Skocz do zawartości

318D problem z układem wydechowym i odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Podczas jazdy tłumik a raczej układ wydechowy wali o podłogę strasznie. :mad2:

Moim zdaniem jest to usterka w miejscu - na samym środku samochodu tak jak przechodzi środkowy słupek.

Tam nic nie trzyma układu wydechowego. Czy tam powinien być jakiś łącznik gumowy tak jak jest

to na końcu układu wydechowego przy tłumiku?

Czy tam powinien być gumowy wieszak?

Ile może kosztować naprawa?

Ile kosztuje taki wieszak?

 

I druga sprawa -

Samochód po staniu na mrozie przez noc nie odpala.

Tzn. ciężko mu to idzie.

Powiedziano mi, że to świece albo sterownik.

Ile kosztują świece do BMW E46 318D M47N?

Czy można samemu je wymienić?

Akumulator jest nówka - 1 miesiąc, samochód kręci i rzęzi rano i po dłuższym czasie odpala.

Dlatego podejrzewam świece a nie sterownik.

Edytowane przez g@dzet
Opublikowano

cześć,

sprawdź przy tylnej gruszce jest wieszak z gumą, sprawdź stan tej gumy.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2001/october/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/

z tego co piszesz to wali Tobie w element o numerze 4, sprawdź też czy jest dobrze zamontowany element 13. Jeżeli coś jest nie tak z tylnym wieszakiem fortuny na to nie wydasz.

 

Jeżeli chodzi o świece to ja brałem komplet beru i zapłaciłem 196 zł. Świece możesz wymienić sam ale musisz zdjąć kolektor wydechowy trochę rozkręcania.

Napisz jeszcze jak kręci ten rozrusznik żwawo czy ledwo obraca.

 

Pozdro

 

PS. Nazwij dokładnie temat np. E46 318D i problem hasłowo

Opublikowano

link otworzysz klikając lewym przyciskiem i wybierając otwórz w nowej karcie albo masz pełny poniżej.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2001/october/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/

a tutaj masz zawieszenie końcowe:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2001/october/browse/exhaust_system/rear_silencer/

pozycja 6 i 3

 

 

Jeżeli chodzi o cenę to mam o tyle dobrze że mam dobre zniżki ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz taniej. Zawsze możesz do nich pojechać ze świecami zakupionymi przez siebie i niech wezmą tylko kasę za robociznę. podzwoń trochę i znajdziesz taniej.

 

Za robociznę ile krzyknęli??

Opublikowano

to było takie wstępne "gadanie" - powiedzieli świece z robocizną około 500zł

dzięki za ten katalog - działa wszystko,

Opublikowano

w takim razie 500 stów to trochę drogo popatrz na forum polecane warsztaty w twojej okolicy, myślę że z ceną się dogadasz.

 

Powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak by kolega zdradził w profilu skąd jest to łatwiej było by komus polecić warsztat.

Nie fantazjuj o wieszakach, bo na środku wieszaka brak. Wymień świece bo to one są przyczyną wibracji silnika a tym samym przygrywek wydechu. Ciężkie odpalanie na mrozie to tez świece. Od wibracji wydech mógł sie przestawić na łączeniu przy katalizatorze, przez co może obijać sie o podwozie, osłony termiczne, bądź wózek dyfra.

Świeca NGK do tego silnika to koszt 40-45zł więc komplet to MAX 200zł, wymiana kłopotliwa poprzez konieczność sciągania osłon silnika, filtra powietrza, kabinowego, kolektora. Przyzwoity mechanik powinien zrobić to za 200, max 300 zł.

Opublikowano

kwiatus19 wszystko co piszesz to prawda tyle że kolega wyjaśnił że stuka mu podczas jazdy, dwa na srodku jest podpora tłumika:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2001/october/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/

oznaczona numerem 4 i tam jest stoper pewnie gumowy jak myślę.

Następna sprawa to to czy już w tłumiku został wymieniony oryginalny element elastyczny, co poniektórzy mieli właśnie problem z tym że zamiennik był po prostu za sztywny.

 

Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kwiatus19 wszystko co piszesz to prawda tyle że kolega wyjaśnił że stuka mu podczas jazdy, dwa na srodku jest podpora tłumika:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2001/october/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/

oznaczona numerem 4 i tam jest stoper pewnie gumowy jak myślę.

Następna sprawa to to czy już w tłumiku został wymieniony oryginalny element elastyczny, co poniektórzy mieli właśnie problem z tym że zamiennik był po prostu za sztywny.

 

Pozdro

 

Mocowanie wydechu do podwozia jest tuż za zderzakiem (patrząc od tyłu auta), drugie jest za dyfrem.

Na rysunku, który pokazałeś nie ma żadnego mocowania gumowego, są tylko mocowania (13) katalizatora za do bloku silnika (na sztywno).

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2001/october/browse/exhaust_system/rear_silencer/

Na tym rysunku są JEDYNE dwa mocowania gumowe wydechu nr 6 i 2.

Dla weryfikacji skręcenia elementów układu wydechowego mozna sprawdzić ustawienie tłumika końcowego, jesli będzie równolegle do podłoża (rant dookoła tłumika) to OK, jesli tłumik jest lekko przekręcony to na 100% to jest przyczyną tłuczenia.

Oczywiście nie wykluczam łącznika elastycznego na rurze wydechowej.

NAJPIERW TRZEBA WYMIENIĆ ŚWIECE !!!!!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wszystko zrobiłem.

W tłumiku była dziura. Zaspawali - 20zł, ale i też się urwał wieszak z tyłu - kolejne spawanie bo Panowie jedni nie dostrzegli tego. - znów 20zł jakieś.

W samochodzie padł sterownik świec żarowych - kupiłem nówkę sztukę nie śmiganą - 400zł - wymiana 50zł.

Świece są dobre.

Opublikowano

P.S.

Samochód zawsze robię u Jagiełło BMW z Łodzi przy ulicy Św. Teresy 41 - są najlepsi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.