Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam potrzebuje hak do mojej buni a niemam pojecia jaki kupic??

Czytalem tu na forum ze montazu potrzebuje modol do swiatel?? http://www.allegro.pl/item865230172_haki_nowe_bmw_5_e_39_e39_39_hak_jakosc_steinhof.html co myslicie na temat tego haka????

Jest wogole sens kupowac cos takiego??bedzie to wogole dzialac??niezgubie przyczepy :D uzywajac taki hak??prosze o wasze opinie moze ktos z was zakladal hak?jakie polecacie??

z gory dziekuje :wink:

Opublikowano

Jest wogole sens kupowac cos takiego??bedzie to wogole dzialac??niezgubie przyczepy :D uzywajac taki hak??prosze o wasze opinie moze ktos z was zakladal hak?

 

 

 

Czy jest sens? to tylko zależy od ciebie jak często będziesz wyjeżdżał za granice i jak często będziesz używał przyczepy, chodzi mi o zakręcanie i odkręcanie kuli u nas możesz jeździć w niektórych krajach jak nie targasz przyczepy to kule trzeba zdjąć, jak dobrze założysz to będzie działać i przyczepy na pewno nie zgubisz, znajomy u nich zamawiał do forda, problemów z montażem nie było obecnie jest zadowolony.

Opublikowano
nie czesto to tego niebede uzywal....a jak z elektryka???z tego co slyszalem sa problemy z kompem puzniej po podlaczeniu niby pokazuje spalone zarowki??
Opublikowano
Prawdopodobnie będziesz potrzebował moduł ale jak zadzwonisz do nich to ci wszystko powiedzą i wydaje mi się że jak sprzedają haki to moduły powinni mieć.
Opublikowano
Zgodnie z naszym kodeksem możesz ciągnąć jakieś 1500 kg, ale według mnie jak będziesz jechał spokojnie to te 15 km bez problemu przejedziesz.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zacznijmy od głównej sprawy do jakiego modelu BMW chcesz zamontować hak holowniczy.

Jesli jest to model E39 sedan to jest kilka pułapek.

Nie daj się skusić na to że np od Kombi założysz do sedana lub odwrotnie hak może założysz ale bez zderzaka.

Cięcie zderzaka kolejny spór i mity we wszystkich modelach e39 są cięte zderzaki lub podcinane a w hakach takich firm jak Westfalia Oris Bosal czy Brink można zastosować oryginalne klapki dotyczy to haków automatycznych.

Wiem że na rynku są oszołomy co oferują haki niby bez cięcia zderzaka no jeśli ktoś twierdzi że dolna krawędź nie jest zderzakiem ale czymś innym to w jego mniemaniu będzie hak bez cięcia. Są też takie produkty z bardzo wyprofilowanym wspornikiem do kuli i kosmicznym uciągiem przyznam się że taki hak nie spełnia podstawowych wymogów bezpieczeństwa. Po za tym jeśli hak będzie wykonany przez firmę X która produkuję pod dyktando klientów to wtenczas mamy do czynienia z bublem.

Aha jescze jedno wspornik haka nie może być niżej nić ucho do holowania lub tłumik bo inaczej hakiem będziecie zaliczać wszystkie spowalniacze i krawęzniki a nie jest to zbyt miłe.

Co do elektryki model e39 sedan jest podział 95-00 oraz 00-03r. i wszystkie modele od początku produkcji w zestawie elektrycznym dedykowanym mamy sterownik elektroniczny kiedyś to było na Simensie.

Są tacy że montują zwykłe kable i twierdzą że to chodzi no może jeśli masz jakąś ubogą wersję natomiast w modelach od 00-03 czegoś takiego już się nie podłączy.

Wiązka specyficzna łączona na oryginalnych konektorach kosztuję około 450 zł

 

Co do chłodnicy przez 14 lat nigdy nie słyszałem żeby w modelach BMW trzeba było zmieniać chłodnice itp takie zabiegi są ale w Mercedesach ale z XXI wieku czyli wszystkie nowe auta. E, ML itp

 

Co do producenta może nie powinienem tego mówić ale jest to średnia niższa półka jakoś hmmm różnie bywa.

Co do sprzedawcy na aledrogo to uważajcie na niego to są tylko podawacze co nie mają żadnego pojęcia o hakach szczują rabatami ale jak jest coś nie tak to są bardzo nie mili i spławiają .

Skąd wiem o tuż ostatnio jest wysyp przypadków a kupiłem tam hak + wiązka ale do systemu CAN wciskają zwykłe kable i mówią że będzie to działać sory ale jest to mało poważne zachowanie.

Mają kilkanaście negatywów które po namowie z kupującym usuwają

 

Pamiętajcie hak to nie bajka. Hak to jest bezpieczeństwo moje i jak i wasze.

Już miałem okazję widzieć przypadek jak przyczepka leci sama jest to widok mało przyjemny kierowca był po fakcie mega zestresowany a hak z najniższej półki to była tylko sztuka kawałek kulki i cienkościenna rurka.

 

Profesjonalny hak z homologacją EC do E39 waży prawie 20 kg

Opublikowano
:shock: Dziekuje właśnie takich info szukałem :wink: a mógłbyś coś mi polecić??bmw e39 525i 2001rok??zgory dziekuje..... :cool2:
Opublikowano
Jeśli klient zamawiał e-39 z hakiem w salonie (hak jako wersja wyposażenia) i było to w automacie, to dostawał chłodnice skrzyni.... Jednak jak koledzy piszecie, jak sie nie ciąga dużo.....
Opublikowano

Jaki hak ciebie interesuję ma to być prosta konstrukcja z kulą mocowaną na 2-śruby czy jakiś konkretny automat.

Jeśli chodzi o hak na 2-śruby to polecam master-hak cena około 340 zł konstrukcja solidna sposób montażu bez problemu podobni jest z auto-hakiem zakup haka firm np brink bosal jest tylko przepłacaniem kasy.

http://haki24.pl/index.php?k=find_ajax&p=500605

Co do automatów najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest hak firmy Westfalia ale ceny są mega wysokie i można zamontować hak bez widocznego cięcia zderzaka i bez stosowania klapki. Kolejną firmą którą można polecić to jest Brink lub Bosal ale z tą ostatnią firmą radził bym uważać mają bardzo delikatne mechanizmy.

http://haki24.pl/index.php?k=find_ajax&p=507036

Wiązka w tym roczniku masz do wyboru wiązka uniwersalna ze sterownikiem elektronicznym cena około 230 zł albo wiązka fabryczna cena +/- 400 zł jest t produkt zewnętrznej firmy.

Montaż haka do e39 jest bardzo prosty podstawą jest demontaż zderzaka i usunięcie amortyzatorów w zderzaku.

W części zderzaka trzeba trochę podciąć aluminiową belkę to samo dotyczy dolnej krawędźi zderzaka

Opublikowano

Oj przyznam się że jest to dośc duży jamnik :D

 

Jeśli chodzi o hak to możesz zakupić ten pierwszy w zupełności starczy uciąg ma około 2000 kg nacisk 85kg

 

co do wiązki to już musisz sam zadecydować uniwersalna czy dedykowana.

A jeszcze jedno jakie gniazdo ciebie interesuję 7 czy 13-pin

 

Gdzie kupić to wejdź na wcześniejszy link

 

Ile waży ta przyczepa 1200 czy 1600 kg

Opublikowano

Na mój gust to trochę mały samochód masz do ciągnięcia przyczepy

Podstawowa rzecz sprawdź dowód rejestracyjny i pozycję Q1 i znajdziesz odpowiedz ile możesz ciągnąć na haku.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie jestem na etapie montażu haka :) dostałem z demontażu (z e39)! Wygląda dość dziwnie, jednak jest solidny, ciężki i ma uniwersalny moduł na gniazdo 7 pinowe;-) poniżej zdjęcia, mam kilka pytań i mam nadzieję, że ktoś się orientuje co i jak.

 

1. Dostałem wszystko to co widać na zdjęciach, brak jakichkolwiek elementów potrzebnych do montażu zderzaka (widać otwór na zdjęciu gdzie siedzi jeszcze amortyzator zderzaka i w nim jest odpowiedni otwór)-niebieski kolor.

 

2. Rozumiem, że montaż wygląda tak:

demontuje amortyzatory zderzaka (całkowicie). następnie przykręcam wsporniki od wewnątrz w bagażniku (czerwone zaznaczenie i drugie zdjęcie), następnie przykręcam sam hak i wycinam zderzak? Czyli całość opiera się teoretycznie na "blachach" ?

 

http://img293.imageshack.us/img293/6710/snc00184h.jpg

http://img37.imageshack.us/img37/8369/snc00185g.jpg

http://img153.imageshack.us/img153/6483/snc00186b.jpg

http://img411.imageshack.us/img411/9550/snc00187.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/6987/snc00188.jpg

Opublikowano
Widocznie takie mocowanie powinno wystarczyć. Ja mam brinksa i jest trochę inaczej. Moduł będziesz zakładał?
Opublikowano

Dzięki za odp, a nie jest tak, że przykręcam mniejsze elementy w kształcie litery L wewnątrz pojazdu (zdjęcie 2), następnie przykładam hak do otworów po amortyzatorach i wszystko skręcam? ' -) bo pasuje to idealnie, szkoda, że nie widziałem jak ściągali ten hak, z tego co mi wiadomo dostałem wszystko co było poza zderzakiem...

 

edit: szybki jesteś :D tak moduł dostałem jakiś uniwersalny, mam nadzieję, że będzie śmigać ;-) jutro chcę się za to zabrać, jednak zanim zacznę wolę się upewnić! Za hak dałem 285 zł z przesyłką, sprzęt jest z Anglii firmy WITTER, w komplecie był moduł, więc na razie próbuję, w najgorszym wypadku ten oddam a poszukam oryginału... jak ktoś wcześniej pisał, hak to nie zabawka ;)

Opublikowano
Ja montowałem Westfalię wypinany na kluczyk i kupiłem z demontarzu za 350 plus przesyłka.Po wyjęciu amortyzatorów zderzaka hak montowany jest na trzech śrubach z każdej strony.Samo wycięcie miejsca na zaślepkę (oryginał 100 pln)jest proste,bo na zderzaku są linie cięcia.Nie chciałem kuli na śruby,bo wolę aby był schowany jak nie jest używany.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
No to nieźle, cena rewelacja, na allegro poniżej 1000 nie schodzą w tej chwili ;-) jutro przykręcę wszystko, następnie zajmę się zderzakiem, postaram się dopasować wszystko idealnie i połączę jakoś sam zderzak z belką haka ;-)
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Podlacze sie pod temat i nieco odswieze.

Chodzi mi glownie o podlaczenie elektryki. Kupilem uniwersalny modul http://cgi.ebay.co.uk/12N-Towbar-Electric-Relay-/170638518158. Ktoredy najlepiej wprowadzic kabel od gniazda do bagaznika oraz jak dalej polaczyc te kable z lampami? Chodzi mi o fizyczne polaczenie (uklad przewodow odpowiadajacych za konkretne swiatla znam).Dodam, ze moje bmw jest z 2001 roku.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Na zdjęciach powyżej masz piekną ilustracje jak zamontować,kable wprowadz ori otworem po stronie aku(na zdjęciu też jest).Jeżeli chodzi o samo podłączenie, ja proponuje nie w lampach a w poszczególnych kostkach(jeżeli znasz poszczególne)Jak znajde schemat(gdzieś miałem) to podepne do posta.POzdr

http://g7.hostuje.com.pl/file.php?id=b2182a4d6993cacae87c8ed290a5d4f8&mime=application/pdf&name=Manual_2_.pdf&sid=06fc35dad294738594ff10b977344235 po angielsku ale gra

http://g7.hostuje.com.pl/file.php?id=8137506e14599a401926282a73477365&mime=application/pdf&name=Manual.pdf&sid=ee499e85a80b0f8409ead566ea2872fc to też o montażu.

Edytowane przez dani3011
Opublikowano
Hah, widzialem to zdjecie ale tego wejscia nie zauwazylem. U siebie sam hak tez juz zalozylem, ale i wtedy podczas montazu nie widzialem tego otworu. Chyba jeszcze raz musze zrzucic zderzak. Dzieki za podpowiedz. Bede rowniez wdzieczny, jesli znajdziesz ten schemat dani3011.
Opublikowano

Jak wejdziesz w te linki to tylko wpisz widziane cyferki i kliknij pobierz,pobieże za free.Jeszcze gdzieś mam troche w PL ale mósze ruszyć głową.Linki masz w poprzednim moim poście.

 

Oryginalnie moduł przyczepki montowany jest po prawej stronie koła zapasowego. Ma jedno złącze 20pinowe.

 

Opis pinów:

1 - stop przyczepa 54A pin6 (czarny/biały)

2 - wsteczny przyczepa RSA pin8 (żółty/niebieski)

3 - przeciwmgielne przyczepa 55A pin2 (żółty/czerwony)

4 - lewe pozycyjne przyczepa 58AL pin7 (szary/czarny)

5 - prawy kierunkowskaz przyczepa 49AR pin4 (niebieski/żółty)

6 - prawe pozycyjne przyczepa 58AR pin5 (żółty/czerwony)

7 - lewy kierunkowskaz przyczepa 49AL pin1 (niebieski/czerwony)

8 - zasilanie, bezpiecznik F103 (czerwony)

9 - prawy stop (czarny/niebieski)

10 - tylny prawy kierunkowskaz (niebieski/brązowy)

11 - tylne lewe pozycyjne (szary/fioletowy)

12 - tylny lewy kierunkowskaz (niebieski/zielony)

13 - interfejs AHM/LM, moduł świateł (niebieski/brązowy/żółty)

14 - tylne prawe pozycyjne (szary/biały)

15 - masa (brązowy)

 

Do przyczepki idą:

- piny 1-7 z modułu oraz

- zasilanie, bezpiecznik F59 na przyczepa pin9 (czerwony/niebieski)

- masa na przyczepa pin13 (brązowy)

 

Piny 9,10,14 modułu podłączamy do tylnej prawej lampy

Piny 11,12 podłączamy do tylnej lewej lampy

Pin 13 podłączamy do modułu świateł (LCM), czarne złącze 54pinowe, pin34

 

Teraz trochę teorii.

Moduł przyczepki włącza i wyłącza lampy przyczepki oraz je monitoruje, czy nie są przepalone.

Informację o włączeniu kierunkowskazów, pozycyjnych i stopu otrzymuje z tylnych lamp auta.

Moduł przyczepki połączony jest (pinem13) z modułem świateł. Przewodem tym odbywa się cyfrowa transmisja. Połączenie to służy do:

- włączania lampy przeciwmgielnej przyczepki

- włączania lampy wstecznego przyczepki

- przesyłania info o spalonych żarówkach przyczepki

Próba komunikacji pomiędzy modułem przyczepki a modułem świateł odbywa się przy każdym przekręceniu kluczyków. Jeśli moduł świateł choć raz zobaczy moduł przyczepki a potem połaczenie to przerwiemy (np. odłączymy moduł przyczepki) to w pamięci modułu świateł zostanie zapisany błąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.