli ściągnąłem ten krótki kawałek wężyka z filtra paliwa - okazało się że guma nie jest aż taka zła jak sądziłem poprzednio, tyle że była dość mocno zapieczona...także wężyk zostaje... :)

Nie wiem kiedy rzeczywiście był wymieniany filtr paliwa (ostatni serwis w ASO 28 tys.km temu), ale było sporo ciemnego syfu w ropie, która się wylała z filtra...skąd się biorą takie brudy w układzie paliwowym!?

Dodam że stary filtr paliwa (MANN) zupełnie nie ma przepływu - sprawdzałem to dmuchając z jednej strony...zamarznięta woda w filtrze??

 

Założyłem nowy filtr (MANN), odpowietrzyłem układ i auto odpaliło z dotyku, także jest OK :cool2:

 

 

 

 

Regularna zmiana filtrów to podstawa... :mrgreen:

Edytowane przez silbergrau
Opublikowano

no oczywiście że podstawa ! Nie tyle co woda zamarzła tylko z ropy wytrąca się parafina w niskich temperaturach i zatyka filtr! ja filtr zmieniam co 10-15 tyś!

A ludzie co nie zmieniają filtra później dziwią się że pompa wtryskowa pada.... :duh:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Kupiłem auto w listopadzie - także powoli wszystko wymieniam co tylko da się wymienić :mrgreen:

W sumie na dobre wyszło że mało było jeżdżone od - zakupu może ze 300km :mrgreen:

A na nowych materiałach eksploatacyjnych będzie można z czystym sumieniem śmigać...

Opublikowano

Podejrzewam że umiejscowienie filtra paliwa w najniższym punkcie układu paliwowego (pod podłogą) ma duży wpływ na gromadzenie się tam zanieczyszczeń...Filtr paliwa pod maską chyba nie łapie tylu śmieci, gdyż nie zostają one wtłoczone "do góry"

 

Dobrze rozumuję :?: :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.