Skocz do zawartości

318i przejscie z oleju polsyntetycznego na syntetyczny


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne ze syntetyk lepszy jak dlugo niejezdziles na pol syntetyku to mozesz smialo wlac pelny syntetyk.
Opublikowano
Ja jeże na półsyntetyku ponad 2 lata 320D 136 KM wymieniam co 10 000. Lepiej nie kombinuj z pełnym syntetykiem teraz. Po resztą u nas nie ma mrozów po -30 stopni
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Syntetyku nie wlewa sie z powodu mrozów tylko dlatego ze ma on najlepsze własciwosci smarne w kazdych warunkach pogodowych i najlepiej chroni nasze silniki, ludzie maja po 300 tys przebiegu i jezdza na pelnych syntetykach bez wyciekow, dlatego na twoim miejscu zalal bym full syntetyk, sam jezdze na takim i napewno nie bede przechodzil na olej gorszej jakosci.
Opublikowano
Wiem że jest lepszy , lepsza ochrona i takie tam. Ale zostane przy Valvoline 10W40 nic się nie dzieje , turbinka ma taki sam luzik jak 2 lata temu (prawidłowy). Nie chce już kombinować.
Opublikowano
Możesz śmiało lać full syntetyk - to bajki o rozszczelnieniu silników, to opnie mechaników którzy jeszcze naprawiali żuki. BMW ma silniki ciasno pasowane, to nie polonez czy żuk że remont silnika po 50 tyś.
mario
Opublikowano

Wszyscy mówią że przy przejsciu na rzadszy olej powoduje rozszczelnienie silnika. niech mi ktoś powie, czy spotkał się z takim przypadkiem. Sam przechodziłem z minerała na pół syn., teraz będę lał ful synt. a nie wiem co jest obecnie zalane.Wszyscy słyszeli że ktoś tak powiedział ale ska się to wzięło.

ps. przy zmianie na rzadszy olej poczułem tylko poprawę!

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano (edytowane)
syntetyk moze porozpuszczac brudy i co za tym idzie rozszczelnic silnik

jeśli nawet tak, to chyba dobrze że oczyści silnik z brudów, a przy tym jak ma rozszczelni silnik?rozpuścic uszczelki?

Edytowane przez croowab
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Co to znaczy rzadszy? Rzadszy to on jest w niskich temperaturach, a po rozgrzaniu do temperatury roboczej (często 130 stopni) wszystko staje się "wodą". Tesksty o rozszczelnieniu nie są bajką. Wzięly się z dawnych czasów, kiedy to używalo się olejów które budowaly nagar. Ten nagar często zastępował pierścinie tlokowe i dodatkowo uszczelnial silnik. Nowoczesne oleje (nawet mineralne) nie budują smoly i nagaru więc zamienienie ich syntetykiem spowoduje zmianę tylo a lepsze. Oczywiście jest warunek że zrobimy to w silniku o dobrej kondycji.
Opublikowano

Popieram powyższe.

W e36 jeździłem na półsyntetyku aż któregoś razu mechaniku mi wlał przy wymianie oleju bez mojej wiedzy syntetyczny i od tego momentu jeżdze na syntetyku już ponad 40tys. Dodam że auto jest z 92roku i nie miałem żadnych rozszczelnień.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

to w sumie jest temat do dzialu "oleje", gdzie przenosze.

btw, opinii na temat marki oleju jest mnostwo,mozesz poszukac,ja osobiscie trzymam sie tego co poleca bmw czyli Castrol.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

mam E36 323i z 97r z przebiegiem 240 000 (licznikowo...).

Niemiec lał 10W40, czyli raczej półsyntetyk.

Silnik był sprawdzany na analizatorze spalin i wychodzi, że jest miód malina, ale dziwnie mi ucieka olej.

Nie dymi na siwo, nic nie cieknie (trochę się poci pod deklem).

Chcę wymienić olej na dobry, bo sporo go ostatnio dolałem (2,5litra), ale czy pełny syntetyk, czy półsyntetyk?

mam tyle koni, że mnie nikt nie dogoni...
Opublikowano
mam E36 323i z 97r z przebiegiem 240 000 (licznikowo...).

Niemiec lał 10W40, czyli raczej półsyntetyk.

Silnik był sprawdzany na analizatorze spalin i wychodzi, że jest miód malina, ale dziwnie mi ucieka olej.

Nie dymi na siwo, nic nie cieknie (trochę się poci pod deklem).

Chcę wymienić olej na dobry, bo sporo go ostatnio dolałem (2,5litra), ale czy pełny syntetyk, czy półsyntetyk?

 

Witam

 

Wygląda na to, że masz do wymiany uszczelniacze olejowe. Typowe w M52 przy przebiegu 200+ kkm.

Zajmij się tym tematem i problem brania oleju stanowczo ograniczysz.

Co do oleju, to było wiele tematów i porad, co lać. Teoretycznie M52 powinien chodzić na pełnym syntetyku. Jeśli jednak masz dowód na to, że lano do niego półsyntetyk, to możesz przy takim oleju zostać. Po przejściu na pełny syntetyk też problemów być nie powinno.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.