Skocz do zawartości

320 vanos silnik nie pracuje pomocy!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam od niedawna bmw e36 320. I mam z nia problem mianowicie silnik bardzo ciezko odpala,a jak juz uda sie go uruchomic strzela z rury wydechowej jak z armaty.Przy odpalaniu silnika blokuje sie jakby cos bylo nie tak z zaplonem :co robic?????
Opublikowano
miałem dokładnie taka sama sytuacje kiedys w golfie 3. Sprawdz czy wszystko jest dobrze z podawaniem paliwa. Przy odpalaniu niekrec go rozrusznikiem tylko właczaj i wyłaczaj zapłon i tak kilka razy
Opublikowano
jest jeszcze opcja ze może cos byc z iskra (czyli zapłon) sprubuj przeczyscic swiece albo wymienic na nowe zobacz tez przewody
Opublikowano
to strzelanie z rury to znak ze iskra jest podawana w złym momencie i niedochodzi do spalania w komorze spalania tylko gdzies w układzie wydechowym. sprubuj sprawdzic zapłon podejrzewam ze to jest główna przyczyna
Opublikowano
hehe to sie dobralismy bo ja jestem posiadaczem bmw od miesiąca i tez to moje pierwsze bmw tylko ze conieco wiem bo wczesniej miałem inne auta i mase problemów. Jutro zapytam sie jeszcze znajomego moze on cos pomoze i dam ci znac.
Opublikowano
Podjedź sobie do jakiegoś mechanika który podłączy Twojego sprzęta do dobrego kompa, sprawdzi czy cewki napewno są dobre, no chyba że jesteś do nich pewny w stu procentach, dalej wskazania czujników i lambdy, powie czy coś rejestruje i jakie błędy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik temperatury do sprawdzenia.Ten pod kolektorem ssącym(niebieski), opór przy 20C* około 2,2-2,7 K oma.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
komputer nie zawsze pokazuje wszystko jako błąd, np czujniki temperatury nie zawsze rejestruje ale parametr odczytuje, czasem zdarza się że czujnik jak jest walnięty podaje info o zaniżonej temp a sterownik daje zła dawke i auto zalewa i dziwne rzeczy się dzieją. Masz do sprawdzenia jeszcze czujnik poł wałka, wału korbowego, spalania stukowego i ewentualnie przepływka i lambda jeśli mówisz że cewki i świece złoto są. Powodzenia w walce z niesfornym BMW :)
Opublikowano

Witam tak sobie śledzę wasze dumania i przychylam się do wypowiedzi "pakulson" czujnik identyfikacji kolejności pacy cylindrów jest odpowiedzialny za odpowiedni czas wtrysku paliwa tak aby zgrać się z otwarciem zaworu dolotowego (odpowiedni kąt wtrysku paliwa)

Jest też odpowiedzialny za pracę cewek zapłonowych.

Mógł się uszkodzić i działa nie do końca poprawnie czego efektem może byś częste wypadanie zapłonów i dopalanie mieszanki w tłumiku.

Daj znać co się popsuło sam jestem bardzo ciekaw co nawaliło.

Powodzenia i wytrwałości :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wypnij ten czujnik i wtedy sprubój odpalić.Nie bardzo chce mi się wierzyć że to jego przyczyna bo u mnie na zimnym jest obojętne czy czujnik podłączony czy nie.Na gorącym owszem bardzo ciężko pali po wypięciu.

Za prace cewek odpowiada czujnik wału.I tu chyba tkwi przyczyna.Kolega nie napisał tylko czy jak już zapali to wchodzi na obroty czy odrazu gaśnie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
panowie nie ma w tym aucie czujnika ktorego jeszcze bym nie wymienil skusilem sie nawet na wymiane vanosa i dalej mi to nie dziala brakuje mi pomyslow chyba ze poprzedni majster pokopal cos w zaplonie bo tylko to mi juz przychodzi do glowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego nie napisałeś czy jak uda się go odpalić to wchodzi na obroty.Wykręć wszystkie świece i sprawdz dokładnie czy na wszystkich swięcach jest iskra,jakie są te świece mokre czy suche po kręceniu?To że czujnik wału jest nowy nie znaczy że działa zmierz rezystancje(w sprawnych łapkach podczas zakładania można ukręcić kabel przy wtyczce).Czy to stało się nagle.Możesz jeszcze podmienić biały przekaznik obok ECU-on zasila wszystko.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Zgodze się z kolegą który pisał bodajże o czujniku DME. Sprawa jest dość prosta, a mianowicie:

- jak poleci cewka to najczęściej jedna a reszta pracuje normalnie

- jak poleci czujnik wału to kapota i zimny trup i niema inaczej (można sprawdzić opór zwykłym miernikiem)

pozostaje przepływka, lambda którą wymienia się co 100 000km jest droga bo tytanowa jeśli to siemens, wtryskiwacze no i DME.(zakładamy że pompa paliwowa styczniki i bezpieczniki ECU sprawdzone, pompa też potrafi raz tak raz siak ciśnienie podawać). Ja stawiam na błędy wysyłane przez DME lub przeskoczenie łańcucha rozrządu-bardzo rzadka sprawa jeśli nikt nie dotykał to nie możliwa.

Jeśli te rzeczy są dobre, niema problemu z przewodami które je łączą, jest ciśnienie na cylindrach i żaden oszołom nie grzebał przy łańcuchu rozrządu to powinien chodzić, nawet jeśli któryś z czujników temperatury jest walnięty(wówczas nie idealnie). Polecam zaopatrzenie się w TIS sporo pomaga.

A najczęstsza przyczyna to brudne łapy polskich pseudo mechaników i elektromechaników i ich kompletna niewiedza. Naprawia taki wszystko i nic, włoży łapę coś urwie tam mu zmasuje tu zastęka i masz problemy gotowe. Potem posklecają i do żyda. Skór...... i zero odpowiedzialności przecież to na pewno BMW takie dziadostwo robi.

Pozdrawiam i jeśli się gdzieś mylę to proszę mnie poprawić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.