Skocz do zawartości

Awaryjnosc e39 jak czesto naprawiacie auto?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
E39 525i 2000r, kupiona przy przebiegu 152tyś km (czerwiec '08), obecnie 208tyś km przejechane. Po przejechaniu 56tyś km wydatki na auto (bez ubezpieczeń i instalacji LPG itp) wyszły 10tyś zł. Poza częściami eksploatacyjnymi (filtry, oleje) wymieniłem: 3 sondy lambda, czujnik położenia wałka rozrządu, pompę wody i paliwa, komplet uszczelek (przy rozbieraniu vanosów wg Beisan Systems), akumulator, łączniki stabilizatorów (przód i tył), głośnik, halogen, reduktor gazu (KME Gold). Ostatnio przynajmniej raz w miesiącu coś wymieniam, ale też sporo jeżdżę....
Opublikowano

520d, 2000r, 200tyś. Jeżdżę dopiero od dwóch miesięcy (3tyś km) - tylko paliwo.

Zaraz po przyprowadzeniu (1 właściciel emeryt z Berlina) znajomy mechanik zmieniał mi koła na zimę i zrobił dokładny przegląd podwozia .

W porównaniu z podobnym wiekowo i cenowo A6 które miał na warsztacie ideał. Jego pracownicy oglądali i nie mogli się nadziwić , że prawie 10-cio letnie auto wygląda jak nowe - zero uszkodzeń, wycieków, luzów. :cool2:

Pod choinkę dostałem książkę Sam Naprawiam E39. Mam nadzieje że przyda się tylko do celów poznawczych i wymian eksploatacyjnych.

Pozdrawiam !!!

Opublikowano

Witam!

 

Posiadam BMW e39 2002rok 2.2 benzyna, manual, przebieg 170tys km mam ja rok i zrobilem okolo 16tys km i do tej pory naprawilem:

 

1. kupilem z rozsypanym zawieszeniem - wymiana wszystkich elementow zawieszenia (wahacze, stabilizatory, gumy itp, itd) - koszt 2500zl + ~20h roboty (nie jestem mechanikiem tak ze troche mi zeszlo) + zbieznosc 100zl

2. Visko - naprawione zgodnie z instrukcja z forum - koszt 50zl + 2h roboty - dziala idealnie od 3-4 miesiecy

3. wyciek z chlodnicy - cudowny preparat uszczelniajacy - 80zl (o dziwo dziala, od 3-4 miesiecy nie wzial kropelki chlodziwa!)

4. Zaswiecil sie Airbag - koszt 50zl + 2h roboty (kupilem uzywana tasme), usuwanie bledu kolega za darmo zrobnil:)

5. jeden z wymienionych wahaczy mial luzy po 10tys km - wymiana gwarancyjna + 2h roboty + zbieznosc 100zl

6. wymiana odmy - 200zl + 7h roboty (bez zdejmowania kolektora - drugi raz juz bym tak nie robil). bral bardzo duzo oleju (1l/1000km) teraz bierze duzo(1l/2000km) :)

7. Bierze olej - pewnie uszczelniacze do wymiany - pier... nie robie :)

8. Regulacja swiatel czasem dziala czasem nie dziala raz w jednym raz w drugim ?! - apropos moze ktos mial cos takiego tez? jakby co to

sprawdzilemi polaczenia elektryczne przy lampach sa ok

 

Wiecej nie pamietam...

ogolem wydane: 3080pln + 33h roboty --- wrazenia z jazdy bezcenne :)

Opublikowano

witam

 

mysle ze takie wypisywanie dla ciebie nie powinno miec znaczenia. jak widzisz popsuc sie moze wszystko i te drozsze i te .... bardziej drozsze sprawy.

niestety jest to nie tani samochod w eskploatacji, ale wiekszosc ma swoje lata i nie mozesz sie spodziwac po 10 czy 15 letnim autku ze bedziesz nim jezdzil wiecznie bez kosztow a sa to jak widzisz i z mojego doswiadczenia tez potwierdze czesto wysokie koszty.

 

ale co by nie pisac, to AUTKO W DOBRYM STANIE, Z DOBRYM SILNIKIEM I WYPOSAZENIU POTRAFI UZALEZNIC. u mnie wyglada to tak ze zona jest nawet zazdrosna .....

 

wiec sam widzisz...

 

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

- Navi MK3 (kupilem juz MK4)

- Wanienka telefonu Siemens BIT II

- Akumulator

- Polerowanie przednich lamp

- Wisco (dluga historia)

- Jez 2x (bo kupilem uzywke)

- Linka maski

- PDC 2x

- zarowke postojowek ring

- Becker BM54

- Olej ASB (o innych olejach i filtrach, hamulcach nie wspominam)

 

Nigdy nie wymienilem zawieszenia i swiec, ale wlasnie mi zaczal delikatnie tyl pukac - laczniki stabilizatorow.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

To i ja wyliczę...

 

- komplet amorów sachs advantage + poduchy amorów + sprezyny eibach -30

- komplet wahaczy na przód

- gumy i łączniki stabilizatora przód

- łożysko koła przód lewa strona

- klocki ham. przód ate

- drążki kier z końcowkami (niepotrzebnie)

- oba zarniki xenonowe

- tuleje głowne tylnej ławy (do poprawki :( )

- podpora wału + łącznik elastyczny (niepotrzebnie)

- tuleje pływajace przy wsporniku koła tył

- eksploatacyjne (filtry, olej silnikowy, plyn ham.)

 

wahacze są TRW, podpora OE BMW, reszta Lemforder

całość podczas ~20tyś km uzytkowania

Opublikowano

moje 523i 1996r. manual przebieg autentyczny 194 000 km. Auto w wiekszosci jezdzi po DE.

Do tej pory wymienione:

- chlodnica

- wahacz przod lewy gorny

- krzyzak kolumny kierowniczej

- uszczelka pod pokrywa zaworow

- obudowa termostatu

- przewody hamulcowe

- klamka schowka x 3 (...)

- wysprzeglik

- tradycyjne eksploatacyjne: klocki, tarcze, swiece, w tym roku aku (oryginal wytrzymal 13 lat!!!!), hamulec reczny, filtry, plyny itd - zgodnie z zaleceniami serwisowymi.

 

- czeka mnie wymiana: sprzeglo, przegub elastyczny walu

 

Autem jezdze ponad 2 lata, przejechalem razem ok 40 000 km. Calkowity koszt napraw w przeliczeniu na zlotowki to ok 6000 - 6500.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano

540iA 97r. mam od roku, przebieg 427tys. - z tego ok 17tys moje.

Tego co wymieniłem zaraz po zakupie nie piszę, bo autka chyba przez kilka lat nikt nie serwisował :duh: :mad2:

Odkąd je posiadam i doprowadziłem do stanu używalnego:

Wymieniłem pompkę spryskiwacza oraz Wisco, dokupiłem zimowe alusy 16" z oponami Vredensteina.

 

520i 91r. mam od 6 lat, przebieg 445tys. - z tego ok 75tys. moje. Gaz założyłem po pół roku - Zenith.

Po 5 latach przegląd IG i wymiana filtrów itp - 100zł.

Amory przód 2x400zł z wymianą

Pompa wodna, dwa lata temu, ceny nie pamiętam.

Szczęki i klocki jw.

Oczywista wszystkie płyny.

Dokupiłem felgi letnie, a stare alusy poszły na zimówki Good Year'a.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Auto z 2003, kupione w 05.2009 od Krzyżaka, jak zobaczyłem przebieg (79k) to zacząlem się śmiać, ale po obejrzeniu i zweryfikowaniu ksiązki serwisowej uwierzyłem, że cuda sie zdarzają. Zagazowałem (Darek Rembertów ul.Fieldorfa) , zero stresu.

Przez 9 miesięcy zrobiłem 15k i wymieniłem/naprawiłem

1. wymiana łączników stab. przód i tył

2. spawali mi kolektor wydechowy (Adam Raszyn)

3. kupiłem nowy akumulator (niedawno)

Autko sporo czasu w Niemczech nie jeżdziło, więc czekam co mnie dalej spotka. Póki co jest ok. Przedtem w E34 wymieniłem poza silnikiem i skrzynią prawie wszystko, ale kupiłem auto zmęczone, ta E39 pachnie świeżością. Cieszę się z jazdy i wszystkim tego życzę

Opublikowano

1. Silnik :(

2. Sonda Lambda

3. Wahacz dolny przód, łącznik stabilizatora

4. Tarcze + klocki tył

5. Linka ASC

6. Regeneracja napinacza paska alternatora

7. Linka Maski

8. Kompresor klimy

9. Łożysko prawy tył

10. Klocki przód

11. Kompletny wydech (poprzednik wspawał strumienice, dźwięk tak mnie wkurzał, że wymieniłem na fabryczny zestaw z katalizatorami)

12. Przepływomierz (niepotrzebnie)

13. Czujnik poł. przepustnicy

14. Czujnik poł. wału korbowego

15. Termostat

16. Wał (padł przegub, koszt w aso 760,- uzywany wał 150,-)

17. Sonda Lambda

18. Maglownica

19. Drążek mechanizmu wycieraczek

 

I to tyle, kwot nie liczę nawet ;)

 

Teraz znowu stuka z przodu - tym razem po prawej. Szykują się poprawki w zawieszeniu + geometria.

 

Przejechane przez równy rok 20 tyś.

Filtrów i płynów nie wyliczam.

 

pzdr

LETki

Opublikowano

BMW E39 2.0i 96r. 270tyś sam zrobiłem już 20tyś w trasie.

Autko zakupione 6 miesięcy temu jedynie wymiana wisko.

Jak narazie jest wszystko ok. Stwierdzam że te auta nie są awaryjne.

Opublikowano

myślałem, że mój egzemplarz jest awaryjny, ale czytając ten wątek stwierdzam, że raczej należy do tych mniej awaryjnych. Kupiłem w kwietniu 2008 z przebiegiem 220 000 km dziś mam 350 000. Moje kilometry głownie nabijałem na zagranicznych autostradach. Do tej pory wymieniłem:

-zbiorniczek wyrównawczy

-chłodnica

-waz chłodnicy

-termostat 2 razy

-pompa wody

-chłodnica skrzyni

-odma

-uszczelka pokrywy głowicy

-uszczelka podstawy filtra

-tylne amortyzatory

-mechanizm tylnej zewnętrznej klamki

-łączniki stabilizatora

-przegub łączący wal z dyfrem

-podpora walu

 

Wszystko oczywiście wymienialem na czesci "lepszych" firm, a najczesciej to i tak kupowalem w ASO. Więcej nic konkretnego raczej nie było, nie liczę oczywiście wymiany olejów, filtrów, tarcz itd.

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano

O prosze, sam myslalem, ze moj egzemplarz jakis awaryjny, a z tego co widze, to mialem problemy wylacznie z gumami w zawieszeniu...

Ale i tak masakrycznie to kasy pochłonęło...

Opublikowano

e39 523i 96rok 178tyś przebiegu 18tyś moje auto posiadam rok czasu :)

Wymieniłem

drążek kierowniczy

linka ASC

termostat

pompa wody

rolki alternatora plus pasek

wymieniłem listwę od gazu (ale to wina złej listwy poprzedniej)

i teraz czeka mnie sprawdzenie chłodzenia bo się zapowietrza :evil: i nie wiem gdzie

Opublikowano

jesli bedziesz kolego porownywal z innymi autkami to wejdz tez na fora o podbnych markach zobaczysz ze niestety ale wszystkie letnie autka powoduja koszty. nic nie jest niesmiertelne a szczegolnie czesci firm ktore maja problemy finansowe

 

pzdr

Opublikowano

E39 3.0d 1999r. przebieg. 278 kkm u mnie od 22 kkm (8 miesięcy).

 

*regeneracja dwóch wtrysków

*regeneracja rozrusznika

*wymiana świec żarowych

*mata fotela pasażera odpowiedzialna za wystrzał poduszki (mata, która daje info do komp. czy fotel jest zajęty)

*usunięcie błędu układu servotronic

+ wszystkie oleje i filtry

 

Do wymiany szykuje się lewy dolny, przedni wahacz oraz termostat.

Opublikowano

e39 528 touring, manual 99r przebieg 127 tyś. 7 tyś moje. Auto od pierwszego właściciela, mam go pól roku wymieniłem:

termostat allegro 90 zł

visco 100 zł

poduszka nivo 650 zł (aso)

łączniki drążków kolumny kierowniczej 100 zł

geometria 0 zł

pasek klimy 30 zł

pompa wody 120 zł

dwie rolki 70 zł

świece 200 zł

olej valvoline 0w30 filtry wszystkie ok 500 zł

delikatnie pękła guma przepływki ( dało się skleić)

przestało grzać moje siedzenie :cry2: nie zdążyłem zrobić

Robocizna 0 zł

 

Jednym słowem e39 to bardzo delikatne auto i wrażliwe na polskie warunki. Mam też od 6 lat e36 325 91 r 347 tys. w tym 160 tyś na gazie sekw. brc i jest to auto bezawaryjne !!!!!!! Miłem też e30 2,0 2,5 niezniszczalne, w rodzinie mamy e34 M5 525 tds (550 tyś) 520 bezawaryjne !!!!!!

Brat ma 530d 2001r 260 tyś, 40 to jego, tyle co pamiętam: drążki zawieszenia, turbo, odma, termostat, katy, przewód stalowy wspomagania,jakieś przewody, plastyczki i same duperele, ogólnie auto zadbane ale od strony mechaniki wymaga dużo czasu i wiedzy

Niestety bawarska choroba opętała moją rodzinę już ponad 10 lat temu i do tej pory jest to najpiękniejsze uzależnianie.....

Opublikowano

523 1996r manual

Mam auto od maja 2008 przejechałem 40 tys kilometrów. Przebieg auta na pierwszym silniku 220k kilometrów. Wymieniłem następujące części, podzespoły:

 

tarcze hamulcowe + klocki przód i tył

łączniki stabilizatora przód

nowe lampy hella przystosowane pod xenony

tuleje pływające

termostat

świece

czujnik abs

podpora wału

silnik

klamka schowka

jeż od klimatyzacji

do tego jeszcze nie grzeje mi siedzenie kierowcy i mam do wymiany matę pasażera

 

koszt około 8000zł

Opublikowano

Ja kupiłem swoją w lipcu i naprawiłem/wymieniłem

-jeż

-akumulator

-tuleje wahaczy przód

-tuleje stabilizatorów przód

-kolektor ssący

-2xrazy olej w ASB+filtr z uszczelka

-olej w moście

-tylny łącznik stabilizatora

-tylne wahacze górne

-wszystkie filtry

-wiskoza

-elektrozawór przy turbinie

-klocki tył

-klocki przód

-na wiosnę muszę wymienić tarcze przód

-oczywiście olej w silniku

-kompletna odma.

Kilka z tych rzeczy było wymienionych profilaktycznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.