Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy miał już ktoś przepływke niemieckiej firmy Autlog? nie stać mnie na bosch, dlatego jestem skazany na tanie zamienniki.

Jeżeli ktoś posiada info na temat tej firmy prosze o pomoc. Czy jest to czegoś warte i czy trzeba adoptować? ile na tym pojezdze? podaje link do aukcji i z góry dziękuje.

http://www.allegro.pl/item915824101_przeplywomierz_autlog_bmw_e46_318d_320d_330d_td_cd.html

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam

 

Koledzy w takim razie ja mam pytanie odnośnie przepływki z auta e46 320D 150km 2002, czy u mnie siedzi ta przepływka z wadą fabryczną bosha?? Jeżeli nie to jakie to będzie miało odniesienie do przepływki pierburga, będzie różnica w pomiarze masy powietrza między oryginałem a zamiennikiem??

 

Z góry dzięki za info.

 

 

Panowie sprawa jest prosta !

Jeśli miałeś/masz przepływomierz BOSCH 0928400 314 MUSISZ PRZY WYMIANIE NA NOWSZY PRZEPROGRAMOWAĆ ECU.

 

Generalnie nie ma wyboru bo BOSCH przestał produkować ten model,naturalnie są na rynku repliki. (jak z ich działaniem nie mam wiedzy)

 

Jeśli chodzi o silniki z nowym wsadem w ECU i co za tym idzie nowymi przepływkami np: BOSCH nr. 0 928 400 527 inny symbol ( 0928400468) MOWA O NAZEWNICTWIE BOSCH NIE MYLIĆ Z NAZWAMI BMW!

 

Firma Pierburg wypuściła świetny zamiennik przepływomierz Pierburg 7.22684.09.0

 

 

Wkłada się go w miejsce starego Plug and Play bez adaptacji ,programowania itd.

 

Naturalnie można go wcisnąć za BOSCH 0928400 314 ale wcześniej należy przeprogramować ECU.

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

Czy możecie podać jakieś linki tego przepływomierza Pierburga ?? nigdzie nie moge go znależć a interesuje mnie cena. Jeśli nie trzeba go adoptować to by mi odpowiadało, gdyż do najbliższego ASO mam 100 km.

Opublikowano

Witam

 

 

Jeśli nie trzeba go adoptować to by mi odpowiadało

 

 

Jak grochem o ścianę

 

 

Masakra :duh: masz auto z 99r · E46 320d (również Touring), od kwietnia 1998r. do listopada 2000r.była montowana stara przepływka

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy podczepiam sie do tematu z zapytaniem...Czujecie jakas wielka roznice po wymianie tej przeplywki???:) Bo wydaje mi sie ze tez by sie przydalo u mnie wymienic....czuje ze moglbym lepiej isc i skoro piszecie ze w tych rocznikach byly wadliwe.Tylko niewiem czy mi sie oplaca...zebym nie wymienil a sie okaze ze niema roznicy...
Opublikowano

Ja wymieniłem u siebie.

 

Stara przepływka nie dawała tyle co było zapotrzebowanie, lepiej chodził przy odłączonej przepływce niż z nią.

 

Teraz po wymianie i po adaptacji dpstaje nawet więcej niż ma zapotrzebowanie :)

 

Jeszcze mam pytanko,

po adaptacji autko się zbiera i mniej pali ale takie naprawde przyspieszenie i moc czuć od 2 tyś obr

Czy to tak powinno być :?:

 

To mój pierwszy diesel dlatego nie wiem.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam

 

Koledzy w takim razie ja mam pytanie odnośnie przepływki z auta e46 320D 150km 2002, czy u mnie siedzi ta przepływka z wadą fabryczną bosha?? Jeżeli nie to jakie to będzie miało odniesienie do przepływki pierburga, będzie różnica w pomiarze masy powietrza między oryginałem a zamiennikiem??

 

Z góry dzięki za info.

 

 

Panowie sprawa jest prosta !

Jeśli miałeś/masz przepływomierz BOSCH 0928400 314 MUSISZ PRZY WYMIANIE NA NOWSZY PRZEPROGRAMOWAĆ ECU.

 

Generalnie nie ma wyboru bo BOSCH przestał produkować ten model,naturalnie są na rynku repliki. (jak z ich działaniem nie mam wiedzy)

 

Jeśli chodzi o silniki z nowym wsadem w ECU i co za tym idzie nowymi przepływkami np: BOSCH nr. 0 928 400 527 inny symbol ( 0928400468) MOWA O NAZEWNICTWIE BOSCH NIE MYLIĆ Z NAZWAMI BMW!

 

Firma Pierburg wypuściła świetny zamiennik przepływomierz Pierburg 7.22684.09.0

 

 

Wkłada się go w miejsce starego Plug and Play bez adaptacji ,programowania itd.

 

Naturalnie można go wcisnąć za BOSCH 0928400 314 ale wcześniej należy przeprogramować ECU.

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

 

Witam,

 

A czy potrafi ktoś odpowiedzieć jakie obiawy będzie miało auto po wymianie przepływomierza bez adaptacji? Da sie tym jakoś jeździć chociaż tyle, żeby dojechać na adaptacje (jakieś 150km)?

 

Pozdrawiam, pembuk

Opublikowano
Oczywiście, że się da. Bez adaptacji samochód po prostu nie będzie osiągał swoich parametrów, czyli nie będzie pełnej mocy, ale jechać jak najbardziej możesz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed adaptacja wystepowala u mnie turbo dziura miedzy 2500 - 3000 obr. i bylo to uciążliwe podczas wyprzedzania.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja mam problem trochę inny. Samochód jak przyśpiesza, to tak "żabkuje", tzn. idzie 0,5 sekundy, później 0,5 sekundy nie idzie, znowu idzie 0,5 sekundy i tak w kółko.

Sprawdziłem przepływomierz i okazało się coś śmiesznego:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43cbe3d36f379242.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af4f81bbd31fcaa3.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/39e2f7652488b516.html

 

Z tego co znalazłem w internecie, to obudowa jest od mojego przepływomierza, a wsad od mercedesa.

Opublikowano
Podejrzewałbym raczej problem z układem paliwowym. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa?
Opublikowano

5000 km po wymianie filtra. Ale to samo miałem przed wymianą. Os\dłączyłem przepływomierz i samochód płynnie przyśpiesza, stracił odrobine na mocy, ale charakterystyka silnika jest płynna ( u mnie z podłączonym przepływ\omierzem jest tak, że do 1800obr normalnie jedzie, później bardzo mocne wgniecenie w fotel, około 2500obr odpuszcza i później sobie "żabkuje"). Nie jest tak zawsze. Czasem normalnie pięknie przyśpiesza.

Posciśnienie sprawdzone. wszyskie rurki wymienione. Po zgaszeniu silnika trzyma podciśnienie jakieś 5 minut. Wartość podciśnienia to -0,90 bar.

Opublikowano
EGR powinien zamknąć się jeszcze przed czasem zanim turbo zaczyna dmuchać, więc jeśli by się nie zamknęło to brak mocy i chmura czarnego dymu za autem. Ja miałem podobnie w 320D ja nazwałem to "odpływy mocy" u mnie winna była przepływka. Ale nie wymieniaj w ciemno podjedź do kogoś kto potrafi posłużyć się DIS-em. Test przepływki w tym programie da Ci jednoznaczną odpowiedź. Tu masz przykład jak ten test wygląda dla 320D:http://www.youtube.com/watch?v=0iPIvpLlJmQ
Opublikowano

EGR- hmm, chyba raczej nie nie byłoby falowania.

 

Ale skoro podciśnienie ok poszedłbym troche dalej i sprawdził gruszkę turbiny (pewnie jest skoro przyspiesza do 2500) oraz zawór sterujący pracą gruszki (dawkuje podciśnienie, żeby wysterować kierownice turbiny), być może zacina się w chwili kiedy ma zmniejszyć ciśnienie doładowania po czym zrzuca za dużo i znowu ładuje na maksa i tak w kółko. Taki zawór można śmiało samemu wyczyścić. Trzeba tylko rozciąć metalową klamrę i zdjąć dekielek, wyjąć środek, itd. Pewnie jest gdzieś opis na forum, a jeśli nie znajdziesz tutaj to poszukaj w google, taki sam zawór jest w silnikach VAG (zawór N75). Jeśli te zabiegi nie pomogą to trzeba by zrobić diagnostykę komputerową, sprawdzić pompę, ciśnienie, przepływkę itd.

Opublikowano

Witam

Panowie , kolega ma motorek na vp44 ,napisał że objaw nie występuje zawsze........

Brak adaptacji i problem z przepływką możemy wykluczyć.

 

Egr może się przycinać ale znane dziwne zachowanie (bynajmniej mi ) i obcięcie mocy ,przy świrującym jest przy około 2000obr po chwili znika i auto ciągnie . Żabkowanie to nie od EGR.

Pompa może robić takie jaja...

Tłoczek od dawki paliowa ,jak również od kąta wyprzedzenia wtrysku jak się będzie ciął to efekt żabki murowany.

 

Ciężko będzie pomóc przez neta , dobra diagnostyka u kogoś z doświadczeniem to duże prawdopodobieństwo znalezienia usterki. Tutaj to wróżenie z fus...

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Ja mimo to obstawiam przepływkę, chociaż usterka pompy też powinna być brana pod uwagę. Kolega napisał, że po odpięciu przepływki auto straciło na mocy, ale również przestało przerywać tą mocą i zaczęło przyspieszać płynnie. Dodatkowo miał kombinowane z środkiem przepływomierza z mercedesa. Ja miałem bardzo podobnie, przepływomierz jedynie zaniżał pomiar. Można jeszcze sprawdzić szczelność dolotu między przepływomierzem, a turbo, bo jeśli tam będzie zasysane lewe powietrze to pomiar przepływomierza , też będzie zaniżony. Tak czy siak dobra diagnoza komputerowa da jednoznaczną odpowiedź. Czekam na rozwiązanie! :D
Opublikowano

trandolf weź pod uwagę jeszcze fakt ,że po wypięciu przepływki auto jedzie w trybie awaryjnym.

Komp podstawia parametr zastępczy stały dla przepływomierza co się wiąże z inną całkiem pracą pompy, podstawia zastępczy parametr dotyczący temperatury powietrza zasysanego (jeśli przepływka taki posiada).

Ponadto Egr jest domyślnie zamknięty. A paliwo jest podawane z godnie z algorytmem trybu awaryjnego.

Te zmiany mogą mieć wpływ na niesprawny element układu zasilania silnika w paliwo i powietrze a co za tym idzie zanik objawu.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

dlatego podstawa to diagnostyka DISem tam przy teście przepływki wykluczamy EGR ....

a przy odpięciu przepływki auto wchodzi w tryb awaryjny i auto korzysta z innych map , inny jest stosunek powietrza do paliwa ( AFR ) ... tzn jest większy nadmiar powietrza do paliwa niż standardowo wynika z mapy smoke limitera ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Dlatego właśnie nie neguje tego, bo uszkodzenie pompy tez jest bardzo prawdopodobne, ale biorąc pod uwagę, że przy przepływce było coś kombinowane, to jeśli była by możliwość chwilowej podmiany na inną-sprawną, lub dobra diagnoza komputerowa np DIS-em, to czemu nie wykluczyć tego w 1-szej kolejności? :) Zresztą Kolega i tak zrobi to co będzie uważał za stosowne,a ja swój "typ" traktuje bardziej jako zakład bukmacherski :D A dlaczego tak się upieram mimo, że jestem bardziej amatorem niż mechanikiem? Bo objawy cholernie podobne do moich, a u siebie jeszcze trochę i bym turbo zaczął regulować:D, albo oddał do mechanika, a tam zaczęło by się wymienianie: turbo, pompa, wtryski, po drodze na pewno by się coś jeszcze spieprzyło A rozwiązaniem była głupia przepływka, która na pierwszy rzut oka przez INPA wydawała się OK, dopiero test DIS-a pokazał, że jednak nie, bo zaniża. Tak wyglądał mój przypadek, w opisie Kolegi nie podoba mi się tylko jedno, że on nazwał to bardziej "żabkowaniem" niż "odpływaniem mocy/momentu obrotowego", czy "nierównomiernością mocy/momentu obrotowego", dlatego pewnie mój typ okaże się pudłem. Mimo to czekam z niecierpliwością na rozwiązanie!! :)

 

EDIT: Poza tym Kolega ma przecież obudowę przepływomierza o numerze ....314, to przecież wszystko jasne co jest powodem :D

Opublikowano

Musimy wypracować na forum definicję żabkowania.... :mrgreen:

Bo dane zjawisko można faktycznie inaczej odbierać i opisywać. Choć żaba z reguły ewidentnie skacze. :mrgreen:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Elektrozaworki wymienione na nowe. Przejechalem sie z laptopem z inpa i przeplywka zaniza o jakies 200 jednostek wzgledem tego co oczekuje ecu. Jeszcze przejazd sie wakumetrem wpietym w zawód agr przez trojnik i zobacze kiedy przestaje dawac podcisnienie.

Z tego co mi wiadomo to vp44 to pompka w 2 litrowym dieselku a ja mam 3 litry CR. Autko ma 2 symptomy. Jeden to taki wlasnie ze moc odplywa, a drugi ze jak juz jest ta moc, to zabkuje - tak jak by co 0.5 sekundy autro tracilo 20 koni i je odzyskiwalo. Kiedy moc odplywa, to i wskaznik spalania opada delikatnie (na 18 litrow) a jak juz ja odzyska, to powraca do maksymalnego wychylenia w prawa strone.

Opublikowano
No i wszystko jasne, wepnij wakuometr koło gruszki od turbo i zobacz czy podczas spadku mocy ECU odcina turbo, jeśli tak to typowe przeładowanie spowodowane zaniżaniem przepływki. Czyli, albo przepływomierz(bardzo prawdopodobne), albo zaciąga gdzieś lewe powietrze za przepływką, ale przed turbo. A o tyle mocniej to czujesz bo wymieniłeś elektrozaworki, identycznie jak u mnie, zaczęło to być bardziej odczuwalne po wymianie elektrozaworków i przewodów podciśnieniowych.
Opublikowano
jeśli chodzi o ten test z inpą, to maksymalnie co chciał sterownik to 890 jednostek, a moja przepływka dawała 700. Kiedy jechałem stabilnie - tylko podtrzymywanie prędkości, to to co zmierzyła przepływka pokrywało się z tym co chce ecu. Ale jak tylko przyśpieszałem to rozjazdy były 200 jednostek i dużo więcej. Ciśnienie było praktycznie idealne, o 50 jednostek większe zmierzone niż to czego oczekiwał ecu. Jutro postaram się sprawdzić to podciśnienie przy gruszce od turbo.
Opublikowano
I jak będziesz już się kręcił przy turbo to sprawdź dokładnie szczelność dolotu przepływka-turbo, czy nie ssie tam gdzieś lewego powietrza. Może wystarczy wymiana uszczelki przy dolocie, ale jeśli masz stary przepływomierz ...314 to raczej nie będzie uszczelka, ale to też musisz wyeliminować. Jeśli po Twoich testach upewnisz się tylko, że to dalej przepływomierz to wtedy wymiana na nowy oryginalny BOSCH-a i żaden inny zamiennik, bo ja to już przerabiałem, i wtedy reprogramacja sterownika. Przy okazji jak podłączysz auto pod INPA sprawdź jaki masz wgrany nr softu do sterownika silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.