Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:8) witam

 

mam pytanko odnośnie silników diesla w modelach e38 :cool2: . które silniki są najlepsze w tych modelach? 2.5tds to chyba za mała moc, 3.0d wydaje mi się idealne, no i 4.0d to chyba ciężkie w utrzymaniu i kosztowne części... jeśli mogę to proszę o wasze opinie :norty:

 

dzięki z góry za zainteresowanie :cool2:

Opublikowano (edytowane)

740d to podobne koszty co 730d

 

jak ci poleci wtrysk lub dwa, to nie wazne czy masz w sumie 6 czy 8

musisz ktorys wymienic, a cena za sztuke ta sama

 

masz jedna turbine wiecej

przeplywomierze oraz zwory egr x 2 i uszczelki po 2, to fakt

 

ale nie ma tak, ze jak ci padnie w 730d jedna z tych rzeczy to w 740d dwie :)

w 740d starcza na dluzej :)

 

ale moze sie okazac ze 750i z duzym prawdopodobienstwem okaze sie tansza w eksploatacji od 730d czy 740d

 

masz jak w banku ze ci padna wtryski lub turbina, to kwestia nie dajacego sie przewidziec czasu

a wtedy kasa wladowana w paliwo dla 750i bedzie mniejsza niz naprawy

nie wazne czy w 730d czy 740d

 

dodatkowo w dieslach masz duzo wieksza szanse na np wypalanie sie zaworow, pekajace glowice, lub nawet wieksze problemy np wypalenie tloka

a wszystko to przez niesprawny, cieknacy wtrysk...

w bezynie masz na to malutkie szanse

 

trwalsze silniki diesla to mit ktory powstal z legendy mercedesow 123 i 124, zeby diesla bmw utrzymac w sprawnosci na bardzo dluga ilosc kilometrow trzeba wydac mala fortune

 

jesli jestes na to przygotowany, bierz 740d ale musisz bardzo dokladnie ja sprawdzic, bedziesz mial troche wieksza szanse na dluzsza prace bez niespodzianek

 

740d ma takie zawieszenie jak 750, hamulce zyleta, jest bardziej miekko w porownaniu do mniejszych modeli (waga robi swoje)

 

a jesli chcesz bezstresowo jezdzic bez wiekszych wydatkow w przyszlosci (poza paliwem) to kupuj 750i

 

 

ja mam 740d juz 3 rok i nie mysle o zmianie tylko dlatego ze mam w nim mase nowych czesci

ale wiem ze UZYWANY diesel w bmw 7 z ekonomia ma malo wspolnego

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
ja jezdziłem 730da z 2000r przez pół roku miałem to szczescie ze kupowałem ja po wymianie turbiny miała kolo 250kkm pamietam ze jedyne co w niej robilem to cos przy przednim zawieszeniu ale były to koszta ponizej 1tys.zł smigala az milo wczesniej zanim ja kupilem szukalem 740d i nie mogłem nic konkretnego znalezc jest ich poprostu duzo mniej co do eksploatacji to moja latała 90% po autostradach i spalanie zawsze zamykało sie w okolicach 10l/100km ale i predkosc 180-200 jedno z najmilej wspominanych moich aut
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Opublikowano
Wedlug wielu znawcow silnik 2,5 tds to jeden z najwiekszych niewypalow BMW. Raz, ze dla tej masy ten silnik jest dosyc slaby i nie mozna oczekiwac jakichs osiagow no i ta awaryjnosc ktora ponoc jest dosyc duza...
Opublikowano

740d fajna sprawa jak się nie martwisz o $$$.Koszt wymiany 1 turbosprężarki w ASO to ok 8926zł. A jak wiadomo są 2. Dalej wtryski 1500zł a jest ich 8. Nie polecam druciarstwa i pseudo oszczędzania na używanych czy regenerowanych czesciach. Ale ogólnie przy bezawaryjnej jeździe niezłe auto.

W 730d turbo trochę tańsze (ok 6341zł) no i tylko 1. Wtrysk kosztuje tyle samo. Oba silniki są bardzo wrażliwe na paliwo złej jakości.

725tds wbrew pozorom bardzo fajnie się sprawuje. Eksploatacja jest tania, części dostępne. Więcej jest mechaników którzy znają się na tych silnikach. Gorzej z zadbanym egzemplarzem. Ale jak już się taki trafi i będzie się pamiętać o wszystkich zasadach eksploatacji turbodiesla to można przez tysiące km nie widzieć mechanika. Co do osiągów to wiadomo że to jest muł. No ale coś za coś.

Opublikowano

turbo w aso?? bez przesady

 

oryginalna NOWA sprezarka gareta kupiona u dealera kosztuje okolo 4500zl do 740d

zwrot za uzywana to jakies 400zl, smiesznie tanio, no ale coz

 

skoro wtryski sa po 1500zl w aso to super, bo to znaczy ze beda tansze bezposrednio w boschu

 

ale te ceny i tak pokazuja ze diesel jest drogi

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Fakt. Diesel sam w sobie jest drogi w utrzymaniu... Ale paliwo jest nieco tansze no i dla pechowcow jak ja, ktorzy dostaja zwroty za diesel to tylko diesel sie oplaci bo za benzynke 100% z wlasnej kieszeni ;). Ja w dodatku jestem fanem "klekotu" i lubie prace diesla i mimo kosztow utrzymania lubuje sie w duzych, dieslowych silnikach BMW - ale tutaj to wszystko kwestia gustow i mozliwosci...
Opublikowano

Koledzy!

Skąd Wy bierzecie te ceny? Otóż, sprężarki NOWE u przedstawicieli Garreta w Iławie (ale i w Warszawie) - to 2500 (chyba netto) Nowe wtryski na allegro (nie wiem, skąd - to prawda, ale raczej "Oryginalne przez płot w nocy" - 600 szt.) Moja e38 ma 350 000 tkm i ma się dobrze. Z BMW w tym wieku raczej nie polecam wizyt w ASO...:-(

Opublikowano
Tak sobie czytam co piszecie i moje zdanie jest takie: awaryjność silnika nie zależy od jego rodzaju 3.0 lub 4.0, ale od jego stanu i sposobu eksploatacji. Krążą opinie, że 3.0 diesel jest awaryjny, ale jeśli patrzeć na mój przypadek, ta opinia ma się nijak do rzeczywistości. Swoje E38 kupiłem z przebiegiem 176 tkm (czerwiec 2001r) teraz auto ma 200 tkm i jeszcze nigdy, przez cały okres eksploatacji, nie doświadczyłem nawet najmniejszej usterki, nie mówiąc o poważniejszych awariach. Gdy patrzeliśmy w kanale na turbinkę, okazało się, że jest suchutka jak pieprz, nawet nie zapocona. Przy dodaniu gazu, na postoju, auto nie puści najmniejszego dymka- a jest to diesel ! Oprócz czynności serwisowych (olej, filtry itp) zupełnie nie dotykałem silnika, więc dla mnie, jest on zupełnie bezobsługowy. Niektórzy piszą, że silnik jest podatny na paliwo złej jakości. Oczywiście z tym mogę się zgodzić, ale wtedy to nie jest wina silnika, lecz paliwa :) Krążą również opinie, że paliwo typu Verwa uszlachetnia eksploatację silnika, jest niby lepszej jakości itp. Moim zdaniem to BZDURA !!! To tani chwyt marketingowy, środek na lepsze samopoczucie kierowcy za kółkiem, a lane paliwo jest jak nie takie somo, to w 99,9% takie jak zwykłe. Ja zawsze jeździłem na zwykłym paliwie i wszystko było ok- warunek porządna stacja.
Opublikowano
Koledzy!

Skąd Wy bierzecie te ceny? Otóż, sprężarki NOWE u przedstawicieli Garreta w Iławie (ale i w Warszawie) - to 2500 (chyba netto) Nowe wtryski na allegro (nie wiem, skąd - to prawda, ale raczej "Oryginalne przez płot w nocy" - 600 szt.) Moja e38 ma 350 000 tkm i ma się dobrze. Z BMW w tym wieku raczej nie polecam wizyt w ASO...:-(

 

moze masz jakies super uklady, ale ja dzwonilem w grudniu do jedynego przedstawiciela garreta w polsce (ma kilka oddzialow)

i mi powiedzieli ponad 4 tys (brutto) za turbo do 740d i pare nedznych stowek za zwrot starej

 

gdzie te wtryski do 740d po 600zl sztuka na allegro?

 

 

vliner, zrobiles niecale 30tys km przy przebiegu 170tys to sie nie dziw ze nic sie nie dzieje

 

dieslem sie jezdzi a nie trzyma w garazu

przy takim przebiegu diesel sie w ogole nie kalkuluje

 

dojedziesz do 250-300tys to pogadamy o wtryskach, turbinach i pompach

 

ja zrobilem 60tys, mam 260 na liczniku w 740d

jesli chodzi o typowe dieslowskie czesci to nic nie wymienialem

zadnego wtrysku, zadnej pompy czy turbiny

jedyne co to 8 swiec zarowych, bo 7 polecialo...

 

ale mam 3 wtryski juz troche slabsze, licze sie ze bede musial wymienic

to samo turbo, pewnie padnie w koncu choc nie leje jeszcze ale wydaje mi sie ze sterowanie pada

w boshu twierdza ze wszystko jest ok

 

ale co najciekawsze, mam fabryczne zawieszenie! przeglady przechodzi wzorowo, nic nie puka nic nie stuka, a jezdze na 20calach w lecie

paski wymienialem juz 2 razy, ostatnio po kieszeni szarpnely mnie napinacze uszczelki oraz pompa wody i termostat (nie bylo zamiennikow)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Ja na tdsa złego słowa nie powiem,są to bardzo dobre silniki,a że zdarzają się awarie jest to tylko i wyłącznie wina kosmicznych przebiegów i ogólnego wyeksploatowania,pierwsze słyszę,że był to największy niewypał BMW a ja myślałem,że chodziło o silnik 2.4 td m21 :lol: .TDS będzie najtańszy w serwisowaniu,części jest mnóstwo(e36,e39,e38).A jeśli chcesz naprawdę oszczędzać na paliwie i serwisowaniu silnika kup 728i i załóż dobrą instalację sekwencyjną.
Nur bmw e32
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jesli zalezy Ci na posiadaniu tylko i wyłacznie tego modelu to to co masz pod spodem nie zrobi Ci roznicy.ja od dwoch lat jezdze 740d i nie zamienie go na inny silnik. o ekonomi przy takim silniku mozesz zapomniec, ale jest to cena za przyjemnosc jaką sprawia z jazdy ten samochód. turbiny siadają jak wszedzie nowa na dzien dzisiejszy w garecie nie przekroczy 4000 netto minus 10 % za zwrot starej minus 10% gdy kupujesz na warsztat.pamietaj jednak ze turbi mozna zregenerowac i tylko przy uszkodzeniu łopat się to nie opłaca koszt to od 800 do 2500zł w zaleznosci od renomy warsztatu. wtryski mozesz zregenerowac po 600zł w serwisie bosch w gdansku na stogach - mozesz je tam wysłać paczką, ale prosciej wymieniac na czas fitr paliwa i lać paliwo z pewnych żródeł.u mnie spalanie przy codziennym dojezdzaniu do pracy ok 10 km miasta + 30 km obwodnicy ze srednią 160 to 12l/100.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.