Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam problem z bmw e39 528.

 

Hstoria zaczela sie od zakupu.

 

Nie działał wentylator od klimy pare razy przez to wskaznik wychylil sie poza pion. Wentylator naprawilem przyszly chlodniejsze dni to klimy nie uzywalem. Po dwoch miesiacach zaczal sie grzac bo padl termostat. Uklad byl zapowietrzony ale nie wiadomo gdzie lezala przyczyna, moze w nieszczelnej chlodnicy. Po wymianie termostatu - 3 miesiące wszystko ok do czasu aż wstawiłem instalacje gazową. Zaczeły sie problemy po tygodniu od zamontowania instalacji. Przestal grzac regularnie pomyslalem ze cos z elektrozaworami ale to nie byla trafiona diagnoza.Jade do mechanika odpowietrza uklad, odjezdzam samochod sie grzeje. Zostawilem u mechanika na noc pogrzebali odpowietrzyli i przestał sie grzac. Ale nie bylo do konca ok. Raz grzal a za chwile lecialo zimne powietrze. Podjechalem do mechanika, naprawił chłodnice posprawdzał wszystko i mowi ze jest ok. Przejechalem 30 km po miescie i sie znowu zagrzal. Takze zaprowadzilem go spowrotem. Mechanik stwierdził, ze to bedzie uszczelka pod glowica, ale nie ma zadnych konkretnych objawow tej usterki. Ale mimo wszystko zdjeli głowice i okazało się że uszczelka jest ok. Głowica poszla do sprawdzenia i tez jest ok. Zasugerowalem ze to moze pompa wody, mechanik sprawdzil i tez jest w pelni sprawna na metalowym wirniku. Dziwne jest to ze aby odpowietrzyc bmke musze trzymac ja na obrotach 3-4 tys.

 

Czy ma ktos jakies pomysly na naprawe auta lub chcial by sie podjac tematu.

 

Pozdr.

BMW "Today, tomorrow, always"
Opublikowano

 

Mechanik stwierdził, ze to bedzie uszczelka pod glowica, ale nie ma zadnych konkretnych objawow tej usterki. Ale mimo wszystko zdjeli głowice i okazało się że uszczelka jest ok. Głowica poszla do sprawdzenia i tez jest ok.

:duh: :mad2: Hyba bym goscia udusil. Teraz to juz nie bedzie ten sam silnik.

Po pierwsze zmien natychmiast mechanika bo jak widac pojecie o beemkach ma blade. Nie umie nawet odpowietrzyc. Byc moze w wyniku nieprawidlowego montazu gazu (np. parownik za wysoko) nie mozna odpowietrzyc ukladu. Ponadto na forum znajdziesz opis odpowietrzania silnikow R6 wiec poszukaj i sprobuj sam. Sprobuj najpierw odpowietrzyc bez uruchamiania silnika.

Opublikowano

MAm jeszcze pytanko skoro uszczelka po zdjeciu glowicy byla cala, i glowica szczelna po sprawdzeniu to moze byc jeszcze problem ze glowica jest krzywa czy nie ma takiej opcji?

 

P.S. Szukałem frazy "odpowietrzanie r6" ale nic nie znalazlo

BMW "Today, tomorrow, always"
Opublikowano
MAm jeszcze pytanko skoro uszczelka po zdjeciu glowicy byla cala, i glowica szczelna po sprawdzeniu to moze byc jeszcze problem ze glowica jest krzywa czy nie ma takiej opcji?

przed montażem głowica musi być splanowana + nowa uszczelka + nowe śruby do głowicy

Opublikowano

Na zimnym silniku: wlaczyc stacyjke, NIE URUCHAMIAC SILNIKA

1. Ustawic ogrzewanie na 32 stopnie i wlaczyc dmuchawe

2. Odkrecamy korek zbiornika i powinien byc widoczny strumien z prawej strony, pompowany przez pompke ogrzewania

3. Dolewamy plynu do wlasciwego poziomu

4. Odkrecamy odpowietrznik obok termostatu, az wyleci powietrze i pokaze sie woda

5. Jak w mieczyczasie plyn zejdzie ze zbiorniczka do dolac do normalnego poziomu

6. Odkrecamy odpowietrznik obok korka zbiornika wyrownawczego i znow ta sama procedura

7. zakrecamy odpowietrznik, dolewamy plynu, ustawiamy test 7 na zegarach i w droge obserwujac temperature.

Wszelkie dolewki najlepiej na zimnym silniku po wystygnieciu

Opublikowano
MAm jeszcze pytanko skoro uszczelka po zdjeciu glowicy byla cala, i glowica szczelna po sprawdzeniu to moze byc jeszcze problem ze glowica jest krzywa czy nie ma takiej opcji?

przed montażem głowica musi być splanowana + nowa uszczelka + nowe śruby do głowicy

 

Generalnie chodzi o to ze wina zagrzewania sie nie jest glowica ani uszczelka wiec nie tedy droga. Dobrze mysle?

 

Pozdr.

BMW "Today, tomorrow, always"
Opublikowano
Na zimnym silniku: wlaczyc stacyjke, NIE URUCHAMIAC SILNIKA

1. Ustawic ogrzewanie na 32 stopnie i wlaczyc dmuchawe

2. Odkrecamy korek zbiornika i powinien byc widoczny strumien z prawej strony, pompowany przez pompke ogrzewania

3. Dolewamy plynu do wlasciwego poziomu

4. Odkrecamy odpowietrznik obok termostatu, az wyleci powietrze i pokaze sie woda

5. Jak w mieczyczasie plyn zejdzie ze zbiorniczka do dolac do normalnego poziomu

6. Odkrecamy odpowietrznik obok korka zbiornika wyrownawczego i znow ta sama procedura

7. zakrecamy odpowietrznik, dolewamy plynu, ustawiamy test 7 na zegarach i w droge obserwujac temperature.

Wszelkie dolewki najlepiej na zimnym silniku po wystygnieciu

 

 

Mozesz mi powiedziec jeszcze jak ustawic ten test 7 na zegarach

BMW "Today, tomorrow, always"
Opublikowano

Tu masz link do skanow gazety BMW Trends i opisane testy w roznych modelach.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=50154

Znajdz E39 sprawdz czy masz dwa przyciski na zegarach czy jeden i probuj. Test 7 pokazuje temp silnika w celsjuszach bardzo dokladnie. Nie wiem z ktorego roku masz auto ale temp pracy silnikow R6 jest w granicach 92-96 stopni w zaleznosci od termostatu.

Opublikowano

Ja mam\miałem ten sam problem auto zaczęło się grzać pierw na wolnych obrotach potem całkiem i układ się zapowietrzał jeździłem po mechanikach i każdy (spec...) twierdził ze to uszczelka pod głowica(bo wody brakuje ) ale że nie byłem do końca przekonany ze to uszczelka. Kazałem sprawdzić pompę wody i termostat i okazało się to przyczyna. Po wymianie pompy i termostatu układ dalej się zapowietrza i ubywa płyn ale auto się nie grzeje. Sądzę ze mam nie szczelny układ chłodzenia i dlatego się zapowietrza. Może masz gdzieś nieszczelny układ chłodzenia i zapowietrza się i przez to się grzeje. Ja bym sprawdził cały układ (raczej ja też sprawdzę ale w przyszłym tygodniu)

 

Jak masz jakieś pytania to pisz gg 5236540 chętnie pomogę:)

Opublikowano

Mechanik stwierdzil ze glowica byla krzywa splanowal i ma nadzieje ze to byla jej wina.

W poniedzialek napisze. Jak bede odbieral przejade sie troche sprawdze temp. i kaze jeszcze raz odpowietrzniki pootwierac przy mnie.

BMW "Today, tomorrow, always"
Opublikowano
witam jestem nowy na forum ale taka piateczke posiadam pare lat mialem ten sam problem zapowietrzanie sie ukladu ubytki plynu itp grzanie sie silnika problem czesto tkwi w plastiku w ktorym siedzi termostat na zgrzewach sie poprostu rozszczelnia i ubywa plynu i sie zapowietrza wielu magikow chcialo sciagac glowice lecz problem znalazlem zupelnie przypadkowo radze sprawdzic wszystkie elementy gumowo plastikowe w ukladzie chlodzenia pozdrawiam
Opublikowano

WITAM

Mi tez sie uklad zapowietrzal przez kruciec od gazu (trojnik). Wymienilem i pare razy odpowietrzalem na zimnym silniku. Narazie jest ok

Pozdr

Opublikowano

Witam,

 

Mechanik rozlaczyl gaz sprawdzil i usterka dalej wystepuje juz sam nie wiem w co uderzyc no chyba nie w blok silnika :mad2: :/

P.S. Jak wyglada to odpowietrzanie na zimnym silniku skoro sie termostat nie otwiera?

 

Pozdr.

BMW "Today, tomorrow, always"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmień mechanika.

Odpowietrzanie tego silnika może i nie jest łatwe ale dla mechanika nie powinno stanowić problemu.

 

Ja bym wywalił termostat i sprawdził czy się będzie grzał.

Dodatkowo visco. Ono powinno zapobiegać przegrzaniu jeśli jest sprawne. Jeśli nie działa to łatwiej o przegrzanie.

 

Szukaj nieszczelności w układzie < czasem potrafi przeciekać nagrzewnica a tego nie widać >

 

A co do odpowietrzania to są tacy którzy twierdzą , że się da to zrobić na zimno.

Ja uważam , że nie da się. Termostat musi się otworzyć. A jak masz gaz to czasem reduktor nie pozwala dobrze odpowietrzyć.Trzeba wtedy zdejmować węże od reduktora i nimi wypuszczać powietrze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
D...a nie mechanik. Nie dal bym mu nawet zlotowki. Zdjal glowice bo nie umie odpowietrzyc auta. :duh: A wystarczylo sprawdzic czy w ulkadzie chlodzenia jest CO2. Zabierz auto od tego debila i zaprowadz do kogos kompetentnego. Z tego co pisales na poczatku wynika ze problemy zaczely sie po dolozeniu gazu wiec wypnij parownik z ukladu chlodzenia, polacz weze tak jak byly przed montazem gazu. Zrob tez test termostatu. Zagotuj go w garku z woda i bserwuj czy dziala. No i oczywiscie sprawdz visco. Wyslalem ci na priv wademecum napraw ukladu chlodzenia wiec jesli troche kumasz to bierz sie sam za robote, jesli nie kumasz - dobry mechanik a nie kolo ktory bedzie wymienial wszystko az usterka ustapi. Napisz konkretnie co sie dzieje: czy jest ogrzewanie, czy jest strumien w chlodnicy, czy nagrzewa sie chlodnica czy jest zimna itd
Opublikowano
Tu masz link do skanow gazety BMW Trends i opisane testy w roznych modelach.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=50154

Znajdz E39 sprawdz czy masz dwa przyciski na zegarach czy jeden i probuj. Test 7 pokazuje temp silnika w celsjuszach bardzo dokladnie. Nie wiem z ktorego roku masz auto ale temp pracy silnikow R6 jest w granicach 92-96 stopni w zaleznosci od termostatu.

 

 

dzięki za udostępnienie skanów bardzo ciekawa lektóra i całkiem przydatna....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam mam od niedawna Bmw e39 528 i zauwazylem ze gorny waz od chlodnicy jest twardy gdy auto jest cieple czy moze mi ktos pomóc,powiedziec co zrobic,jak odpowietrzyc ten wąz??z góry dziekuje pozdrawiam!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.