Skocz do zawartości

320d metaliczny dzwiek podczas przyspieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
problem obiawia sie gdy autko zaczyna przyspieszac i turbina zaczyna pracowac słuchac wowczas metaliczny dzwiek tak jakby jakas łopatka lub wirnik delikatnie o cos zawadzała :cry: co to moze byc ?????? silnik m47n 320 d Edytowane przez inspektor884
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Auto raczej nie kopci!!

da sie z tym jezdzic ??? :norty:

 

Oczywiście .... i padnie do końca 500 km od domu

Opublikowano

A moze to cos innego :lol:

Autko smiga super, nie traci mocy, nie kopci tylko ten metaliczny dzwięk niewiadomo z czego ;/

a jak cos to nowe turbo czy regeneracja???/ :?

Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano
własnie zrobiłem test i sie okazalo ze te metaliczne dzwieki słychac tylko jak autko jedzie, podczas postoju one nie wystepują. A dzwieki zaczynaja sie juz od 1,5 tys obrotów więc sam juz nie wiem czy to turbina bo ona to chyba od 1,8 zaczny pompowac ????
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano

zastanawia mnie to dlaczego tylko podczas jazdy slychac to obijanie :?

rosnie wraz z obrotami silnika

Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano
dzwiek tylko podczas jazdy !!!! a pochodzi z komory silnika. jak bede miał jak to nagram i wkleje
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano
Byłeś z tym u jakiegoś mechanika?? może spadła gdzieś tobie rura z turbo?? na postoju też powinno być to słychać jak zacznie pracować turbina. może jakaś rolka tak dźwięczy?? nic nie ćwierka na wolnych obrotach?? przejedź się do jakiegoś polecanego mechanika, niech to osłucha, zawęzi obszar poszukiwań.... Postaraj się jak najdokładniej opisać problem.
Opublikowano

jest to ciagly dziek i tylko podczas jazdy :shock:

sprawdzalem na postoju i nic ucho nad silnikime i nie ma tego dzwieku

Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano
ktoś przygazował jak nasłuchiwałeś?? czy tak na wolnych obrotach?? jak włączy się turbina powyżej 1750 obrotów wtedy nasłuchuj. Ciekawe jaki to metaliczny dźwięk może coś w zawieszeniu. sam nie wiem. zajedź do mechanika niech sprawdzi. kasy za sprawdzenie nie liczą...
Opublikowano
tak własnie nasluchiwalem a kumpel gazowal i ten dzwiek nie wystepuje, i to na bank nie jest zawieszenie ten dzwiek pojawia sie gdy przyspieszam a gdy delikatnie odpuszcze gaz to juz nic nie slyychac
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano

Witam

Masz racje, turbawka pompuje od 1750ob.

 

Jeśli można dwa słowa wtrącić. Turbina pracuje cały cza po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach jej wydajność jest ustalona na poziomie 1bara,czyli już na wolnych obrotach dmucha tyle powietrza ile jest potrzebne aby w kolektorze wytworzyć ciśnienie atmosferyczne. Gdyby nie działała było by podciśnienie bo silnik zasysa powietrze. Zadanie m turbiny jak wiemy jest wytworzenie nadciśnienia w kolektorze. Czyli wraz z wzrostem obrotów wzrasta ilość i szybkość spalin co powoduje zwiększenie jej wydajności.

Przy około 1800obr /min (podczas jazdy-pod obciążeniem) turbina dmucha maksymalne dozwolone przez ECU ciśnienie (Zgodnie z mapą doładowania) a silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy.

Efektywne ciśnienie (mniejsze niż maksymalne 1,3bara -z atmosferycznym 2,3bara) turbina uzyskuje przy znacznie mniejszych obrotach więc przy 1500obr/min w kolektorze jest wystarczające ciśnienie by zacząć rozpędzać auto i na pewno jest większe niż 0,8-0,9 bara. Tow zupełności wystarczy aby odchylać ośkę która ma luz do tego stopnia że wirnik sprężarki zacznie ocierać o obudowę.

Jednak muszę zauważyć że w takich okolicznościach również bywa uszkodzony uszczelniacz przez który turbina puszcza olej albo do wydechu albo do kolektora. Wtedy niewątpliwie auto dymi.W skrajnych przypadkach gdy puścił uszczelniacz na stronie "zimnej" może dojść do zapętlenia-czyli silnik zacznie spalać wdmuchiwany przez turbinę olej. Wtedy pomimo ściągnięcia nogi z" gazu" silnik dalej utrzymuje obroty bo zasila się olejem może również wkręcać się na wyższe i inie mamy nad tym kontroli jedynym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest natychmiastowe zaduszenie silnika.Pomijam fakt że w tak skrajnym przypadku za autem robi się tak siwo jakby nagle osiadła maksymalnie gęsta mgła,nie widać nic.

 

Po opisie kolegi zdiagnozował bym dokładniej turbinę,w choćby bardzo prosty i znany wszystkim sposób :Poruszał bym wirnikiem od strony zimnej czy faktycznie nie ociera i nie ma przesadnie dużych luzów wzdłużnych i na boki . Na łopatkach turbiny i w kolektorze może a nawet powinien być olej (naturalnie z odmy) ale również nie w takich ilościach żeby wyciekał.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam

Operacja sama w sobie jest prosta, jednak dojęcie do turbiny w E46 jest bardzo kłopotliwe.

Trzeba odpiąć "szlauf" łączący turbinę z intercoolerem ,przy turbinie odgiąć go a naszym oczom ukarze się wirnik.Żeby to zrobić niestety trzeba zdemontować trochę osprzętu w okolicach turbawki.

Nie miła zabawa....

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
ale zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego ten dzwiek slychac tylko jak autko jedzie ???? na postoju nic nie słychac niepokojącego a turbina tez pracuje podczas dodawania gazu ! :?:
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano

Witam

Tak ale dynamika spalin jest inna i "gazując auto" owszem zwiększasz ciśnienie ale to nie to samo. (dlatego turbinę sprawdza się dynamicznie podczas jazdy z butem w podłodze na 3 biegu do 3600obr/min)

Silnik musi być pod obciążeniem i pod obciążeniem słychać..... jak turbinka bardzo mocno zajechana potrafi nawet przytrzeć przy "gazowaniu".

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Na postoju to nie wiem czy 0.6 napompujesz i wirnik nie jest tak obciazony ... sciagnij oslone z gory silnika, oslone z rura do filtra powietrza, odepnij przedwod podcisnienia i elektryczny na rurze filtr - turbo, dwie srubki rura - przeplywomierz i wciagasz ta rure :) laczaca filtr (przeplywke) z turbo ... podloz szmatke bo pewnie pokapie troche oleju z gumowej rurki idacej od odmy, ktora jest mniej wiecej w polowie "tej" rury :) ... i juz masz widok oski od strony powietrza ... troche gorzej jest wlozyc ta rure z powrotem ale robota na gora godzine.
Opublikowano
a juz sie cieszyłem ze to nie turbina ;/ co plecacie wymienić czy regenerować??? :(
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.