Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem ze swoją ślicznotką E61 525d 2006r, jak auto stoi na wolnych obrotach to wskazówka obrotomierza porusza się w górę i w dół o jakieś 100-150 obr. nie odczuwam tego na silniku tyko na zegarach a że auto nie jest najtańsze to troszeczkę wkurza ta latająca wskazówka :?

Co to morze być :mad2: ? Z góry dziękuje za pomoc :cool2:

Opublikowano
Witam,

Mam problem ze swoją ślicznotką E61 525d 2006r, jak auto stoi na wolnych obrotach to wskazówka obrotomierza porusza się w górę i w dół o jakieś 100-150 obr. nie odczuwam tego na silniku tyko na zegarach a że auto nie jest najtańsze to troszeczkę wkurza ta latająca wskazówka :?

Co to morze być :mad2: ? Z góry dziękuje za pomoc :cool2:

 

hej,

mam to samo w e90 320d i też mnie wkurza, niestety nie doszedłem co to jest,

nie ma błędów na kompie i niby wszytko git ale wskazowka drga..

Grzesiek e90, 320dA
Opublikowano
U mnie w 530d też jest to samo bez względu na to czy silnik zimny czy ciepły. Błędów żadnych nie mam. Może po prostu co któryś typ tak ma :x Na początku też mnie to irytowało ale się przyzwyczaiłem.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w 330d też mam podobnie. Tzn. czasem silnikowi nieco spadają obroty co jest odczuwalne i widoczne na obrotomierzu. Byłem w ASO na kompie i wszystko ok. Aso dostrzega usterkę tylko tę którą widzi komputer.
Opublikowano

Za nierówną pracę silnika są odpowiedzialne dawki paliwa wtryskiwane do cylindra.

Komputer na bieżąco kontroluje obroty silnika. I tak:

Jeśli któryś wtryskiwacz poda zbyt dużą dawkę paliwa (bo leje) to pozostałe muszą dawkę zmniejszyć. i na odwrót.

Tak więc jeżeli nie macie błędów zapisanych w pamięci to po pierwsze sprawdźcie korekcje na wtryskach np. w programie INPA. Korekcje nie mogą być większe jak od -3 do +3. Wskazania powyżej -2 do +2 mogą być już niepokojące.

Za nierówną pracę mogą być odpowiedzialne również inne rzeczy ale od czegoś należy zacząć.

 

Jeżeli falowanie jest tylko na zimnym to problemem może być stary akumulator. Niektóre BMW posiadają elektryczy podgrzewacz płynu w chłodnicy (taka grzała dużej mocy). Podgrzewacz ten załącza się tylko w odpowiednich warunkach. I tak: Jeżli samochód ma kiepski akumulator a podgrzewacz pobiera duże ilości prądu to napięcie na aku spada. Jeżeli spadnie zbyt dużo to podgrzewacz płynu się wyłącza a napięcie wzrasta. Jak wzrośnie to podgrzewacz znowu się załączy i tak w kółko na wolnych obrotach.

Można spróbować go odłączyć i zobaczyć czy coś się zmieniło.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Za nierówną pracę silnika są odpowiedzialne dawki paliwa wtryskiwane do cylindra.

Komputer na bieżąco kontroluje obroty silnika. I tak:

Jeśli któryś wtryskiwacz poda zbyt dużą dawkę paliwa (bo leje) to pozostałe muszą dawkę zmniejszyć. i na odwrót.

Tak więc jeżeli nie macie błędów zapisanych w pamięci to po pierwsze sprawdźcie korekcje na wtryskach np. w programie INPA. Korekcje nie mogą być większe jak od -3 do +3. Wskazania powyżej -2 do +2 mogą być już niepokojące.

Za nierówną pracę mogą być odpowiedzialne również inne rzeczy ale od czegoś należy zacząć.

 

dokładnie, u mnie wprawdzie obroty nie falują, wskazówka obrotomierza też nie drgnie ale po podpięciu do komputera i sprawdzeniu wtrysków jeden daje prawie +3, zatem na granicy poprawnej pracy, mechanik zalecił zmiane paliwa na lepsze i obserwacje, jeśli nie zmieni sie to po zmianie paliwa to wtrysk do regeneracji/wymiany w najbliższym czasie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Za nierówną pracę silnika są odpowiedzialne dawki paliwa wtryskiwane do cylindra.

Komputer na bieżąco kontroluje obroty silnika. I tak:

Jeśli któryś wtryskiwacz poda zbyt dużą dawkę paliwa (bo leje) to pozostałe muszą dawkę zmniejszyć. i na odwrót.

Tak więc jeżeli nie macie błędów zapisanych w pamięci to po pierwsze sprawdźcie korekcje na wtryskach np. w programie INPA. Korekcje nie mogą być większe jak od -3 do +3. Wskazania powyżej -2 do +2 mogą być już niepokojące.

Za nierówną pracę mogą być odpowiedzialne również inne rzeczy ale od czegoś należy zacząć.

 

dokładnie, u mnie wprawdzie obroty nie falują, wskazówka obrotomierza też nie drgnie ale po podpięciu do komputera i sprawdzeniu wtrysków jeden daje prawie +3, zatem na granicy poprawnej pracy, mechanik zalecił zmiane paliwa na lepsze i obserwacje, jeśli nie zmieni sie to po zmianie paliwa to wtrysk do regeneracji/wymiany w najbliższym czasie.

 

Ale skąd pewność że tylko jeden wtrysk do wymiany. Wtryski ściścle ze sobą współpracują. Dostają sygnały z kompa na jak długo mają się otworzyć. Jeśli dawka paliwa będzie zbyt mała (słaby wtryskiwacz) to wtedy kolejny wtrysk musi zwiększyć czas otwarcia aby dawka była większa. I może się okazać że wtrysk który ma +3 jest dobry a problem tkwi w poprzednich.

Pogadaj z Hunterem. On pisał gdzieś na forum o swoich przygodach z wtryskami i jak to się skończyło.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

ano dlatego, ze wtryski na 1,2 i 4 cylindrze mają identyczne parametry. Ten na 3 cylindrze ma inne, do tej pory było to +3 ale odkąd raz zalalem czaerny STP i jezdze na Vpowerze to wtrysk ten pokazuje wartośc +1, czyli poprawiło sie i póki co nie myśle o żadnej regeneracji czy wymianie.

 

ale masz racje co do kompensacji niedomagającego wtryski innymi

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
hej

powiec co to jest to : czaerny STP ? :?:

 

preparat do czyszczenia wtryskiwaczy w dieselu marki STP (w czarnej buteleczce)

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niech mnie ktoś oświeci, gdzie w inpie szukac korekcji wtrysków?

 

Jest kilka parametrów (z pamieci jakieś engine roughness i knock values) ale nie znalazlem dla N62 czegoś takiego jak korekcja wtrysków w tym sofcie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

hej,

..tak sobie myśle, że powodem drgań obrotomierza na wolnych może też być nieszczelność na rurze z turbo do intercoolera.

U mnie lekko się poci na połączeniu guma-metal i obroty skaczą..koledzy z 3er mieli podobne przemyślenia.

Niestety narazie nikt nie wymienił tego żeby potwierdzić sluszność tezy :)

Ja może na wiosne sie skusze..

G

Grzesiek e90, 320dA
Opublikowano
jak miałem dziurę w tym przewodzie to nie miałem skoków obrotomierza i jak mam wymieniony przewód także nie mam skoków.... :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.