Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jestem juz po sporej porcji lektury na ten temat ale ciągle gnębi mnie kilka pytań związanych z zakupem M5. W związku z tym ze fundusze mam ograniczone (kto nie ma :8) ) stać mnie na autko z przebiegiem w granicach 120kkm z początków produkcji (1999-2000) lub powiedzmy autko z rocznika 2001 z 200kkm na blacie, pod uwagę biorę tylko w pełni serwisowane egzemplarze. Teraz pytanie: które z nich będzie lepszym wyborem, oczywiście pomijając stan auta, przed-liftowe z mniejszym przebiegiem czy po-liftowe z większym. Moje obecna E39 to trzecia E39 z rzędu, znam ich bolączki i tradycyjne usterki, na co jeszcze patrzeć w M5?? Mam odpowiedni interfejs wiec auto będzie podłączone kompa i sprawdzone od tej strony, mechanicznie słyszałem ze trzeba zwrócić uwagę na skrzynie (wymiana po 200kkm), łącznik walu i dyfer czy cos jeszcze??

Opublikowano
tu gdzie jestem nikt nie kreci liczników poza polakami i ruskimi jeszcze nie spotkałem sie z przypadkiem przekręconego licznika, moja 535i ma na chwile obecna 160kkm a jest z 1998r kupiłem ja jak miała 140kkm, nie prosiłem poza tym o jakieś dodatkowe komentarze, tylko zadałem konkretne pytania
Opublikowano
Wiesz na co patrzec silnik M5 sa bardzo wytrzymale przebieg 200kk nie robi na nich wrazenia Ale wartosprawdzic czy szpera jeszcze dziala w pierwszych rocznikach potrafilo sie sypac

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taaa szczególnie vanos jest trwały.... tak bardzo trwały że w stanach są gotowe zestawy do ich usuwania. U znajomego mechanika stoi M5 chłopaka z anglii - przyjechała na przegląd i drobne naprawy. Poszło już 7,000zł ale jeszcze koło 5,000 trzeba szykować. Ja wiem co właściciele M5 piszą na forach, tylko jak się zna człowieka którym im naprawia te samochody to rzeczywistość okazuje się inna....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żebyś Ty wiedział ile on M5 sprowadził, pomógł kupić, sprzedać i czym jeździ.... Cóż Twoja kasa, Twój wybór. Powiem Ci że w większości przypadków krótko po zakupie jest płacz (oczywiście nie na forach - tam wręcz przeciwnie) i dziura w kieszeni.
Opublikowano

dzięki ze info pomogłeś mi bardzo, teraz kupie Alfe w dieslu

 

 

jak byś mi podpowiedział co takiego wg tego Twojego Spemena sie najczęściej psuje i na co zwracać uwagę to by nie było płaczu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zajrzyj tutaj: http://mforum.com.pl/

Myślę że tam coś znajdziesz. Msz 15 stron dyskusji pod tytułem "Zakup BMW M5 E39 Ktore auto kupic? Na co zwracac uwage?"

 

 

Co do wiedzy to on z tego żyje, więc z pewnością nie będzie się dzielił nią za darmo. Niestety, prawdziwych specjalistów już dawno nie ma na forach. Podobnie ze sprzętem - porządny interfejs kosztuje kilka tysięcy złotych (GT1), też ma ktoś go użyczać za darmo?

 

Co do bolączek tego modelu to często padają przepływomierze, dwumas, vanosy,.....

Opublikowano

DRAY, najwiecej maja do powiedzenia ci, ktorzy znaja M5 z fotografii i opowiadan przy piwie.

 

Powiem Ci szczerze, ze nie wierze w tajemniczego, znajomego warsztowca, sprowadzajacego M5 na peczki...

 

Taki wniosek nasuwa mi sie po lekturze Twoich postow w tym watku.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

DRAY, najwiecej maja do powiedzenia ci, ktorzy znaja M5 z fotografii i opowiadan.

 

Powiem Ci szczerze, ze nie wierze w tajemniczego, znajomego warsztowca, sprowadzajacego M5 na peczki...

 

Taki wniosek nasuwa mi sie po lekturze Twoich postow w tym watku.

 

Czekalem, az sie wypowiesz w tym watku;) Moze zdradzisz ile masz przebiegu i czy jakies problemy byly z sillnikiem??

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Nie dawno minelo 150 tys. km.

 

Zadnych problemow z silnikiem, no moze glosna praca rozrzadu, ale ostre walki tak moga miec. Vanos diagnozowany, niby w porzadku.

 

Niestety, drobne ubytki oleju z mechanizmu roznicowego, okolo 0.2 litra na 5-6 tysiecy. Jakos sie boje tego robic, bo mam spawanego Eisenmanna Race i klopot zeby to sciagnac, by dojsc do dyfra.Jakos tez nie mam zaufania do polskich warsztatow. Slyszalem, ze moga byc klopoty po ponownym montazu ukladu wydechowego. Dolewam wiec i obserwuje.

 

Silnik na TWS, ale potrafi wziac pol litra na 3 tysiace. Raz dolalem RS-a i lyknal znacznie wiecej...

 

Mialem tez tajemnicze klopoty z silnikiem, chwilami zaczynal chodzic jakos dudniaco, jakby nie palil na jeden cylinder, ale po zmianie stacji benzynowej wszystko przeszlo. Okazalo sie, ze zmienil sie wlasciciel i zaczal warzyc zupe. Analiza paliwa czesciowo to potwierdzila. Spelnialo polska norme, ale wedlug DIN bylo do kitu. Pisalem o tym w dziale o paliwach.

 

Tak po za tym, to nic szczegolnego. Nie dziala mi PDC, ale jakos nie chce mi sie za to brac, bo uszkodzony czujnik jest na wewnetrzej czesci zderzaka i trzeba byloby sciagac caly zderzak. Uwazam, ze moge jeszcze pojezdzic bez tej pipawki.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Owszem tak jak w innych, tylko co niektórzy wymieniają dwumas w M5 co roku.

 

Arecki mnie to wszystko jedno w co ty wierzysz, jakieś 1-2 miesiące temu na jednym z for BMW napisałem w odpowiedzi na zaczepny post w moją stronę coś na temat M5 autora tego postu. Mój post zniknął w ciągu kilku minut.

 

Owszem M5 e39 to świetna sprawa - tylko niestety z racji wieku, raczej nie nadaje się już do intensywnej eksploatacji na codzień. Chyba że mamy bardzo gruby portfel....

 

 

Nie wiesz że RS 10W60 to to samo co Castrol Edge Sport 10W60 (na jedne rynki nazywa się RS a na inne Edge sport...). Ten olej wcale nie ma rekomendacji BMW dla serii M.

 

Jak chcesz zalać coś innego niż TWS (a w środku to samo) to polecam Castrol Edge 10W60 (bez dopisku sport - SAE 10W-60 for special BMW M-Series engines) - niestety w Polsce niedostępne w dystrybucji Castrola. Za to w UK jak najbardziej:

http://cgi.ebay.co.uk/Castrol-EDGE-10w60-4-Litres-BMW-M-Series-API-SJ-C_W0QQitemZ350239588653QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item518be8012d

Edytowane przez DRAY
Opublikowano
>Arecki<, masz po-liftowca prawda??, w nich podobno wyeliminowano problemy z Vanosem, jak juz pisałem na początku dla mnie najtrudniejszy jest wybor miedzy przed-liftowym 140kkm a po-liftowym 200kkm, wiem ze i tak wszystko zależy od stanu technicznego auta, ale do każdego z nich mam wycieczkę rzędu 600km w jedna stronę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Noo, Arecki w tym temacie to jak ryba w wodzie :8) .

DRAY to ty jakies labolatorium pewnie masz, ze tak oleje porownujesz i takie odwazne opinie wysuwasz :lol: . Byc moze usuniete posty swiadcza o tym, ze ktos nie moze uwierzyc w twoje teorie. Pozatym co ma wspolnego znajomosc M5 ze znajomoscia olejow castrola :lol: Co do Areckiego to M5 ma nie od dzis i... nie jedno :8) , takze na miejscu kolegi kupujacego wierzylbym w to co wlasnie on pisze.

 

Co do silnikow M62 i S62 sa spokrewnione i bodajze robione na tym samym bloku. Jedne z najdrozszych, wykonywanych z najwiekszym rozmachem, nakladem budzetowym i najtrwalsze silniki BMW w zasadzie niezniszczalne - moze je zniszczyc glupota ludzka na co nie ma rady a wyjatki, jak wiadomo potwierdzaja teorie. Wlasnie na wlasciciela bym przy kupnie uwazal najbardziej.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystarczyła korespondencja z Technical Manager Castrol UK.

W sumie to można wywnioskować to samemu czytając uważnie specyfikacje poszczególnych produktów lub zagraniczne fora.

 

Streszczają moją korespondencję z tym Managerem:

Castrol sprzedaje produkty kanałowo , co oznacza że dla serwisów autoryzowanych będzie dedykować inne produkty niż dla kanału nieautoryzowanego czyli Retail. Dlatego mamy 2 opakowania tego samego oleju TWS i Castrol Edge. Na polskiej stronie Castrola dla M polecają Edge Sport 10W-60 (to samo co RS w Niemczech), ale nie oznacza to, że olej taki ma rekomendację BMW, wystarczy jedynie dopuszczenie przez BMW. Rekomendację mają tylko TWS i Edge (bez sport). Występują również różnice w rodzajach olejów występujących lub oferowanych w Polsce i innych krajach europejskich itd.

Opublikowano
Taaa szczególnie vanos jest trwały.... tak bardzo trwały że w stanach są gotowe zestawy do ich usuwania. U znajomego mechanika stoi M5 chłopaka z anglii - przyjechała na przegląd i drobne naprawy. Poszło już 7,000zł ale jeszcze koło 5,000 trzeba szykować. Ja wiem co właściciele M5 piszą na forach, tylko jak się zna człowieka którym im naprawia te samochody to rzeczywistość okazuje się inna....

 

To niezly mechanik jak niewie co trzeba zrobic a robi :D

Wiesz dlaczego amerykance sie go pozbywaja?? :duh:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Z nudów.

No skoro to robia a ty taki oczytany to powiedz a nie taka ironia :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
czyli co wniosek taki ze lepiej wziasc 1999 z 120kkm na karku niz 2001 z 200kkm bo juz nie wiem nic :duh: :roll:

Wniosek taki ze nie patrz na przebieg a na wlasciciela Co z tego ze auto ma 100kk skoro bylo zaniedbane?

 

A kolego z tymi vanosami to wyskoczyl jak filip z konopi amerykance rzeczywiscie czesto wyrzucaja vanosa ale ze wzgledu na to ze przy kompresorze i turbo vanos zrobi zawieruche z silnikiem Szkoda ze kolega DRAY nie napisal ze 95 procent tych aut bez vanosa ma doladowanie :mad2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wniosek taki ze nie patrz na przebieg a na wlasciciela Co z tego ze auto ma 100kk skoro bylo zaniedbane?

:cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
czyli co wniosek taki ze lepiej wziasc 1999 z 120kkm na karku niz 2001 z 200kkm bo juz nie wiem nic :duh: :roll:

wniosek taki, że nie patrz na sam przebieg, wolisz auto po kimś, kto nasmigał nim na torze 50 tys. czy przejeździł 250 tys. używając tego auta jako rodzinne (pewnie są i tacy). Serwisowanie to też nie jest niestety gwarancja zadbanego auta, mam znajomego, który pracuje w serwisie (na szczęście nie BMW), nie raz opowiadał jak to mechanikom "zostaje" na handel z wymiany polowa nowego oleju, filtry, elementy rozrządu itd. :duh:

www.nowak-motocykle.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.