Skocz do zawartości

Skoki napiecia - jaka przyczna i czy to normalne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni koledzy,

Ostatnio mialem troche przygod ze swoja e60, mimo oryginalnego przebiegu 200kkm caly czas sie pojawiaja jakies pierdoly do naprawy.

Ostatnio zostawilem do naprawy swoje e60 w Bialymstoku w polecanym tu serwisie Pajołka.

Mial zlikwidowac wycieki (kolektor ssacy do wymiany, tuleja w skrzyni biegow) oraz naprawic problem skaczacego napiecia.

 

Wczesniej na kompie i diagnosatyce bylem w niepolecanym tu za bardzo serwisie w Łomiankach. Tam stwierdzili ze to wina regulatora napięcia, wymiana na nowy ok 400-450 zl.

Tutaj stwierdzili ze to wina alternatora - wymiana szczotek i czegos tam - 450 zl.

 

Skoki napiecia widzialem po migajacym na odpalonym silniki swiatle wenetrznym z lampek (glownie na postoju i wolnych obrotach) - bez znaczenia czy byly wlaczone czy wylacozne swiatal i inne pozeracze energii takie jak podgrzewanie foteli. Bylo widac tez po podlaczeniu kompa (w Lomiankach) - wahania od 13.5 do 14.5 - przez co - wg diagnosty - pojawia sie wiele bledow roznych czujnikow itp. bo nie maja prawidlowego zasilania.

 

Rzekomo zostalo to naprawione, niestety problem jest dalej taki sam a do tego pojawilo sie wahanie w ostrosci naswietlania tego srodkowego wyswietlacza led miedzy zegarami (z licznikiem km). Otoz w czasie jazdy potrafi rozblyna tak ze az razi po oczach po czym potrafi przygasac ze jest ledwo widoczny. Takie akcje dzieja sie w czasie jazdy. na postoju jest ok. Wczesniej tego nie bylo.

 

Dzis podlaczylem miernik napiecia. Na postoju wlaczonych swiatlach czy tez wylaczonych, z wlaczonym podgrzewaniem foteli itp pokazuje 14.8 V ale sa skoki nawet 0,5V a czasm nawet i 1V (ale rzadko) glownie waha sie miedzy 14.58 - 14.95. Gdy gazuje na 3-4k obrotow trzyma sie na poziomie 14.70-14.73V (wiec wahania sa mniejsze)

 

Na zgaszonym napiecie jest ok 12.2-12.3 V tak idzie z akumulatora.

 

Jutro postaram sie dorobic miernik pod gniazdo zapalniczki aby obadac sytuacje w czasie jazdy.

Niemniej jednak licze na jakies sugestie.

Wydaje mi sie ze moglem zostac zrobiony w konia z rzekoma naprawa alternatora - bo niestety tej naprawy nie da sie zobaczyc - trzeba by rozebrac pol elementow pod maska zeby sie tam dostac. Poza tym widze ze problem nie zostal wyeliminowany a zaplacilem za to ponad 400 zl.

 

Pare dni temu wywalilo mi nawet blad DSC i palila sie taka kontrolka A w koleczku i info na kompie, ale po zgaszeniu auta na pare h zniknelo i juz dziala ok. Wydaje mi sie ze moze sie to dziac wlasnie przez zle zasilanie.

 

Mam nadzieje ze za mocno nie przynudzilem a i moze ktos kiedys jeszcze skorzysta z tego tematu ;)

Opublikowano

Dzień dobry, witam w klubie, niestety to Ty tutaj dowodzisz :mrgreen:

 

miałem (na przestrzeni czasu) wszystkie wymienione przez Ciebie problemy, plus problem z wycieraczkami (wolna praca), plus problem z zawieszeniem pneumatycznym (mam E61)...

 

z wyświetlaczem myślałem, że jest to kwestia wariowania czujnika zmierzchu (tunele, zmiana kąta świecenia słońca, szczególnie w zimę gdy świeci na niskiej wysokości...)

 

plis keep me updated...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z opisanych rzeczy wynika w zasadzie, ze wine za stan rzeczy ponosi zasilanie.

 

Może to byc alter lub regulator (skoro wymieniony na nówke ori, to raczej jest ok, jeśli założyli zamiennik albo używke, to na 99% masz ją do wymiany ponownie). Może też być coś innego. Wiem że E65 na przykład ma jakis tam moduł zarządzania energią i on moze tez powodowac problemy, jeśli padnie.

 

Tak że po kolei czeka Cie:

 

1. Zweryfikowanie, czy na pewno masz nowy regulator z ASO.

 

2. Sprawdzenie alternatora, mozna uzywke dostac za nieduze pieniadze na allegro. Najlepiej dogadac sie z goscie ktory mieszka niezbyt daleko od Ciebie, ze podjedziecie do jakiegos serwisu i jesli alter bedzie dobry, to kupujesz. Sprawdzisz czy problem wystepuje, jak nie to masz z glowy. Mozesz tez oczywiscie wziac nowy z ASO, ale to koszta++.

 

A potem to już chyba tylko pielgrzymka do Częstochowy i kilka zdrowasiek moze pomoc ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.