Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Uszczelka przy turbo była wymieniana, ale muszę sprawdzić to połączenie przepływki z rurą idącą do turbo. Możecie mi powiedzieć jaki numer musi mieć soft żeby był po zmianie. Postaram się dzisiaj wrzucić fotke z inpy z numerem seryjnym.
  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Opublikowano

Popraw linka bo nie działa. Mi się udało dojść do tego filmu, i z tego co widzę to podciśnienie na EGR działa prawidłowo. Możesz teraz podciągnąć przewód podciśnieniowy do auta od turbo i w drogę. Zaobserwuj wtedy czy spadek mocy ma odzwierciedlenie w podciśnieniu. A przy okazji sprawdź przed którymś elektrozaworkiem jakie jest ogólne podciśnienie wytwarzane przez pompę. I nie zapomnij o nr softu wgranego do sterownika silnika.

EDIT: to poprawiony link

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Opublikowano

Masz stary soft wgrany do DDE. Wymiana przepływki na nową BOSCH-a i reprogramacja sterownika to w Twoim przypadku czynność jaką powinieneś wykonać w 1-szej kolejności. Oto screen z TIS-a jako dowód:

http://img200.imageshack.us/img200/1126/m57przepywka.jpg

Opublikowano

Czemu u niektórych komputer przy obciążeniu żąda od przepływki ponad 1000, a u mnie tylko 870?

 

Wklejam filmik z przyśpieszenia na 5 biegu. Przed zrobieniem "dziurki" w przepływomierzu auto bardziej "żabkowało" (z większą częstotliwością). Teraz jest to bardziej łagodne, ale mocy za dużo nie ma.

Wakuometr podłączony pod "gruszke" od turbo.

 

 

Opublikowano
Przepraszam za tak późną odpowiedź.

Sprawdzone podciśnienie w układzie i jest -0,9 bar

Sprawdzone podciśnienie na AGR i jest podczas przyśpieszania 0,0 bar

 

Pomiary na przepływomierzu ze zrobioną dziurką 3mm. (dalej robi to samo co przed dziurką, ale teraz chyba mi więcej pali)

 

Fotki z inpy:

DDE info

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ce54cc6ba611040.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/205f8c86581f3a04.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb3e974bad729211.html

 

Na wolnych obrotach:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3740ccc8dd46ced.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8358aa548f6bf6a0.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a6e6d2f2fc1eef8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/87d1e83a40dda257.html

 

2000 obr.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01c50463fec463a6.html

 

2500 obr.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd386f9f70f396a4.html

 

3000 obr.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a17f4ce46fa7bfab.html

 

3500 obr.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4160b57adf744e30.html

 

ANALOG 1 pod obciążeniem - 5 bieg duża prędkość

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6309ebb45544141.html

 

ANALOG 2 pod obciążeniem - 5 bieg duża prędkość

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c756ecd3f311b7a5.html

Kolego mam podobnie co ty przy 3000 obr/min-4000 obr/min tzn nie żabkuje mi auto tylko ostatnio zaświeciła mi się kontrolka pomarańczowa silnika ale nie miałem czasu żeby podpiąć kompa i jeździłem z tym bo nic szczególnego się nie działo a wczoraj jak odpaliłem silnik to zgasła popiąłem dzisiaj pod kompa i był błąd przepływomierza i na postoju podczas zwiększania obrotów ECU od właśnie obrotów silnika oczekiwało więcej powietrza ale tyle nie dostawało i było podobnie co u kolegi, czy to oznacza że przepływka do wymiany :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Czemu u niektórych komputer przy obciążeniu żąda od przepływki ponad 1000, a u mnie tylko 870?

 

Wklejam filmik z przyśpieszenia na 5 biegu. Przed zrobieniem "dziurki" w przepływomierzu auto bardziej "żabkowało" (z większą częstotliwością). Teraz jest to bardziej łagodne, ale mocy za dużo nie ma.

Wakuometr podłączony pod "gruszke" od turbo.

 

 

 

Kolego teraz zobaczyłem, że dodałeś filmy. Z tego co tam widać masz IDENTYCZNIE jak ja miałem na przepływomierzu 314. Czyli sam widzisz po podciśnieniu i ekonomizerze, że chwilowe odcinanie mocy jest celowo robione przez sterownik silnika. Soft masz stary przepływkę na pewno nie nową BOSCHA więc u ciebie to jest powodem tego szarpania.

 

Napiszę to jeszcze raz także dla kolegi czerwony330d. Jeśli przy danych obrotach silnika jest wymagane odpowiednie ciśnienie w kolektorze,i takie ciśnienie zostanie osiągnięte, to ilość zasysanego powietrza musi być odpowiednia. Wzrost obrotów i ciśnienia doładowania wzrasta wraz z ilością zasysanego powietrza. Więc jeśli ECU "widzi", że ciśnienie jest np 2300 przy obrotach 2000 to "wie", że ilość zasysanego powietrza ma być powiedzmy 1000. Jeśli jest mniej znaczy to, że ciśnienie doładowania jest za wysokie do danej ilości zassanego powietrza, dlatego chwilowo to ciśnienie zostaje zbite, jak to się ma przy przeładowaniu. Wtedy też ekonomizer zostaje cofnięty na chwilę, bo także dawka paliwa względem powietrza jest zmniejszona. Powodem zaniżania wskazań przepływomierza jest jego wada jak w przypadku 314(zabrudzenie), nieszczelność połączenia przepływka-turbo(lewe powietrze), lub też zmęczona już uszkodzona, zabrudzona przepływka. Jeśli wszystko jest szczelne, to gdy ECU chce 1000 ma mieć 1000, a wtedy wszystko jest OK.

Opublikowano
Czemu u niektórych komputer przy obciążeniu żąda od przepływki ponad 1000, a u mnie tylko 870?

 

Wklejam filmik z przyśpieszenia na 5 biegu. Przed zrobieniem "dziurki" w przepływomierzu auto bardziej "żabkowało" (z większą częstotliwością). Teraz jest to bardziej łagodne, ale mocy za dużo nie ma.

Wakuometr podłączony pod "gruszke" od turbo.

 

 

 

Kolego teraz zobaczyłem, że dodałeś filmy. Z tego co tam widać masz IDENTYCZNIE jak ja miałem na przepływomierzu 314. Czyli sam widzisz po podciśnieniu i ekonomizerze, że chwilowe odcinanie mocy jest celowo robione przez sterownik silnika. Soft masz stary przepływkę na pewno nie nową BOSCHA więc u ciebie to jest powodem tego szarpania.

 

Napiszę to jeszcze raz także dla kolegi czerwony330d. Jeśli przy danych obrotach silnika jest wymagane odpowiednie ciśnienie w kolektorze,i takie ciśnienie zostanie osiągnięte, to ilość zasysanego powietrza musi być odpowiednia. Wzrost obrotów i ciśnienia doładowania wzrasta wraz z ilością zasysanego powietrza. Więc jeśli ECU "widzi", że ciśnienie jest np 2300 przy obrotach 2000 to "wie", że ilość zasysanego powietrza ma być powiedzmy 1000. Jeśli jest mniej znaczy to, że ciśnienie doładowania jest za wysokie do danej ilości zassanego powietrza, dlatego chwilowo to ciśnienie zostaje zbite, jak to się ma przy przeładowaniu. Wtedy też ekonomizer zostaje cofnięty na chwilę, bo także dawka paliwa względem powietrza jest zmniejszona. Powodem zaniżania wskazań przepływomierza jest jego wada jak w przypadku 314(zabrudzenie), nieszczelność połączenia przepływka-turbo(lewe powietrze), lub też zmęczona już uszkodzona, zabrudzona przepływka. Jeśli wszystko jest szczelne, to gdy ECU chce 1000 ma mieć 1000, a wtedy wszystko jest OK.

prawie dobry łańcuch zależności :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

prawie dobry łańcuch zależności :wink:

 

Nie znam dokładnego łańcucha :wink: :P Chodziło mi tylko o pokazanie, że zaniżający przepływomierz powodować będzie zbijanie poprawnego ciśnienia doładowania, tak jak w przypadku przeładowania. Biorąc pod uwagę, że pedał gazu cały czas był wciśnięty do "dechy".

Opublikowano

Witam

 

Nie znam dokładnego łańcucha :wink: :P Chodziło mi tylko o pokazanie, że zaniżający przepływomierz powodować będzie zbijanie poprawnego ciśnienia doładowania,

 

Sądzę że jest inaczej. Zaniżający przepływomierz nie ma nic do ciśnienia doładowania,natomiast ma coś do dawki paliwa. W CR do ciśnienia na szynie i czasu otwarcia wtrysku.

 

Pierw jest ciśnienie w kolektorze,to zaś odpowiada konkretnej masie powietrza którą ma wykazać przepływomierz.Ecu biorąc pod uwagę masę zmierzoną na przeplywce ,ciśnienie w kolektorze i temperaturę za IC jak również temp. cieczy chłodzącej ,ustala dawkę paliwa.

 

Przepływomierz nie mierzy -nie ma paliwa.

Turbo nie dmucha-nie ma paliwa bo przepływomierz nie mierzy.

 

W nowszym sofcie gdy nie ma informacji z przepływomierza -danych pomiaru z niego, ECU podstawia stałą wartość 1600 jednostek. Co daje poprawną pracę i buta i wielkie zużycie paliwa. W jeszcze nowszych, ECU podstawia zmienną wartość obliczaną z ciśnienia doładowania.Wartość zmienna= obliczona odpowiada zaś za ilość paliwa.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Zaniżający przepływomierz nie ma nic do ciśnienia doładowania,natomiast ma coś do dawki paliwa.

 

Ma bo sam to zbadałem :wink: Może nie bezpośrednio bo mapa smoke limitera obcina paliwo, nie ciśnienie. Zaniżający 314 powodował u mnie objawy przeładowania czyli ECU zbijało ciśnienie, i jednocześnie ekonomizer się cofał. A skąd wiem, że ECU obcinał ciśnienie, a nie brak spalin powodował niedoładowanie? Bo podłączyłem vacuometr przy turbo i widziałem, że podciśnienie się zmieniało adekwatnie do odpływu mocy. Idąc tym tokiem myślenia to jeśli smoke limiter obetnie ilość paliwa, to mapka doładowania obetnie ciśnienie. TC Do Ciebie jako specjalisty: Dobrze myślę, czy się mylę?

Opublikowano

po kolei :

pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu , to pozwala określić zapotrzebowanie na powietrze i paliwo i ecu próbuje wymusić masę powietrza odpowiednią do pedału gazu .

 

następnie jest pomiar tej masy powietrza , które ecu wymusił i możne na tej podstawie określić dawkę paliwa i obciążenie silnika , ecu stara się uniknąć przedawkowania aby nie dopuścić do dymienia i nie przekroczyć temp. spalania .

 

jak ustalił ecu już dawkę może wysterować turbo w ten sposób aby ilość powietrza docierająca do silnika nie pozwoliła na dymienie i nic nie uszkodziła , działa to też w drugą stronę i ecu wymusza dawkę paliwa nie większą niż zdolność do jej spalenia .

 

tak więc regulacja ciśnienia doładowania opiera się na dawce paliwa i obrotach .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

tak więc regulacja ciśnienia doładowania opiera się na dawce paliwa i obrotach .

 

Dokładnie, to wynika z mapki doładowania(obroty do ilości paliwa = ciśnienie doładowania), ale mi chodzi o to, że jeśli smoke limiter obetnie paliwo, to nie przełoży się to na ciśnienie doładowania? Przecież jeśli przykładowo przy 50mg paliwa i 3800 obr ma być 2300mbar (dane z głowy nie z mapki - przykład) to jeśli smoke limiter obetnie paliwo do 45, a na mapce doładowania odpowiada to 2000mbar, to nie będzie miało to odzwierciedlenia w rzeczywistości? Sam jestem tego przykładem dlatego tak się upieram :wink:

Opublikowano
Witam

 

Nie znam dokładnego łańcucha :wink: :P Chodziło mi tylko o pokazanie, że zaniżający przepływomierz powodować będzie zbijanie poprawnego ciśnienia doładowania,

 

 

Pierw jest ciśnienie w kolektorze,to zaś odpowiada konkretnej masie powietrza którą ma wykazać przepływomierz.Ecu biorąc pod uwagę masę zmierzoną na przeplywce ,ciśnienie w kolektorze i temperaturę za IC jak również temp. cieczy chłodzącej ,ustala dawkę paliwa.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

na pewno tak nie jest !

znając masę paliwa , która jest proporcjonalna do powietrza , jego temp. i obr silnika wyznacza się doładowanie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
będzie miało ! ten proces który opisałem odbywa się ileś razy w ciągu sekundy komp cały czas to liczy i koryguje ... zależności są wzajemne ...

 

Czyli miałem nosa :wink: Aż ciekaw jestem jaki jest montowany zewnętrzny rezonator kwarcowy w DDE odpowiedzialny za taktowanie mikrokontrolera, oraz jaki to jest mikrokontroler. Dałoby to odpowiedź ile razy na sekundę mniej więcej sprawdzane są parametry silnika.

 

oskimos Sam widzisz, że bez wymiany przepływomierza na nowy BOSCH-a i reprogramacji się nie obejdzie. Nie wspominam o sprawdzeniu szczelności dolotu przepływka-turbo.

Opublikowano
To ja mam kolejne pytanie, czy komuś kto miał uwaloną przepływke auto spalało dużo ropki? U mnie wychodzi przy raczej spokojnej jeździe 10,5l na 100km. Mam zrobioną dziurkę w przepływomierzu i od tego czasu jak by jeszcze więcej palił. Jeszcze jedno pytanie, nie pokrywa mi się spalanie na komputerze do rzeczywistej wartości - komputer zaniża o 2l, a to dosyć sporo jak dla mnie.
Opublikowano
trandolf wszystkie Twoje wypowiedzi niosa czysta nieskazitelna logike! Jestem pod MEGA wrazeniem :cool2: Gratuluje wiedzy :cool2: Pozdrawiam

Dzięki yoshimura01 za taki komplement :oops: Wiedzę wyciągam z forum, kolega TC też swego czasu rozjaśnił trochę sprawę mapek :cool2: A reszta to takie próby zrozumienia jak to wszystko tam pod maską działa, przecież zaprojektował to człowiek więc po ludzku też to można jakoś rozkodować i zrozumieć,a uparłem się tak, bo ten konkretnie przypadek jest identyczny z moim.

 

To ja mam kolejne pytanie, czy komuś kto miał uwaloną przepływke auto spalało dużo ropki? U mnie wychodzi przy raczej spokojnej jeździe 10,5l na 100km. Mam zrobioną dziurkę w przepływomierzu i od tego czasu jak by jeszcze więcej palił. Jeszcze jedno pytanie, nie pokrywa mi się spalanie na komputerze do rzeczywistej wartości - komputer zaniża o 2l, a to dosyć sporo jak dla mnie.

 

A na to pytanie to chyba odpowie przypadek, gdy po chiptuningu, paradoksalnie ludzie zauważają niższe spalanie, a to pewnie dlatego, że nie muszą tak mocno wciskać tego pedału gazu. U Ciebie moc mniejsza to i pewnie dłużej trzymasz to auto z pedałem w podłodze. A tym, że komputer przekłamuje to się nie przejmuj, chyba u 80% e46 tak jest.

Opublikowano
będzie miało ! ten proces który opisałem odbywa się ileś razy w ciągu sekundy komp cały czas to liczy i koryguje ... zależności są wzajemne ...

 

Czyli miałem nosa :wink: Aż ciekaw jestem jaki jest montowany zewnętrzny rezonator kwarcowy w DDE odpowiedzialny za taktowanie mikrokontrolera, oraz jaki to jest mikrokontroler. Dałoby to odpowiedź ile razy na sekundę mniej więcej sprawdzane są parametry silnika.

 

oskimos Sam widzisz, że bez wymiany przepływomierza na nowy BOSCH-a i reprogramacji się nie obejdzie. Nie wspominam o sprawdzeniu szczelności dolotu przepływka-turbo.

wiem że to są mikrokontrolery Siemensa teraz w nowych edc nazwali go Infineon ale dalej jest to Siemens i składa się on z procesora głównego ( 32 bit RISC ) , procesora sygnałowego ( DSP ) i procesora zarządzającego zapisem/ odczytem

i zasada pozostaje ta sama w oparciu na regulatorach PID ( proporcjonalno - całkująco - różniczkujący )

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Witam

 

Nie znam dokładnego łańcucha :wink: :P Chodziło mi tylko o pokazanie, że zaniżający przepływomierz powodować będzie zbijanie poprawnego ciśnienia doładowania,

 

 

Pierw jest ciśnienie w kolektorze,to zaś odpowiada konkretnej masie powietrza którą ma wykazać przepływomierz.Ecu biorąc pod uwagę masę zmierzoną na przeplywce ,ciśnienie w kolektorze i temperaturę za IC jak również temp. cieczy chłodzącej ,ustala dawkę paliwa.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

na pewno tak nie jest !

znając masę paliwa , która jest proporcjonalna do powietrza , jego temp. i obr silnika wyznacza się doładowanie ...

 

Ale co tak nie jest ???

 

Zresztą :duh:

 

 

Dobrze niech wam będzie............. :duh:

Zaklej wlot powietrza do przepływki i zloguj auto.... Ciśnienie w kolektorze zostanie osiągnięte a paliwa nie będzie.

Naturalnie wszystko jest w zależności.....

A jak masz zrębane turbo to nie nadmucha....jak nie nadmucha to przepływka nie zmierzy ..a jak nie zmierzy to nie będzie paliwa i auto zaliczy muła.

 

Naturalnie że gdy wciśniesz buta komp podlewa paliem aby maszynka się ruszyła...ale pamiętaj że diesel chodzi na nadwyżce powietrza.Podlewa ....rusza wszystko i analizuje parametry.

Dlatego przy depnięciu mamy dym... przez chwilkę , maszyna ruszy dawkowanie jest zależne od turbo. Szybkość narastania momentu i mocy jest zależne od szybkości wstawania turbiny a od tego zależy pomiar masy powietrza i dawka paliwa. Słabo wstające turbo to lag . Nie ma powietrza = nie ma paliwa.

 

Jak diagnozujesz przdepływkę ? Pierw patrzysz co w danym momencie wydmuchało turbo ,potem co zmierzyła przepływka i ile było paliwa.

Gdy przepływka zaniża ,podczas logowania widzisz..... Ciśnienie jest ! Układ doładowania sprawny ! Masa powietrza mała , nie adekwatna do ciśnienia. Mała masa spowodowała mała dawkę paliwa.......... Auto nie przyśpieszało tak jak powinno..........

 

OK..................żyjcie w swoim świecie. :mad2:

 

TC ..Ty zajmujesz się chiptuningiem. Porównaj dwa wsady , dowiesz się co zmienili i dlaczego 314 nie gada z nowym softem i na odwrót .

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

jak zakleisz wlot do przepływki to turbo nie nadmucha :wink: bo nie będzie skąd miało zassać powietrza ....

 

co do zmian w sofcie to oprócz kosmetycznych główna zmiana polegała na zmianie skalowania osi powietrza w mapie smoke limitera o czym już pisałem koledze trandolf , na starej przepływce było 1000 jednostek powietrza i dawka paliwa 56mg , na nowej i nowym sofcie jest 900 jednostek powietrza dla 56 mg ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
jak zakleisz wlot do przepływki to turbo nie nadmucha :wink: bo nie będzie skąd miało zassać powietrza ....

 

Dobre :norty: :norty: :norty:

 

http://www.fotofotki.pl/pliki_img/3agzet3tv3t2pgo01v0.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.