Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chciałbym się dowiedzieć coś więcej o istocie konwentera automatycznej skrzyni biegów. Jaką pełni funkcję? Czy on może powodować drgania w kabinie? Jaki. jest koszt jego remontu lub wymiany? Po czym można poznać że szwankuje?
Opublikowano (edytowane)

Witam

Konwerter w automacie pełni funkcję ..sprzęgła w manualu.. jest to urządzenie hydrokinetyczne...czyli ciśnienie oleju wraz z układem lockupu powoduje przekazanie napędu na wał. To tak 'mniejwięcej'. Faktycznie nie ma żadnych czujników, które by mówiły o tym że cosik się źle dzieje z konwerterem (szkoda). Konwerter w naszych buniach nie jest przystosowany do maksymalnych momentów obrotowych które może dać nasz silniczek. Dlatego te częste awarie. W odróżnieniu od skrzynek merca w BMW konwerter w lockupie ma mniejszy uślizg więc przy dynamiczniejszej jeździe czas oczekiwania na zużycie konwertera będzie krótszy niż w mercach (tam uślizg jest większy)....ale dzięki temu BMW jest bardziej dynamiczne. (coś za coś) Szkoda jednak że konwerter jest GM. Przydał by się wytrzymalszy.

A co do drgań budy....to fakt, to jest jedna z oznaka, że coś się dzieje z konwerterem. Ale spokojnie...jeżeli te drgania występują w fazie załączania się lockupu, to wtedy można się martwić. Najlepiej podjedź do dobrego skrzynia'ż'a i niech się przejedzie z kompem i popatrzy.

Ja ostatnio też miałem obawy, bo wzbudzała mi się buda. Ale kiedy przejechałem się za skrznia'z'em , to wszystko wskazuje na luzy na tylnym moście.

PZDR

Edytowane przez pracof
Memento Mori :-)
Opublikowano

A co do kosztów remontu konwertera, to jest tak , że wysyłają Twój...przysyłają zregenerowany (niekoniecznie Twój...ale tak jest z większością części regenerowanych wysyłkowo. więc spoko....poprostu mają już zregenerowane...a Twoją biorą do) koszt ...ok 1200zł

plus demontaż i montaż....tak więc w sumie koszt ok 2000-2200 zł.

Generalnie.....awarie naszych skrzynek są spowodowane właśnie awarią konwertera. Jak się posypie...to zamula pyłkami wszystko...a jak zamuli pompę oleju, to wtedy dopiero masakra. Pompa jest niewymienialna, bo to część obudowy skrzyni. Ja właśnie 1.5 roku temu miałem taką dokładnie opisaną awarię. Koszt 5100zł (bo chłodniczka oleju była zabita gruzem z konwertera więc też do wymiany plus tarczki). Teraz jężdżę z rzadszym kickdownem .... mniej często sprawdzam czy pojedzie 230km/h :P ... a wiem, że pojedzie. Nauczyłem się od mechaniora, że

"to jest DIESEL przecież, nie ścigawka...jak pan chcesz się ścigać to kup pan sobie 540i"....:) i przez te 1.5 roku fajowo mi się podróżuje.

Memento Mori :-)
  • 3 lata później...
Opublikowano
Odświeżę temat .... też zaczynam przerabiać wymianę konwertera ... i tak W jednym serwisie asb powiedzieli mi ze w tym modelu 530dA turing sprzęgła się nie regeneruję bo się nie opłaca zaraz będzie to samo i krzyknęli 3500zl chyba bez wymiany oleju .... a w drugim srwisie asb krzyknęli 2600zl regeneracja i wymiana oleju ... i teraz tak koszt nowego konwertera to 2100zl ZF + olej LT71141 10l.238 + filtry 100zl +uszczelka miski 50zl ceny wzięte z allegro , czyli co robocizna to 1000zl :shock: druga opcja to regeneracja i tak 700zł regeneracja reszta tak samo i co ..... 1600zl robocizna :shock: :shock: :shock: jakie jeszcze czynności trzeba wykonać przy wymianie konwertera ??? Bo może coś pominąłem nie wiem niech ktoś coś podpowie .....
Opublikowano
Ostatnio kolega kupił dobrą, kompletną ( konwerter, komputer ) skrzynię GM, ale pod tytułem 320d za 1400 pln, jeździ już nią pół roku i lepiej ona chodzi niż stara, nawet jak wtedy, gdy była dobra. Szukaj lepiej skrzyni od 320d, są o połowę tańsze, a to są te same skrzynie co w 530d. Do tych skrzyń stosuje się wyłącznie olej TEXAMITIC ETL 7045E.
Opublikowano

Co ty mówisz... ciekawe spradze temat , bardzi ciekawe .

Jednak jestem za naprawą swojej ... popytałem podzwoniłem i znalazłem wymiana z regeneracją 1700zl , czy olej valvoline zamiast tego co podałeś może byc ?? Oczywiście o tej samej specyfikacji ...

Opublikowano
Po co kombinować z jakimś valvoline, jak wiadomo, że texamatic to olej fabryczny i w dodatku nie jest drogi, bo kosztuje ok. 22 pln/litr.
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie , niestety po regeneracji konwertera zauważyłem u siebie pewien niepokojący objaw , huk z okolic skrzyni przy przyśpieszaniu ( tak jakby łożysko pracujące na sucho coś w tym stylu )odgłos narasta wraz z obciążeniem skrzyni pytanie do was czy ktoś spotkał się z takim problemem , może to pompa oleju ASB ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.